گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, February 14, 2009

[Tehroon-Online] ::IT News 26 BaHman 87::

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

Digikala
PardisMarket
IranMehrteam

 

Top30d.Ir

سلام به اعضاء خوب تهرون آنلاین این هم مجله IT

 

:اولین میکروسکوپ دنیا همراه با دوربین دیجیتالی:

 

شرکت Nikon از ساخت میکروسکوپ جدیدی با نام Fabre Photo EX خبر داده که در آن از لنزهای SLR این شرکت برای دوربین های دیجیتالی استفاده شده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ،لنز به کار رفته در این میکروسکوپ به افراد امکان می دهد ضمن بزرگ کردن اشیای ذره بینی و تماشای آنها از نزدیک بتوانند از این اشیا عکسبرداری کنند.این میکروسکوپ به همراه دوربین دیجیتالی کوچک نصب شده روی آن از تاریخ 20 فوریه وارد بازار می شود. قیمت میکروسکوپ به تنهایی 1214 دلار اعلام شده و اگر کاربران قصد خرید دوربین دیجیتالی روی آن را داشته باشند نیز باید 400 دلار دیگر هم پرداخت کنند.این طور که گفته شده، این نخستین میکروسکوپ در دنیا محسوب می شود که دوربین دیجیتالی نیز روی آن کار گذاشته شده است.این میکروسکوپ نسخه توسعه یافته مدل پیشین خود با نام Fabre Photo است که در ژوئن 2006 وارد بازار شده بود. روی میکروسکوپ جدید باتری های ویژه ای کار گذاشته شده که انرژی مورد نیاز را تا 10 ساعت تامین می کند

 

:تعرفه پيامک فارسي ارزان‌تر مي‌شود:

 

مصطفي پورمحمدي با بیان این مطلب اظهار داشت: کاهش تعرفه پيام کوتاه تلفن همراه فقط درخواست سازمان بازرسي نيست بلکه يک قانون است که وزارت ارتباطات بايد آن را اجرا کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ،وي با تاکيد بر اينکه مبناي کاهش تعرفه پيامک بر فونت فارسي قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات در حال پيگيري براي حل مشکلات فني است تا تعرفه پيام کوتاه فارسي، ارزان‌تر از تعرفه موجود باشدد.

سال گذشته سازمان بازرسي کشور در گزارشي تعرفه پيام کوتاه تلفن همراه را ناعادلانه اعلام کرد و از وزارت ارتباطات خواست تا تعرفه پيام کوتاه را که 142ريال بود کاهش دهد.

هيئت دولت در اواخر بهمن ماه سال 86 با هدف حمايت از خط و زبان فارسي، تعرفه پيام کوتاه با فونت فارسي را به 89 ريال کاهش و لاتين را به 222 ريال افزايش داد.

طيق اين مصوبه، تمامي اپراتورها ملزم به اجراي اين تعرفه شدند اما اين تعرفه تنها از سوي اپراتور اول اعمال شد و اپراتور دوم هنوز نيز پيام کوتاه مشترکان خود را با تعرفه قبلي محاسبه مي‌کند.

طبق اعلام مسئولان شرکت ارتباطات سيار ايران، حدود 70 درصد از پيامک‌هاي مشترکان همراه اول با فونت فارسي ارسال مي‌شود.

 

:گوگل به كاهش مصرف انرژي خانگي كمك مي كند:

 

با توجه به ركود اقتصادي و ضرورت صرفه جويي در مصرف انرژي بسياري از شركت هاي فناوري ابزارهاي نويني با همين هدف طراحي كرده اند و گوگل نيز در اين زمينه ابتكار عمل به خرج داده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، گوگل روز گذشته نمونه اوليه يك برنامه كاربردي تحت وب را عرضه كرد كه ميزان مصرف انرژي توسط وسايل و ابزار مختلف را نشان مي دهد.

اين نرم افزار هوشمند هر چند دقيقه يك بار اطلاعات مربوط به ميزان مصرف انرژي را جمع آوري كرده و آنها را به تفكيك هر وسيله در اختيار كاربر قرار مي دهد.

نرم افزار PowerMeter توسط يكي از مهندسان گوگل طراحي شده و وي با استفاده از آن موفق به كاهش 64 درصدي مصرف انرژي خانگي و 3000 دلار صرفه جويي شده است.

 

 

:بهترين پردازنده اينتل براي نت‌بوك‌ها آمد:

 

از آنجايي كه اين روزها بازار نت‌بوك‌ها بسيار داغ شده و محبوبيت آن‌ها بين كاربران افزايش يافته است، شركت اينتل پردازنده جديدي را براي لپ‌تاپ‌ها عرضه كرد تا بتواند حجم بيشتري از اين بازار را تصاحب كند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، اين پردازند دوهسته‌اي 66/1 گيگاهرتزي Atom N280 نام دارد و شركت اينتل اعلام كرده است كه گزينه مناسبي براي توليدكنندگان نت‌بوك‌ها در سراسر جهان محسوب مي‌شود.

توان اين پردازنده نسبت به مدل پيشين خود 06/0 گيگاهرتز افزايش يافته است كه چندان قابل ملاحظه نيست، اما قرار گرفتن فناوري‌هاي ديگري نظير باس 667 مگاهرتزي به همراه تراشه GN40

اين پردازنده امكان تماشاي فايل‌هاي تصويري با كيفيت بسيار عالي HD را نيز فراهم كرده و نسبت به محصولات مشابه انرژي كمتري را مصرف مي‌كند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 

Your Advertisement

Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive