گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, February 7, 2009

[Tehroon-Online] ::IT News 19 BahMan 87::

 

Send Pm  Hamed

Send Pm Mehrad

Send Mail Groups

 

تبلیغات شما

آرشیو

عضویت

صفحه اصلی

Your advertisement

ِِDigiKala

PardisFun

IranMehrteam

 

Top30d.Ir

سلام به همه این هم اخبار IT امروز!

 

سيستم ارسال پيامك از تلفن ثابت در تهران راه‌اندازي شد:

محمد روح‌اللهي مدير عامل شركت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر گفت: افتتاح اين سرويس در استان تهران كه بيش از 6 ميليون و 100 هزار مشترك دارد از امروز ميسر شد و براي استفاده گوشي‌هاي تلفن ثابت بايد به امكان دريافت و ارسال پيامك مجهز باشند.

وي با بيان اين كه شماره SMS سنتر 9717000 است گفت: مشتركان متقاضي استفاده از اين سرويس بايد اين شماره را در گوشي‌هاي خود تنظيم كرده، پيام را بنويسند، شماره مخاطب را وارد كنند تا پيامك ارسال شود.

روح‌الهي در باره تعرفه پيامك تلفن ثابت گفت: اين تعرفه از تلفن ثابت به تلفن ثابت 1 پالس در خطوط بين شهري ثابت، دو پالس و بين موبايل و تلفن ثابت دو پالس است؛ هزينه هر پالس 44.7 ريال است.

او درباره توان ارسال پيامك از تلفن همراه به تلفن ثابت گفت: از نظر فني امكان ارسال پيامك از تلفن همراه به تلفن ثابت امكان‌پذير است اما از آن جايي كه در مورد تعرفه آن با شركت ارتباطات سيار به توافق نرسيده‌ايم فعلا اين امر صورت نمي‌گيرد تا مسئله مالي آن به طور كامل حل شود.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه گوشي‌هاي داراي توان ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت تنها امكان ارسال اين پيام به زبان انگليسي را دارند فعلا پيام‌ها به زبان انگليسي ارسال مي‌شود اين در حالي است كه از نظر فني اين سامانه امكان ارسال پيام‌هاي فارسي را نيز داراست و زماني پيام‌ها به زبان فارسي ارسال خواهد شد كه گوشي‌هاي تلفن اين امكان را فراهم كنند كه در اين باره توليد‌كننده‌ها بايد اقدام كنند.

او در پايان تصريح كرد: بعد از ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت گيرنده پيام، شماره خط ثابتي كه از آن ارسال پيام صورت گرفته است را خواهد ديد.

 

اینتل هم سیستم عامل ساخت:

به دنبال افزایش انتقادات کاربران به سیستم عامل ویندوز ویستا و روی کار آمدن نسل جدید سیستم های عامل متن باز، اینتل که تاکنون در زمینه تولید تراشه های کامپیوتری و پردازنده ها تخصص داشت، هم اکنون تصمیم گرفته است که وارد حوزه سیستم های عامل شود.

 

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاری سلام، این شرکت از ساخت سیستم عامل متن باز جدیدی مبتنی بر لینوکس خبر داده که2 Moblin نام گرفته و قرار است که فقط روی نوت بوک ها نصب شود.این طور که گفته می شود، سیستم عامل جدید اینتل فقط روی دستگاه های مبتنی بر پردازنده های Atom کار می کند و علاوه بر اینکه سرعت بوت شدن در آن بسیار افزایش یافته سیستم مدیریتی قوی و کاملی برای بخش اینترنتی آن در نظر گرفته شده است.این سیستم عامل بر اساس استاندارد نسخه سبک شده سیستم های عامل Xfce برای کامپیوترها عرضه خواهد شد. آزمایش های اولیه با این سیستم عامل روی لپ تاپ های Acer Aspire One،9 Dell Mini و901 Eee PC انجام شده است.

 

مايكروسافت وجود حفره‌ي امنيتي در ويندوز 7 را انكار كرد:

پس از گزارش وبلاگ‌نويسي كه از وجود آسيب‌پذيري امنيتي در امكان UAC ويندوز 7 گزارش داده بود مايكروسافت وجود اين حفره امنيتي را انكار كرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن‌آوري اطلاعات ايران،از سایت ايسنا، يكي از سخنگويان مايكروسافت در اين زمينه اظهار كرد: مي‌توانم بگويم اين يك آسيب‌پذيري نيست.

هفته‌ گذشته وبلاگ‌نويسي كه همواره پيگير فعاليت‌هاي مايكروسافت بوده هشدار داد كه تغييري كه مايكروسافت در امكان امنيتي UAC براي بهبود آن صورت داده امنيت سيستم عامل ويندوز 7 را كاهش داده است زيرا به هكرها امكان مي‌دهد از راه دور و بدون اطلاع كاربر اين امكان را غيرفعال كنند.

با اين حال مايكروسافت از تغيير در تنظيمات پيش فرض UAC حمايت و اعلام كرده كه اين امكان قابل بهره‌برداري نيست مگر اين كه كد مخرب از قبل در دستگاه اجرا شده باشد.

UAC از زماني كه از سوي مايكروسافت در ويندوز ويستا به‌منظور بهبود امنيت و فراهم‌سازي امكان كنترل بيش‌تر برنامه و تنظيمات براي كاربران اصلي رايانه معرفي شد يك امكان جنجالي بود. اين امكان مانع مي‌شود كاربراني كه داراي اختيارات مديريتي نيستند تغييرات غيرمجاز در سيستم انجام دهند.

اما به دليل نحوه‌ نصب شدن در ويستا UAC گاهي حتي از دسترسي كاربران مجاز به برنامه‌ها و امكاناتي كه در حالت معمولي قابل دسترس هستند جلوگيري مي‌كند.

مايكروسافت وعده داده بود تغييراتي در اين امكان صورت خواهد داد تا آن را براي استفاده‌ كاربران در ويندوز 7 راحت‌تر كند.

ويندوز 7 حدود يك ماه است كه به صورت نسخه آزمايشي بتا منتشر شده و انتظار نمي‌رود تا اوايل سال ميلادي آينده منتشر شود. مايكروسافت به تازگي اعلام كرده نسخه‌ بعدي ويندوز 7 ديگر به صورت بتا نبوده و به صورت نسخه‌ كانديد منتشر مي‌شود.

 

Your advertisement

IRaNMC

Hosting PersianWhois

TehroonShop    TehroonShop  Ham3d

Join This Groups

 

All Right Reserved Byy Tehroon Online
 Designed By
Aslan Sanaei



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive