گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, January 17, 2009

[Tehroon-Online] ::Majalleye Ashpazi (05)::

 

Send Pm  Hamed

Send Pm Mehrad

Send Mail Groups

 

تبلیغات شما

آرشیو

عضویت

صفحه اصلی

Your advertisement

IRaNMC

IranMehrteam

 

 

 

سلام . با تشکر از ایمیل همه ی دوستداران آشپزی.برای عزیزینی که تازه با این مجله آشنا شدن باید بگم که میتونید غذاهای مورد علاقه خودتونو بگین تا اینجا آموزش داده بشه.حتی اگه مطلبی دارین که به درد مجله بخوره خوشحال میشم برام بفرستید.آرشیو شماره های قبل در آخر همین صفحه قرار داره.

 

 

پيش غذا :  توپ پنیر و زیتون

 

 

 

مواد لازم :

 

300 گرم پنیر خامه ای

300 گرم پنیر فتا

4 /1 پیمانه کره یا مارگارین نرم شده

3 /2 پیمانه زیتون بدون هسته خرد شده آب گرفته

2 قاشق سوپ خوری تره یا برگ پیازچه تازه خرد شده

3 /1   پیمانه گردو یا بادام خرد شده

جعفری تازه به دلخواه

بیسکوییت نمکی، سیب خرد شده و نان برشته

 

 

روش تهیه:

پنیرها و کره را در یک کاسه بزرگ قرار داده و بگذارید به دمای اتاق برسند. آنها را با درجه کم همزن برقی مخلوط کنید تا کاملا نرم و یکنواخت شوند. زیتونها و تره خرد شده را اضافه کرده، بهم بزنید. روی ظرف را پوشانده و از 4 تا 24 ساعت در یخچال قرار هید.

 

مخلوط را به شکل توپ درآورده، روی آنرا بپوشانید و تا زمان سرو در یخچال بگذارید. برای سرو، توپ را در گردو یا بادام خرد شده بغلطانید و بگذارید 15 دقیقه بماند، در صورت تمایل آنرا با جعفری تزئین کنید. پنیر را با انواع بیسکوییت و سیب خرد شده سرو کنید.

 

غذاي اصلي  : همبرگر / چیز برگر    و سس

 

همبرگر اصل (برای 2 نفر)

 

مدت پخت:8 دقیقه

 

 

مواد لازم :

 

گوشت چرخ کرده کم چربی 375 گرم

 

آب معدنی 3 قاشق غذاخوری

 

کره یا مارگارین 30 گرم

 

خردل(زیاد تند نباشد) 4 قاشق غداخوری

 

سس گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری

 

نمک و فلفل  به میزان دلخواه

 

پیاز کوچک  1 عدد

 

نان همبرگر  4 عدد

 

برگ کاهو 4 عدد

 

 

برای تهیه این برگر ,باید از بهترین گوشت چرخ کرده استفاده کنید.میتوانید گوشت را در منزل چرخ کنید.زیرا هر چه کیفیت گوشت چرخ کرده بهتر باشد,کیفیت همبرگر نیز بهتر خواهد بود.در این نوع همبرگر ,مقداری آب به مایه آن اضافه میگردد تا باعث پوکی آن شود.

 

طرز تهیه :

 

گوشت چرخ کرده را در کاسه ای بزرگ بریزید.نمک , فلفل و آب معدنی را به آن اضافه کنید و با استفاده از چنگال یا دست خوب ورز داده و مخلوط کنید.

پیاز را پوست کنده ,نازک ورقه ورقه کنید.ورقه ها را حلقه حلقه کرده در ظرفی بریزید و روی آن را بپوشانید.

گوشت چرخ کرده را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید.هر قسمت را به شکل دایره ای و به ضخامت 5/2 cm گرد کنید.

کره یا مارگارین را در یک ماهیتابه تفلون ,روی حرارت متوسط آب کرده و بگذارید داغ شود.برگرها را در ماهیتابه بگذارید و شعله اجاق را کم کنید .پس از 4 دقیقه ,برگرها را برگردانید و بگذارید سمت دیگر آن به مدت 4 دقیقه سرخ شود.

نانها را از وسط نصف کنید.داخل نانها را خردل بمالید.سپس کاهو ,همبرگرهای داغ ,پیاز و سس گوجه را درون آن بچینید.

 

 

در تایلند همبرگر را پس از پختن در تخم مرغ سرخ کرده و لای نان میگذاشتند و به همراه مخلفات میخوردند(بانکوک).اگر علاقه به تخم مرغ دارید این روش را امتحان کنید ولی من بخاطر تجربه شخصی از آن همبرگر بدبو ,توصیه نمیکنم ! با اینکه همه اعضای خانواده به جز من از آن راضی بودند! ولی من همان همبرگر فسقلی های مک دونالد را که بدون هیچ نوع مخلفاتی با 2 قاشق سس و یک کیلو سیب زمینی بود به اون همبرگر بسیار مقوی با تخم مرغ و یک قاچ پیاز ترجیح میدادم! حالا باز هم میل خودتان هست ... امتحان کنید ضرر ندارد.

 

 

 

همبرگر قارچ و گوشت

 

مواد لازم:

 

قارچ 250 گرم

گوشت 350 گرم

پیاز رنده شده یک عدد

مغز نان سفید یک عدد

شیر نصف لیوان

سیر 1حبه

نمک و ادویه به میزان لازم 

روغن مایع برای سرخ کردن به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه:

مغز نان سفید را در شیر بخیسانید و کنار بگذارید. قارچ را بصورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید سپس بگذارید تا با کمی روغن سرخ شود تا آبش کاملاً  کشیده شود. سپس گوشت را با پیاز و ادویه و نمک کاملاً مرز دهید تا چسبندگی پیدا کند. نان سفید را در مشت بگیرید و فشار دهید تا شیر آن کاملاً گرفته شود و به  گوشت اضافه کنید و مجدداً به خوبی ورز دهید سپس قارچ را بیفزائید و باز ورز دهید .

یک نعلبکی را چرب کنید و روی آن به اندازه کمی بزرگتر از یک گردو از مایه همبرگر قرار داده و پهن کرده و در تابه ای که روغن آن داغ شده است برگردانید و بگذارید تا کاملاً سرخ شود سپس همبرگر را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ گردد. در هر بار تنها یک همبرگر را سرخ کنید

 

 

 

 

 

همبرگر مرغ با سس

 

مواد لازم براي 4 نفر  :

گوشت مرغ چرخ شده  800 گرم

سس مايونز  يك پيمانه

پودر كاري شش قاشق چايخوري

ماست ساده يك و نيم قاشق غذاخوري

سس كچاپ  يك و نيم قاشق غذاخوري

سير رنده شده  يك حبه

جعفري خرد شده شش قاشق غذاخوري

پيازچه خرد شده يك چهارم پيمانه

دارچين دو قاشق چايخوري

فلفل قرمز سه چهارم قاشق چايخوري

نمك يك قاشق چايخوري

روغن زيتون يك قاشق غذاخوري

نان همبرگر كوچك 12 عدد

 

 

طرز تهيه:

سه چهارم پيمانه سس مايونز، دو قاشق چايخوري پودر كاري را به همراه ماست، كچاپ و سير در كاسه‌اي با هم مخلوط كنيد تا سس غذا آماده شود. بگذاريد اين سس مدتي در دماي اتاق بماند تا بقيه غذا آماده شود.گوشت چرخ شده مرغ يا بوقلمون، جعفري، پيازچه، دارچين، فلفل و نمك را به همراه بقيه سس مايونز و چهار قاشق چايخوري پودر كاري در كاسه بزرگي بريزيد و با دست يا چنگال كمي هم بزنيد تا مواد فقط با يكديگر مخلوط شوند. اين مايه را به 12 قسمت مساوي تقسيم كنيد.

دستان‌تان را مرطوب كرده و هر قسمت از مايه را به شكل همبرگري به ضخامت 5/1 سانتي پهن كنيد.يك قاشق روغن در تابه بريزيد و روي حرارت متوسط نزديك به زياد بگذاريد. در تابه را ببنديد و بگذاريد حدود چهار دقيقه سرخ شود و بپزد، سپس با كفگير كمي روي آنها فشار دهيد و آنها را يكي يكي برگردانيد تا طرف ديگر همبرگرها هم چهار دقيقه سرخ شود. همبرگرها را روي نيمه زيرين نان‌هاي همبرگري بگذاريد و روي آنها كمي سس بريزيد و سرو كنيد

 

 

مواد لازم جهت تهیه چیزبرگر با قارچ :

گوشت چرخ کرده

نمک

پودر سیر ( در صورت تمایل)

پیاز

پودر همبرگر

پنیر ورقه ای

نان گرد

مواد مکمل داخل ساندویچ :

کاهو خرد شده

خیارشور

گوجه فرنگی ( در صورت تمایل )

سس ( هزار جزیره یا فرانسوی)

قارچ ( در صورت تمایل)

لیموی تازه ( در صورت تمایل )

 

طرز تهیه :

ابتدا باید همبرگر را درست کنیم. گوشت چرخ کرده و پیاز و پودر سیر و پودر همبرگر را با هم حسابی مخلوط می کنیم و چنگ می زنیم. سپس روی سینی پهن کرده و کاسه ای روی آن می گذاریم و به صورت گرد برش می دهیم. قطر آن تقریباً دو تا سه میلیمتر باشد. این را کنار می گذاریم.

قبل از اینکه سرخ کنیم، باید مقدمات رو آماده کنیم.

اول کاهو و خیارشور و گوجه رو خرد می کنیم. کاهو رو با سس های مورد علاقه مخلوط می کنیم و در صورت تمایل روی آن لیموی تازه می چلانیم. نان رو برش می دیم و خمیر اضافه اش رو بیرون میاریم.

برای سرخ کردن قارچ، همان ماهیتابه ای که قراره گوشتها رو سرخ کنیم رو ابتدا داغ می کنیم، روغن می ریزیم، داغ که شد، قارچهای ورقه شده رو سرخ می کنیم.

حرارت رو زیاد می کنیم تا قارچها با حرارت بالا سرخ شوند. وگرنه آب می اندازند. ( مواظب باشید نسوزند!!)

دیواره های نان گرد، سس می زنیم و مقداری از کاهو و خیارشور و قارچ می ریزیم.

در این مرحله نوبت همبرگرهاست. با شعله کم سرخشان می کنیم تا مغزپخت شوند. چند بار هم آنها را زیر و رو می کنیم. وقتی کاملاً سرخ شدند، پنیر ورقه ای را به مدت سه ثانیه توی ماهیتابه می اندازیم. ( در قسمت بدون روغن) دقت کنید که بیشتر از این نباشد. اینجا باید سرعت عمل به خرج دهیم.

همبرگر را درون نان گذاشته و خیلی سریع پنیر ورقه ای را روی آن می گذاریم.

اگر فکر می کنید ممکن است نتوانید با سرعت پنیر را از روی حرارت بردارید، بهتر است اصلا آن را توی ماهیتابه نیندازید. چون به سرعت آب می شود. پس می توانید زمانی که همبرگر داغ را درون نان گذاشتید، پنیر را ( بدون حرارت دادن) روی همبرگر گذاشته تا با حرارت خود همبرگر آب شود.

سپس در صورت تمایل دوباره روی پنیر، قارچ سرخ شده و خیارشور و گوجه و کاهو سس دار بریزید.

 

همبرگر با سویا

 

 

مواد لازم :

 

سویا   500  گرم

پیاز   2 عدد

2عدد تخم مرغ

نمک و فلفل - دارچین - جوز هندی   به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

ابتدا سویا را به مدت 10 دقیقه در آ٠ب ولرم خیس می کنیم و سپس آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار داده تا پخته شود ، سپس آنرا چرخ می کنیم در مرحله بعدی پیاز را رنده کرده و آبش را می گیریم وهمراه با 2 عدد تخم مرغ و نمک ، فلفل ، دارچین ، جوز هندی ، با هم مخلوط کرده و سپس به صورت گلوله های کوچک جدا کرده و پهن می کنیم مانند همبرگر سپس در روغن سرخ می کنیم و همراه با گوجه فرنگی و خیار شور ، کاهو ، سس مایونز سرو می کنیم

 

 

همبرگر پیتزایی :

 

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده

پیاز

پنیر پیتزا

جعفری یا مرزه

نمک و فلفل سیاه و ادویه

 

پیاز رو خورد می کنیم ریز ریز (ولی رنده نمی کنیم) بعد با گوشت چرخ کرده و جعفری و نمک و ... خوب خوب ورز میدیم

سپس با کمی از مواد یه دایره کوچک درست می کنیم .

حواستون باشه قطر این دایره نه اونقدر زیاد باشه که پخته و سرخ نشه نه اونقدر کم باشه که سوخته بشه ( قطرش مثل کباب شامی باشه ) بعد پنیر پیتزا می ریزیم سرش و یه دایره دیگه میزاریم روی پنیر پیتزا . لبه های هر دو طرف را به هم خوب فشار میدیم. بعد توی یه ماهیتابه که مقدار کمی روغن ریختع شده با شعله کم و ملایم می گذاریم سرخ بشه.

اگه مزه مرزه را دوست دارید حتما ولی اندازه را رعایت کنید که تلخ نشه

 

 

همبرگر با مایکروفر

مواد لازم :

 

گوشت چرخ كرده 100 گرم

پياز 1 عدد

تخم مرغ 1 عدد

آرد سخاري 2 قاشق سوپخوري

سس گوجه فرنگي 3 قاشق سوپخوري

جعفري ساطوري شده 1 قاشق سوپخوري

نان سفيد 2 عدد

روغن 1 قاشق سوپخوري

فلفل قدري

نمك قدري

 

 

طرز تهيه :

ابتدا گوشت را با پياز رنده شده، آرد سوخاري ، تخم مرغ ، نمک و فلفل مخلوط کرده خوب مالش دهيد بطوريکه که قطعات گوشت از هم جدا نشود. سپس گوشت را 3-2 قسمت کرده و به شکل گرد درآوريد و ان را در يک بشقاب مناسب که در آن يک قاشق روغن مايع ريخته ايد ، شهن کرده و مدت 4-3 دقيقه با قدرت 100% داخل مايکروفر قرار دهيد ( بهتر است در بين اين فاصله يکبار گوشت را پشت و رو کنيد ). همبرگر هاي آماده شده را ميان نان همبرگري گذاشته و سس گوجه فرنگي را که طبق دستور آن تهيه نموده ايد با جعفري خرد شده روي آن بريزيد

 

 

 

دسر 1 : یک فنجان هات چاکلت

 

مواد لازم :

شکلات تخته ای

شیر : نصف فنجان

شکر : یکی دو قاشق چایخوری

پودر قهوه ترک : یک قاشق چایخوری

شکلات از هر نوع که دوست دارید ( نارگیلی، فندقی، شکلات تلخ و … )

خامه : در صورت تمایل

( میزان شکلات و شکر به خود شما بستگی دارد )

نکات :

بن ماری یعنی گرم کردن و حل کردن مواد غذایی روی بخار آب را طریقه بن ماری می گویند. به عنوان مثال : محتوی ظرف غذا را در ظرف آبی قرار داده و آن را روی حرارت اجاق قرارمی دهیم تا آب آرام آرام بجوشد و غذای سرد به این وسیله گرم شود و این بهترین و بهداشتی ترین روش برای گرم کردن غذا و حل کردن شکلات می باشد.

 

طرز تهیه :

ابتدا شیر رو روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. کم کم پودر قهوه رو ا ضافه می کنیم. پودر قهوه کمک می کنه که طعم نوشیدنی ما، بهتر بشه. هم می زنیم تا خوب حل شود.

شکلات تخته ای را به روش بن ماری آب کنیم. سپس شکلات رو به شیر گرم روی حرارت اضافه کنید و هم بزنید. میزان شکری که می ریزید، بستگی به ذائقه شما داره. خود شکلات، مقداری شیرین هست.حال از هر نوع شکلاتی که دوست دارید هم توی شیر بریزید. هم بزنید و اجازه بدید غلیظ بشه.

اگر به خامه علاقه دارید ، چند قاشق از شکلات داغ را در کاسه بریزید و بگذارید قدری خنک بشه.سپس دو سه قاشق خامه به آن اضافه کنید و کم کم هم بزنید تا به خورد هم بروند و خامه تکه تکه نشود. سپس اینها رو به شیر روی حرارت اضافه کنید. غلیظ که شد، هات چاکلت شما آماده است .

 

دسر 2 : راحت الحلقوم

مواد لازم :

شکر دو لیوان

نشاسته یک لیوان

آب مقداری

گلاب : سه قاشق غذاخوری

هل : 50 گرم کوبیده

گردو یا فندق : به اندازه کافی (به دلخواه)

پودر قند : برای تزئین

 

 

طرز تهیه :

شکر را با مقداری آب قوام می آوریم. بعد از اینکه شربت شکر آماده شد نشاسته را که در مقداری آب حل کرده ایم داخل آن میریزیم و خوب هم میزنیم و زیر شعله را کم میکنیم .

هل را کوبیده و با گلاب مخلوط کرده و به مواد اضافه میکنیم و اینقدر هم میزنیم تا خوب سفت شود .

مواد را در سینی یا ظرف مورد نظر میریزیم و گردو ها (به دلخواه) روی آن میچینیم .

کمی پودر قند روی آن میپاشیم و میگذاریم تا سرد شود بعد از آن سرو میکنیم .

 

 

 

نکات آشپزی و تغذیه :

 

 

 

متنوع بخوریم.

در روز چندین بار و به اندازه کافی نان و غلات بخوریم.

در مورد سبزیجات اصل پنج بار در روز را فراموش نکنیم. مصرف پنج بار میوه و سبزیجات در روز ایده ال است. بهتر است این محصولات به شکل تازه مصرف شوند یا خیلی کم پخته شده باشند. یک بار از این پنج بار را آب میوه مصرف کنیم

روزانه به اندازه کافی لبنیات و حداقل یک بار در هفته ماهی بخوریم. گوشت و تخم مرغ به اندازه کافی مصرف کنیم. گوشت به خاطر درصد زیاد آهن و ویتامین های B1 و B6 و B12 اهمیت دارد. مصرف 300 تا 600 گرم در هفته کافیست.

چربی کمی مصرف کنیم.

در مصرف قند و شکر و نمک صرفه جویی کنیم.

به اندازه کافی آب بنوشیم. برای افراد بالغ مصرف حداقـل 5/1 لیتر آب پیشنهاد می شود.

خوشمزه و سالم غذا بپزیم. کوتاه بپزیم. با آب کم، چربی کم و حرارت کم بپزیم.

 آهسته بخوریم و لذت ببریم.

به طورمرتب، خود را وزن کنیم و پُر تحرک باشیم.

 

 

دانستني هاي آشپزي : 

 

همبرگر ماده اصلی نوعی ساندویچ است که معمولاً از گوشت گاو چرخ شده تهیه می شود و شکل آن گرد است.

گوشت را می توان کباب کرده یا سرخ نمود و معمولاً آنرا داخل یک نان مخصوص به همراه دیگر مواد افزودنی مصرف می کنند. گاهی تنها به گوشت چرخ شده همبرگر می گویند. معمولاً همبرگر را همراه با کاهو، پیاز، گوجه فرنگی، پنیر، سس و... می خورند.

 

در بسیاری از رستوران هایی که غذاهایی که سریع آماده می شوند را به فروش می رسانند، بیشتر افراد، انواع ساندویچ های همبرگر را می خرند. مثلاً رستوران های زنجیره ای مک دونالد در سراسر دنیا، محصولی به نام بیگ مک عرضه می کنند که در تمام دنیا، مرغوب ترین و بهترین نوع ساندویچ همبرگر محسوب می شود. معمولاً در کنار همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده هم می خورند.

تاریخچه و چگونگی بوجود آمدن نام همبرگر

نام این غذا از کشور آلمان و شهر هامبورگ گرفته شده است. اولین بار در این ناحیه گوشت گاو را پهن نموده و به شکل گرد در آوردند که این محصول، بسیار با استقبال مردم مواجه شد.

در قدیم، گوشت چرخ کرده ای که گرد بود را استیک همبرگر می نامیدند. وقتی این ماده غذایی را داخل نان قرار می دادند، ساندویچ همبرگر نام می گرفت. تا اوایل قرن بیستم، هر دوی اصطلاحات به کار رفته (استیک همبرگر و ساندویچ همبرگر) خلاصه شده و تنها خود نام همبرگر و یا حتی برگر به جای اسامی قبلی استفاده شد.

 

در زمان جنگ جهانی اول، به دلیل احساسات ضد آلمانی در دنیا نام همبرگر برای مدتی به استیک تغییر یافت. شهرت این نوع ساندویچ به خاطر مسائل سیاسی تا مدتی از بین رفته بود، تا اینکه در اواسط دهه 1920، رستوران های زنجیره ای نیوکاسل تاسیس شد و این رستوران ها انواع مختلفی خوراک های همبرگر مانند در اشکال متفاوت تهیه می کردند.

 

همبرگر از زمانی شهرت امروزی خود را به دست آورد که ری کروک، اولین رستوران مک دونالد را در اواسط دهه 1950 تاسیس نمود.

 

تاریخچه همبرگر بسیار مورد بحث و جدل قرار دارد. در متون رومی های باستان، توصیف غذایی آمده که بسیار به همبرگر شبیه است. در شهر هامبورگ، مرسوم بوده که گوشت تکه شده را داخل تنور قرار داده و کباب می کردند؛ اگرچه آن غذا طعم و مزه همبرگرهای امروزی که در تهیه آنها گوشت را ابتدا چرخ می کنند نداشته است. در هر حال هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه کسی برای اولین بار این غذا را تهیه نموده است.

 

 

محتوای همبرگر

همبرگر معمولاً از گوشت گاو تهیه می شود. البته انواع ادویه جات و مواد افزودنی دیگر هم به آن اضافه می کنند. امروزه تنوع این محصول بسیار زیاد شده است و از گوشت های دیگری به غیر از گوشت گاو برای تهیه آن استفاده می کنند. برای مثال، در تهیه کباب ترکی از گوشت چرخ شده بوقلمون استفاده می کنند. برای تهیه مرغ برگر از مرغ چرخ شده استفاده می کنند. برخی انواع آن را با گوشت مصنوعی که ظاهر و بافت گوشت را داراست تهیه می کنند. گاهی انواع سبزیجات را با هم چرخ نموده و له می کنند؛ سپس قالب زده و به شکل همبرگر در می آورند که این نوع همبرگر، به خصوص برای گیاه خواران مناسب است. نوعی ساندویچ هم وجود دارد که همبرگر به همراه پنیر و پیاز، بین دو برش نان تست قهوه ای قرار می گیرد. این ساندویچ را داخل فر می گذارند تا زمانی که پنیر آن کاملاً آب شود.

 

اشکال متفاوت همبرگر

 

همبرگر به اشکال مختلف عرضه می شود:

در رستوران های آمریکا، همبرگر را همراه با سبزیجات مختلف از جمله کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، انواع پنیر، معمولاً پنیر پرورده و گاهی ترشی مصرف می کنند. پنیر چدار یا پنیر سوئیسی را هم روی همبرگر قرار می دهند که با حرارت، آب شود و یا به صورت خرد شده داخل گوشت همبرگر از آن استفاده می کنند. معمولاً به ساندویچ های همبرگر که پنیر دارند چیزبرگر اطلاق می شود. همچنین انواع سس ها را همراه با ساندویچ عرضه می کنند تا هر کس مطابق با ذائقه ی خود و به میزان دلخواه از آنها استفاده کند. سس کچاپ، سس سالسا، سس مایونز و ادویه جاتی همچون فلفل، از معروف ترین این مواد افزودنی به حساب می آیند. برای افزودن مواد مختلف به ساندویچ همبرگر، از تخم مرغ نیمرو، پنیر فتا، قارچ ورقه شده، سس قارچ، سس تارتار و... هم استفاده می شود.

اضافه نمودن هر کدام از این مواد، نوع خاصی از همبرگر را ایجاد می نماید. البته مواد افزودنی به ذائقه ی مردم نواحی مختلف بستگی دارد. در جاهای مختلف، مواد افزودنی خاصی را به همبرگر اضافه می کنند. ساندویچی که در تهیه ی آن از دو عدد همبرگر استفاده شود، به دوبل برگر معروف است.

در انگلستان، گوشت همبرگر را با مواد افزودنی مختلف از جمله تخم مرغ، پیاز، نان خرد شده مخلوط می کنند و به همین دلیل، همبرگر طعم و بافت سوسیس را بدست می آورد.

همبرگرهای تهیه شده در استرالیا و زلاند نو، معمولاً شامل گوجه فرنگی، کاهو، پنیر، و گاهی دارای چغندر، پیاز، تخم مرغ، آناناس و یا گوشت خوک هستند و سس گوجه فرنگی یا سس تنوری به میزان بسیار کم در آنها به کار می رود.

در ژاپن، هرگز همبرگر را در خانه تهیه نمی کنند. مردم ژاپن همبرگر را از رستوران ها یا ساندویچ فروشی ها تهیه می کنند و به آنچه که در منزل تهیه شود، کتلت می گویند. رستوران های زنجیره ای مک دونالد، در کشور ژاپن هم شعبه دارد. اما در پاره ای از رستوران های محلی، همبرگر عرضه می شود که اگرچه ساندویچ هایی که درست می کنند قدری عجیب بوده و به همبرگر شبیه نیستند، اما غذای آنها عالی است و مردم ژاپن از این رستوران های محلی استقبال می کنند.

 

 

 

موفق باشيد

شقايق بالندري

Katibe@Ymail.com

 

 

آرشیو مجله آشپزی

 

 مجله آشپزي شماره يك

مجله آشپزي شماره دو

 مجله آشپزي شماره سه

 مجله آشپزي شماره چهار

 

 

سری 3 جلدی کتاب آشپزی سریع

نوشته ی شقایق بالندری

 

در صورت بروز مشکل با ما تماس بگیرید!

 

Your advertisement

Hosting PersianWhois

Your advertisement

TehroonShop    TehroonShop  Ham3d

Join This Groups

 

All Right Reserved Byy Tehroon Online
 Designed By
Aslan Sanaei

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive