گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, January 24, 2009

[Tehroon-Online] ::Bazi + Film + Narmafzar + Wallpaper + Ebook !!!:

 

Send Pm  Hamed

Send Pm Mehrad

Send Mail Groups

 

تبلیغات شما

آرشیو

عضویت

صفحه اصلی

Your advertisement

ِِDigiKala

PardisFun

IranMehrteam

 

Top30d.Ir

سلام به اعضاء خوب تهرون آنلاین این هم مجله دانلود این هفته !

 

Glass Image Wallpapers - تصاویر والپیپر های شیشه ای

تصاویر پشت زمینه یا والپیپر یکی از راه هایی است که با تغییر آن هر چند وقت یکبار می توانید تنوعی در ظاهر دسکتاپ خود بدهید. والپیپر های شیشه ای مجموعه ای بسیار زیبا از تصاویر پشت زمینه است که سایت دانلود رایگان آنها را برای شما تهیه دیده است. این بسته تصاویر 48 تایی با نرم افزار 3d max طراحی شده اند و با نرم افزار VRAY نور پردازی شده اند. امیدواریم از دانلود رایگان این تصاویر لذت ببرید.

 

Glass Image Wallpapers - تصاویر والپیپر های شیشه ای

 

 

Dowload


Any Video Converter Pro 2.7.0 - سریع ترین مبدل فایل های ویدئویی

یکی از دغدغه هایی که اکثر کاربران کامپیوتری دارند، انتخاب یک نرم افزار حرفه ای جهت تبدیل فایل های مختلف ویدئویی به فرمت های مختلف می باشد البته به طور حتم شما هم با بسیاری از این نرم افزارهای مبدل کار کرده اید اما شاید از نتیجه تبدیل راضی نبوده اید و فایل حاصل با مشکلات و یا كمبودهایی رو به رو می باشد. اما نرم افزاری که امروز سایت دانلود رایگان برای شما عزیزان آماده نموده از 2 وی‍‍ژگی خاص و منحصر به فرد سرعت بالا ( كه به گفته سازنده نرم افزار سریع ترین مبدل فایل های ویدئویی در دنیا !) و کیفیت بسیار عالی برخوردار می باشد.

Any Video Converter Pro 2.7.0 نام این نرم افزار حرفه ای و قدرتمند می باشد که با پشتیبانی از فرمت های مختلف و فراوانی همچون AVI, MPG, RMVB, MOV, MKV, WMV, AVI, MP4, FLV, 3GP به یک مبدل فایل های ویدئویی پر طرفدار تبدیل شده است. همان طور که گفته شد سرعت کار بسیار بالا و همچنین کیفیت منحصر به فرد فایل های ویدوئی خروجی از دو مشخصه عالی این نرم افزار می باشد.

این نرم افزار تبدیل فایل های ویدئویی که سریع ترین مبدل فایل های ویدئویی است، قابلیت پشتیبانی از فرمت های رایج و قابل استفاده در دستگاه های مختلف همانند iPod, iPhone, Zune, Mobiles ,PSP را نیز داراست و به شما این امکان را می دهد تا فایل ویدوئی خود را با هر حجم و فرمتی به فایل تصویری با فرمت مورد نظر برای پخش در دستگاه های مختلف تبدیل نمایید و از تماشای آن لذت ببرید.نرم افزار Any Video Converter Pro دارای محیطی کاربر پسند و آسان می باشد که به طور حرفه ای تمامی ابزار لازم برای استفاده کاربران فراهم شده است و شما را قادر می سازد تا در طی چند ثانیه تبدیل فایل ها را آغاز نمایید.

 

Any Video Converter Pro 2.7.0 - سریع ترین مبدل فایل های ویدئویی

 

ویژگی های کلیدی نرم افزار Any Video Converter Pro

  • واسط کاربر پسند نرم افزار و استفاده آسان از آن

  • قابلیت تبدیل تمامی فرمت های ویدئویی به Apple iPod Video, Sony PSP و ...

  • قابلیت تبدیل دسته ای از فایل ها که هر کدام شامل یک فرمت مثل avi, wmv, asf, mpg, mp4 و ... می باشند

  • پشتیبانی از فرمت های DivX و Xvid که امکان وارد کردن و یا گرفتن خروجی از آنها نیز در نرم افزار فراهم است

  • پشتیبانی از تنظیمات پیشفرض مربوط به صوت و تصویر و یا تنظیمات خاص کاربر در زمان تبدیل

  • قابلیت مشاهده پیش نمایشی از فایل تصویری به طور سریع و لحظه ای قبل از تبدیل

  • قابلیت تبدیل بسیار سریع فایل های ویدئویی با خروجی کیفیت بالا هم از نظر تصویر و هم از نظر صدا

  • پشتیبانی از تنظیمات و گزینه های گوناگون مربوط به فایل های MP4، به طور مثال تنظیم اندازه ویدئو، نرخ بیت (Bit Rate ) و ...

  • سازگار با تمامی نسخه های ویندوز

قابلیت های اضافه شده در نسخه 2.70

  • قابلیت مدیریت Profile های خروجی و همچنین اضافه شدن 60 پروفایل از پیش تعریف شده به نرم افزار

  • قابلیت پشتیبانی از فرمت Swf و همچنین فرمت های صوتی AAC, WMA

  • رفع یکسری باگ های کوچک موجود در نسخه های قبل

 

Download


Windows Seven BETA - Build 7000.0.081212-1400 - دانلود ویندوز 7 با لینک مستقیم با سریال معتبر

تا پیش از این مایکروسافت به شدت در مورد ویندوز 7 مخفی کاری می کرد. هرچند که تصاویری از برخی نرم افزارهای تغییر یافته سیستم عامل جدید منتشر شده بود. اما با ارایه نسخه بتای ویندوز 7 مشخص شد سیستم عامل جدید جزو عمده ترین تغییرات ویندوز از زمان روی کار آمدن ویندوز 95 بوده است. اولین ویژگی که برای بسیاری از کاربران بسیار مهم می باشد معماری زیر بنایی ویندوز 7 می باشد که دیگر مانند ویستا مجبور به جستجو جهت درایور های مخصوص و مشکلات عدم نصب نرم افزار ها و ... وجود نخواهند داشت و به گفته مایکروسافت این مشکلات در این نسخه از ویندوز حل شده است! در این نسخه از ویندوز شرکت مایکروسافت با تحلیل هایی که از کاربران خود به عمل آورد سعی نمود ویندوز7 را بهینه نماید که این بهینه سازی در محیط کاربری و سایر قسمت های واین نسخه از ویندوز ارائه شده است.

 

Windows  Seven BETA - Build 7000.0.081212-1400 - دانلود ویندوز 7 با لینک مستقیم با سریال معتبر

 

ویژگی های جدید Microsoft Windows 7 - Build 7000:

بالا رفتن سرعت و کیفیت در کنار پائین آمدن استفاده سیستم عامل از منابع سیستمی:

ویندوز هفت، بدون شک بسیار کمتر از ویستا از منابع سیستمی همچون CPU و RAM استفاده می کند و بخش زیادی از قدرت آنها را در اختیار نرم افزارهای دیگر قرار می دهد. همانگونه که قبلاً هم وعده داده شده بود، مایکروسافت تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا زمانهای پرت سیستم عامل (مانند زمان لود شدن، زمان خاموش شدن، زمان برگشت از Standby و… را کاهش دهد. بهبود یافتن این زمانها در نسخه بتایی که به تازگی عرضه شده است، به روشنی مشهود می باشد.

استفاده مطلوبتر از باتری:

با توجه به توسعه یافتن تعداد کاربران کامپیوترهای همراه، سیستم عاملها باید توجه بیشتری به استفاده از باطریها داشته باشند. ویندوز 7 نیز نسبت به سیستم عاملهای قبلی مایکروسافت دارای ویژگیهای برتری در این زمینه است. که از آن جمله می توان به کم نور شدن صفحه مانیتور در زمانهای بیکاری اشاره نمود. بهبود یافتن ویژگی پائین آوردن میزان درخشندگی صفحه نمایش در زمانهای بیکاری در ویندوز7 باعث بالا رفتن بیشتر عمر باطری می شود. بهبود یافتن ویژگی پائین آوردن میزان درخشندگی صفحه نمایش در زمانهای بیکاری در ویندوز? باعث بالا رفتن بیشتر عمر باطری می شود.

بهینه شدن نوار Taskbar:

نسخه جدید نوار Taskbar ویندوز کاملاً با آنچه که پیش از این دیدید متفاوت است. در نوار جدید، هر برنامه با یک آیکن نمایش داده می شود و تمام پنجره های برنامه مذکور بر روی همان آیکن تجمیع می شوند، بطوری که با قرار دادن نشانگر ماوس روی آیکن مربوطه نسخه thumbnail هر پنجره قابل مشاهده خواهد بود. حتی شما می توانید برخی از برنامه های پر کاربرد را در این نوار Pin کنید تا دسترسی سریعتری به آنها داشته باشید (نسخه پیش رفته Quick Lunch). البته ویژگی Thumbnail با محصولات مایکروسافت فعلآً سازگارتر است. مثلاً با نگه داشتن ماوس روی آیکن IE همه Tabهای باز هم به نمایش در می آیند. این در صورتی است که در مورد Firefox فقط پنجره ها نمایش داده می شوند و Tabهای داخلی دیده نمی شوند!

نامرئی کردن پنجره ها:

ویژگی Show Desktop از گزینه های گاهاً پر کاربرد و به درد بخوری است. این ویژگی نیز در ویندوز 7 دستخوش بهبود گردیده. با نگه داشتن نشانگر ماوس روی آیکن Show Desktop که حالا در انتهای سمت راست نوار Taskbar و بعد از ساعت قرار گرفته است، همه پنجره های باز حالت نامرئی پیدا می کنند و کاربر قادر خواهد بود تا صفحه میزکار را ببیند. البته همچنان با کلیک کردن روی این آیکن، پنجره ها به حالت Minimize در می آیند.

بهبود یافتن مدیریت شبکه:

بنا به تجریه دریافته ام که سرعتِ یافتن و رد و بدل کردن اطلاعات در شبکه (حداقل در مورد شبکه Workgroup - Lan و Wireless با Access Point) نسبت به Windows XP بسیار بسیار و نسبت به Windows Vista کمی بهبود یافته است! در مورد اتصالات VPN، نوع IKEv2 نیز به انواع PPTP، L2TP و SSTP اضافه شده که متاسفانه فعلآً به دلیل عدم سازگاری با سرور موجود در ISP موفق به تجربه آن نشده ام. همچنین Connect کردن انواع اتصالات در Windows 7 نسبت به Vista کم دردسرتر شده است و Wizard بی موردی که ایجاد شده بود، حذف گردید! Share کردن منابع در Windows 7 نیز نسبت به Vista راحتتر شده است و کاربران عمومی می توانند تنظیمات حرفه ای تری را با کمک Wizard موجود اعمال نمایند.

توسعه یافتن مدیریت Device ها:

علاوه بر اینکه ویندوز7 از Bluetooth بصورت پیشفرض پشتیبانی می کند، صفحه Devices and Printers آن نیز تغییرات زیادی داشته است که همه آنها در جهت راحتتر کردن کارها صورت گرفته اند.

Paint و WordPad جدید:

برنامه های ساده Paint و WordPadی که در تمام نسخه های سیستم عامل Windows موجود هستند، این بار با شکل و شمایل جدیدی ظاهر می شوند.

 

Download


Windows 7 Reviewer’s Guide E-book : A First Look at Windows 7 - کتاب الکترونیکی آشنایی با ویندوز 7

 

همانطور که میدانید اکنون شرکت نرم افزاری مایکروسافت سیستم عامل ویندوز 7 با نام Windows Seven یا Windows 7 را به صورت بتا در دسترس کاربران قرار داده است. اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که موفق به دانلود این سیستم عامل شده اید به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکه بتوانید با این سیستم عامل نو به راحتی کار کنید و از امکانات جدید آن مطلع شوید کتاب الکترونیکی آشنایی با ویندوز 7 را از سایت دانلود رایگان از بخش دانلود رایگان کتاب الکترونیکی دانلود کنید. امیدواریم از دانلود رایگان این کتاب الکترونیکی رایگان لذت ببرید.

Windows 7 Reviewer’s Guide : A First Look at Windows 7 - کتاب الکترونیکی آشنایی با ویندوز 7

محتویات کتاب الکترونیکی آشنایی با ویندوز سون

  • مقدمه ای درباره ویندوز 7

  • طراحی جدید در ویندوز 7

  • نحوه کار کردن با ویندوز 7 و آشنایی با امکانات جدید

  • معرفی تک تک و جزئی امکانات جدید ویندوز 7

  • مدیریت حرفه ای در ویندوز 7

  • ارتباط با شبکه جهانی اینترنت در ویندوز 7

  • اطلاعات امنیتی در ویندوز 7 و شرح امنیت داده های شما در این سیستم عامل

  • پایداری سیستم در کارکردن در زمان طولانی و راه کارهای جدید مایکروسافت

  • آشنایی با امکانات جدید محیط کاری و شرح رابط کاربری جدید

  • و توضیح کامل در مورد تک تک امکانات جدید ویندوز سون

 

Download


Windows Seven Wallpapers - تصاویر پشت زمینه ویندوز 7

حتما شما هم خبرهایی از سیستم عامل جدید مایکروسافت با نام ویندوز 7 شنیده اید. بله نسخه بتا 1 این سیستم عامل هم اکنون در دسترس کاربران است. سایت نرم افزاری دانلود رایگان در اقدامی برای دوست داران این ویندوز مایکروسافت تصاویر پشت زمینه با کیفیت بالا قرار داده است. این بسته 18 تایی از تصاویر پشت زمینه با طراحی بسیار زیبا نمای زیبایی به دسکتاپ شما می بخشد. امیدواریم از دانلود رایگان تصاویر پشت زمینه ویندوز 7 لذت ببرید.

 

Windows Seven Wallpapers - تصاویر پشت زمینه ویندوز 7

 

Download


Beautiful Wallpapers - والپیپر های بسیار زیبا با موضوعات گوناگون

یک سری 40 تایی والپیپر های بسیار زیبا با موضوعات گوناگون از گلچین بهترین ها را سایت نرم افزار ی دانلود رایگان برای کاربران گرامی تهیه دیده است. این عکس ها با پسوند JPEG در تفکیک پذیری 1600x1200 و 1280x1024 با بهترین کیفیت می باشند. تصاویر تهیه شده بسیار متنوع برای پشت زمینه دسکتاپ شما و مناسب برای طراحان می باشد.

 

 

Download


Clean Textures VillaArts - تکسچر های آراسته

همانطور که می دانید تکسچر ها تصاویر گرافیکی از بافت سطح یا یک قطعه از آن می باشد که برای آراستن استفاده و به متریال یا جنس های مختلف رنگی تقسیم می شوند. اگر کمی به محیط پیرامون خود نگاه کنیم Texture های بسیاری را می بینیم که اکثر آن ها تاریخی دیرینه از هنر های ایرانی بخصوص قالی ما دارد. این گونه طراحی و گرافیک های ساده که امروزه بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است از زمان های گذشته در طرح ایرانیان تا به حال بسیار به چشم می خورد. امروزه می توان تکسچر های بسیاری را در اینترنت یافت که به راحتی با نرم افزار فتوشاپ قابل طراحی هستند اما سایت نرم افزاری دانلود رایگان مجموعه ای آراسته با کیفیت بالا در اندازه 2094x2950 و فرمت JPG برای دانلود قرار داده است. این تکسچر ها بسیار مناسب برای زمینه گرافیک ها، نرم افزار ها و حتی چاپ می باشند.

 

Clean Textures VillaArts - تکسچر های آراسته

 

Download


Youda Farmer Final - بازی کشاورز مزرعه

اگر دوست دارید زندگی خارج از شهر را تجربه کنید که تا به حال همانند آن را ندیده اید سایت نرم افزاری دانلود رایگان آرزوی شما را برآورده کرده است. دیگر همانند گذشتگان نیاز به فرو رفتن در رویا نیست زیرا که ساخت رویای شما با انیمیشن فراهم شده. شما می توانید همانند یک کشاورز بر روی زمین خود زحمت کشیده و امرار معاش کنید بدون آنکه از جای خود تکان بخورید زیرا سایت دانلود رایگان تصویر ذهنی شما را برای بازی کامپیوتر به صورت رایگان قرار داده است.
بازی کشاورزی Youda Farmer به شما امکان اداره کردن مزرعه و رشد محصولات را به صورت طبیعی همچنین رفتن به دهکده و فروش فرآورده ها به مغازه داران را می دهد. محصولات شما تمام خرده فروشان دهکده کوچک را خوشحال می کند.

در ابتدا شما از یک مزرعه کوچک شروع می کنید و باید آرد تمام نانوا های دهکده را تامین کنید. در طول بازی با پیشرفت در کار می توانید مزرعه را گسترش داده و به پرورش مرغ، خوک و گوسفند همچنین کاشت گوجه فرنگی، انگور، سیب زمینی و پرورش ماهی بپردازید. هرچه قدر که کارتان را بهتر انجام دهید خریداران از محصولات شما بیشتر خرید خواهند کرد و کسب و کارشان را گسترش خواهند داد که در این صورت به فرآورده های شما بیشتر احتیاج خواهند داشت. با پیشرفت بازی شما به جمع آوری پول بیشتر برای به دست آوردن محصول مورد نیاز بهتر و فراهم آوری سروقت نیاز خواهید داشت.

کاشت گندم، گوجه فرنگی، سیب زمینی و انگور، مراقبت از دام و گرفتن ماهی سپس ملاقت قصاب، عطار، خیاط و ماهی فروش برای تحویل محصولات از عمده کار هایی می باشد که باید در بازی انجام دهید. فروش هرچه بیشتر محصولات و دریافت سود این امکان را به شما می دهد تا مزرعه خود را گسترش داده و ماشین آلات جدید یا انبار بزرگتر تهیه کنید تا محصولات خود را افزایش دهید. عمل آوردنده غذا برای تغذیه سریع حیوانات، دستگاه فراهم آورنده کود برای رشد سریع محصولات، خرمن کوب علف خشک، پمپاژ آب و غیره از جمله وسایلی می باشند که به گسترش کار شما کمک می کنند.
اهالی روستا سخت کار می کنند اما در زمان هایی به یک محصول بیشتر احتیاج دارند پس در طول تجارت مطمئن شوید فسمتی از محصول را بیشتر برداشت کنید که این مردم نیازمند آن هستند.

 

Youda Farmer Final - بازی کشاورز مزرعه

 

خصیصه های بازی کشاورز:

  • بازی در یک مزرعه واقعی با طراحی زیبا و بازی معتاد کننده

  • نقشه زیبا با قابلیت مرور کلی دهکده و مزرعه

  • محصولات بسیار برای پرورش و توسعه مزرعه

  • مراحل چالش انگیز رقابتی و جایزه ای

  • تنوع موسیقی زمینه و جایزه برای لذت بیشتر بازی و رقابت بیشتر

 

Download


Bible Joseph - فیلم یوسف پیامبر

عنوان فیلم: سرنوشت یوسف (Bible Joseph)
کارگردان: راجر یانگ
نویسندگان: جیمز کرینگتون، لینول چتویند
تاریخ اکران: 16 آپریل 1995
ژانر: درام، ماجرایی
بازیگران: Ben Kingsley, Paul Mercurio, Martin Landau, Lesley Ann Warren, Alice Krige, Dominique Sanda, Monica Bellucci, Stefano Dionisi, Valeria Cavalli, Kelly Miller و ...
محصول: ایالات متحده، ایتالیا، آلمان
محل فیلم برداری: مراکش
کمپانی: Beta Film
کیفیت: DVDRip
مدت زمان فیلم: 3 ساعت
حجم فیلم: 1.35 گیگابایت
اندازه فیلم: 688x528 پیکسل
 

Bibel Joseph - فیلم یوسف پیامبر

 

به دلیل درخواست بازدید کنندگان محترم و استقبال بی نظیر از فیلم حضرت یوسف علیه السلام یا یوزارسیف بر آن شدیم تا نسخه آمریکایی فیلم یوسف پیامبر را به صورت رایگان برای دانلود قرار دهیم. سایت دانلود رایگان این مجموعه زیبا را از زبان تورات برای شما کاربران گرامی با لینک مستقیم قرار داده است.

یوسف در قرآن

در قرآن داستان یوسف بهترین داستان‌ها (احسن القصص) دانسته شده‌است. قرآن در آیه ۷ سوره یوسف، قبل از شروع داستان یوسف، میفرماید:«به راستی که در سرگذشت یوسف و برادرانش برای پرسش کنندگان عبرتها است» و از این آیه به بعد داستان یوسف بیان میشود. یعنی اینکه در قرآن در داستان یوسف و برادرانش آیاتی الهی است که دلالت بر توحید خداوند می‌کند و این آیات دلالت میکند که خداوند ولی بندگان مخلص خود (مانند یوسف) است و عهده دار امور آنان است تا آنان را به آن کمالی که میخواهد برساند. و این آیات اشاره می‌کنند بر اینکه خداوند اسباب عالم را هر طوری که بخواهد می‌چیند و از به کار انداختن آن اسباب آن نتیجه‌ای را که خودش می‌خواهد را می‌گیرد. در این آیات برادران یوسف به وی حسد ورزیده و به حسب ظاهر او را به سوی هلاکت سوق می‌دهند، ولی خداوند نتیجه‌ای بر خلاف این ظاهر گرفت و یوسف را به وسیله همین اسباب زنده کرد و همان قصد سوء را وسیله ظهور و بروز کرامت و جمال ذات یوسف کرد و در هر راهی که او را بردند که بر حسب ظاهر منتهی به هلاکت یا مصیبت وی می‌شد، خداوند عینا به وسیله همان راه او را به سر انجامی خیر و فضیلتی شریف منتهی نمود.

یوسف در تورات

بر اساس سفر پیدایش در تورات، یوسف یازدهمین پسر یعقوب و نخستین پسر او از راحیل بود و در زمانی که یعقوب به لابان خدمت می‌کرد، زاده شد.او شرارت‌های پسران بلهه و زلفه را به پدرش می‌گفت، که باعث نفرت برادرانش از او شد. محبوبیت یوسف در نزد یعقوب بیشتر از دیگر برادرانش بود، و به همین سبب یعقوب قبای رنگارنگی برای یوسف ساخت. برادران وی برای چوپانی گله رفتند و یعقوب نیز یوسف را به دنبال آن‌ها فرستاد تا از سلامتی گله و برادرانش برای یعقوب خبر بیاورد. برادرانش با دیدن او توطئه‌ای چیده و او را در چاه انداختند. پس یوسف را به بیست پاره نقره به کاروان اسماعیلیان فروختند و یوسف به بردگی مصریان گرفتار شد. فوطیفار وزیر فرعون او را خرید و خانه و ثروت خود را به او سپرد.زن فوطیفار از یوسف خواست تا با وی همبستر شود، اما یوسف از او فرار کرد. زن فوطیفار به دروغ به شوهر خود گفت که یوسف قصد همبستری با او را داشته و فوطیفار تصمیم به قتل یوسف گرفت. با میانجیگری زن فوطیفار، یوسف از مرگ رهایی یافت و به زندان افتاد.
در زندان، یوسف خواب ساقی و نانوای فرعون را تعبیر کرد. ساقی فرعون پس از آزادی، به فرعون درباره قدرت تعبیر خواب یوسف گفت و فرعون فوطیفار را به دنبال یوسف فرستاد. یوسف خواب فرعون را به هفت‌سال خشکسالی مصر تعبیر کرد، و به فرعون پیشنهاد داد که در مصر هفت‌سال گندم ذخیره کنند. یوسف مورد توجه فرعون قرار گرفت و به مقام وزارت رسید.او با اسنات دختر فوتی فارع، کاهن اون ازدواج کرد و صاحب دو پسر به نام‌های منسی و افرایم شد. برادران یوسف برای گرفتن ذخیره گندم به مصر آمدند، و یوسف آن‌ها را شناخت و آزمایش کرد. وقتی یعقوب نیز با پسرانش به مصر آمد، برادران از یوسف طلب بخشش کردند و او نیز آنان را بخشید. توجه به این نکته اهمیت دارد که یعقوب از میان همه ۱۲ سبط بنی اسرائیل تنها برای فرزندان یوسف و به خصوص افرایم برکت طلبید و در واقع افرایم را جانشین پدرانش ابراهیم و اسحق و اسرائیل (یعقوب) قرار داد.

یوسف در خانه فوتیفار (در قرآن: عزیز مصر)

پس از خرید یوسف در بازار برده‌فروشان توسط فوتیفار، فوتیفار او را به کاخ خود برده و به همسرش زلیخا پیشکش می‌کند. یوسف در کاخ فوتیفار رشد کرده به سن بلوغ می‌رسد. پس از بلوغ زلیخا عاشق چهره٦quot; زیبای یوسف شده و برای به دست آوردن وی نقشه‌ها می‌ریزد اما یوسف حاضر به نافرمانی از پروردگارش و خیانت به عزیز مصر نمی‌شود. سرانجام زلیخا پس از ناامید شدن از یوسف، او را متهم به خیانت به عزیز مصر کرده، وی را به زندان می‌اندازند.

خواب فرعون (در قرآن: پادشاه)

۱۴ سال بعد، فرعون در رویا می‌بیند که هفت گاو لاغر هفت گاو فربه را می‌خورند و هفت خوشه خشک هفت خوشه سبز را نابود می‌سازند. فرعون همه خواب‌گذارانش را برای تعبیر این خواب فرامی‌خواند اما جملگی از تعبیرش عاجز می‌مانند. سپس به یاد یوسف می‌افتند و تعبیر آن را از او می‌خواهند. یوسف بیان می‌کند که هفت سال ترسالی و سپس هفت سال خشک‌سالی در پیش است پس باید در هفت سال اول قسمتی از محصول ذخیره شود تا در زمان خشکسالی مردم در قحطی نمانند. بدین ترتیب او از زندان آزاد شده و با مرگ پوتیفار جانشین او می‌شود.

ملاقات یوسف و برادرانش

در زمان خشکسالی، کنعان نیز دچار خشکسالی می‌شود. برادران یوسف از سر ناچاری برای درخواست کمک به مصر نزد عزیز می‌روند. یوسف در همان نگاه نخست آنان را می‌شناسد اما از آن‌جا که در زمان جدا شدن از برادرانش وی کودکی بیش نبوده و چهره‌اش تغییر کرده‌است، برادران او را نمی‌شناسند. یوسف به آن‌ها کمک کرده و از آن‌ها می‌خواهد اگر باز هم نیاز داشتند بازگردند و در سفر بعد برادر دیگر خود را نیز همراه بیاورند. آن‌ها موافقت کرده با خوشحالی راهی می‌شوند.

گردهم‌ آمدن یوسف و خانواده‌اش در مصر

در سفر بعدی جوان‌ترین برادر (بنیامین) را هم همراه خود می‌آورند. یوسف پس از کمک به آن‌ها با ترفندی بنیامین را نزد خود نگاه می‌دارد. یعقوب که از دوری بنیامین غمگین است نامه‌ای برای عزیز می‌نویسد و برادران یوسف آن را نزد وی می‌برند. در این هنگام یوسف خود را به آن‌ها معرفی کرده و آن‌ها را از رفتار ناشایستشان آگاه می‌سازد. برادران پشیمان شده و یوسف از آن‌ها درمی‌گذرد. آن‌ها به کنعان بازگشته و پدر را نزد یوسف برده و بدینسان خانواده دیگربار گرد هم می‌آیند.

 

Download

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 

Your advertisement

IRaNMC

Hosting PersianWhois

TehroonShop    TehroonShop  Ham3d

Join This Groups

 

All Right Reserved Byy Tehroon Online
 Designed By
Aslan Sanaei

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive