گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Sunday, March 8, 2009

[Tehroon-Online] ::Majalleye Pezeshki (08)::

 

 

 

 

 

Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

Digikala
LEVELSshop3-4

 

Free Invisible Detector
 

::از بین بردن درد گردن با 3 حركت::

سه جلسه حركات كششی  در هفته به مدت سه ماه، 80 درصد از میزان درد گردن را می‌كاهد. این نتیجه گیری  در پی  تحقیقات مركز ملی  تحقیقات پیرامون ورزش در دانمارك كه به روی  42 زن 36 تا 52 ساله انجام داد، بدست آمد. محققان معتقدند كه سه حركتی  كه افراد در این جلسات انجام دادند و دراینجا در مورد آنها صحبت می‌كنیم، شاید ماهیچه های  آسیب دیده را با ماهیچه‌های  نوساز جایگزین كنند.

برای  هر حركت زانوها را كمی‌ خمیده نگه دارید. از وزنه های 1 تا 2.5 کیلوگرم  استفاده كنید. حركات را در 8 تا 12 نوبت سه تایی  و سه باردر هفته به طور غیرمتوالی  انجام دهید.

بالا انداختن شانه‌ها : دستها را در كنار خود نگه دارید به طوری  كه كف دستها به سمت داخل باشد، كتف‌ها را به طوری  كه دستها كاملا صاف و بدون خمیدگی  باشند تا نزدیكی  گوش ها بالا بیاورید، كمی‌ در این حالت نگه داشته و سپس پایین بیاورید.

پروانه معكوس : به حالت ركوع قرار بگیرید. دستها را شل در هوا رها كنید و كف دستها را به سمت خود نگه دارید. آرنج ها را كمی‌ خمیده نگه داشته و در این حالت كتف‌ها را به طرف داخل فشار دهید و دستها را موازی  با سطح زمین تا كمر بالا بیآورید و كمی‌ در این حالت تامل كرده و سپس دست ها را پایین بیاورید.

صاف و عمودی  : كف دستها را روبروی  رانها نگه دارید. دستها را كمی‌ به سمت بیرون خم كرده و آنها را تا یقه ی  پیراهن خود بالا بیاورید. كمی‌ در این حالت بایستید و سپس دستها را پایین بیاورید.

 

::دوچرخه‌سواران در معرض ابتلا به پوكی استخوان هستند::

متخصصان می‌گویند: در حالی كه گفته می‌شود دوچرخه سواری یكی از بهترین راه‌ها برای سالم ماندن است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد كه ارتباط قوی بین انجام این ورزش و بروز پوكی استخوان وجود دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، ورزش دوچرخه سواری كه بار مكانیكی اندكی را روی استخوانها و مفاصل وارد می‌كند همواره بعنوان یك روش مفید برای بهبود مبتلایان به بیماریهای قلبی عروقی توصیه می‌شود. اما در شرایطی كه استخوانهای فردی ظریف و نازك باشد طبیعتا بار زیادی روی آنها وارد خواهد شد و این ورزش به یك تمرین سنگین تبدیل می‌شود. وقتی استخوانها قوی باشند فشاری كه روی آنها وارد می‌شود بیشتر است و این فشار در واقع عاملی است كه باعث افزایش تراكم استخوانی می‌شود اما اگر فرد استخوانهای ضعیفی داشته باشد این فشار بوجود نمی‌آید و در نتیجه استخوانها در صورت ادامه ورزش، قوی‌تر نخواهند شد. در این شرایط استخوانها بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار می‌گیرند.

این پژوهش نشان داد: مردانی كه به طور رقابتی دوچرخه سواری می‌كنند بیشتر از گروهی كه فعالیت بدنی متوسطی دارند با كاهش تراكم استخوانی مواجه می‌شوند. هرچند دوچرخه سواران كلسیم بیشتری مصرف می‌كنند اما باز هم در معرض ابتلا به پوكی استخوان هستند. در یك پژوهش دیگر نیز معلوم شد در مردانی كه از لحاظ وزن و سن مشابه هستند گروهی كه كوهنوردی می‌كنند نسبت به گروه دوچرخه سوار،‌از تراكم استخوانی بهتری برخوردار هستند. محققان تاكید كردند: شناگرها نیز در معرض خطر مشابهی هستند چون این ورزش هم به بار مكانیكی اندكی نیاز دارد و بنابراین بخش تحتانی ستون فقرات در این افراد مستعد فرسودگی و آسیب دیدگی است. بعلاوه شناگرها و دوچرخه سواران با خطر دیگری نیز مواجه هستند. افرادی كه این ورزش را به طور سنگین انجام می‌دهند كالری بیشتری می‌سوزانند اما در مقابله به اندازه كافی مواد مغذی نمی‌خورند و به این ترتیب تركیبات مهم استخوانی آنها مانند كلسیم و ویتامین D كاهش می‌یابد.

نتایج این تحقیق در مجله «طب و دانش در ورزش و تمرین بدنی» منتشر شده است.

 

::سودمندی موم عسل::

به گزارش شبكه خبر، آنتی اكسیدان ها موادی هستند كه با خنثی كردند مواد زیانبار در بدن ، در جلوگیری از بروز بیماری ها و انواع سرطان اهمیت بسزایی دارند.

بر اساس بررسی های جدید ، موم طبیعی حاوی مقادیر بسیار زیادی از مواد آنتی اكسیدان است و این محصول ، از غنی ترین منابع مواد آنتی اكسیدان در طبیعت است.

شواهد نشان می دهد میزان مواد آنتی اكسیدان موجود در عسل ، از میزان این مواد در موم كمتر است و با گرفتن موم از عسل ، آثار سودمند آن كاسته می شود.

 

 موفق و پیروز باشید!

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

جهت عضویت کلیک کنید

 

Your Advertisement

Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive