گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, April 18, 2009

[Tehroon-Online] ::Majalleye Ashpazi (16) FarVardin 88::



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

90 92 30 31 21
LEVELSshop3-4
40Sotoon

 

مجله آشپزی شماره 16

 

29  فروردين 88

 

سلام به دوستان عزيز .از همه شما خواهشمندم غذاهاي مورد علاقه خودتان را + نظر و پيشنهادات ايميل بزنيد.با تشكر فراوان

 

پيش غذا  : پاکوره هندی

مواد لازم:
آرد گندم یک دوم پیمانه
آرد نخود خام 1 پیمانه
پیاز نگینی شده یک دوم پیمانه
تره خرد شده یک دوم پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
مایه خمیر 1 قاشق غذاخوری
آب ولرم یک دوم پیمانه
نمک، فلفل سیاه، ادویه
روغن برای سرخ کردن


طرز تهیه:
مایع خمیر ما فوریست آب ولرم را بهش اضافه میکنیم و تخم مرغ را هم اضافه میکنیم پیاز نگینی شده ریز را هم به مواد اضافه میکنیم تره را هم مخلوط مواد میکنیم آرد نخود را هم کم کم به مواد اضافه کرده و مخلوط میکنیم ادویه جات را هم اضافه میکنیم اگر مواد سفت باشد برای همین 2 یا 3 قاشق آب به مواد اضافه میکنیم کاملاً مخلوط میکنیم روی ظرف نایلون میکشیم و یک ساعت یا حداقل نیم ساعت کنار میگذاریم تا حجم مواد 2 برابر شود و خمیر حالت لانه زنبوری پیدا کند روغن را در ظرف کوچکی که روغن در آن شناور باشد داغ میکنیم با قاشق از مواد برمیداریم و داخل روغن می اندازیم تا سرخ شود وقتی کاملاً طلایی شد از روغن درآورده و داخل صافی میگذاریم بعد در ظرف مناسب گذاشت و با لیمو و سبزیجات تزئین میکنیم.
*
آرد نخود بهتر است که در منزل تهیه شد  برای این کار نخود را پاک میکنیم با آب میشوییم و آبکشی میکنیم وقتی که آبش کاملاً گرفته شد و یک مقدار حالت خیسی دارد آسیاب میکنیم و میگذاریم کاملاً خشک شود بعد از الک رد میکنیم که کاملاً صاف و یکدست شود.
*
سعی کنید حتما از فلفل سیاه استفاده کنید چون طعم این غذا را بهتر میکنید.
*
سس این غذا رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل همراه آب تمبر هندیست که با هم مخلوط کرده ایم اگر هم اینها در دسترس نبود میتوان از سسهای گوجه فرنگی تند هم استفاده کرد.
*
حتما از آرد گندم سبوس دار استفاده کنید چون آرد سفید دیر تغییر رنگ میدهد و خوب از آب درنمیاید.
*
مواد نباید زیاد شل باشد که زود از قاشق جدا شود و خیلی هم غلیظ نباید باشد.

غذاي اصلي 1 : خورشت لوبیا سبز

مواد لازم برای (به اندازه دو نفر( :

دویست گرم لوبیا سبز که به قطعات نه چندان ریز خرد شده اند.
گوشت خورشتی بسته به میل خودتان
نیم فنجان عدس قرمز یا دال عدس
یک حبه سیر
یک دانه پیاز
یک قاشق رب گوجه و یک فنجان آب گوجه فرنگی
روغن به مقداری که صلاح می دانید
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
برگ بو
یک دانه لیموی درشت یا یک قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهيه :

پیاز را پوست بگیرید و با گوشت و برگ بو و قدری فلفل و زردچوبه بگذارید بپزد.
سیر را در روغن تفت بدهید، لوبیا سبز را به آن اضافه کنید و بعد رب و باقی ادویه و آب گوجه را به آن اضافه کنید.
وقتی گوشت تقریبا نرم و آماده شد برگ بوها را دربیاورید و سسی که با لوبیا سبز درست کرده اید به همراه دال عدس به آن اضافه کنید. وقتی خورش به اصطلاح جا افتاد، زیر قابلمه را خاموش کنید و آب لیمو را به آن اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و چند دقیقه صبر کنید تا عطر لیمو با خورش مخلوط شود.

غذاي اصلي 2  : پاستا با ميگو

 

مواد لازم برای دو نفر:

یک بسته صد گرمی میگوی آماده

پاستا گوش فیلی یک سوم بسته

یک قاشق غذاخوری پستو

یک قاشق غذاخوری خامه طباخی سیردار

دو حبه سیر

یک دانه کدو

شش هفت ساقه لوبیا

سه تا هویج کوچک

نصف بروکلی کوچک

یک قاشق غذاخوری آبلیمو

نمک و فلفل سیاه

یک قاشق چایخوری روغن زیتون

یک قاشق چایخوری کره

 

 

طرز تهيه :

قابلمه آب پاستا را می گذاریم روی حرارت اجاق تا جوش بیاید. در همان حال لوبیا ها و هویج ها را خرد می کنیم و می ریزیم توی قابلمه دیگری که آبش در حال جوش است. قدری نمک می زنیم رویش و کره را هم اضافه می کنیم. تا هویج و لوبیا نیم پز شوند، توی تابه ووک روغن زیتون را می ریزیم و سیر را تفت می دهیم. کدوها را هم که گرد گرد بریده ایم به سیر اضافه می کنیم. هویج و لوبیا که نیم پز شد، بروکلی ها را می ریزیم توی آب و دو سه دقیقه بعد قابلمه را خاموش می کنیم. سبزیجات را به کدو و سیر اضافه می کنیم و یکی دو قاشق از آب سبزیجات را هم می ریزیم توی ووک که کدوها هم بخار بگیرند.

آب پاستا که جوشید، نمک اضافه می کنیم و پاستاها را می ریزیم توی قابلمه. تا پاستاها بپزند، نمک و فلفل مایه پاستا را می زنیم و میگو ها را اضافه می کنیم و حرارت ووک را کم می کنیم.

پاستا را که آب کش کردیم، زیر تابه ووک را خاموش می کنیم و آب لیمو، خامه و پستو را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد هم پاستاها را می ریزیم و با مواد خوب هم می زنیم.

 

 

دسر : انواع اسنك

احتمالا شما هم از کسانی هستین که تو خونه دستگاه ساندویچ میکر دارین.چه موادی برای ساندویچ هاتون استفاده میکنین ؟میتوانید برای تنوع از مواد زیر استفاده کنید..

برای  درست کردن اسنک صبحانه

مواد لازم:

قارچ + تخم مرغ آبپز + پنیر پیتزا +نمک و فلفل و زرد چوبه و آویشن

 اگر بتوانید تمام مواد را با خرد کن یا میکسر خرد کنید خوشمزه تر میشود. فلفل دلمه اي را نیز میتوانید اضافه کنید.

 

اسنک با طعم پیتزا

سوسیس +فلفل دلمه + گوجه +پنیر پیتزا +قارچ + اویشن (تمام مواد را در میکسر ریخته و خرد کنید )

 

اسنک پیراشکی

سیب زمینی (خرد شده بورت نگینی) + گوشت چرخ کرده یا سویا چرخ کرده + پیازخرد شده  تفت داده شده+جعفری خرد شده +کره + پنیر پیتزا

به غیر از پنیر تمام مواد را با هم تفت دهید و همراه پنیر لای نان تست بگذارید

 

اسنک فلافل

نخود خرد شده +سیب زمینی خام + تخم مرغ آبپز + نمک + فلفل و زرد چوبه + پنیر پیتزا

 

 اسنک با کالباس

 ژامبون مرغ یا گوشت  + کره + پنیر پیتزا برای سس آن هم گوجه فرنگی + فلفل دلمه + نمک و فلفل

 

دانستني هاي آشپزی :  اسنک

اسنک به غذایی اطلاق می شود که معمولاً به عنوان یکی از وعده های اصلی غذا (صبحانه، ناهار، شام) مصرف نمی شود؛ بلکه میان وعده ای است که موقتاً گرسنگی فرد را برطرف می سازد و انرژی مختصری برای انجام کار فراهم می کن؛ در واقع اسنک نوعی غذای مختصر می باشد. معمولاً اسنک ها را طوری تهیه می کنند که نسبت به غذاهای طبیعی، مدت زمان نگهداری آنها طولانی تر بوده و زود فاسد نشوند. بنابراین اغلب، مواد نگهدارنده، شیرین کننده و دیگر مواد افزودنی دلخواه همچون شکلات، بادام زمینی و انواع اسانس ها را به آنها اضافه می کنند. در طبقه بندی غذاها، غذاهایی که تحت نام اسنک تهیه می شوند در قسمت غذاهای فاقد مواد مغذی «junk food» قرار می گیرند. این نوع غذاها ارزش غذایی نداشته و در تغذیه و سلامتی افراد هم، نقشی ایفا نمی کنند. هر ساله، کارخانجات تولید کننده انواع غذاهای اسنکی، همچون کارخانجات ایالات متحده آمریکا، میلیاردها دلار نصیبشان می شود. بازار فروش محصولات اسنکی بسیار وسیع است و هر شرکتی سعی دارد تا سهم بیشتری از این بازار را به چنگ آورد. به دنبال آن، تبلیغات گسترده ای برای راضی کردن مشتریان به خرید این محصولات وجود دارد. غذاهای اسنک بسیار بیشتر از غذاهای مغذی مثل میوه، سبزیجات، گوشت و لبنیات تبلیغ می شوند و اغلب تبلیغات تلویزیونی برای خرید انواع اسنک ها طراحی شده است. با افزایش نگرانی ها در خصوص تغذیه، رژیم غذایی، کنترل وزن و سلامتی، برخی افراد سعی می کنند تا غذاهای سالم تری (همچون مغز انواع میوه، سبزیجات، کیک های برنجی و یا حبوبات) مصرف کنند. معمولاً اسنک ها را طوری تهیه می کنند که نسبت به غذاهای طبیعی، مدت زمان نگهداری آنها طولانی تر بوده و زود فاسد نشوند. بنابراین اغلب، مواد نگهدارنده، شیرین کننده و دیگر مواد افزودنی دلخواه همچون شکلات، بادام زمینی و انواع اسانس ها را به آنها اضافه می کنند. در طبقه بندی غذاها، غذاهایی که تحت نام اسنک تهیه می شوند در قسمت غذاهای فاقد مواد مغذی «junk food» قرار می گیرند. این نوع غذاها ارزش غذایی نداشته و در تغذیه و سلامتی افراد هم، نقشی ایفا نمی کنند. هر ساله، کارخانجات تولید کننده انواع غذاهای اسنکی، همچون کارخانجات ایالات متحده آمریکا، میلیاردها دلار نصیبشان می شود. بازار فروش محصولات اسنکی بسیار وسیع است و هر شرکتی سعی دارد تا سهم بیشتری از این بازار را به چنگ آورد. به دنبال آن، تبلیغات گسترده ای برای راضی کردن مشتریان به خرید این محصولات وجود دارد. غذاهای اسنک بسیار بیشتر از غذاهای مغذی مثل میوه، سبزیجات، گوشت و لبنیات تبلیغ می شوند و اغلب تبلیغات تلویزیونی برای خرید انواع اسنک ها طراحی شده است. با افزایش نگرانی ها در خصوص تغذیه، رژیم غذایی، کنترل وزن و سلامتی، برخی افراد سعی می کنند تا غذاهای سالم تری (همچون مغز انواع میوه، سبزیجات، کیک های برنجی و یا حبوبات) مصرف کنند.

چند نوع اسنک

•    آب نبات

•    کلوچه

•    پاپ کورن «ذرت بو داده»

•   چیپس سیب زمینی

•   نوشیدنی

•   شکلات

 

 

موفق باشيد

شقايق بالندري

Katibe@ymail.com

 

سری 3 جلدی کتاب آشپزی سریع

نوشته ی شقایق بالندری

جهت عضویت کلیک کنید

 

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive