گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, April 25, 2009

[Tehroon-Online] ::IT N E W S - 5 OrdiBehesht 88::



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

90 92 30 31 21
LEVELSshop3-4
Forogh-Ads

 

PTP12

سلام و خسته نباشید!

مجله فناوری اطلاعات روز 5 اردیبهشت ماه 88!

 

مشکل فعال سازي جي پي آر اس  همراه اول برطرف شد:

 

پس از بروز مشکلاتی در فعالسازی سرویس GPRS و MMS همراه اول، پرتال این اپراتور برای فعالسازی این سرویس بروزرسانی شد.

به گزارش خبرنگار سازمان خبری و اطلاع رسانی تلفن همراه ایران(موبنا) ،با وجود گذشت حدود چهارماه از ارائه سرویسهای GPRS همراه اول،اغلب مشترکان این اپراتور به دلیل مشکلات موجود در نحوه فعالسازی سرویس های فوق و نیز عدم دسترسی به پرتال این شرکت، قادر به استفاده از این سرویس ها نبوده اند که ازابتدای سال جدید این مشکل به کلی برطرف شده است.

هم اکنون مشترکان اپراتور اول می توانند با مراجعه به صفحه اصلی سایت شرکت ارتباطات سیار به نشانی WWW.MCI.IR نسبت به تکمیل فرم و ثبت نام این سرویس با طی کردن مراحل ساده ای نسبت به گذشته اقدام کنند.

GPRS همراه اول هم اکنون در اکثر استانهای کشور فعال است و تعرفه آن از ساعت 8صبح تا 11شب به ازای هر کیلو بایت ترافیک حداکثر 8/14ریال و از 11شب تا 8 صبح به ازای هر کیلوبایت ترافیک حداکثر چهارریال است.

خدماتی که در حال حاضر از طریق سرویس GPRS در اختیار مشترکین قرار می گیرد، شامل استفاده از پست الکترونیکی و دسترسی به سایت های اینترنتی و دریافت فایل بر روی گوشی تلفن همراه می شود و برای فعال سازی MMS، مشترکان باید ابتدا به دفاتر خدمات مشترکین مراجعه کرده و سپس از طریق سایت همراه اول نسبت به فعالسازی آن اقدام کنند.

به گفته شرکت ارتباطات سیار ایران، سرعت اینترنت که از طریق سرویس GPRS ارایه می شود، محدود بوده و همراه با توسعه آینده شبکه به نسل بعد سرویس دیتا "EDGE" که دارای سرعت بالاتر در اینترنت است، به مشترکین ارائه خواهد شد.

اپراتور دوم تلفن همراه نیز خدمات GPRS را به مشترکان خود ارائه می کند.

 

به زودی: باتری هایی که فقط در 3 ثانیه شارژ می شوند :

 

در آینده ای نزدیک شاهد باتری هایی خواهیم بود که فقط در سه ثانیه شارژ می شوند.

دانشمندان در MIT روشی را کشف کرده اند که با کمک آن می توان یونهای لیتیوم را با سرعت بالایی شارژ کرد و خبر خوب اینکه در روش آنها از مواد متداولی استفاده می شود، در نتیجه این باتری ها می توانند در کمتر از 2 سال بازار را به تسخیر خود در آورند.

Byoungwoo Kang (بیانگ وو کنگ) و Gerbrand Ceder (گربرند سدر) از موسسه تکنولوژی ماساچوست در کمبریج به فرآیند رها شدن یون های لیتیوم از کمپوند کاتد (cathode compound) و بازگشت آنها به مخزن آند (anode store) سرعت می بخشند. به زبان ساده، آقای Kang و Ceder با ساخت انبوهی از نانو ذرات و ترکیب ساختار معمول باتری ها با کربن و مواد دیگر ساختارمعمول باترهای لیتیومی را تغییر دادند.

کاربرد این باتری های قابل شارژ نسبت به باتری های لیتیومی که کاربرد جهانی دارند بسیار گسترده تراست، از جمله کاربردهای این باتری ها در ماشین های الکتریکی، لپ تاپ ها، سیستم های بازی قابل حمل و ... است.

Kang و Ceder از نوآوری که کشف آنها در ماشین های الکتریکی ایجاد می کند بسیار هیجان زده اند.

آنها می گویند: " قابلیت شارژ و دشارژ باتری ها در کسری از ثانیه به جای چند ساعت باعث به وجود آمدن وسایل جدید تکنولوژی و تغییر شیوه ی زندگی می شوند."

در دنیایی که به طور پیوسته به سوی تحلیل می رود، پیشرفت در زمینه ماشین های الکتریکی می تواند راه جهان را اصلاح و تاثیر خوبی بر طبیعت داشته باشد.

 

اولین خبرهای منتشر شده از مایکروسافت :Office 14

 

سایت TechARP برای نخستین بار اطلاعات جدیدی پیرامون نسخه جدید Microsoft Office 14 را منتشر ساخته است که قرار است توسط کمپانی مایکروسافت ارائه شود. طبق این اطلاعات، Microsoft Office 14 قرار است طبق برنامه زمانی زیر در اختیار علاقه مندان قرار گیرد:

- مجموعه Office 14 SKU در چهار ماه دوم سال 2009 معرفی می شود

- مجموعه Office 14 OEM در چهار ماه سوم سال 2009 معرفی می شود

- مجموعه Office 14 در چهارم آخر سال 2009 در اختیار شرکت های طرف قرار داد مایکروسافت گذاشته می شود

همچنین گفته می شود نسخه آزمایشی اول از Office 14 در ابتدای ماه ژولای (تیر ماه) و نسخه آزمایشی دوم آن در ابتدای ماه نوامبر (آبان ماه) منتشر می گردد. نسخه RTM نیز در ابتدای ماه مارچ سال 2010 به دو فرمت 32 و 64 بیتی آماده می شود.

 

یک شرکت امنیتی، IE 8 در امنیت حرف نخست را می زند:

 

بر اساس تستی که از طرف مرکز تحقیقات امنیتی NSS Labs انجام گرفت، مرورگر جدید مایکروسافت IE8 بالاترین رتبه را از لحاظ امنیتی به دست آورده است. در این تست تعدادی مرورگرهای معروف از جمله مرورگر موزیلا Firefox 3.07 ، مرورگر اپل Safari 3، مرورگر گوگل Chrome 1.0.154 ، مرورگر اپل Opera 9.64 و نسخه قدیمی مرورگر مایکروسافت IE7 حضور داشتند.

 

در این تحقیق IE8 با 69% اثر گذاری، بالاترین امتیاز امنیتی را کسب کرد. IE7 نیز با اثر گذاری 4% کمترین امتیاز را کسب کرد.

مرورگر IE6 در این مقایسه حضور نداشت ولی اگر در نظر گرفته می شد مایکروسافت دو مرورگر در انتهای لیست داشت و شاید این مهمترین دلیلی است که کاربران باید مرورگر خود را به IE8 ارتقاء دهند.

مرورگر Mozilla Firefox با حدود 30% اثر گذاری تقریباً نصف امنیت IE8 را دارد. مرورگر Apple Safari با 24% تاثیر در امنیت و Google Chrome با 16% تاثیر از نتایج دیگر این تحقیق هستند. همچنین، مرورگر Opera با 5% اثرگذاری تنها کمی بهتر از IE7 بوده است.

 

جهت عضویت کلیک کنید

 

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive