گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Monday, June 29, 2009

[Tehroon-Online] ::Raz Haye Zendgi ~> Part 14 <~::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

رازهای زندگی: چهاردهم: نوشته : آرش روشن (عضو هیئت مدیره کانون طب سنتی ایران)

 

عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان عزیز:

قبل از هر چیز یک مژده برای تمام علاقه مندان طب سنتی و عرفان دارم!

برای اولین بار روز 31 تیرماه همایش بزرگ طب سنتی و عرفان با حضور برترین پزشکان و اساتید ایران ساعت 6 بعد از ظهر برگزار خواهد شد. طبق برنامه ریزی مهمترین درمان ها و رازهای زندگی در این همایش ارائه خواهد شد و به سئوالات اساسی و مهم شما عزیزان پاسخ داده میشود. همچنین در این برنامه پذیرائی ویژه و سنتی خواهیم داشت و سعی کردیم طوری این همایش را برگزار کنیم که جزء بهترین خاطرات و مفیدترین ساعات عمر شما باشد. در ضمن حضور در این همایش برای شما عزیزان رایگان خواهد بود. منتهی با توجه به محدودیت جا حتما" باید با شماره 88996473 تماس بگیرید و نام و نام خانوادگی خود را جهت دریافت نوبت و رزرو جا اعلام نمائید.

و اما:

زمانی که خداوند هستی را آفرید برای هر چیزی یک نقش قرار داد و هر موجودی نقش خود را به بهترین شکل در این هستی ایفا میکند. منتهی ما آدمها اومدیم این نقش را جابجا کردیم و وضعیت خودمون را در این جابجائی به هم ریختیم!

به عنوان مثال ما تا 60 سال پیش توی تهران درخت چنار را به عنوان عمده ترین درخت داشتیم و این نوع درخت به عنوان درخت سنتی شهر تهران کاشت میشد. بعدش ما آدمها اومدیم از اروپا نهال کاج را وارد کردیم و در سطح وسیع شروع به کشت آن کردیم و به خیال خودمون یک درخت مقرون به صرفه را در شهرمون کاشتیم. در صورتی که یکی از عوامل کاهش بارش باران در تهران همین درخت های کاج و تصعید گازهای آن میباشد. از طرفی هم هیچ گیاهی نمیتواند در کنار این درخت رشد مناسب داشته باشد. تنفس هوای اطراف درخت کاج باعث کسالت روحی میشود و .....

یا مثلا" دقت کنید درختهائی که از روی آنها سیم برق رد شده است! به هیچ عنوان تحت شار مغناطیسی  سیمهای برق نمیتوانند رشد قدی داشته باشند و رشد آنها تا زیر سیم برق متوقف میشود.

اولین نکته ائی که امروز میخوام براتون بگم و بابتش به درجه یقین رسیده ام راجع به روغن مایع میباشد! حدود 3 روز من و بچه های تیم طب سنتی  توی مزارع پنبه گرگان مشغول تحقیق و بررسی خواص دانه های پنبه و آفتابگردان بودیم و توی این دوره متوجه شدیم موشها علاقه شدیدی به لانه سازی و زندگی در زیر این گیاهان دارند(به جهت امنیت زیاد و امکان دسترسی سریع به غذا و حد طبیعی رطوبت زندگی ) . از طرفی برای برداشت پنبه و دانه های روغنی میبایست اکثر این دانه ها را از زمین جمع کنند و در این بین فضولات موشها نقش زیادی در بین دانه های جمع شده دارند بطوری که مستقیم تا خط تولید روغن مایع هم پیش میروند و اسیدهای کشنده آن به مقدار متنابهی در روغن های مایع استخراج شده وجود دارد. این نکته را مستقیم طی نامه مکتوب به وزارت بهداشت اعلام کردم و قول هائی نیز داده شده است. ولی از همین جا رسما" اعلام میکنم روغن مایع به هیچ عنوان قابل اطمینان نیست و سعی کنید از روغن زیتون و روغن کنجد بصورت جایگزین استفاده کنید.

و اما:

الان میخواهم راجع به نمک با شما صحبت کنم! توی فرهنگ ما شنیده انید که مثلا" بشکنه این دست که نمک نداره! نمک گیر کردی ما رو! آی نمکم چشتو بگیره! نمک نشناس ! یک لقمه نون و نمک و از این حرفها!!

متاسفانه به خاطر ارزونی نوع استخراج و فرآوری نمک ها جهت ارائه به بازار ، منیزیم نمک ها را حذف میکنند و ماده ائی به نام ید بصورت مصنوعی به آن اضافه می کنند.

این نوع نمک باعث فشار خون بالا و بیماری های توام مثل کبدی و کلیه میباشد که پشت بندش رماتیسم و بیماری قلب و ... میاد سراغ آدم.

درصورتیکه طبق سفارش و دستور  پیامبر عزیز ما  و مولی علی (ع) یک مقدار کم نمک (نمک حاصل از سنگ نمک ) بعد و قبل از غذا 12 بیماری اصلی شامل گوارشی - فشار خون - دیابت - بیماری های عفونی و باکتریائی را شفا میدهد.

دلیل درمان نمک در کشتن میکروب ها : نمک با آب بذاق دهن مخلوط شده و به معده میره ولی هوای نمک در دهان باقی میماند و هر زمان نفس میکشید این هوا دارای خاصیت ضد باکتریائی و میکروب کش قوی است و عین پیف پاف هوای نمک داخل سینوس ها میشود و میکروبها و باکتری های مضر را از بین میبرد. همین سینوس ها اگر عفونت کنند باعث سرطان خواهند شد و نمک به این جهت خاصیت ضد سرطان دارد.

برای این منظور شما باید سنگ نمک واقعی را خورد کنید و بین دو انگشت سبابه  و شست شما هرچقدر نمک باقی ماند آن را برای قبل و بعد از غذا میل کنید  تا سالم بمانید.

موضوع مهم دیگه : هر زنی که قرص آهن بخوره حتما" فرزندش بیش فعال و از نظر ذهنی دارای آی کیو پائین میشه . خانمها برای جبران کمبود آهن بدن فقط باید از کفگیر آهنی در خورشت و غذای خود استفاده کنند.

خوب بریم سراغ بحث رماتیسم و آرتروز:

اینطور که پزشکان در طب سنتی به نتیجه قطعی رسیدند عامل اول و مهم بیماری رماتیسم جمع شدن اسید اوریک در نقاط مختلف بدن میباشد و عوامل زیادی مثل لباس نامناسب در فصل سرد - عدم کارائی کبد و کلیه و چرک لوزه ها و عدم ترشح کورتیزون از غدد کلیوی عامل آن میباشد. فرق رماتیسم با آرتروز در این است که رماتیسم ناشی از میکروب است که عوارض شدید مثل بیماری قلبی و .. دارد ولی در آرتروز هیچگونه میکروب و عفونت دخالت ندارد و عامل آرتروز فرسودگی و پیری مفاصل میباشد که غالبا" با درد و تورم و نرمی استخوان و احساس گرما توام میباشد.

اولین قدم برای درمان رماتیسم رفع یبوست میباشد - اتاق و لوازم بیمار را با رنگ زرد و نیلی تزئین کنید و بعد 15 تا زنبور عسل بگیرید و آنها را وادار کنید تا محل رماتیسم و درد را نیش بزنند. سپس فرد بیمار باید خون اهداء کند- 5 انگشت پا را گرم نگه دارد و برای درمان سریع تر روی تشک یونجه خشک بخوابد ..همچنین از آنجا که یکی از عوامل رماتیسم ایجاد و ذخیره الکتریسیته ساکن در بدن است ، فرد بیمار باید دستبند مسی در دستان خود ببندد تا این الکتریسیته ساکن دفع شود ( به همین دلیل مسگرها هیچوقت رماتیسم نمیگیرند) و 5 روز رژیم ریحان و کشک بگیرند.

برای درمان آرتروز: هنگام بالا رفتن از پله اول پای غیر مبتلا را بگذارید بعد پای مبتلا - هر روز 20 دقیقه آب 37 درجه که در هر لیتر آن 7 گرم نمک باشد تهیه کنید و در وان بریزید و در آن بخوابید - ضماد خزه روی محل قرار دهید - 10 گرم آویشن + 7 گرم تخم گشنیز + 15 گرم تخم کرفس + 20 گرم ریشه شیرین بیان + 20 گرم ریشه کاسنی + 25 گرم ریشه ایرسا + 20 گرم رازیانه + 25 گرم سورنجان همگی را بکوبید و پودر کنید و هر شب 2 قاشق بزرگ در دو لیوان آب جوش بریزید و 5 دقیقه بجوشانید  و ناشتا و عصر میل کنید.

و اما بهترین روش برای درمان فوری آرتروز این است که چربی زیر پوست گوسفند را بگیرید و بر محل درد بگذارید و با پارچه ببندید و به مدت 40 روز هر یک روز در میان تعویض کنید. این روش باعث میشود 40 روزه آرتروز درمان گردد.

در آخر چند نسخه واسه بی خوابی دوستانی مینویسم که شبها با مکافات سر به بالین میگذارند و خیلی بد میخوابند:

اولا" کمبود انزیمی به نام کلورین باعث فریاد کشیدن در خواب میشود. در ضمن کمبود پتاسیم و افزایش ویتامین B6 - غلظت خون زیاد - پرخوری - استفاده از رنگ سرخ - مصرف زیاد تخم مرغ و لیمو ترش و نمک یددار و لوبیا و عدس باعث بی خوابی میشود.

اگر خواب های زیر را ببینید نشانه کمبود یکی از موارد زیر است:

خصومت و اضطراب: مقدمات زخم معده - مرتکب کار بد شدن: کمبود ید - خواب چشمه و رودخانه و دریا: کمبود رطوبت مزاج - خوب پیر شدن و سفید شدن مو: کمبود وزتامین B - دیدان اشیاء قرمز: غلبه خون - شطرنج . قمار: کمبود فسفر - خواب موش: انگل معده - خواب شکست در مقابل کسی: کمبود ویتامین A  - خواب خونریزی: کمبود ویتامین K - خوب دیدن شهرها: به میوه معروف آن شهر نیاز دارید مثلا" رودبار زیتون و کرمان زیره- خوب زن شدن مرد : کمبود روی.

برای اینکه خواب زود به سراغ شما بیاید:

1- میله ائی از جنس کربن در دست چپ قرار بدهید زود خوابتان میگیرد. 2- ظرفی را پر از یخ کنید و دستها را تا آرنج به مدت 30 ثانیه نگه دارید و دستها را تکان دهید تا خشک شود (بدون حوله) - 3- گذاشتن بالش روی ساق پاها و قرار دادن یک ماده 2 تا 3 کیلوگرمی روی آن - 4- برگ مرزنجوش را له کنید و زیر بالش لای دو پارچه قرار دهید (یا گلاب) - 5- اگر خواب آشفته میبینید در بالش کوچکی مقداری گیاه سنبل الطیب و بهار نارنج بریزید و کنار بالش اصلی قرار دهید 6- شوید+کرفس+ماست ترکیب کنید و قبل از خواب یک کاسه میل کنید 7-برگ نعنا را بو داده و با برگ گل محمدی قاطی کنید و میل کنید 8-دمکرده ترخون و مرزنجوش یک استکان 9- جوشانده 5 گرم برگ پرتغال + 2 قاشق عرق بهار نارنج

خوب بریم سراغ جواب سئوالات شما:

حمید از تهران: یکی از نسخه های خیلی مفید که اثرش را زیاد دیدم برای درمان پروستات (به جز نسخه قبلی) تخم خربزه 75 گرم+تخم کدو+کتیرا+بادام پوست گرفته +تخم خشخاش از هر کدام 35 گرم +تخم کرفس (صبح 10 گرم و شب 20 گرم) ترکیب کنید و بعد آن را دریک لیوان  گلاب بریزید و میل نمائید.

سعیده از تهران: اگر پوست شما خارش زیاد دارد پیاز رنده شده +نمک + لیمو ترش را بر آن ضماد کنید.

ابراهیم از سیرجان: برای از بین بردن سریع بوی هر چیزی کافی است خاکشیر را در آتش بریزید - همینطور نان سوخته هم بوی محیط را کاملا" از بین میبرد.

علیرضا از یزد: تشخیص شیری که در آن آب مخلوط کرده اند: یک میله بافتنی را در آن فرو کنید و آرام بیرون بکشید. اگر تشکیل قطره داد آب مخلوط ندارد وگرنه آب مخلوط دارد.

سیما از سبزوار: اولا" آب دادن زیاد به درخت انار باعث ترش شدن میوه آن میشود.طریقه ساخت سیگار کم ضرر: برگ توتن+ تخم کاهو + تخم گشنیز+کمی برگ نعناع ولی اگر از کشیدن سیگار صرف نظر کنید بهتر است.

آرمینه از تهران: فرمول روغن مسیح مقدس: مر چکیده+ دارچین+ قصب الذریزه + روغن زیتون . گویا در دوران حضرت مسیح از این روغن برای شفای بیماران عفونی و گوارشی استفاده میکردند.

راحله از تهران: برای درمان قاعدگی و خونریزی زیاد علاوه بر نسخه های قبل: چند روز قبل از عادت،جوشانده برگ انجیر روزی یک استکان بنوشید - 10 روز از برداشتن بار سنگین خودداری کنید - گل افسنطین را به مدت 3 هفته در عرق بیدمشک خیس کنید و صاف نمائید و قبل از هر وعده غذا یک استکان بنوشید- آب زرشک صبح ها میل کنید.

تهمینه از کرج: صندلی چرخدار و گردان برای کمر درد مضر است - به هیچ عنوان از کورتون استفاده نکنید و آب یخ و سرد ننوشید. ریشه توت را بپزید و با عسل ترکیب کنید و میل 3 قاشق میل کنید.

سعید از مشهد : اگر بدبوئی دهان شما به خاطر عفونت و بیماری خاصی نیست شبها آب+جوش شیرین+نمک قرقره کنید و کمی جوش شیرین روی خمیر دهندان خود بریزید.

علی از کرمان: طرز تشخیص آپاندیس از دل درد معمولی: بیمار را به رو بخوابانید . شخص دیگر کف دست را روی پاهای مریض مریض از قسمت مچ پا گذاشته به مریض دستور میدهد که پاها را خم نکند و بالا بیاورد. در صورتی که بیمار با این عمل احساس درد در ناحیه راست خود نمود عارضه آپاندیس میباشد. در غیر اینصورت عامل چیز دیگری است.

 

در انتها عزیزانی که نیاز فوری و اورژانسی  برای دریافت جواب و ارتباط با من دارند میتوانند با شماره 09123804185 با من تماس بگیرند.

 سلامت باشید

آرش روشن

تلفن کانون طب سنتی ایران مشاوره رایگان : 88336487-88336488

جهت عضویت کلیک کنید

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive