گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, June 9, 2009

[Tehroon-Online] ::IT - N E W S - 19 KhorDaad 88::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

90 92 30 31 21

نیو مانگ 2009

اخبار فناوری اطلاعات 19 خرداد ماه 88!

 

مایکروسافت تائید کرد: ۳۰ مهر ویندوز ۷ منتشر می شود

 

 

 

به گزارش سایت CNet، کمپانی مایکروسافت رسماً تایید کرده است در تاریخ ۲۲ ماه اکتبر مصادف با ۳۰ مهر ماه نگارش نهایی سیستم عامل ویندوز ۷ برای دانلود و یا خرید از طریق فروشگاهها در اختیار علاقه مندان خواهد بود.

مهندس “Bill Veghte” از مدیران ارشد مایکروسافت گفته است، به منظور تحقق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان ماه آینده تمامی تغییرات و توسعه های لازم در کدهای ویندوز ۷ انجام خواهد پذیرفت و بعد از آن کدنویسی و توسعه متوقف می شود تا مرحله اشکال زدایی آغاز شود.

ماه گذشته مایکروسافت اولین نسخه کاندید جهت ارائه (RC) ویندوز ۷ را برای دانلود در وب سایت رسمی خود قرار داده بود.

آقای “Bill Veghte” در این زمینه می گوید: “بازخوردهای نسخه RC ویندوز ۷ بسیار خوب و مثبت بوده است.”

پیش از این مسئولان کمپانی ACER اعلام کرده بودند ویندوز ۷ در ۲۳ ماه اکتبر ارائه می شود و اکنون باید گفت آن شایعه با یک روز زودتر محقق خواهد شد. به احتمال فراوان تا پایان ماه جاری میلادی، قیمت فروش ویندوز ۷ نیز مشخص خواهد شد.

 

آینده متعلق به کدام است؟ Facebook,Twitter و یا Myspace

 

 

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت The Nielsen، مشترکان شبکه اجتماعی Facebook طی ماه آوریل از سال جاری میلادی ۱۳/۹ میلیارد دقیقه را در این سایت سپری کردند که این رقم نسبت به ۱/۷ میلیارد دقیقه در مدت مشابه از سال قبل رشد بسیار چشمگیری را نشان می‌دهد.

به گزارش همکاران سیستم، طبق آمارهای منتشر شده، میزان مراجعه به سایت Facebook و استفاده از خدمات آن در ماه آوریل نسبت به سال قبل ۷۰۰ درصد رشد کرده است و این نکته، برتری Facebook بر دیگر شبکه‌های اجتماعی را تایید می‌کند.

به گفته شرکت Nielsen، سایت MySpace با اختلاف زیاد عنوان دومین شبکه اجتماعی برتر را به خود اختصاص داده است و در ماه آوریل، مشترکان تنها ۵ میلیارد دقیقه را در آن سپری کردند. میزان مراجعه به سایت MySpace در آوریل ۲۰۰۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش یافته است.

باید توجه داشت که سایت Facebook نمی‌تواند چندان به وضعیت کنونی خود امیدوار باشد، زیرا شبکه اجتماعی Twitter در سال جاری با سرعت زیاد در حال رشد است. این سایت هم‌اکنون عنوان پنجمین شبکه اجتماعی محبوب در جهان را به خود اختصاص داده است و در حالی که طی ماه آوریل کاربران ۳۰۰ میلیون دقیقه در آن حضور داشتند، محبوبیت آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷۱۲ درصد بیشتر شده است.

“جان گیبس”(Jon Gibs) مدیر مرکز رسانه آنلاین شرکت Nielsen در این خصوص توضیح داد: “ما طی سال گذشته شاهد رشد و پیشرفت قابل‌ملاحظه سایت Facebook و سقوط سایت MySpace بودیم. سایت Twitter نیز با قدرت تمام در این جریان قرار گرفته است و شاید بتواند وضعیت کنونی در این فضا را تغییر دهد. شبکه‌های اجتماعی هم‌اکنون نشان داده‌اند که یک سایت اینترنتی تا چه اندازه می‌تواند رشد کند و بزرگ باشد. روی کار آمدن شبکه اجتماعی Friendster را به خاطر می‌آورید؟ به خاطر دارید که سایت MySpace به صورت شکست‌ناپذیر، یکه‌تاز عرصه شبکه‌های اجتماعی بود؟ بر این اساس هیچ یک از سایت‌های Facebook و Twitter نیز نمی‌توانند با همین توان ادامه دهند و محبوبیت خود را حفظ کنند.

 

تکذیب اختلال شبکه اینترنت در روز برگزاری انتخابات

 

شرکت ارتباطات زیرساخت هرگونه اختلال در شبکه اینترنت در روز برگزاری انتخابات را تکذیب کرد. شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: “این شرکت به دلیل برگزاری رایانه ای و الکترونیکی انتخابات نهایت همکاری خود را برای تامین ظرفیت مورد نیاز خواهد داشت تا انتخابات هر چه بهتر برگزار شود.”

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام شرکت زیرساخت این شرکت شبکه مورد نیاز برای ستاد انتخابات را تامین می کند و نهایت تلاش خود را خواهد داشت تا اختلالی در شبکه دیتا ایجاد نشود.

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مسئول زیرساخت دیتای کشور اعلام کرد هم اکنون ظرفیت اینترنت را به بیش از ۹۰ لینک STM1 افزایش داده است که از ظرفیت مورد درخواست شرکتهای استفاده کننده بیشتر است.

پیش از این خبرهایی مبنی بر قطع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات در روز انتخابات منتشر شده بود.

 

رونمایی از مادربردهای P55 و درگاه‌های SATA III گيگابايت

 

 

شرکت گیگابایت یک هفته قبل از نمایشگاه کامپیوتکس و پیش از معرفی رسمی مادربردهای خود با استفاده از چیپ‌ست‌های سری P55 به شکل غیررسمی از دو مدل از جدیدترین مادربردهای خود پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از سایت ایتنا، مادربردهای
GA-EP55-UD5 و GA-EP55-UD4P علاوه بر پشتیبانی از پردازنده‌های جدید Core i5 و پلاتفورم جدید میان قیمت اینتل، به عنوان اولین مادربردهایی که از درگاه‌های SATA III پشتیبانی می‌کنند نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.
با توجه به این موضوع که درایوهای معمولی حتی به پهنای باندی که درگاه
SATAII ارایه می‌کند نزدیک هم نشده‌اند، اما با این وجود عرضه درایوهای جدید SSD که دارای سرعت‌های بالایی هستند نیاز به یک درگاه پر سرعت‌تر در آینده نزدیک خواهند داشت.
درگاه‌های
SATAIII می‌توانند نرخ انقال داده را از 375 مگابایت بر ثانیه در درگاه‌های SATA-II به 750 مگابایت بر ثانیه افزایش دهند. این درگاه‌ها با نام SATA 6 Gbit/s نیز شناخته می‌شوند. بر اساس اعلام روابط عمومی گیگابایت، این کمپانی به غیر از دو مادربردی که با استفاده از چیپ‌ست‌های P55 تولید شده‌اند، یک مادربرد بر پایه چیپ‌ست X58 را نیز با نام GA-EX58A-Extreme به بازار عرضه خواهد کرد.
گفتنی است چیپ‌ست‌های سری
P55 که با پل جنوبی ICH10/R مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت ذاتی قادر به پشتیبانی از این درگاه جدید نیستند به همین دلیل گیگابایت به ناچار از یک کنترل‌کننده جداگانه ساخت Marvell استفاده کرده است. کنترل‌کننده تولید شده توسط این شرکت از حداکثر 10 درگاه پشتیبانی می‌کند که 6 عدد آنها از استاندارد SATA-II و 4 عدد از آنها نیز از استاندارد SATA-III پشتیبانی می‌کنند.
لازم به ذکر است به دلیل در دسترس نبودن هیچگونه ابزاری که برای استفاده از درگاه‌های
SATA-III طراحی شده باشد امکان آزمایش کارایی این درگاه‌ها هنوز مقدور نشده است، اما به نظر می‌رسد که با گسترده‌تر شدن درایوهای حالت جامد SSD و عرضه انواعی از آنها که از استاندارد SATA-III پشتیبانی می‌کنند می‌توانیم شاهد افزایش چشمگیر کارایی در سرعت انتقال داده‌ها از سیستم به ابزارهای ذخیره‌سازی داده باشیم.

 

پيامك‌هاي ناخواسته در امارات مسدود مي‌شوند

 

 

پيام‌هاي كوتاه هرزنامه‌اي با هدف حمايت از مشتركان اماراتي توسط اپراتورهاي تلفن همراه اين كشور ف ي ل ت ر مي‌شوند.
به گزارش خبرگزار ی بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از سایت ایسنا، طبق اعلام محمد الغنيم - مدير كل سازمان تنظيم مقررات مخابراتي امارات - هر دو اپراتور
Du و اتصالات در حال بررسي راه‌هايي براي مسدود كردن پيام‌هاي كوتاه ناخواسته هستند.
محمد الغنيم با بيان اين كه پيامك‌هاي هرزنامه‌اي كه فايل‌هاي قابل دانلود براي كاربران تلفن همراه ارسال مي‌كنند، ابزار هك محسوب مي‌شوند به مشتركان اماراتي توصيه كرد اين فايل‌ها را قبول نكرده و به خاطر داشته باشند خود پيام‌هاي كوتاه خطري ندارند و خطر به فايلي مربوط است كه قبول مي‌كنند دانلود كنند.
طبق اين گزارش، اتصالات پيش از اين سرويسي را براي مسدود كردن پيامك‌هاي هرزنامه‌يي راه‌اندازي كرده كه به مشتركان امكان مي‌دهد با ارسال پيام كوتاه حاوي حرف "ب" كلمه بلاك به شماره تلفن تعيين شده، نسبت به مسدود كردن شماره‌هاي كوتاه و منبع پيام اقدام كنند.
Du نيز برروي راهكار مشابهي كار مي‌كند تا به مشتركانش گزينه مسدود كردن پيامك‌هاي ناخواسته را فراهم كند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

جهت عضویت کلیک کنید

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive