گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Sunday, May 10, 2009

[Tehroon-Online] ::Raz Haye Zendgi ~> Part 11 <~::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

90 92 30 31 21

SepidehShop

آبی استقلالی

 

نیو مانگ

رازهای زندگی: قسمت یازدهم : نوشته : آرش روشن (عضو هیئت مدیره کانون طب سنتی ایران)

خداوند درمان هر درد را در ساده ترین راه آن آفریده است. کافی است فکر کنید

 

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما

اول اینکه دوستانی که میخواهند تخصصی تر از مقالات طب سنتی نوشته این حقیر استفاده کنند میتوانند  از طریق روزنامه اطلاعات این مقالات را دریافت کنند در ضمن در شبکه 4 سیما هم در ماه خرداد برنامه علمی جهت آشنائی مردم با راههای ساده درمان خواهم داشت که فکر میکنم بتواند مورد استفاده همه هموطنانم قرار بگیره ( این هفته راجع به ویتامین های گروه B و تاثیر آنها توی روزنامه صحبت کردم)

امروز میخوام راجع به چند موضوع خیلی مهم باهاتون صحبت کنم که اکثر ما ایرانی ها درگیر آن هستیم.

همه ما آدمها توی رودهء خودمون  یکسری باکتری داریم که کار آنها تبدیل چرخه ء مواد غذائی بدن به ویتامین های گروه B میباشد.کمبود این ویتامین ها عامل اصلی ریزش مو - ضعف عمومی بدن - درد اعصاب - عدم رشد مناسب نوجوانان و کودکان و ضعف حافظه میباشد.

دشمن این باکتری های مفید هم چیزی نیست جز آنتی بیوتیک ها یا به قول خودمون چرک خشک کن ها. این آنتی بیوتیک ها باعث کشته شدن باکتری های تولید کننده گروه ویتامین B خواهند شد.

متاسفانه پزشکان ما عادت کردند تا یکی سرفه اش میگیره یا کوچکترین ضعفی در بدن داره فرررت براش آموکسی سیلین و آموکسی کلاو و انوع چرک خشک کن ها را مینویسه و واسه اطمینان هم چند تا  اضافه تر هم میده که خدائی نکرده بیمار با این اوصاف نخواد سالم از زیر دستش در بره  ....

مخصوصا" کودکان که بعد از مصرف این قرص ها تا یک هفته درگیر رسوب این داروها در کلیه و روده ها میشوند.....

به هر حال جهت اطمینان بیشتر: تا زمانی که خلط سینه شما به رنگ سبز تیره درنیامده از هیچ آنتی بیوتیکی استفاده نکنید. و در صورت استفاده فقط 4 تا دونه برای یک دوره بیماری استفاده کنید (اون هم باز توصیه نمیکنم) و ادامه دوره درمان خود را از آنتی بیوتیک قوی طبیعی که همان سیب به همراه عسل میباشد استفاده کنید. خلط های سفید به راحتی قابل درمان هستند و هیچ نیازی به چرک خشک کن ندارند.

کسانی هم که دچار بیماری پیسی (برص ) هستند به دلیل کمبود یکی از شعبات گروه ویتامین B به نام اسید پاراآمینو بنزوییک رنج میبرند که متاسفانه این بیماری در ایران خیلی دامنگیر جامعه شده است. جهت درمان این بیماری سیاه دانه را بو بدهید نرم بکوبید و صبح و ظهر و شب هر دفعه یک قاشق غذا خوری در عسل ترکیب کنید و بخورید و همزمان هم از عرق شاهتره به مدت 6 ماه روزی سه استکان بعد از غذا استفاده نمائید. تقریبا" تمام کسانی که بر اثر این بیماری پیش من آمدند با این دستور در دوره شش ماهه درمان شدند.

و اما یک سفارش مهم به کسانی که عادت دارند لپ تاپ را روی پای خودشون بگذارند یا اینکه موبایل خود را در جیب جلوی شلوار خود قرار میدهند :

گذاشتن لپ تاپ روی پاها و گذاشتن موبایل در جیب جلوی شلوار  عامل ضعف اسپرم های مردان - تورم بیضه ها و ضعف قوای جنسی و  ایجاد روماتیسم در پا میباشد که متاسفانه در ایران کمتر به آن توجه میشود. یکی از اثرات همین استفاده اشتباه ضعیف کردن آنزیمی به نام پروستوگلاندین میباشد که تقریبا" تمام مردان عقیم از نبود این اسیدهای اشباع نشده رنج میبرند.

برای اثبات این موضوع یک دانه تخم مرغ خام را بین دو گوشی موبایل که در فاصله 30 سانتی متری هم قرار دارند بگذارید و با یکی از موبایل ها با موبایل دیگر تماس بگیرید و اجازه بدهید 20 دقیقه این تماس برقرار باشد و تخم مرغ هم بین این دو بماند. بعد از این 20 دقیقه تخم مرغ شما کاملا" پخته میشود و میتوانید از آن به عنوان تخم مرغ آب پز استفاده نمائید. حالا ببینید این امواج روی بدن شما چه تاثیری خواهند داشت.

موضوع سوم هم  عدم تفاهم والدین با نوجوانان هستش:

توی سن  بین 16 تا 20 سال یکدفعه بدن نوجوان شروع به رشد سریع میکند و نسبت این رشد با رشد مغز (مخصوصا" قسمت جلوی مغز) نامتناسب میباشد و رشد مغز کمی عقب تر میماند و ناحیه اسفنجی جلوی سر نرم تر و نامتعدل تر میشود.

به همین جهت آنزیم استیل کوئین و بقیه آنزیمها ترشح کمتری نسبت به حد نرمال دارند و این باعث میشه یک نوجوان اخلاقش گند بشه و همش بهونه بگیره و واسه ننه باباش  شاخ و شونه بکشه.

مخصوصا" که این حد بهانه گیری و لجبازی در دختران نوجوان بیشتر هستش و دائم به همه چیز گیر میدهند.

این رو گفتم که اینقدر به نوجوان خودتون گیر ندید و یکی به دو نکنید! آخرش مجبورید حق را به بچه بدید و از خیر موضوع بگذرید. سعی کنید توی این دوران کمتر پاپیچ نوجوان خودتون بشید و سعی کنید از مواد غذائی بدون ارزش غذائی مثل انواع فست فود و مواد قندی صنعتی کمتر در منزل استفاده کنید. و سطح ویتامین E بدن این نوجوان را توسط جوانه گندم - ماش و جو و کنجد به سطح طبیعی برسونید تا این دوره رو با خیر و خوشی و بدون زد و خورد سپری کنید.

موضوع بعد راجع به جوش های صورت میباشد:

سعی کنید جوش صورت را از طریق رژیم غذائی رفع کنید و محلول های شیمیائی جهت پاک سازی استفاده نکنید. در ضمن جوش صورت را حتی المقدور با دست فشار ندهید.

غذای مورد پسند این مورد باید کاملا" طبیعی و سرخ نشده باشد و از جوانه گندم - مخمر جو - ماست و خیار - سکنجبین و خیار - سوپ جو - میوه جات فصلی - سبزیجات - آبغوره - انار و برنج ساده (کته) استفاده شود.

یکی از عوامل جوش صورت صرف نظر از عوامل هورمونی کمبود ویتامین A میباشد . در ضمن مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین های گروه E و B نیز لازم است.

جهت رفع جوش صورت بصورت زودهنگام باید حجامت خشک کنید.این نوع حجامت باعث تصفیه درست خون در بدن و رفع زودهنگام جوش صورت میشود.

نسخه گیاهی رفع جوش صورت: گل ارمنی 15 گرم - فوفل 10 گرم - گلنار 10 گرم - مازو 10 گرم - کف دریا 5 گرم

همه را نرم سائیده و یک قاشق غذاخوری در یک استکان سرکه و نصف استکان آبلیمو مخلوط کرده و به هم بزنید و روزی سه مرتبه روی جوش های صورت بمالید. برای رفع جای جوش ها باید از گل شیراز حل شده در آب جوش (یک قاشق غذاخوری در نصف لیوان آب جوش) صورت را ماساژ دهید.

نسخه دوم رفع جوش : 20 گرم پودر مخمر جو - 20 گرم پودر جوانه گندم در صد گرم روغن کنجد یا روغن زیتون ریخته پس از پخته شدن صاف نموده و محل جوش را ماساژ دهید.

خوب بریم سراغ سئوالات شما:

ابراهیم از یزد: یکی از منابع مهم یون مس به جز پخت غذا در قابلمه مسی . گیاهی است به نام گلپر..از گلپر در غذا و سالاد و ترشی زیاد استفاده نمائید.

سیمین از تهران: گواتر سمی موقعی پیش می آید که کبد به علت نارسائی نتواند آنزیم های لازم را برای خنثی کردن ید اضافی بسیج نماید. علائم گواتر تنفس شدید - کم شدن وزن و تشنج زیاد میباشد. این بیماری با دادن ید توام با مواد غذائی کامل همراه با منیزیم و کلسیم درمان میکنند.

منابع ید: اسفناج - جو پیغمبری - اسفناج - کاهو - جعفری - علف چشمه میباشد.

شهاب از تهران: برای درمان سریع بیماری دیابت یا قند بالای خون میبایست از حجامت خشک بافتی استفاده نمائید. در این نوع حجامت سطح قند خون فورا" به حد نرمال میرسد و طبق یکسری دستور غذائی شامل کدو و ماست و سیر و خیار و... ظرف 75 روز علائم دیابت کاملا" مرتفع میگردد.

در صورتیکه در تهران کسی را متخصص این نوع حجامت پیدا نکردید با من تماس بگیرید شخصا" برای پدرتان انجام میدهم.(88336487-88336488)

آقای حامدی از تهران: برای درمان پروستات: تخم خربزه - تخم خیار - تخم هندوانه - تخم کدو از هرکدام 100 گرم نرم سائیده و دو قاشق غذاخوری از آن را با دو قاشق غذاخوری ترنجبین در یک لیوان آب جوش بریزید و خوب به هم بزنیدتا به اصطلاح شیره کش شود. همه را صبح ناشتا و عصر میل نمائید.

رژیم غذائی جهت درمان زودتر: سوپ جو - سکنجبین و خیار - میوه جات - آبغوره بی نمک بخورید و از خوردن برنج زیاد - گوشت قرمز و غذای سرخ شده و چاشنی های تند خودداری نمائید.

هانیه از تهران: سئوال کردند این دستگاههای کوچک کننده بینی که توی ماهواره تبلیغ میکنند واقعا" تاثیر دارد؟

جواب: خیر به هیچ عنوان - به جهت اینکه بافت بینی شما غضروفی میباشد و هیچ چیزی جز شکستن و تراشیدن نمیتواند عامل کوچک شدن بینی شما شود. این دستگاهها فقط بصورت مقطعی بافت چربی روی پوست بینی را کم میکند که در ظرف 10 روز دوباره جایگزین میشود.

 

سلامت باشید

آرش روشن

تلفن کانون طب سنتی ایران مشاوره رایگان : 88336487-88336488

 

جهت عضویت کلیک کنید

 

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive