گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, May 5, 2009

[Tehroon-Online] ::Cinemaema News - 15 OrdiBehesht 88::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

90 92 30 31 21
LEVELSshop3-4
Forogh-Ads

 

PTP12

جديد ترين اخبار سينما تا به امروز!

 

سوءتفاهم در آشپزخانه:

 

يك رستوران را در نظر بگيريد؛  اين رستوران را يك زوج موفق اداره مي كنند.

اگر به سال ها قبل برگرديد، به روزي مي‌رسيد كه اين دو زوج كارشان را زير پله شروع كرده اند و به مرور موفقيت زيادي  به دست مي‌آورند. اما هميشه يك دليل كوچك وجود دارد كه خوشبختي زير سؤال برود و در اينجا يك  سوء تفاهم كوچك است كه باعث دلخوري اين زوج مي‌شود.

مجموعه تلويزيوني آشپزباشي‌ اين روزها در تهران در حال تصويربرداري است. اين مجموعه به كارگرداني محمدرضا هنرمند و به تهيه كنندگي جواد نوروز بيگي است. اگر مجموعه زير تيغ‌ را ديده باشيد، اسم محمد رضا هنرمند برايتان آشناست. كارگردان با روايت زندگي تلخ دو دوست در اين مجموعه توانست مخاطبان زيادي را پاي تلويزيون بنشاند. حالا قرار است كه با ديدن زندگي دو زوج موقعيت‌هاي جالبي به تماشا گذاشته شود. به گفته روابط عمومي اين مجموعه، داستان كاملا واقعي است، اما موقعيت هايي كه افراد در آن قرار مي‌گيرند، طنز است و باعث خنده مي‌شود.تصوير برداري مجموعه آشپز باشي از 14 آبان آغاز شد و بنا به پيش بيني گروه تصوير برداري تا اواسط مردادماه به طول خواهد انجاميد.

علاوه بر تعداد زياد لوكيشن (محل تصويربرداري)، تعداد زياد هنرور (بازيگران نقش فرعي) و البته بازيگران حرفه‌اي هم به چشم مي خورند.  پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، مهراوه شریفی‌نیا، ملیکا شریفی‌نیا، فرهاد اصلانی، افسانه چهره‌آزاد، سیدمهرداد ضیایی، شبنم مقدمی، کاظم بلوچی، آشا محرابی و... در اين كار بازي مي‌كنند.

همزمان با تصویربرداری، امیر پورعباسی و آرش اسحاقی به ترتیب مشغول تدوین و صداگذاری هستند و امین هنرمند هم موسیقی متن این پروژه را می‌سازد.

فيلم نامه آشپزباشي ‌را اصغر عبداللهی، امیرحسین جهددوست و امیرعباس ترابی در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه یک  نوشته اند. كه البته زمان پخش آن مشخص نيست.

 


 

زندگی با چشمان بسته به نیمه رسید:

 

در حالي كه 40 درصد از فيلمبرداري زندگي با چشمان بسته جديدترين فيلم سينمايي رسول صدرعاملي پشت سر گذاشته شده، قرار است عاطفه رضوي به صورت افتخاري در چند سكانس از اين فيلم حضور يابد.

تاكنون همه بازيگران زندگي با چشمان بسته مقابل دوربين رفته‌اند و از بين بازيگران اصلي تنها انديشه فولادوند بازي خود را آغاز نكرده است كه با اتمام كار در لوكيشن نياوران اين بازيگر نيز مقابل دوربين فرج حيدري خواهد رفت.

براساس اين گزارش، "زندگي با چشمان بسته " داستان داستان خواهر و برادرى است كه در يك محله قديمى زندگي و مي‌كنند با اتفاقات زيادي روبرو مي‌شوند.

حامد بهداد،ترانه عليدوستي، پولاد كيميايي، فرهاد قائميان،فرهاد آئيش،پريوش نظريه،الهام پاوه‌نژاد،انديشه فولادوند، آناهيتا افشار،علي مرداني، گلاره شهبازيان، مهدي اسلام پور و عاطفه رضوي بازيگران يازدهمين فيلم بلند سينمايي "رسول صدرعاملي " هستند.

رسول صدرعاملي اين فيلم را 23 اسفند سال گذشته با بازي حامد بهداد، ترانه عليدوستي، فرهاد قائميان و فرهاد آئيش در تهران كليد زد و با پايان فيلمبرداري صحنه‌هاي خارجي از روز يكشنبه 23 فروردين ماه فيلمبرداري صحنه‌هاي داخلي را در جمال‌آباد خيابان نياوران آغاز كرد.

زندگي با چشمان بسته  پس از فيلم‌هايي نظير ديشب باباتو ديدم آيدا،  من ترانه پانزده سال‌دارم ، دختري با كفش‌هاي كتاني  به نوعي در ادامه دغدغه‌هاي اجتماعي صدرعاملي محسوب مي‌شود كه بر اساس فيلمنامه‌اي از  محمود اربابي جلوي دوربين رفته است.

در كارنامه سينمايي رسول صدرعاملي ساخت ده فيلم بلند سينمايي شب (1386)، هر شب تنهايي (1386)، ديشب باباتو ديدم آيدا (1383)، من ترانه پانزده سال دارم (1380)، دختري با كفشهاي كتاني (1377)، سمفوني تهران (1373)، قرباني (1371)، پاييزان (1366)، گلهاي داوودي (1363) و رهايي (1361) ديده مي‌شود.

 


الی و خاک آشنا آمدند:

 

به گزارش سی‌نما فیلم سینمایی درباره‌ی الی... چهارمین ساخته اصغر فرهادی که پس از درخشش در فستیوال برلین و فجر توانست بسیاری از صاحب‌نظران و منتقدین را کسب کند در اکران دوم فصل بهار در گروه سینمایی آفریقا روانه پرده سینماها می‌شود.

این در حالی است که فیلم‌های خروس جنگی ساخته مسعود اطیابی، خاک‌آشنا ساخته بهمن فرمان‌آرا و حریم ساخته سیدرضا خطیبی‌سرابی همزمان با درباره‌ی الی... اکران می‌شود.

شنیده‌ها حاکی است با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری تصمیم‌ات اخیر وزارت ارشاد برای جلب نظر هنرمندان سینما با اکران و راهی کردن فیلم‌هایی که پیش از این امکان نمایش نداشته‌اند، نقش به‌سزایی در رابطه بهتر سینماگران با مسئولین اصولگرا برقرار می‌کند.

 

 

گفتنی است فیلم خاک‌آشنا ساخته بهمن فرمان‌آرا نیز پیش از این به دلیل مشکلات ممیزی اجازه نمایش را در سینماهای کشور نداشته است.

خاک‌آشنا در دوازدهمین جشن خانه سینما توانست تندیس‌های اصلی جشن را از آن خود کند تا بیش از پیش کنجکاوی‌برانگیز باشد.

 


از این ستون تا اون ستون:

 

 

محمد تاجیک: در سال‌های اخیر تعداد فیلم‌هایی که امکان نمایش عمومی در سینماها را پیدا نکرده‌اند به صورت قابل توجه‌ی افزایش یافته است. سنتوری، نیوه مانگ، آفساید، به رنگ ارغوان، سفر به هیدالو، صد سال به این سالها، شاعرزباله‌ها، آتشکار، خواب تلخ، آنجا، تسویه حساب، ترانه تنهایی تهران، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین، ساکنین سرزمین سکوت، پوست موز، گل یا پوچ، حافظ، یک شب، چند روز بعد، تردست، شیفته، شبانه، نسل جادویی، یادداشت بر روی زمین، بازهم سیب داری؟، تهران انار ندارد، تنها دوبار زندگی می‌کنیم، ایران سرای من است، استشهادی برای خدا، چشمانت راببند وشلیک کن، مواجهه، سفره ایرانی، بیدارشو آرزو، عصر جمعه، داستان ناتمام و غیره فیلم‌هایی هستند که بیشتر به دلیل نگاه بسته مدیران سینمایی و ضعف مدیریت در اکران فیلمهای فرهنگی تاکنون امکان نمایش نیافته اند.

 

هدیه تهرانی با ۴ فیلم

 

هدیه تهرانی با فیلمهای نیوه‌مانگ، شبانه، نسل جادویی و آبادان به نوعی در زمینه فیلمهای اکران نشده رکورددار است.

 

پرویزپرستویی؛ از دوفیلم به هیچ

 

چند وقت پیش که از سوی شورجه اعلام شد کتاب قانون برای پروانه نمایش مشکلی ندارد. تعداد فیلمهایی که از پرستویی به نمایش در نیامده بودند، کاهش یافت. حال با اکران فیلم بیست و امیدواری دست اندرکاران فیلم صد سال به این سالها به اکران این فیلم، این امید وجود دارد که همه فیلمهای پرستویی اکران شوند.

 

نیکی کریمی؛ 2 فیلم کارگردان، یک فیلم بازیگر

 

نیکی کریمی تا به حال دو فیلم یک‌شب و چند روز بعد را کارگردانی کرده و فیلم پرونده هاوانا رابازی کرده است ولی هیچ کدام ازاین فیلمها امکان نمایش نداشته است.

 

علیرضا امینی و کیانوش عیاری

 

استشهادی برای خدا و چشمانت را ببند وشلیک کن از ساخته‌های علیرضا امینی و فیلمهای سفره ایرانی و بیدارشو آرزو ساخته کیانوش عیاری نیز از فیلم‌هایی هستند که درسال‌های اخیر با مشکل نمایش مواجه بوده اند.

 

سامان سالور با سه فیلم

 

جالب است بدانید سامان سالورسه فیلم در کارنامه فیلمسازی خود دارد که هرسه فیلم او اکران نشده است.

 

فرخ نژاد، امیر یوسفی، کاهانی، سجادی

 

حمید فرخ‌نژاد با دو فیلم آتشکار و به‌رنگ ارغوان، محسن امیریوسفی با دو فیلم آتش‌کار و خواب تلخ، محمدعلی سجادی با دو فیلم تردست و شوریده در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

فیلمسازان پیش‌کسوت

 

داریوش مهرجویی و بهمن فرمان‌آرا از فیلمسازان نسل پیش از انقلاب هستند که در سال‌های اخیر برای نمایش فیلم‌های‌شان با مشکل مواجه شدند. فیلم سنتوری مهرجویی یک هفته قبل از اکران توقیف شد و هیچ گاه به نمایش در نیامد تا سی‌دی غیرقانونی آن انتشار یافت. فیلم خاک‌آشنا بهمن فرمان‌آرا هم پس از مدت‌ها به تازگی پروانه نمایش گرفته و قرار است اکران شود.  فیلم ایران سرای‌من است ساخته پرویز کیمیاوی نیز از سال‌ها قبل امکان نمایش عمومی درسینماها نداشته است. اما فیلم مثل یک قصه ساخته خسرو سینایی بدون آن‌که در سینماها اکران شود درتلویزیون به نمایش درآمد.

 

نظرات خود را براي ما ارسال كنيد!

جهت عضویت کلیک کنید

 

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive