گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, May 5, 2009

[Tehroon-Online] ::IT N e w s - 15 OrdiBehesht 88::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

90 92 30 31 21
LEVELSshop3-4
Forogh-Ads

 

PTP12

جديد ترين اخبار دنياي فناوري!

 

تلفن همراه مجهز به سيستم كنترل بيماران قلبي طراحي شد:

 

در تلاش براي تشويق بيماران قلبي به تكميل برنامه‌هاي توانبخشي‌شان پس از عمل جراحي قلب، دانشمند‌ان استراليايي با ابداع يك تكنيك جديد، تلفن‌هاي همراه را به سيستم كنترل بيماران قلبي ــ عروقي مجهز كردند.

به گزارش خبرگزاری بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از سایت ایسنا، با اين تكنيك جديد، پرستاران مي‌توانند بيماران خود را از طريق تلفن همراه تحت نظر داشته باشند و وضعيت بهبودي آنها پيگيري كنند.

مرحله آزمايشي اين تكنيك از سوي مركز تحقيقاتي بهداشت الكترونيك استراليايي و بهداشت كوينيزلند انجام شده است.

در اين آزمايش كارشناسان از يك تلفن همراه براي جمع‌آوري و ارسال اطلاعات بهداشتي مرتبط درباره فعاليتهاي بيماران در خانه به يك رايانه مركزي استفاده كردند.

متخصصان مي‌گويند: كمتر از 20 درصد از بيماراني كه جراحي قلب را پشت سر گذاشته‌اند، برنامه شش هفته‌يي توانبخشي خود را تكميل مي‌كنند و به همين خاطر باقي بيماران كه تعداد آنها هم كم نيست، نيازمند مراجعه منظم به بيمارستان براي ادامه اين برنامه‌ها هستند.

دكتر فيل گورني ــ رييس اجرايي اين مركز بهداشتي استراليا ــ در توضيح اين مطلب گفت: ما به ميزان گسترده و زياد از فن‌آوري تلفن همراه استفاده مي‌كنيم، اما اين بار آن را براي اهداف خاصي ، برنامه‌ريزي‌ و طراحي كرده‌ايم.

تلفن‌هاي جديد مجهز به يك شتابگر در درون خود هستند كه فعاليتهاي جسمي كاربر مانند تعداد گامهايي كه به هنگام راه رفتن بر مي دارد، اندازه‌گيري مي‌كند.

بيماران همچنين مي‌توانند از اين تكنيك براي ثبت اطلاعات مربوط به معاينات و مقياسهاي فشار خون خود استفاده كنند.

 

گوگل حق استفاده از نام آندرويد را از دست مي‌دهد:

 

گوگل كه سال گذشته سيستم عامل آندرويد براي تلفن‌هاي همراه را به نمايش گذاشت، با شكايت از سوي فردي مواجه شده كه مدعي است شركتش پيش از اين برندي براي استفاده از اين نام در ارتباط با تجارت الكترونيكي به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از سایت ایسنا، در اين شكايت كه خواستار ممنوعيت استفاده اين نام توسط گوگل شده، عنوان شده است: عمل گوگل و شركاي تجاريش كه از اين نرم‌افزار استفاده مي‌كنند بدون شك به سردرگمي و اشتباه در ميان مصرف‌كنندگان عمومي منتهي شده است.

 

اريك اسپچت از ايلينويز كه صاحب شركتش آندرويد ديتا است، از گوگل شكايت كرده و مدعي است وي حقوق نام تجاري آندرويد را در سال 2002 به دست آورده و هنگامي كه گوگل در سال 2008 براي حق مشابهي تقاضا كرده، اداره امتياز انحصاري و نام تجاري با آن موافقت نكرده است.

اين فرد در شكايت خود كه در 28 ماه آوريل در دادگاه فدرال در شيكاگو تنظيم كرده، خواهان دريافت دو ميليون دلار خسارت شده است.

نرم‌افزار آندرويد گوگل در تلفن‌هايي كه توسط تي‌موبايل آمريكا به‌فروش مي‌رود مورد استفاده قرار گرفته و قرار است شركت‌هاي كره‌يي سامسونگ‌ الكترونيكس و ال‌جي الكترونيكس و شركت‌ آمريكايي موتورولا نيز در سال جاري تلفن‌هايي مبتني بر آندرويد معرفي كنند.

هر يك از اين شركت‌ها در شكايت اسپچت به‌عنوان يكي از اعضاي گروه Open Handset Alliance گوگل شناخته شده‌اند كه به عنوان مدعي عليه در اين شكايت نام برده شده است.

 

جستجو در گوگل محیط زیست را آلوده می کند:

 

تحقیقات یکی از فیزیکدانان دانشگاه هاروارد از تاثیرات منفی زیست محیطی موتور جستجوی گوگل و جستجو در این موتور پرده برداشت.

 

به گزارش خبرگزاری بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از سایت پارسیک، نتایج جالب توجه تحقیقات جدید نشان می دهد که انجام دو جستجو در سایت گوگل از یک رایانه خانگی می تواند به همان میزان دی اکسید کربن تولید کند که جوشاندن آب در یک کتری الکتریکی تولید خواهد کرد.

 

به گفته یکی از فیزیکدانان دانشگاه هاروارد یک جستجوی معمولی در سایت گوگل 7 گرم دی اکسید کربن تولید خواهد کرد و به همین دلیل جستجوی گوگل تاثیرات نامطلوب زیست محیطی در بر دارد.

 

روزنامه ساندی تایمز در توضیح این مطالعات در مقاله ای اعلام کرد که گوگل درباره مصرف انرژی و تولید کربن خود بسیار پنهان کار بوده و از افشا کردن موقعیت مراکز داده های خود سر باز می زند. این در حالی است که 200 میلیون جستجوی اینترنتی روزانه و مصرف بالای انرژی الکتریکی و انتشار گازهای گلخانه ای توسط رایانه ها و اینترنت به تازگی نگرانی هایی را برانگیخته است.

 

گزارش اخیر یکی از محققان IT نشان می دهد که صنعت جهانی IT به اندازه صنایع خطوط هوایی قادر به تولید گازهای گلخانه ای خواهد بود. سیستم گوگل که ممکن است موضوعات جستجو را برای بررسی و محاسبه به هزاران مایل دورتر ارسال کند، در برابر کاهش تاخیر زمانی و افزایش سرعت جستجو، مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 

الکس وینزر گراس فیزیکدان دانشگاه هاروارد که نتایج مطالعات خود را برای انتشار به موسسه IEEE تسلیم کرده است بر این باور است که گوگل موتور جستجوی بسیار موثری است اما قانون اولیه این شرکت افزایش سرعت جستجو است و این به آن معنی است که این شرکت از میزان زیادی ظرفیت اضافی اطلاعاتی برخوردار است که مقدار قابل توجهی انرژی صرف این ظرفیتها خواهد شد.

 

نظرات خود را براي ما ارسال كنيد!

جهت عضویت کلیک کنید

 

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive