گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Sunday, May 10, 2009

[Tehroon-Online] ::Majale Ashpazi (19) Dar Namayeshgah ketab::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

Your Advertisement

90 92 30 31 21

SepidehShop

آبی استقلالی

 

نیو مانگ

مجله آشپزی شماره 19

 

20 ارديبهشت 88

 

سلام به همه شما عزيزان. اين شماره وي‍ژه را زودتر نوشتم چون هفته آينده نيستم كه مجله آشپزي بنويسم و بجاي آن نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خواهم بود. نكته اي كه خواستم بگم اينه كه كتاب سري 3جلدي آشپزي سريع ، كه من مولفش هستم در نمايشگاه كتاب با تخفيف وي‍ژه بجاي 42000 ريال به مبلغ 35000 ريال به فروش خواهد رسيد. خريد تك هر جلد به ترتيب شماره جلد يك 12000ريال ، جلد دو 15000ريال و جلد سه 15000ريال خواهد بود. علاقمندان به خريد اين كتاب ( براي دريافت كتاب در روز جمعه 25 ارديبهشت ) كافيست شماره جلد مورد نظر خود را هرچه سريعتر به شماره   0935 327 33 92 فقط اس ام اس بزنند تا شماره شما در ليست قرار بگيرد و محل فروش كتاب در نمايشگاه قبل از جمعه به شما اطلاع داده شود. ( به دليل مشكل با مركز پخش ، حتما بايد خودم اول به تهران برم و محل فروش را تعيين كنم تا به شما اطلاع داده بشه )

با تشكر فراوان

 

پيش غذا  : سالاد تن ماهی و سیب زمینی

مواد لازم:
یک قوطی ماهی تن
سه تا سیب زمینی درشت
یک دسته گشنیز
سه چهارتا گوجه فرنگی درشت
نمک و فلفل هرچه قدر دوست داشتید
آب لیمو و روغن زیتون هرچه قدر که دوست داشتید

سیب زمینی ها را بپزید، پوستشان را بگیرید و خرد کنید. گوجه فرنگی ها و گشنیز را هم خرد کنید، همه این ها را بعلاوه تن ماهی توی یک کاسه بریزید و با نمک و فلفل و روغن زیتون و آبلیمو هم بزنید

غذاي اصلي 1 :  مرغ کنتاکی مخصوص  KFC

غذاهاي KFC حرف نداره. بخصوص وقتي كشوري برين كه غذاهاش براي ما ايراني ها قابل خوردن نباشه ! مشتري پر و پا قرصش ميشين. ولي وقتي برميگردين ايران حسرت يك لحظه خوردنش به دلتون ميمونه ! واسه همين تصميم گرفتم امروز اين غذارو بگم تا لذتشو ببرين.

 


مواد لازم جهت تهیه ادویه مخصوص :
آرد گندم ۲/۱ پیمانه - آرد سوخاری ۲/۱ پیمانه - نشاسته پودر شده ۲/۱پیمانه -بکینگ پودر ۱قاشق چایخوری - شکر و زیره سیاه از هر کدام یک قاشق چایخوری - نمک ۱قاشق مربا خوری - پابریکا و فلفل قرمز و فلفل سیاه و میخک و دارچین و جوز هندی و تخم گشنیز و زرد چوبه از هرکدام ۲/۱ قاشق چایخوری
تمامی این مواد را با هم مخلوط کنید و در شیشه نگهداری کنید .

مواد لازم جهت تهیه مرغ کنتاکی :
ادویه مخصوص ۲قاشق سوپخوری - آرد سفید ۲/۱ پیمانه - نمک ۱قاشق مربا خوری - روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری - شیر ۲/۱ پیمانه - بکینگ پودر ۱قاشق سوپخوری - تخم مرغ ۱عدد - سینه مرغ ۱کیلو

مواد لازم جهت غلطاندن :
-
آرد سفید ۳/۲ پیمانه - آرد سوخاری ۱پیمانه

طرز تهیه :
آرد سفید ، ادویه مخصوص و نمک را با هم مخلوط کرده ، روغن را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و شیر را به آن اضافه کنید تا خوب مخلوط شود. تخم مرغ را جداگانه کمی هم زده و بکینگ پودر را به تخم مرغ اضافه کنید سپس آنرا به مواد روی گاز اضافه نمایید و بلافاصله از روی گاز بردارید . مایه باید نسبتا سفت باشد.

مرغ را به قطعات دلخواه تقسیم کرده ( از چند ساعت قبل در آبلیمو و نمک و پیاز خوابانده شود ) در آرد سفید بغلطانید بعد درمایه کنتاکی بغلطانید بعد در آرد سوخاری بزنید و در روغن فراوان با حرارت ملایم سرخ کنید .

غذاي اصلي 2 : كته و ماهي دودي


مواد لازم برای دو نفر:
دو فنجان برنج
یک قاشق غذاخوری شوید خشک
شش هفت حبه سیر ریز خرد شده
نمک و فلفل و زردچوبه
یک قاشق چایخوری زیره

برنج را حدود نیم ساعت می گذاریم در آب خیس بخورد. بعد مواد بالا را به آن اضافه می کنیم و با یک بند انگشت آب می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. وقتی آب برنج تمام شد، ماهی دودی را می گذاریم روی برنج و در قابلمه را می بندیم تا عطر برنج و ماهی دودی با هم مخلوط شود و برنج دم بکشد.

 

دسر : دسر بهاري

بيشتر خانم‌هاي كدبانو معتقدند ارديبهشت‌ماه زمان مناسبي براي مهمان‌داري نيست زيرا ميوه‌ها تنوع كمتري دارند
و همچنين نوبرانه‌هاي بهاري هنوز با قيمت‌هاي گزاف در بازار عرضه مي‌شوند ولي ما براي اين روزها هم پيشنهاد متفاوتي داريم. در يخچال بيشتر ما هنوز مقداري از ميوه‌هاي زمستاني مانند كيوي و پرتقال كه يك‌ماه پيش خريده‌ايم، پيدا مي‌شود، اگرچه پوست آنها پژمرده شده است و به همان صورت قابل استفاده نيستند ولي خود ميوه‌ها هنوز سالم هستند.
بنابراين اگر قرار است يكي از اين روزها مهمان داشته باشيد، از آنها به جاي سبدي پر از ميوه با سالادي پر از ميوه‌هاي متنوع پذيرايي كنيد.
مطمئن باشيد براي آنها نيز دلچسب‌تر خواهد بود. البته به ميوه‌هاي داخل يخچال، ميوه‌هايي مانند سيب، موز و آناناس …quot; در بيشتر فصول يافت مي‌شوند …quot; را نيز اضافه كنيد؛ همچنين از ميان ميوه‌هاي بهاري از توت‌فرنگي‌ غافل نشويد زيرا طعم اين سالاد را بسيار لذيذتر خواهد كرد.

مواد لازم براي 4 تا 6 نفر:

- پرتقال، 2 عدد
-
كيوي، 3 عدد
-
موز، 3 عدد
-
آناناس تازه يا كنسروي، 300 گرم
-
توت‌فرنگي، 500 گرم
-
سيب، يك عدد
-
آب ليموترش، 2 قاشق سوپ‌خوري
-
آب پرتقال، يك عدد
-
برگ نعنا، 6 عدد

 

1. ابتدا ميوه‌ها را خوب بشوييد و هر كدام از آنها را - در صورت داشتن پوست …quot; پوست كنده، سپس خرد كنيد. البته شيوه خرد كردن هر كدام متفاوت است؛ براي نمونه ميوه‌هايي با بافت ظريف و لطيف مانند كيوي، توت‌فرنگي و موز را به صورت حلقه‌حلقه و ميوه‌هاي سخت‌تر را به صورت ريز يا حتي نگيني خرد كنيد.
2. برگ‌هاي نعنا را بشوييد و با چاقوي درشت خرد كنيد. پره‌هاي پرتقال‌ها را نيز از هم جداكرده، پوست هر كدام را بكنيد.
3. حالا كاسه‌ بزرگي آماده كرده، تمام ميوه‌هاي خرد‌شده را داخل كاسه بريزيد، سپس برگ نعناي خرد شده را همراه آب‌پرتقال و آب ليموترش روي مواد بريزيد و با هم مخلوط كنيد.
4.اين سالاد را به مدت يك ساعت داخل يخچال قرار دهيد تا جا بيفتد، سپس سرو كنيد. اين سالاد همراه با بستني وانيلي به عنوان دسري خوشمزه براي عصر يك روز بهاري هم لذت‌بخش است.

دانستني هاي آشپزی : خواص كيوي

ارزش غذایی :
کیوی حلقه شده
کیوی سرشار از ویتامین ث می باشد. مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تاحدی کمتر از موز است. همچنین دارای ویتامینA ، ویتامین E ، کلسیم ، آهن و فولیک اسید می باشد.
کیوی خام نیز دارای مقادیر زیادی آنزیم حل کننده پتاسیم به نام پاپایین است که ازنظر تجاری برای نرم کردن گوشت مفید است اما احتمال دارد برای بعضی از افراد آلرژی زا باشد. بویژه افرادی که به پاپایاس یاآناناس حساسیت دارند مستعد حساسیت به این میوه هم هستند.
این آنزیم که براثر پختن میوه به سرعت از بین می رود استفاده از کیوی خام را در دسرهای حاوی شیر یا هر محصول لبنی دیگرنامناسب می کند.این آنزیم در عرض چند دقیقه درحالیکه بوی بسیار بدی تولید می نماید شروع به حل کردن پروتئین شیر می کند.
كيوي ، سيستم حفاظتي بدن را تقويت مي كند و از بروز سرطان جلوگيري مي نمايد.
پادزهر سيگار
سيگاري ها نياز به ويتامين C بيشتري دارند. زيرا مواد سمي ، مخصوصاً راديكال هاي آزاد موجود در دود سيگار ويتامين ها را از بين مي برد . بنابراين سيگاري ها حدوداً بايد ، 40% ويتامين C بيشتري ، مصرف كنند.
اين مقدار با خوردن دو عدد كيوي تأمين مي شود.
كيوي با داشتن ويتامين C و اسيد قهوه، دو ماده اساسي ضد سرطان را در اختيار مي گذارد .
كيوي داراي آنزيمهائي است كه پروتئين ها را تجزيه مي كنند
متأسفانه اين آنزيم ها در معده به وسيله اسيد معده از بين مي روند، طوريكه در معده و روده اثري ندارد.
ولي اسيد معده بعد از خوردن غذاهاي گوشتي و لبني زياد، مقداري خنثي مي شود و آنزيم هاي كيوي مي توانند مدت كوتاهي فعاليت كنند و اين زمان كافي است كه مواد پروتئيني به وسيله اين آنزيم ها به قطعات كوچكتري تجزيه شوند و اين امر عمل هضم غذاهاي سنگين در معده و روده را آسانتر مي كند.
چهار مرتبه خوردن كيوي در روز توصيه مي شود
چهارعدد كيوي را در طول روز تقسيم كنيد. مثلاً صبح، ظهر، بعدازظهر، و عصر. چون بدن انسان نمي تواند ويتامين C را ذخيره كند ، بنابراين به جاي خوردن تنقلات مثل چيپس بهتر است كيوي ميل نمائيد !

 

موفق باشيد

شقايق بالندري

Katibe@ymail.com

جهت عضویت کلیک کنید

 

Your Advertisement

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive