گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Thursday, July 21, 2011

||_Tehroon-Online_|| 10 واقعیت جالب درباره خواب



 
 
10 واقعیت جالب درباره خواب


 
10 واقعیت جالب درباره خواب


سلامت نیوز :خواب‌ها مى‌توانند جالب، هیجان‌انگیز، وحشتناک و یا صرفاً عجیب و غریب و غیرعادى باشند. در این ایمیل با ١٠ واقعیت درباره خواب که توسط پژوهشگران کشف شده است آشنا مى‌شویم.



١- همه خواب مى‌بینند
مردها خواب مى‌بینند. زن‌ها خواب مى‌بینند. حتى بچه‌ها خواب مى‌بینند. همه ما خواب مى‌بینیم، حتى کسانى که ادعا مى‌کنند که خواب نمى‌بینند هم خواب مى‌بینند. در واقع، پژوهشگران دریافته‌اند که افراد معمولاً هر شب چند بار خواب مى‌بینند که هر کدام بین ٥ تا ٢٠ دقیقه طول مى‌کشد. بنابراین، در یک طول عمر معمولى، افراد به طور میانگین شش سال را صرف خواب دیدن مى‌کنند!



٢- امّا اغلب خواب‌ها فراموش مى‌شوند
براساس برآوردهاى صورت گرفته توسط آلن هابسون، پژوهشگر خواب، در حدود ٩٥ درصد خواب‌ها کوته زمانى پس از بیدار شدن، فراموش مى‌شوند. چرا به یاد آوردن خواب‌ها دشوار است؟ براساس یک نظریه، تغییراتى که در مغز در خلال خوابیدن اتفاق مى‌افتد از پردازش و ذخیره‌سازى اطلاعات که براى شکل دادن حافظه مورد نیاز است، پشتیبانى نمى‌کند. اسکن مغزى از افراد به هنگام خواب نشان داده است که قطعه پیشانى، ناحیه‌اى که نقشى کلیدى در شکل دادن حافظه بازى مى‌کند، در خلال خواب REM (حرکات سریع چشم)، یعنى مرحله‌اى که خواب دیدن اتفاق مى‌افتد، غیرفعال است.



٣- همه خواب‌ها رنگى نیستند
با وجودى که در حدود ٨٠ درصد خواب‌ها رنگى هستند امّا درصد کمى از افراد ادعا مى‌کنند که فقط خواب‌هاى سیاه و سفید مى‌بینند. در یک مطالعه، افرادى که در حال خواب دیدن بودند را از خواب بیدار مى‌کردند و از آ‌نها مى‌خواستند که از یک طیف رنگ، رنگى که مطابق با خوابشان بوده را انتخاب کنند. بیشترین رنگى که انتخاب شد، رنگ‌هاى روشن و ملایم بودند.



٤- خواب زن‌ها و مردها متفاوت است
پژوهشگران به تفاوت‌هایى بین محتواى خواب‌هاى زن‌ها و مردها پى برده‌اند. در یک مطالعه، چنین نتیجه‌گیرى شده است که مردها بیشتر از زن‌ها خواب‌هایى درباره پرخاشگرى مى‌بینند. براساس گفته‌هاى ویلیام دامهوف، پژوهشگر خواب، زن‌ها خواب‌هاى طولانى‌تر و با شخصیت‌ها و اشخاص بیشتر مى‌بینند. در ارتباط با شخصیت‌هایى که نوعاً در خواب‌ها ظاهر مى‌شوند، در خواب مردها تعداد شخصیت‌هاى مرد دو برابر تعداد زن‌هاست در حالى که زن‌ها درباره هر دو جنسیت تقریباً به طور برابر خواب مى‌بینند.



٥- حیوانات هم احتمالاً خواب مى‌بینند
آیا تا کنون سگ یا گربه‌اى را دیده‌اید که پا یا دمش را در هنگام خواب تکان مى‌داده است؟ هر چند با اطمینان نمى‌توان در این مورد صحبت کرد اما پژوهشگران معتقدند که حیوانات نیز احتمالاً خواب مى‌بینند. حیوانات نیز مانند انسان‌ها، مراحل خواب شامل چرخه‌هاى REM و NREM را طى مى‌کنند. در یک مطالعه، به گوریلى چند نماد به عنوان ابزار ارتباطى آموخته شد. در یک مقطع، گوریل علامت «شکل خواب» را انتخاب کرد و این احتمالاً نشانگر این بود که تجربه خواب دیدن داشته است.



٦- شما مى‌توانید خواب‌هایتان را کنترل کنید
خواب روشن خوابى است که شما با وجودى که هنوز در حال خواب هستید اما از این که دارید خواب مى‌بینید آگاهى دارید. در خلال این نوع خواب، شما مى‌توانید غالباً محتواى خوابتان را کنترل یا هدایت کنید. تقریباً نیمى از مردم مى‌توانند به یاد آورند که حداقل یکبار چنین خوابى را تجربه کرده‌اند و برخى افراد به دفعات چنین تجربه‌اى را داشته‌اند.



٧- هیجانات منفى در خواب‌ها متداول‌ترند
در طول یک دوره چهل ساله، کالیون هال، پژوهشگر، بیش از ٥٠ هزار خواب را از دانشجویان دانشکده ثبت کرد. این گزارش‌ها در خلال دهه ١٩٩٠ توسط یکى از دانشجویان هال به نام ویلیام دامهوف در دسترس عموم قرار گرفت. گزارش خواب‌ها نشان داد که بسیارى از هیجانات از جمله شادى، لذت و ترس در خواب‌ها وجود داشته است. متداول‌ترین هیجانى که در خواب‌ها وجود داشته اضطراب بوده و به طور کلّى هیجانات منفى بسیار بیشتر از هیجانات مثبت بوده است.



٨- نابینایان نیز خواب مى‌بینند
با وجودى که کسانى که قبل از پنج سالگى بینائیشان را از دست داده‌اند، در دوران بزرگسالى خواب‌هاى تصویرى نمى‌بینند امّا هنوز خواب مى‌بینند. علیرغم فقدان تصاویر، خواب افراد نابینا به همان پیچیدگى و روشنى افراد بیناست. خواب افراد نابینا به جاى حس تصویرى، معمولاً شامل اطلاعاتى از دیگر حواس نظیر صوت، لمس، مزه، شنوایى و بویایى است.



٩- در هنگام خواب دیدن، عضلاتتان فلج هستند
مشخصه خواب REM، مرحله‌اى که خواب دیدن در خلال آن اتفاق می‌افتد، فلج عضلانى است. چرا؟ این پدیده، فقدان کشیدگى طبیعى عضلانى در خواب نام دارد و شما را از حرکت و نقش بازى کردن در خواب‌هایتان به هنگام خوابیدن باز مى‌دارد. اساساً به دلیل آن که نورون‌هاى حرکتى تحریک نمى‌شوند، بدن شما حرکت نمى‌کند.

در برخى موارد، این فلج عضلانى حتى تا ١٠ دقیقه پس از بیدار شدن نیز ادامه مى‌یابد. وضعیتى که به آن فلج خواب مى‌گویند. آیا تا کنون برایتان پیش آمده که وسط یک خواب وحشتناک از خواب پریده باشید و ببینید که قادر به حرکت نیستید؟ با وجودى که این تجربه ترسناکى است امّا به عقیده متخصصان کاملاً عادى است و تنها چند دقیقه طول مى‌کشد تا کنترل عادى عضلانى باز گردد.



١٠- بسیارى از خواب‌ها عمومیت دارند
با وجودى که خواب‌ها غالباً به شدّت تحت تأثیر تجربیات فردى ما هستند امّا پژوهشگران دریافته‌اند که برخى موضوعات در بین فرهنگ‌هاى مختلف، بسیار مشترکند. براى مثال، آدم‌ها در سراسر دنیا غالباً خواب‌هایى درباره تحت تعقیب بودن، مورد حمله قرار گرفتن و یا پرت‌شدن مى‌بینند. خواب‌هاى مشترک دیگر شامل رویدادهاى مدرسه، احساس یخ‌زدگى و بى‌حرکتى، دیر رسیدن، پرواز و عریان بودن در بین جمع مى‌باشد.
آموزش زبان انگليسي در خواب
با ضمير ناخوداگاه خود زبان ياد بگيريد !!!
3 CD + 1Book
3 سي دي به همراه يك كتاب
ديگر يادگيري زبان انگليسي دشوار نخواهدبود.
 
خريد پستي        خريد پستي
به همراه كتاب 56 نرم افزار كاربردي
داراي مجوز از وزارت ارشاد
ISBN : 978-600-5096-00-2
شماره ثبت : 45942
 
 
قيمت : 8000 تومان
 آلبوم يادگيري مكالمه انگليسي درخواب مجموعه اي است بي نظير وكامل از 18 درس وتمرين آموزش مكالمات زبان انگليسي كه درسها بصورت گفتاري وبه فرمت فايل هاي صوتي mp3 (( قابل استفاده باتمام وسايل پخش سي دي هاي صوتي )) وبه 2 زبان فارسي وانگليسي همزمان ارائه مي شود. اين صداها با تلفيق دو تكنولوژي زنده نمايي صحنه هاي صوتي درداخل جمجمه يا Binaural Sounds وتكنيك منحصر به فرد همسازي وهمگامي مغزي   Brain Synchronizing ازطريق هدفون براي مغزهنگام خواب ، قابل شنيدن مي باشند وبه دليل همراه داشتن امواج خاص فعال سازي ذهن هنگام پخش درس ها ، مغز شما رادرعالي ترين شرايط كاري ( يعني درخواب ودرزمان استراحت )‌وبه راحت ترين شيوه ، با واژه ها وجملات اساسي زبان آشنامي سازد.
شما وقتي از خواب بيدار مي شويددركمال حيرت مي بينيدكه نسبت به روز قبل هزاران لغت جديد برايتان معنادارشده اند وبه طور ناخودآگاه بخش اعظم مفاهيم مكالمات روزمره ونوشته هاي انگليسي را درك مي كنيد!!
 
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان

متن درسها نيز براي مراجعه بصورت فايل قابل چاپ و تكثير درداخل مجموعه قرارداده شده است .
ديگريادگيري زبان انگليسي دشوار نخواهدبود.
به كمك ضمير ناخودآگاه درخواب انگليسي بياموزيد!!

امواج مغزي انسان در حالت خواب با حالت بيداري تفاوت مي كند. وقتي انسان خواب است امواج مغزي او شكل خاصي مي گيرند و به همين دليل انسان خوابيده فقط آن امواج را مي شناسد و با آن امواج واكنش هاي بدن خود را تنظيم مي كند.
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان

حال تصور كنيد كه يك دوره كامل آموزش انگليسي به صورت صوتي (و به شكل آموزش زبان مادري يعني ابتدا درس به فارسي تشريح و سپس به زبان انگليسي ارائه شود.) حاوي بيش از چهل ساعت آموزش با امواج مغزي حالت خواب مدوله شود. يعني به اصطلاح مهندسي مخابرات پوش امواج مغزي اصوات آموزشي باشند. در اين حالت مغز ضمن پذيرش امواج خواب عميق ، امواج ضميمه و پوش آن را نيز بدون مقاومت مي پذيرد و آنها را به دروني ترين لايه هاي خود راه مي دهد. اكنون فرض كنيد با تكنيك ‌binaural صداهاي آموزشي فضايي شوند. يعني به شكلي درآيند كه تمام محفظه اسكلت درون مغز را به سلطه خود درآورند و فرد خوابيده احساس كند كه به جاي يك صداي بيروني از درون فضاي سرش صداها بيرون مي آيند (يعني درست حالتي كه انسان وقتي با خودش حرف مي زند و گفتگوي دروني روزانه خود را شكل مي دهد).
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان

در اين حالت مغز انسان با لذت و شوق و آغوش باز تمام اطلاعات صوتي را بدون هيچ پيشداوري به درون حافظه عميق و ضمير ناخودآگاه ارسال مي كند. و چند ساعت بعد كه فرد از خواب بيدار مي شود مي بيند به طور ناخودآگاه هزاران واژه و اصطلاح انگليسي برايش آشنا و معنا دار شده اند و از همه مهم تر هنگام برخورد با يك مطلب احساس مي كند كه قبلا آن را جايي شنيده است و برايش بسيار آشنااست. با توجه به اينكه اين شيوه يادگيري مستقيما در داخل مغز و سوار بر محمل امواج مغزي صورت مي گيرد ،
 اثر بخشي آن فوق العاده است. اين در حالي است كه درس هاي آموزشي انتخابي همزمان فارسي و انگليسي هستند و در نتيجه فرد احساس مي كند كه درس هاي انگليسي داده شده در حقيقت بخشي توسعه يافته از واژه نامه و دايره لغات فارسي او هستند و به قولي ديگر زباني جديد نياموخته بلكه همان زبان مادري اش را توسعه داده است كه اين شكل يادگيري زبان عالي ترين و صحيح ترين شكل ممكن براي آموختن يك زبان جديد است.
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان
مجموعه يادگيري انگليسي در رويا با حضور بيش از پنجاه مهندس و روانشناس و زبان شناس تهيه شده است و در نوع خود عالي ترين شكل آموزش سريع زبان انگليسي براي تمام سنين محسوب مي شود.
هر چند كليه درس ها به صورت MP3 و قابل پخش با كليه سي دي هاي پخش صوتي تهيه شده اند اما در داخل همان سي دي براي كساني كه كامپيوتر دارند ، فايل هاي درسي نيز به صورت قابل كپي و قابل چاپ گنجانده شده اند.
 
 
دستگاه سفيد كننده دندان
[i]
سفيدي دندانهايتان را از ما بخواهيد با دستگاه سفيد كننده دندان
قيمت: 22000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
صابون ضدچروك خرچنگ
[i]
تنظيم كننده چربي پوست جلوگيري از ايجاد چين و چروك صورت
قيمت: 8000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
كرم موبر دائمي Balea آلمان
[i]
با اين موبر بدون احساس حتي كوچكترين درد  براي هميشه از شر موهاي زائد خلاص شويد .
قيمت: 25000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
موكن twizze
[i]
موكن twizze يك وسيله براي اصلاح موهاي زائد است
قيمت: 19000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
پودر سفيد كننده دندان
[i]
انگيزه اي براي لبخند
قيمت: 4900  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
ماساژور گردن
[i]
خستگي را فراموش كنيد
قيمت: 10000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
ميني موچين چندكاره brawn
[i]
قطعات منحصر بفرد بمنظور انطباق با خطوط صورت و بدن شما با دقت و ايمني بالا
قيمت: 16000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
آموزش نحوه ماساژ دادن+كتاب
[i]
مجموعه بي نظير آموزش نحوه ماساژ دادن جهت سلامت ، نشاط كامل و زيبايي
قيمت: 13000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
ميني موچين آقايان
[i]
دقت زير دستان شماست
قيمت: 14000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
قلم ترك پا
[i]
آيا از ترك پاشنه و زبري كف پا رنج مي بريد .
قيمت: 4500  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
كمربند لاغري سونا بلت اصل
[i]
كمربند لاغري با سنسور ديجيتالي و عملكرد 100 درصد تضميني، داراي مكانيسم عمل سريع
قيمت: 25000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
نوار موبر veet
[i]
بدون درد و زحمت پوستي شفاف و نرم داشته باشيد روش جديد براي نسل جديد
قيمت: 16000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
اسپري جادويي نانو
[i]
فقط يك بار امتحان كنيد .... تا شما هم به جادوي اين محصول پي ببريد!!!
قيمت: 5500  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
كرم ترك پا Valensey
[i]
كرم ترك پا جهت درمان و پيشگيري از ايجاد خشكي , ترك , شقاق و زبري پوست پا و آرنج‌
قيمت: 9500  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
صابون ضد جوش و روشن كننده ميگو
[i]
داراي خواص ضد لك، ضد جوش، ضد چروك ... پوست خود را تحت كنترل قرار دهيد...
قيمت: 8000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
ماساژورچشم
[i]
خستگي را فراموش كنيد
قيمت: 16500  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
ليف جادويي صورت
[i]
محصولي بي نظير و متفاوت در صنعت لوازم آرايش و بهداشتي
قيمت: 7000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
صابون نرم روغن كوسه
[i]
داراي مجوز از وزارت بهداشت...گامي ساده براي داشتن پوستي بدون جوش
قيمت: 8500  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
قلم دافع حشرات (جديد)
[i]
بهترين و تاييد شده ترين راه حل براي دفع حشرات
قيمت: 5000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
جامسواكي اتوماتيك
[i]
جلوگيري از نفوذ ميكروبها ، باكتريها و ذرات معلق هوا بر روي مسواك شما
قيمت: 11000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
ميني ماساژور صورت
[i]
آخرين و پيشرفته‌ترين دستگاه زيبايي پوست صورت و بدن ...
قيمت: 9000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
صابون شفاف كننده پوست may
[i]
احساس لذت و شادابي از درخشندگي پوست تان خواهيد داشت.
قيمت: 8000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
صابون نرم كننده و آرام بخش may
[i]
پوست شما را با اسانس شير به نرمي و لطافت مخمل مي كند.
قيمت: 3700  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
صابون آرامش بخش ابريشم may
[i]
تركيبي فوق العاده از سنبل  فرانسوي و روغن بادام
قيمت: 3700  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive