گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Thursday, July 14, 2011

||_Tehroon-Online_|| در آرایشگاه های زنانه چه می گذرد؟!



 
 
در آرایشگاه های زنانه چه می گذرد؟!
در آرایشگاه های مردانه، كسی حوصله انتظار كشیدن ندارد. مشتری ها زیاد به اینكه چه كسی سرشان را می زند، اهمیت نمی دهند. همه دوست دارند زودتر كارشان تمام شود تا بروند و به زندگی شان برسند و… اما همین بودن و ماندن در آرایشگاه برای خیلی از خانم ها، خود زندگی است! شاید هم آنجا خوش می گذرد.

آنجا ولوله ای برپاست كه قدیم ها می گفتند: مثل حمام زنانه، اما حالا كه اجتماع زنان موهبت حمام های عمومی را از دست داده، آرایشگاه ها را پاتوق كرده. آنجا مكانی ست برای دید و بازدید، دم به دقیقه یكی یا گروهی وارد می شوند و دیده بوسی آغاز می شود. مانتوها و چادرها آویخته می شود تا شوی غیررسمی لباس و قمپزهای خفن شروع شود. بعد بازار اخبار تازه و بازگویی شایعات، داغ می شود. بعد درد دل و گاهی هم اشك و هق هق. اما بیشتر صدای خنده است كه گوش فلك را كر می كند و آرایشگرها كه مد انداری می كنند.
یك آرایشگر زن كه چند سالی است وارد این كار شده. توضیح می دهد: نخواهیم هم مجبوریم داستان زندگی همه مشتریان را بدانیم. می آیند درد دل می كنند، از زندگی شان تعریف می كنند، از شوهرشان، بچه هایشان. راستش اینجور جاها، خانم ها از همدیگر چیز یاد می گیرند. مهم ترین چیز هم این است كه چطور با شوهرشان مبارزه كنند!

بساط های خرید و فروش، یكی از مهم ترین اركان آرایشگاه های زنانه اند؛ بیشتر لباس زیر، لباس خواب، شال، روسری، لوازم آرایش، بدلی جات و… در مواردی CD فیلم یا موزیك های جدید هم دیده شده كه می فروشند. حرف موسیقی شد، یادمان رفت بگوییم توی آرایشگاه معمولاً موزیك هم پخش می شود. در این مورد هم گرچه دستور رسیده كه فقط حق پخش موسیقی های بی كلام دارند، اما گاهی كه خانم ها فضا را خودمانی می بینند، از آهنگ های روز غافل نمی شوند. بیشتر بی كلام هایی كه استفاده می كنند هم موزیك كارهای معروف ایرانی است كه بدون صدای خواننده پخش می شود.

این كارناوال ساكن، یك چیز كم دارد. اگر گفتید چه؟ اینجور خانم ها به چه چیز دیگری علاقه مندند؟ بله، فال! انواع و اقسام فال ها در آرایشگاه های زنانه رواج دارند. از فال قهوه و چای و حافظ بگیر تا … فالگیرها (كه بیشتر فال قهوه می گیرند) هم مثل كاركنان، با برخی از آرایشگاه ها پورسانتی كار می كنند. ضمناً فقط آنها كه در آرایشگاه های بزرگ فعالند، هر روز به آنجا می روند. در سایر آرایشگاه ها، فقط روز خاصی سر و كله خانم فالگیر پیدا می شود. یا وقتی به اندازه كافی مشتری جمع شد، به او تلفن می كنند تا بیاید.
طبیعتاً هر آرایشگاه سبك و سیاق خودش را دارد و مشتریانش هم متناسب با آن جمع می شوند. در بعضی مكان ها گرداننده آرایشگاه به شدت مواظب سلامت اخلاقی محیط كار خود هست و بعضی جاهای دیگر، اصلاً خود صاحب كار است كه فضا را خراب كرده. یكی از قدیمی های این حرفه می گوید: محیط بعضی از آرایشگاه ها خیلی افتضاح است. چون فضا بسته و كاملاً زنانه است، هر كاری دلشان می خواهد می كنند و واقعاً این ها هستند كه كمی این شغل را بدنام كرده اند.

:: مهم ترین عامل جذب: آمد داشتن
از عوامل جلب مشتری، فقط مهارت آرایشگر مهم نیست و امور دیگری هم در آن تاثیر دارد كه از نظر خانم ها حتی مهم تر از مهارت است. حالا وقتش است تا راز مهمی را با شما در میان بگذاریم: آن ها به "دست آرایشگر" به شدت اهمیت می دهند و به "آمد داشتن" آرایشی كه طرف برایشان انجام می دهد، اعتقاد دارند. حتی خود آرایشگرها هم خیلی محكم درباره این قضیه حرف می زنند و می گویند: "اگر بیشتر مردم درباره اش حرف می زنند، ما خودمان بارها این قضیه را به چشم دیده ایم…"
آن ها معتقدند آرایش (خصوصاً روی اصلاح صورت و ابرو حساسند) در زندگی خیلی از مشتریان شان تاثیر سریع گذاشته. از ماجراهای متعددی می گویند كه در روزهای كار در آرایشگاه شاهد رخ دادن شان بوده اند؛ قصه هایی مثل این: شوهر خانمی با او اختلاف داشته و از خانه قهر كرده. به عیال پیغام داده: طلاقت می دهم. خانم گرفته و غمگین، اتفاقاً گذرش به آرایشگاه می افتد و اصلاح می كند. فردا صبح زود، یك جعبه شیرینی و هزار بوسه تشكر نصیب بچه های آرایشگاه می شود. آقا به خانه برگشته و از رفتارش اظهار ندامت كرده!
آنها طوری با آب و تاب و جدیت این ماجراها را تعریف می كنند كه آدم وسوسه می شود پی یك ماه خانه نشینی را به تن بمالد و خودش را بسپارد به دست این اصلاح گران معجزه گر، بلكه مشكلات ما هم حل شد! باید موقع كار خوش اخلاق باشی تا درباره ات فكر بد نكنند، بد به دل مشتری نیفتد. اگر اتفاق ناجوری برای طرف بیفتد، می گویند آرایشگرش "بد دست" بوده، بد دل بوده. برای خودمان هم این مسئله ایست، اما جداً آنقدر دیده ایم كه باور كرده ایم دست مان در زندگی و سرنوشت مشتری ها تاثیر دارد.

:: مهارت و مدرك كیلویی چند؟

به این ترتیب كه تا اینجا عرض شد، دو عامل مهم مشتریان را به سالن های زیبایی می كشد: یا خوش دستی آرایشگرها، یا شهرت و زرق و برق آرایشگاه. اما پس مهارت و درستی كار استادهای سلمانی مونث چه؟ یعنی در آرایش بانوان، كیفیت كار اصلاً مهم نیست؟ شك نكنید كه دیگر اینقدرها هم اوضاع كشكی نیست. هرچند كه این روزها دیگر گرفتن مدرك آموزش و اجازه آرایش، خیلی راحت تر از قبل شده و آرایشگرهای كیلویی فراوانند.
آن قدیم ترها، تمام ابهت آرایشگر و آرایشگاهش به مدركی بود كه توی یك قاب درست و حسابی، بالای آینه ها و چراغ ها می درخشید. كمپانی هایی مثل "شوارتسكف" یا "اورئال" (تولید كننده لوازم آرایشی) تا اوایل دهه شصت هم در ایران نمایندگی های فعالی داشتند كه به شكل مرتب، اقدام به برپایی كلاس های آموزشی می كردند. از این كلاس ها استقبال خوبی می شد، چراكه مدرك گذراندن این دوره ها اعتبار زیادی داشت و گرفتن دیپلم این شركت ها به این سادگی نبود؛ 6 ماه آموزش جدی و امتحانات پایان دوره سفت و سخت، نمی گذاشت كسی قسر در برود.
این روزها اما مدارك رنگارنگ كه معلوم نیست كدام به كدام برتری دارد، بر در و دیوار آرایشگاه ها دیده می شوند، كه شاید از همه بهترشان مدارك فنی حرفه ای باشد. اما آیا با این دست كلاس ها (مثلاً دوره های یك ماهه، موسوم به فشرده!) كسی آرایشگر می شود؟ چه می دانیم، شاید بشود!
:: تلفات آرایشگاهی
همیشه اینطور نیست كه همه چیز خوب و جو آرایشگاه خوش و پرلبخند باشد؛ گاهی هم حوادث ناجوری در این محیط ها می افتد كه بخش عمده اش ناگفتنی ست. از جیغ جیغ و گیس كشی و دعواهای معمول زنانه كه بگذریم، دیده شده كه دوستی های درون آرایشگاهی، گاهی به جاهای ناجور ختم شده اند.
دیگر اینكه فضای فریبا و خواستنی آرایشگاه ها باعث تمایل و جلب خانم های بسیاری به این حرفه شده. زنان و دختران زیادی با ورود به این دنیای كاملاً زنانه و آزاد، شخصیت شان دستخوش تغییر شده و چه طلاق ها و چه از راه به در شدن های بسیار كه ریشه در محیط كار این بانوان (با عرض معذرت) بی جنبه داشته است. مریم (كه گفتیم از پیشكسوت هاست) می گوید: "توی این سال ها كه دارم كار می كنم، دخترهای زیادی را دیدم كه به اسم آرایشگری آمدند ولی فقط فضای آرایشگاه را دوست داشتند. تا كمی آزادی پیدا می كنند هم خوب خوبه شان سیگاری و مشروب خور می شود، بقیه هم كه می روند و اوضاع شان آنقدر ناجور می شود كه رویمان نمی شود بگوییم همكار ما بوده… واقعاً محیط آرایشگاه برای اینها خطرناك است." زنانی هم كه به قول او: "تا می آیند توی این فضا، خودشان را گم می كنند و با دست خودشان زندگی شان را خراب می كنند". قصه هایش تمام نشدنی ست…

دزدانی هم هستند كه آرایشگاه را به عنوان محیط كار انتخاب كرده و از غفلت ناشی از پرچانگی و غیبت های آبدار بعضی ها، استفاده می كنند تا كیف ها و طلاهای مشتریان بیچاره را سرقت كنند. در تمام موارد مشاهده شده هم خانم های شاهد و ناظر، روی یك نكته توافق دارند: "دختره به حدی زبل بود كه كارش حرف نداشت! یك لحظه سرم را آنور كردم ببینم خواهرم چه می گوید، دار و ندارم را برد." شاید اگر آماری وجود داشت كه برای محكم كردن ادعایمان ذكر كنیم، متوجه می شدید چرا از دزدی در آرایشگاه ها نوشتیم. آمارشان به شدت بالاست بی تردید.
اما خطرات آرایشگاه فقط به این موارد ختم نمی شود؛ حوادث بد دیگری هم هست كه در یك لحظه زندگی عده ای از آدم های لبریز از امید و آرزو را به نابودی كشانده اند. بدترین حادثه در سال 1359 اتفاق افتاد. در یك روز شوم، در حالی كه سه عروس مثل دسته گل همزمان زیر دستگاه سشوار بودند، سه راهی تقسیم برق اتصال كرد و طفلی ها – هر سه تایشان- پرپر شدند. این اتفاق در یكی از آرایشگاه های معروف، رخ داد. دلیل حادثه، استفاده از تنها یك سیم رابط برای دستگاه های پرمصرف سشوار حرفه ای بود. اما آیا كسی جرات گفتن این خبر به خانواده ها كه در انتظار آمدن عروس، داشتند شادی می كردند، را داشت؟ بدتر از آن، وقت رسیدن دامادهای بی خبر بود؛ سه مجنون كه مثل صاعقه زده ها، خوابیدن تن بی جان سه عروس در كنار هم را باور نداشتند …

چند سال بعد، عروسی دیگر، ماجرای تلخی دیگر؛ وقتی قرار بود برای براق شدن و جلوگیری از قرمز شدن چشم ها، به چشم عروس خانم قطره مخصوص ریخته شود، دستیار آماتور آرایشگر اشتباهاً از چسب مژه استفاده كرد. نتیجه فاجعه بار بود: ابتدا چسبیدن پلك های عروس بیچاره، همراه با سوزش و درد شدید، و آخرش هم از دست دادن دو چشم به جای رفتن به حجله گاه و خانه بخت…
قربانی حادثه بعدی عروس نبود، اما مگر فرقی می كند؟ ما بی خود رمانتیكش می كنیم، والا آدم آدم است دیگر. نیست؟ این یكی پوست سرش ور آمد و با موهای بلندش یك جا كنده شد. دلیل: برای ساختن مواد دكلره مو، به جای پودر و اكسیدان، از آمونیاك قوی استفاده شده بود.


لابد حالا نچ نچ می كنید و اگر یک خانم باشید، وحشت برتان می دارد كه؛ ای وای هفته آینده وقت آرایشگاه دارم! اما اگر مرد هستید، قدری هم سختی های خانم ها را باور کنید و با بنده دست به دعا بلند كنید و زمزمه کنید : خدایا، از اینكه ما را زن نیافریدی و ما را از این بلایا مصون نگاه داشتی، شدیداً ممنون!
 


و اما ... حالا برای اینکه شما آقایون هم دلخور نشید که چرا همش در مورد آرایشگاه خانم ها گفتیم، یه آرایشگاه رو اونهم بصورت تصویری خدمتتون معرفی می کنم. ببینید دوست دارید از این آرایشگاه واستون یه وقت بگیرم ؟!

شامپو رفع سفيدي مو

بيش از 15 سال جوان شويد

با اين شامپو ديگر نيازي به رنگ مو نداريد
فقط در 10-15 دقيقه با موهاي سفيد خداحافظي كنيد
محصولي بي نظير و استثنايي براي بازگرداندن موهاي مشكي
بهترين محصول در زمينه رفع سفيدي مو
ديگر نگران موهاي سفيد و چهره پير خود نباشيد
نيازي به هزينه هاي گزاف و صرف وقت زياد نداريد
با طرز استفاده بسيار آسان كه شما را شگفت زده خواهد كرد
فروش ويژه براي اولين بار  در ايران
همراه با كتاب آرايش مدرن بعنوان هديه
قيمت : 5000 تومان
خريد پستي           خريد پستي
اين محصول يكي از بهترين محصولات مراقبتي موي سر مي باشد كه براي اولين بار در ايران عرضه شده است. اين محصول داراي پايه ي گياهي بوده و نه تنها ضرري به موهاي شما ندارد بلكه مفيد نيز مي باشد.
فرمول اين شامپو در مركز تحقيقات بين المللي و طي تحقيقات بسيار زياد بر اساس خصوصيات موي سر مردان شرقي بدست آمده و پس از چندين بار تست و آزمايش به عرضه در آمده است.
تنها محصولي كه فقط در 10-15 دقيقه موهاي سفيد شما را پوشش مي دهد و شما راجوانتر از هميشه نشان مي دهد.
قيمت : 5000 تومان
خريد پستي           خريد پستي
برخي از امكانات و قابليتها
 از بين بردن سفيدي مو براي هميشه
  جواني خود را حفظ كرده و هرگز چهره پير را براي خود نبينيد
 روي رنگدانه هاي مو تاثير گذاشته و آنها را به رنگ طبيعي خود باز مي گرداند
 حتي نياز به دكلره نيست
 باعث تقويت مو و ضد شوره
 اين محصول ويژه را يكبار تجربه كنيد !!
 
قيمت : 5000 تومان
خريد پستي           خريد پستي
طريقه مصرف:
نحوه استفاده از اين محلول به سادگي استفاده از شامپوهاي معمولي بوده و نياز به هيچگونه مواد اضافي ندارد.
فقط كافيست اين شامپو را به موهايتان بزنيد و به مدت 7-10 دقيقه ماساژ دهيد ( در صورتيكه موهاي شما ضعيف مي باشد به مدت بيشتري ماساژ را ادامه دهيد. ) و سپس با اب آبكشي نماييد.
 
شامپو رفع سفيدي مو
[i]
فقط در 10-15 دقيقه با موهاي سفيد خداحافظي كنيد
قيمت: 5000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
گردنبند ماه تولد شما
[i]
بهترين هديه تولد به آنكه دوستش داريد...
قيمت: 6000  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
معجزه اي در افزايش قد
[i]
روشهاي ويژه ي چگونگي افزايش واقعي قد از 5 تا 10 سانتيمتر در 10 هفته
قيمت: 8500  تومان 
کتاب و سی دی
[t] [k]
 
كتاب ملودي عاشقانه زيستن
[i]
مهارت هاي شاد زيستن- آمادگي هاي قبل از ازدواج ...
قيمت: 8000  تومان 
کتاب
[t] [k]
 
 
دستبند مغناطيسي پاور بالانس
[i]
با پاور بالانس تعادل ، انعطاف پذيري ، قدرت ، تمركز را به خود هديه دهيد
قيمت: 14500  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
عينك POLICE
[i]
پرفروش ترين عينك تمام دوران كمپاني POLICE
قيمت: 18500  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
سفيد كننده زير بغل
[i]
با خاصيت خنك سازي بدن
قيمت: 7500  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
عينك 360 درجه
[i]
با اين عينك آفتابي هم روبروي خود را ببينيد و هم پشت سر خود را !!!
قيمت: 32000  تومان 
ساير
[t] [k]
 
 
كپسول ضد چين و چروك
[i]
تركيب معجزه آساي آلوئه ورا و ويتامين E  ضد چروك، آبرسان و سفت كننده صورت
قيمت: 12000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
ساعت LED مولكولي
[i]
آيا به دنبال ساعت هاي زيبا و متفاوت با كيفيت بالا ولي قيمت مناسب هستيد؟
قيمت: 24500  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
نرم افزار تقويت امواج مغز
[i]
آيا مي دانيد دليل جذابيت جهاني آقاي شرلوك هولمز چيست؟
قيمت: 7000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
دستگاه بافت مو
[i]
دستگاهي بي نظير و استثنائي براي بافت و حالت دادن به موهاي سر
قيمت: 19000  تومان 
ساير
[t] [k]
 
 
سيم كارت ريدر
[i]
در عرض چند دقيقه يك كپي از سيم كارت خود داشته باشيد
قيمت: 10500  تومان 
کیت الکترونیکی
[t] [k]
 
 
كبريت دائمي
[i]
نسل جديد كبريت ها
قيمت: 8500  تومان 
لوازم سرگرمی
[t] [k]
 
 
ترفند هاي فعاليت در بازار بورس
[i]
بورس مطمئن ترين روش  افزايش سرمايه و كسب درآمد
قيمت: 10000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
نرم افزار گفتار به نوشتار+كتاب
[i]
پر طرفدارترين نرم افزار چند ماه اخير.......تنها با خواندن متن، آن را تايپ نماييد
قيمت: 6000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
ساعت بدون عقربه
[i]
بدون عقربه جديد
قيمت: 9000  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
عينك 3 بعدي
[i]
درايور 3 بعدي ساز كامپيوتر
قيمت: 9500  تومان 
لوازم سرگرمی
[t] [k]
 
 
ليزر پوينتر سبز
[i]
ليزر با نور سبز برد 7 كيلومتر Green Laser pointer
قيمت: 32000  تومان 
کیت الکترونیکی
[t] [k]
 
 
نگهدارنده ژله اي
[i]
نگهدارنده تمام وسيله هاي ديجيتالي، عينك، سكه، mp3 player، موبايل و ....
قيمت: 4900  تومان 
ساير
[t] [k]
 
 
طراحي روي ناخن
[i]
همه محو دست هاي زيباي شما خواهند شد
قيمت: 6000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
چاي لاغري معجزه قرن
[i]
لاغري فقط با نوشيدن يك فنجان چاي باورتون ميشه؟!!
قيمت: 12000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
تي شرت ناصر حجازي
[i]
تي شرت ناصرخان ويژه طرفدان ناصر حجازي
قيمت: 16000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
لوبياي جادويي فارسي
[i]
هديه اي جذاب و زيبا و تعجب آور كه حتما گيرنده را بهت زده خواهد كرد
قيمت: 5500  تومان 
لوازم سرگرمی
[t] [k]
 
 
آموزش زبان انگليسي در خواب
[i]
امواج مغزي انسان در حالت خواب با حالت بيداري تفاوت مي كند. وقتي انسان خواب است ا
قيمت: 8000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
كرم موبر دائمي Balea آلمان
[i]
با اين موبر بدون احساس حتي كوچكترين درد  براي هميشه از شر موهاي زائد خلاص شويد .
قيمت: 25000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
دستگاه سفيد كننده دندان
[i]
سفيدي دندانهايتان را از ما بخواهيد با دستگاه سفيد كننده دندان
قيمت: 22000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive