گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Thursday, September 24, 2009

[Tehroon-Online] ::IT News - 08 ShahRivar 88::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

 

اخبار دنیای فناوری 8 شهریور ماه88!

 

 

::مايكروسافت قيمت ايكس‌باكس360 را كاهش مي‌دهد::

 

 

در حالي كه طي روزهاي اخير شايعات فراواني در مورد كاهش قيمت كنسول بازي Xbox 360 منتشر شده بود، مايكروسافت ضمن تاييد اين شايعات، به صورت رسمي اعلام كرد كه قيمت اين كنسول بازي را كاهش مي‌دهد.

 

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از فارس، مايكروسافت اعلام كرد كه كاهش قيمت Xbox 360 موجب خواهد شد تا رقابت تنگاتنگي با مدل 120 گيگابايتي كنسول جديد سوني موسوم به PS3 Slim ايجاد شود.

طبق آخرين خبرهاي منتشر شده از سوي مايكروسافت، كنسول Xbox 360 Elite كه پيش از اين با قيمت 99/399 دلار فروخته مي‌شد، هم‌اكنون با قيمت 99/299 دلار در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.

همچنين، مدل Xbox 360 Pro كه پيش‌تر 99/299 دلار قيمت داشت، از هم‌اكنون با قيمت 99/249 دلار فروخته مي‌شود. در اين ميان، مدل Xbox 360 Arcade مانند گذشته با قيمت 99/199 دلار فروخته مي‌شود.

مايكروسافت كه فعلا قصد عرضه مدل جديد كنسول بازي خود را ندارد، اعلام كرده كه با اجراي اين طرح جديد مبني بر كاهش 100 دلاري قيمت پيشرفته‌ترين مدل كنسول بازي خود، دور جديد رقابت‌ها را با سوني و نينتندو آغاز خواهد كرد.

 

::اطلاعات تازه از نت‌بوك جديد نوكيا::

 

 

برخي منابع خبري به تازگي گزارش‌هايي را منتشر كرده‌اند كه بر اساس آن قيمت نت‌بوك جديد شركت نوكيا اعلام شده است.

 

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، سايت خبري NetbookNews ضمن انتشار مشخصات عمومي نت‌بوك جديدي كه در شركت نوكيا توليد مي‌شود، اعلام كرده است كه اين محصول با نام Booklet قابليت پشتيباني از فناوري‌هاي نسل سوم شبكه‌هاي مخابراتي(3G) را دارد و با قيمت 799 دلار فروخته خواهد شد كه اين رقم از ميانگين قيمت‌ نت‌بوك‌هايي كه هم‌اكنون در بازار فروخته مي‌شوند گران‌تر است.

اگر چه اين گزارش غيررسمي از جانب منابعي بي‌نام منتشر شده است، بسياري از كارشناسان احتمال مي‌دهند كه اين قيمت براي نت‌بوك نوكيا صحت داشته باشد.

هنوز به درستي مشخص نشده است كه كدام يك از نسخه‌هاي سيستم‌عامل جديد ويندوز 7 مايكروسافت روي اين نت‌بوك نصب مي‌شود و در اين ميان، برخي كارشناسان با صحت اعلام كرده‌اند كه نسخه Starter Edition روي آن نصب نخواهد شد.

 

::ارزان‌ترين گوشي لمسي با سيستم گيرنده ماهواره‌اي در راه بازار::

 

 

شركت نوكيا گوشي جديدي را با نام 5230 عرضه كرده كه ارزان‌ترين گوشي لمسي اين شركت محسوب مي‌شود و مي‌تواند كاربران زيادي را به سمت خود جذب كند.

 

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، اين گوشي كه با قيمت 149 يورو(210 دلار) وارد بازار مي‌شود، نمايشگر لمسي 2/3 اينچي را در خود جا داده است و به سيستم گيرنده ماهواره‌اي A-GPS مجهز شده است.

اين گوشي از شبكه مخابراتي HSDPA با سرعت 6/3 مگابيت در ثانيه پشتيباني مي‌كند و ضمن پشتيباني از كارت حافظه microSD، جك استاندارد 5/3 ميليمتري نيز براي آن در نظر گرفته شده است.

اين گوشي لمسي قادر است به صورت مستقيم به سرويس اينترنتي Comes With Music براي بارگذاري فايل‌هاي صوتي متصل شود. شركت نوكيا اعلام كرده است كه گوشي لمسي 5230 را از طي سه ماهه پاياني سال جاري ميلادي در آمريكا آغاز مي‌كند.

نوكيا در ماه ژوئن گوشي لمسي ديگري را با نام 5530 XpressMusic عرضه كرده بود كه 199 يورو قيمت داشت. اين شركت در اكتبر سال گذشته هم گوشي 5800 XpressMusic را با قيمت 179 يورو وارد بازار كرد.

 

::نسل جديد حافظه‌هاي خارجي با قابليت انتقال 5 گيگابايت اطلاعات در ثانيه::

 

شركت Symwave از نخستين توليدكنندگان سيليكون‌هاي مبتني بر ورودي USB 3.0 جزييات بيشتري را در خصوص اين فناوري جديد منتشر و اعلام كرد سرعت انتقال اطلاعات در اين سيستم ورودي بسيار افزايش يافته است.

 

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت فارس، به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين سيستم ورودي جديد كه نخستين بار در نوامبر گذشته معرفي شد، بر مبناي استانداردهاي پرسرعت ساخته و سرعت انتقال اطلاعات در آن 5 گيگابايت در ثانيه اعلام شده است.

اين در حالي است كه ورودي USB 2.0 با سرعت 480 مگابايت در ثانيه اطلاعات را انتقال مي‌داد.

به گفته شركت Symwave، در صورت نصب سيستم ورودي USB 3.0 روي حافظه‌هاي خارجي، اين حافظه‌ها مي‌توانند با سرعت 500 مگابايت در ثانيه اطلاعات را روي خود ذخيره كنند.

شركت Symwave در تلاش است كه با اين فناوري جديد، مشكل عموم كاربران مبني بر انتقال تصاوير ويديويي با كيفيت كه حجم بالايي دارند را برطرف كند.

امروزه نياز كاربران به حافظه‌هاي خارجي با ظرفيت بالا روز به روز در حال افزايش است و شركت Symwave مي‌كوشد با استفاده از USB 3.0، امكان انتقال آسان اطلاعات در اين حافظه‌هاي مجازي جديد و پرظرفيت را فراهم كند.

 

::ويروسي كه250 هزار دلار براي دستگيري ناشر آن جايزه تعيين شد::

 

 

مايكروسافت براي دستگيري خالق اين ويروس 250 هزار دلار جايزه تعيين كرد ولي از آن زمان تاكنون هنوز اين فرد شناسايي نشده است.

 

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت فارس، اين ويروس صدها هزار رايانه را آلوده كرد و بر طبق برآوردها حدود 10 ميليارد دلار خسارت وارد كرد.

 

خرابكاري هاي بلاستر

 

اين ويروس كاري كرد كه تابستان سال 2003 به يك كابوس براي صاحبان مشاغل مبدل شود. بلاستر كه به Lovsan و MSBlast نيز مشهور شد، در تاريخ 11 آگوست شناسايي شد و در عرض تنها دو روز به سرعت گسترش يافت و دنياي اينترنت را به هم ريخت.

اين ويروس كه از طريق شبكه هاي رايانه اي و ترافيك اينترنت جابجا مي شد، از يك حفره امنيتي در سيستم عامل هاي ويندوز 2000 و XP استفاده و زماني كه فعال مي شد باعث به نمايش درآمدن پنجره اي مي شد كه محتواي آن حاوي هشدار به كاربر در مورد خاموش شدن قريب الوقوع رايانه بود.

فايل اجرايي اين ويروس MSBLAST.EXE نام داشت و در آن به طعنه از بيل گيتس رييس مايكروسافت خواسته شده بود دست از پول درآوردن بردارد و براي تعمير ويندوز كاري بكند! ويروس ياد شده همچنين حاوي كدهايي بود كه موجب اجراي حملات DOS بر عليه سايت windowsupdate.com در تاريخ 15 آوريل شد.

اين سايت براي اطلاع رساني در مورد جديدترين به روزرساني هاي ويندوز از سوي مايكروسافت راه اندازي شده بود. بلاستر تا چندين ماه بعد كماكان سوژه خبري مهم رسانه هاي جهان بود.

 

ويروس Sobig

 

ديگر ويروس خبرساز سال 2003 ويروس Sobig بود. اين ويروس بين 5 تا 10 ميليارد دلار خسارت وارد كرد وبيش از يك ميليون رايانه در سراسر جهان را نيز آلوده كرد. ويروس Sobig هم در آگوست سال 2003 در اينترنت پخش شد و كابوس كاربران اينترنت را تكميل كرد.

دهها نسخه متفاوت از اين ويروس در فضاي مجازي منتشر شد. اما مخرب ترين نسخه Sobig.F بود كه از تاريخ 19 آگوست به سرعت در فضاي مجازي منتشر شد و در عرض 24 ساعت يك ميليون رايانه را آلوده كرد.

اين ويروس از طريق ضمائم ايميل و با نام هايي مانند application.pif و thank_you.pif براي كاربران ارسال مي شد و پس از بارگذاري و فعال شدن، خود را براي تمامي آدرس هاي ايميل ذخيره شده در فهرست تماس كاربر ارسال مي كرد. ترافيك اينترنتي حاصل از فعاليت اين ويروس در نوع خود بي نظير بود.

اين ويروس در تاريخ 10 سپتامبر 2003 به طور خودكار و توسط ناشر آن از فعاليت بازايستاد و ديگر تهديدي براي كاربران محسوب نمي شود. مايكروسافت براي دستگيري خالق اين ويروس 250 هزار دلار جايزه تعيين كرده ولي از آن زمان تاكنون هنوز اين فرد شناسايي نشده است.

معرفي مخرب ترين ويروس هاي جهان را با معرفي سه ويروس ديگر به پايان خواهيم رساند.

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

Alireza_mo_1366@Yahoo.Com

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive