گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Monday, August 24, 2009

[Tehroon-Online] ::Raz Haye Zendgi ~> Part 17 <~::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

رازهای زندگی

 قسمت هفدهم : نوشته : آرش روشن (عضو هیئت مدیره کانون طب سنتی ایران)

کانون طب سنتی کارمند دفتری استخدام مینماید:  تلفن 88336488

 

عرض ادب و احترام خدمت تمام دوستان مهربان:

این مدت به دلیل مسافرت های تحقیقاتی ام کمی دیر به وظیفه ام عمل کردم و ارسال قسمت هفدهم کمی با تاخیر انجام شد. به هر حال پوزش مرا بپذیرید.

قبل از هرچیز به اطلاع میرسانم که کانون طب سنتی قصد دارد 30 نفر از علاقه مندان به طب سنتی را تا رسیدن به درجه حکیمی تحت آموزش قرار دهد .دوستانی هم که در شهرستان زندگی میکنند میتوانند از راه دور و از طریق سی دی تصویری کلاسها و جزوات (بصورت پیشتاز) از این دوره استفاده کنند و در امتحانات پایان دوره شرکت نمایند.

و اما: قبل از هر چیز میخواهم رازی را برای خانمها بازگو کنم که ظرف 25 روز به یکباره نزدیک 10 سال به عقب برگردند و پوست صورت آنها ظرف این مدت کوتاه به طرز معجزه آسائی جوان شود و رادیکالهای آزاد پوستشان برطرف گردد.

همانطور که میدانید روغن دنبه گوسفند اولین و سریعترین چیزی است که در پوست انسان نفوذ میکند، برای این منظور کافی است چربی گوسفند را با گلاب ترکیب کنید و بر پوست خود ضماد نمائید و روی آن با یک استکان لبه نازک  به مدت 10 دقیقه بادکش نموده و استکان را دائم به سمت عقب سر جهت بازشدن پوست حرکت دهید. با توجه به وضعیت الاستیکی پوست به مرور و طی مدت کوتاه پوست حالت سابق خودش را پس میگیرد و به طرز معجزه آسائی شاداب و سالم میماند.

امروز میخواهم راجع به چربی خون برای شما صحبت کنم:

اصولا" به کسانی که چربی خونشان زیاد باشد در اصطلاح میگوئیم صفرا به مزاجش غلبه کرده است، و در 45 درصد مواقع چربی خون در افراد بصورت ارثی وجود دارد و ارتباط مستقیم با ازدیاد قند و چربی در بدن دارد. حتی کسانی که با چربی از طریق پوست سر و کار دارند هم (مثل کله پاچه ائی ها) میتوان انتظار بالارفتن چربی خون را هم داشت. علائم چربی خون سنگین شدن دست و وزوز گوش و درد در چهلوی راست و سنگینی پا میباشد. جالبه که شراب و مشروبات الکلی علی رغم تفکر اشتباه مردم نقش زیادی در بالا رفتن چربی خون در بدن دارد. (بعضی از رفقای مشروب خور که برای حجامت آمدند شاهد هستند که چه اوضاعی توی خون بدنشان وجود داره) .

بهترین دارو برای پائین اوردن چربی خون : 50 گرم زرشک + 40 گرم شوید خشک+15 گرم برگ سنا+ 40 گرم جوانه گندم را باید شب در یک لیوان عرق زیره بریزید و تا صبح صبر کنید تا خیس بخورد. سپس کل الاجمعین تمام موارد فوق را صبح ناشتا سر بکشید و این کار را یک هفته تمام ادامه بدهید. در ضمن برای تسریع در پائین اوردن چربی خون به جای چائی صبحها نعنا خشک دم کنید و با گرد لیمو عمانی و نبات ترکیب نموده و مثل چائی دم کرده و بنوشید.

در ضمن ماست کیسه ائی یک استکان شبها قبل از خواب و دم کرده دو مثقال برگ زیتون صبح ناشتا به مدت یک هفته و مصرف مداوم نمک دریا مشکل فشار خون را کامل رفع خواهد کرد.

قبل از اینکه این بحث را تمام کنم بد نیست بدونید توی فاکتور آزمایشات ،این پارامترها از طرف آمریکا و کشورهای غربی به ما تحمیل شده است و مثلا" وقتی آنها عدد 140 را در آزمایشات خون برای میزان چربی خون مناسب دانسته اند، این عدد میانگین سلامتی برای یک فرد اروپائی یا آمریکائی است که هم الکل مصرف میکند و هم گوشت خوک و این دو مورد شدیدا" روی فاکتور چربی خون تاثیر میگذارد، در صورتیکه فاکتور مناسب برای ما ایرانیان در مورد چربی خون حداکثر 80 میباشد.واسه همین بعضی از ماها وقتی آزمایش خون میدیم و میزان چربی خون ما روی 140 مناسب تشخیص داده میشه وسط خیابون کله معلق میزنیم و ذوق میکنیم سالمیم.

R.B.C هم که مربوط به شمارش گلبول های قرمز و W.B.C هم در آزمایشات شما مربوط به شمارش گلبول های سفید و H.b هم مقدار هموگلوبین در خون میباشد.

چند وقته میخوام راجع به این گرد و غبارهای عربی و جنوبی و .... که هنوز داره هوای اکثر شهرهای ایران را تهدید میکنه صحبت کنم که بالاخره قسمت شد امروز براتون بنویسم.

کلا" اولین جائی از بدن که فورا" اثر در کل بدن میگذاره مخاطها و عصب های بینی هستند. مثلا" توی اتاق بیهوشی ظرف 10 ثانیه بینی را در معرض مواد بیهوشی قرار میدهند و کل بدن از این روش تاثیر میگیره. یا همین مواد تمیز کننده , سفید کننده که خانمها به چادر و مقنعه خودشون میزنند! و بعدش شاهدیم که عامل حساسیت و مشکلات تنفسی برای این عزیزان میشه!

حالا فرض کنید توی هوای شهر هم میکرومیلیمتری این آلودگی ها وجود داره! بعدش هممون میگیم:" ولش کن! این همه ادم توی شهر هستند...ما هم مثل بقیه!"

باور کنید اثر این ذرات 3 ساله خودشون را توی نایژک های داخل بدن نشون میدهند و علامت آن سرفه های کوتاه و گاه گاهی شما میباشد! روی تحقیقی که ما انجام دادیم نزدیک 15 درصد عمر طبیعی انسان را این ذرات معلق کوتاه میکنند.

یکی از چیزهائی که اثر درمانی مستقیم در بی اثر کردن این ذرات دارد گذاشتن قابلمه مسی پر از
آب در روی اجاق گاز است و بهتره یک قاشق سرکه سیب درآن بریزید
و اجازه بدهید بخار آب حاصل از این آب در محل زندگی شما پراکنده شود و شما در این هوا تنفس نمائید. در ضمن خوردن نمک دریا و پیاز اثر درمانی  در ضد عفونی کردن مخاط بینی شما دارد.

برای رفع سرفه های مکرر حاصل از هوای آلوده و حساسیت های فصلی یک مشت آویشن را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کنید و با 250 گرم عسل ترکیب کنید (مواظب باشید محلول آویشن داغ با عسل ترکیب نشود و دمای آن زیر 65 درجه باشد) و روزی 6 قاشق میل نمائید.

گفتم قابلمه مسی باز داغ دلم تازه شد:

از مامانهای محترمتون بپرسید، قدیما قاطی جهاز عروسی لگن یا تشت  مسی واسه حموم بود که عروس خانم با خودش می آورد، وقتی خانم تشریف میبردند حموم این لگن مسی را بر عکس میکردند و روش مینشستند (موقع لباس شستن هم اونوری میکردند به جای تشت حموم) بعد بصورت نشسته خودشون را میشستند، این کار دو تا حسن داشت، یکی اینکه موقع دوش گرفتن نشسته کمتر ریزش مو داشتند و به خاطر جمع شدن بدن و تحریک خون به سمت سر از ریزش مو جلوگیری میشد و دلیل مهمتر این بود که در تشت مسی باعث میشد عفونت هیچوقت وارد واژن خانم نشود و زنهای اون موقع هیچوقت اسیر بیماری رحم و عفونت های واژن نمیشدند.

بریم سراغ قلب شما:

اصولا" وزن قلب کسانی که بیشتر از 20 سال دارند 296 گرم میباشد و به ازاء هر 2 کیلوگرم اضافه وزن بدن ،وزن قلب 20 گرم سنگین تر میشود، و به ازاء هر کیلوگرم اضافه وزن قلب مجبور است 1175 کیلومتر رگ اضافی را در بدن خون عبور دهد، ناراحتی یک قلب ناسالم در بازوی چپ خودش را نشان میدهد و وجود پروتئین در ادرار نشان از بیماری قلبی دارد، (توی آزمایش خون خودتون مواظب باشید)، حالا بنشینید توی یک دقیقه تعداد ضربان قلب خودتون را محاسبه کنید، باید دقیقه ائی 70 تا 78 تپش داشته باشد وگرنه باید در آینده به فکر بیمارستان باشید.

خانمها در دوران یائسگی بطور محسوسی گرفتار زیادی چربی در جدار مویرگها میشوند و بیشتر اسیر گرفتگی در قسمت سینه و قلب میشوند.

یک خبر بد هم واسه کچل ها: افرادی که موی سرشان ریخته 3 برابر افراد دیگر دچار سکته قلبی میشوند و سکته قلبی در زمستان 40 درصد بیشتر از تابستان میباشد، روزهای دوشنبه به دلیل بالا رفتن غلظت خون بدن بیشترین آمار سکته قلبی را در ایران داریم(آمار را حال کردید؟)

توی تحقیقاتم متوجه شدم مصرف آب باران به دلیل داشتن بار مثبت به طرز عجیبی در جلوگیری از سکته قلبی موثر است، مخصوصا" اگر فی مابین اوائل اردیبهشت و اواسط خرداد باشد.(توی احادیث هم راجع به ماه نیسان و استفاده از آب باران توی این ماه زیاد سفارش شده است)

در هنگام گرفتگی قلب شربت سوخته عسل معجزه میکند، برای سکته خفیف هم گل گاوزبان+گیاه ناخنک+سنبل الطیب+مرزنجوش+رازیانه را نیمکوب کرده و بجوشانید و صاف کنید و روزی یک لیوان همراه با آب انار میل نمائید.

روزی 4 سیخ دل گوسفند را به سیخ اهنی بکشید و برای افراد مسن که احتمال سکته قلبی در این روزها را دارند کباب کنید تا میل نمایند(2 روز کافی است)

آخر مقاله ام هم 4 تا چیز خوب راجع به رفع سوء هاضمه یاد بگیرید:

1- برای رفع عوارض سوء ناشی از افراط در خوردن موز، چند دانه هل میل نمائید.

2- برای رفع سوء هاضمه از خوردن نارگیل زیاد، برنج میل کنید.

3- کسانی که انبه میخورند و کله پا میشوند، کمی سیر میل نمایند.

4- کسانی که با خوردن هندوانه نزدیک ترکیدن قرار دارند، کمی عصاره نیشکر میل کنند.

5- کسانی که در خوردن بادمجان افراط کرده اند، باید روغن کرمانشاهی بخورند.

6- انار شیرین سوء هاضمه انار ترش را رفع میکند.

7- نمک طعام سوء هاضمه خوردن زیادی پرتغال را رفع میکند.

زمان خوردن صحیح میوه با  غذا:

صبحانه: نیم ساعت پیش از صبحانه

ناهار: 3 ساعت بعد از ناهار

شام: 1 ساعت پیش از شام

خوب بریم سراغ سوالات شما رفقا ببینیم چه خبره؟

محسن ازشیراز: بهترین روش درمان برای دفع کرم معده این است که 18 ساعت چیزی نخورید و بعد از آن اسفناج را آب پز کنید و با فشار آب آن را بگیرید و روی آن تا حد امکان نمک بزنید و میل نمائید.بهترین زمان برای مصرف داروهای ضد انگل نزدیک ماه بدر قمری میباشد، چون در این ماه کرم ها و انگل ها در اوج تحرک خودشون برای تولید مثل هستند.

علیرضا از مشهد: زمانی که معده ترش میکند، بوی بعدی از آروغ یا باد معده به مشام میرسد، جهت درمان ناشتا آب لیموی ترش تازه میل کنید، کمی ریحان با سرکه میل کنید، یا این نسخه را به کار گیرید: پودر زیره 5 گرم+جوش شیرین 1 گرم+بادیان 5 گرم در یک استکان آب جوش بریزید و هم بزنید و صاف کنید و بنوشید و سپس 10 بشین پا شو....

سمیه از یاسوج: اگر زیاد میل به خوردن شیرین دارید در طول روز پیاز خام زیاد مصرف کنید، این میل را از بین میبرد و اگر میل به خوردن چربی زیاد دارید از سبوس ها و تخم ختمی و بادام تلخ استفاده کنید.

مسعود از ساوه: برای رویش مو دوباره و تقویت پیاز مو 60 گرم برگ تازه گزنه+60 گرم برگ تازه گلپر را در شیشه دهان گشاد بریزید و به ان یک لیتر الکل 60 درجه اضافه کنید و در آن را ببندید و 15 روز در آفتاب بگذارید، سپس آن را صاف کنید و در شیشه دیگر بریزید و سپس 3 قاشق سوپخوری از این ترکیب را با یک چهارم لیتر آب اضافه کنید و صبح و شب بر سر بمالید.

ابراهیم عطار باشی از اصفهان: برای ساخت قرص علاج سنگ کلیه تخم هویج (زردک)+تخم خیار چنبر+رازیانه شامی+تخم کرفس کوهی+تخم کرفس معمولی+ دارچین ختائی+دارچین معمولی+سنبل (تمام موارد به نسبت مساوی) ترکیب کنید و بصورت قرص در بیاورید و 10 عدد ناشتا با آب گرم میل کنید. 12 روزه کاملا" سنگ کلیه را دفع میکند.ایت ترکیب را در عطاری خودتون درست کنید و جای اون قرص های قلابی که از ترکیه میاد به مردم بدهید...اون قرص های ترکی فقط سطح کلسیم بدن را کم میکند.

ماندانا از کرج: برای افرادی که مزاج گرم و صفراوی دارند، خوردن گوشت و آب هم زمان در هوای گرم تابستان مضر میباشد.

دکتر زندی از کرمان: افراد چاق در اکسیداسیون اسید پیروئیک ناتوان هستند و این امر باعث میشود مواد مصرفی به صورت لایه های چربی درآید، در ضمن برای کنترل اشتها باید محیط معده را قلیائی نگه دارید ، در رژیم لاغری اتکینز فقط خراج کردن کتونها از بدن نقش دارد و به گفته دکتر اتکینز بدن برای سوخت و ساز از چربی ها استفاده میکند و در صورتیکه کتونها از بدن خارج شود وزن بدون گرسنگی کشیدن پائین می آید.در این رژیم از مکمل مولتی ویتامین و ویتامین مینرال زیاد استفاده میشود.

و اما دوستانی که پیگیر برنامه های لاغری و کاهش وزن هستند! تا الان 90 درصد کسانی که از طریق کانون طب سنتی به سراغ کاهش وزن رفتند به موفقیت چشمگیری دست یافتند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

 

درمان فوری بیماری دیابت اینجا را کلیک کنید

 سلامت باشید

آرش روشن

تلفن کانون طب سنتی ایران مشاوره رایگان : 88336487-88004967- 88336488

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online

 



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive