گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Wednesday, August 5, 2009

[Tehroon-Online] :IT NEWS 4 MorDad 88!!



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

جدیدترین اخبار دنیای اطلاعات روز 4 مرداد ماه 88!

 

همکاری اینتل و مایکروسافت جهت افزایش سرعت ویندوز ۷

به گفته مقامات شرکت اینتل، همکاری‌های مایکروسافت می‌تواند سیستم‌عامل جدید این شرکت موسوم به Windows 7 را با تراشه‌های فوق‌پیچیده و چندهسته‌ای اینتل سازگارتر کند و سرعت اجرای برنامه‌ها و ابزارهای مختلف در آن را افزایش دهد.

دو شرکت مایکروسافت و اینتل در حال همکاری با یکدیگر هستند تا قابلیت تشخیص بهتر منابع موجود و فرآیند باز کردن برنامه‌ها و ابزارهای مختلف از طریق تراشه‌های چندهسته‌ای را برای سیستم‌عامل Windows 7 فراهم آورند.

“جواکیم لیالیاس” (Joakim Lialias) یکی از مدیران مرکز همکاری مایکروسافت و اینتل در وبلاگ رسمی مایکروسافت نوشت، قابلیت جدید SMT به سیستم‌عامل Windows 7 امکان می‌دهد تا از مزایای فناوری فوق‌سریع و پیشرفته اینتل برای اجرای برنامه‌های مختلف در پردازنده‌های چندهسته‌ای بهره برد.

به گفته “جرج آلفز”(George Alfs) یکی از سخنگویان اینتل، این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا اقداماتی نظیر رمزگذاری فایل‌های ویدیویی و فیلترینگ تصاویر را در جریان فرآیندهای پیچیده و درهم، از یکدیگر تفکیک کنند. او توضیح داد: “هر چه تعداد هسته‌ها در سیستم پردازنده مرکزی بیشتر باشد، شما بهتر از این سیستم‌عامل استفاده خواهید کرد”.

تراشه‌های جدید اینتل مبتنی بر فناوری Nehalem این شرکت قادر است که در هر هسته دو فعالیت پیچیده مجزا را به صورت همزمان اجرا کند. قرار است تمام تراشه‌های اینتل برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی به این فناوری مجهز شوند.

 

مایکروسافت تمامی آزمایشات ویندوز ۷ را متوقف ساخت

 

به گزارش سایت Arstechnic، مایکروسافت با ارسال ایمیل برای افراد آزمایش کننده ویندوز ۷ به آنها اعلام کرد با توجه به تکمیل بررسی های ضروری ویندوز ۷ تمامی آزمایشات در دست اجرا بر روی ویندوز ۷ به پایان می رسد.

بر همین اساس تمامی محتویات غیرضروری مربوط به این آزمایشات پاکسازی شده و این امر بارگذاری ها، تحقیقات مرتبط، کلیدهای Beta و غیره را شامل می شود.

تمامی گروه های خبری مربوط به آزمایشات پاک می شوند و تنها استثناء در این زمینه، برخی اطلاعیه های ضروری است. علاوه بر این ارسال گزارش در مورد هرگونه حفره و باگ نیز غیرممکن خواهد شد.

قرار است آزمایش کنندگان ویندوز ۷ برخی گزارشات ضروری خود را نیز نهایی کرده و برای مایکروسافت ارسال کنند تا در نهایت این گزارش ها مورد استفاده قرار گیرد.

هک شدن مکاتبات درون‌سازمانی توییتر

 

وبلاگ اینترنتی “TechCrunch” بسته‌ای متشکل از بیش از ۳۰۰ مکاتبه درون‌سازمانی تویتر را منتشر کرده که توسط یک هکر به‌دست آمده است.

 

این هکر مکاتبات یادشده را از میان مدارک ایوان ویلیامز به‌دست آورده است. ویلیامز یکی از بنیان‌گذاران تویتر است. این هکر سپس اطلاعات را در اختیار چندین وبلاگ فعال در زمینه فن‌آوری قرار داده است.

 

مقام‌های تویتر این دستبرد اطلاعاتی را تأیید کرده و در عین حال اطمینان داده‌اند که اطلاعات شخصی کاربران به‌دست هکرها نیافتاده است. “TechCrunch” پس از مذاکره با وکیلان تویتر، گزیده‌ای از اطلاعات را منتشر کرده است. به گفته مقام‌های تویتر، اطلاعات هک‌شده، داده‌های غیررسمی و تاریخ‌گذشته‌اند.

 

مشخص نیست که پیش‌بینی‌های کنونی بیشتر از پیش‌بینی‌های گذشته‌اند یا نه. آن‌چه مسلم است این‌که شمار کاربران تویتر بیش از حد انتظار رشد کرده است. ۲۵ میلیون کاربری که در انتهای ماه فوریه (اسفند ۸۷) ثبت شده‌اند، برای انتهای سال جاری پیش‌بینی شده بودند.

 

تویتر پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۳، پنج هزار و ۲۰۰ کارمند داشته باشد. این خود دلیلی برای برنامه‌های گسترده این شرکت در آینده است. در حال حاضر چند ده کارمند، از پس امور برمی‌آیند، بودجه شرکت نیز از محل ۵۰ میلیون دلاری تأمین می‌شود که سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند.

 

با توجه به افزایش محبوبیت، همواره شایعاتی در مورد فروش این شرکت به‌گوش می‌رسد. تویتر پیشنهاد شبکه اجتماعی معروف “فیس‌بوک” را رد کرد. از دیگر علاقه‌مندانِ خریدِ تویتر می‌توان به گوگل و اَپل اشاره کرد.

 

 

احتمال همکاری تبلیغاتی مایکروسافت و یاهو قوت گرفت

 

مایکروسافت و یاهو با هدف به چالش کشیدن گوگل به توافق برای همکاری در زمینه فن‌آوری جست‌وجوی اینترنت و تبلیغات نزدیک شده‌اند.

 

بر اساس گزارش “بلومبرگ” که به نقل از منابع آگاه صورت می‌گیرد، این دو شرکت که چند ماه گذشته مشغول مذاکره بوده‌اند ممکن است تا هفته آینده به توافق برسند. بر اساس این گزارش، در حالی که مایکروسافت و یاهو نسبت به یکسال گذشته به بستن قرارداد نزدیک شده‌اند همچنان احتمال دارد مذاکرات به نتیجه نرسد.

 

این دو شرکت به دنبال راه‌هایی برای رقابت با گوگل هستند که طبق جدیدترین آمار “کام اسکار” در ماه ژوئن، ۶۵ درصد از بازار جست‌وجوی اینترنت آمریکا را در اختیار دارد؛ یاهو با ۱۹٫۶ درصد در مکان دوم و مایکروسافت با ۸٫۴ درصد در مکان سوم قرار دارد.

 

با وجود این گزارش، مقامات یاهو و مایکروسافت حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشدند.

 

مایکروسافت برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۰۸ با پیشنهاد ‌۴۴٫۶ میلیارد دلار برای خرید یاهو ابراز تمایل کرد و پس از رد این پیشنهاد از سوی هیات مدیره یاهو، رقم پیشنهاد خود را بالا برد اما با به توافق نرسیدن طرفین بر سر قیمت، این شرکت نرم‌افزاری چند ماه بعد از مذاکرات کناره‌گیری کرده و از آن زمان مکررا اعلام کرد دیگر علاقه‌ای به خرید یاهو ندارد.

 

چرا ایرانی ها از محصولات اپل فراری هستند ؟!

 

اپل به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کامپیوتر های دسکتاپ و لپ تاپ در دنیا شناخته شده است. این شرکت به دلیل ابتکارهایی که در تولید محصولات خود به کار می برد محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران در سراسر دنیا کسب کرده است.

 

به عنوان نمونه این شرکت قبل از مایکروسافت در اواخر دهه ۷۰ قرن گذشته موفق به استفاده از ماوس در کامپیوترهای خود شد. همچنین این شرکت از اولین عرضه کنندگان یک کامپیوتر به صورت کامل ( شامل مانیتور ، صفحه کلید و ماوس ) بود. این نوآوری ها روی لپ تاپ های اپل هم ادامه پیدا کرد.

 

لپ تاپ های تولید شده توسط این شرکت همگی پشت مانیتور خود یک لوگوی اپل دارند که وقتی مانیتور روشن است ، آن لوگو هم با نور سفید می درخشد. طراحی منحصر به فرد این لپ تاپ ها زبانزد خاص و عام است. چندی پیش عکسی از یک سمینار IT در یکی از کشورهای اروپایی دریافت کردم که چهار پنجم حاضران دانشجو با لپ تاپ های اپل در آن سمینار حاضر شده بودند.

 

با وجود این همه موفقیت در جهان با تولید این محصولات منحصر به فرد،  چرا کامپیوتر ها و لپ تاپ های اپل هنوز در ایران محبوبیت زیادی پیدا نکرده اند ؟ اگر فرض را بر این بگیریم که این شرکت آمریکایی است و نمایندگی رسمی در ایران ندارد، به ناگاه نام DELL در ذهن ما نقش می بندد که آن هم آمریکایی بوده ولی سهم زیادی از بازار لپ تاپ ایران را در اختیار دارد.

 

به علاوه با عرضه سیستم های جدید اپل با پردازنده های اینتل دیگر نمی توان ادعا کرد که ضعف آن در عدم نصب ویندوز موجب بی میلی کاربران ایرانی به این کامپیوترها شده است. اپل مدت زیادی است پلتفرم سخت افزاری کامپیوترهای خود را از IBM به اینتل تغییر داده و موجب سهولت نصب ویندوز روی همه کامپیوتر های اپل گشته است.

 

به نظر می رسد اولین و مهم ترین عاملی که موجب عدم موفقیت کامپیوترهای اپل در ایران شده است قیمت های نا معقول است. در بازار ما متاسفانه همیشه ثابت شده که تنها اگر چند شرکت به صورت محدود روی یک محصول کار کنند ، سعی می کنند با هماهنگی هم قیمت آن محصول را تا جایی که امکان دارد و تا وقتی که می شود بالا نگاه دارند.

 

به عنوان نمونه iPhone در ابتدا با قیمت یک و نیم میلیون تومان در بازار ایران عرضه شد. در حالیکه هم اکنون با ۷۰۰ هزار تومان هم قابل خریداری است!  همین اتفاق برای کامپیوترهای اپل سال ها است رخ می دهد.

به شخصه شاهد بوده ام که در بازار ایران محصولات اپل گاهی با ۵۰۰ دلار اختلاف قیمت نسبت به بازار جهانی به کاربران عرضه می شود.

 

عامل دومی که کاربران ایرانی با ترس به محصولات اپل می نگرند عدم اطلاع آنها از قابلیت های جدید در کامپیوترهای اپل است. بارها با دوستانم در این مورد بحث داشته ام که اپل از ویندوز پشتیبانی می کند و یا اینکه در حال حاضر در بازار ایران می توان در فروشگاه های خاص لپ تاپ های ۱ میلیون تومانی اپل را هم ابتیاع کرد. در همه موارد ذکر همین دو مورد موجب تعجب طرف مقابل می شود.

 

اما هدف این قلم از ذکر موارد فوق تنها اشاره به این نکته است که در بازار ما محصولاتی وجود دارند که برای کاربران ایرانی پتانسیل آنها کشف نشده است. به عنوان نمونه به جرات ادعا می کنم که برخی از لپ تاپ های اپل از بسیاری لپ تاپ های دیگر در بازار ایران هم قیمت بهتر و هم بازده مناسب تری را به کاربران عرضه می کنند ، اما کسی آنها را نمی شناسد.

به امید اینکه روزی برسد هر کاربر ایرانی خود یک کارشناس محصولات سخت افزاری مورد نیاز خود باشد.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

Alireza_Mo_1366@Yahoo.Com

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Free Invisible Detector
Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive