گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, August 1, 2009

[Tehroon-Online] ::IT ~>NEWS<~ - 28 TIR 88::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

مجله دنیای فن اواری و اطلاعات 28 تیر ماه 88!

 

::حمله هكرها به كاربران آفيس مايكروسافت::

 

مايكروسافت هشدار داد مجرمان اينترنتي با بهره‌برداري از يك حفره برنامه‌نويسي كه هنوز ترميم نشده، به كاربران نرم‌افزار آفيس اين شركت حمله كرده‌اند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، بزرگ‌ترين سازنده نرم‌افزاري جهان همزمان با انتشار وصله‌هايي براي ترميم 9 حفره امنيتي در آسيب پذيري‌هاي برنامه‌هايش، اين هشدار را اعلام كرد.
طبق اين هشدار، آفيس اكس پي، 2003 و 2007 در برابر اين حملات آسيب‌پذير هستند؛ مجرمان اينترنتي برنامه‌هاي مايكروسافت را به دليل مورد استفاده بودن گسترده هدف مي‌گيرند تا با يكي از مجموعه كدهاي مخربشان، شمار قربانيان احتمالي خود را بالا ببرند.
لازم به ذكر است كه ويندوز در بيش از 90 درصد از رايانه‌هاي جهان اجرا مي‌شود و آفيس مايكروسافت حدود 500 ميليون كاربر دارد.
هكرها با استفاده از وب سايت‌هاي دامگذاري شده‌اي با كدهاي مخربي كه در رايانه‌هاي مجهز به نرم‌افزار آفيس بارگذاري مي‌شوند، از آسيب‌پذيري آفيس بهره مي‌گيرند.
رايانه‌هاي آلوده شده تحت كنترل شبكه‌هاي آلوده معروف به بوت نتي قرار مي‌گيرند و از آن‌ها براي اعمال مجرمانه‌اي مانند هرزنامه‌پراكني و سرقت اطلاعات شخصي استفاده مي‌شود.
مايكروسافت شمار رايانه‌هاي مورد حمله قرار گرفته را اعلام نكرده اما كاربران مي‌توانند با غيرفعال كردن قابليت‌هايي كه كار كردن اين برنامه برروي اينترنت را امكان‌پذير مي‌كنند مانع اين حملات شوند. مايكروسافت به اين منظور ابزاري را در وب سايت پشتيباني‌اش ارسال كرده است.


 

::يك‌ششم كاربران اينترنت هرزنامه‌ها دريافت مي‌كنند::

 

طبق نتايج حاصل از يك مطالعه جديد، از هر 6 كاربر در سراسر دنيا يك نفر تاكنون با هرزنامه‌ها مواجه شده است و عموم كاربران معتقدند كه در اقتصادي بحران‌زده كنوني، هرزنامه‌نويسان روزانه ميليون‌ها دلار را از آن خود مي‌كنند.

به گزارشبخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، اين بررسي‌ها توسط "كارگروه پيام‌هاي ضد سوءاستفاده "(MAAWG) انجام شده است. اين كارگروه شامل گروه ويژه‌اي از كارشناسان مي‌شود كه براي ساخت نرم‌افزارهاي ضدويروس و ضدهرزنامه‌ها فعاليت مي‌كنند.
در اين بررسي 800 كاربر آمريكايي و كانادايي مورد بررسي قرار گرفتند و سوالاتي پيرامون عادات امنيت رايانه‌اي آن‌ها و ميزان آگاهي آن‌ها از روش‌هاي مقابله با سوءاستفاده‌هاي اينترنتي پرسيده شد.
افرادي كه به طور عمومي با هرزنامه‌ها و برنامه‌هاي مخرب اينترنتي مواجه شده بودند اعلام كردند كه طي ماه‌هاي گذشته به دنبال برنامه امنيتي ويژه‌اي براي مقابله با هرزنامه‌ها بوده‌اند.
اين كارگروه تخصصي فرآينده سه هرزنامه اصلي كه به واسطه آن‌ها 469 ميليون پست‌الكترونيكي ناخواسته به كاربران ارسال شده بود را نيز مورد مطالعه قرار دادند.
از بين اين نامه‌هاي الكترونيكي ناخواسته، 350 ميليون پست الكترونيكي با موضوع فروش داروهاي مختلف به كاربران ارسال شده بود و در كل، 10 هزار و 522 كاربر از اين ايميل‌هاي تقلبي بازديد و 28 درصد آن‌ها اقدام به خريد اين داروها كرده بودند. اين جريان باعث شد تا هرزنامه‌نويسان بتوانند 5/3 ميليون دلار را از آن خود كنند.


 

::خسارت‌هاي قطعي اينترنت::

 

مدير يك شركت اينترنتي گفت: اگر مشتري از ما كارت اينترنتي 10 هزار توماني خريداري كند و قطعي پيش بيايد براي دريافت خسارت خود به ما مراجعه مي‌كند و مجبوريم آن خسارت را جبران كنيم اما مخابرات اين هزينه و خسارت را به ما پرداخت نمي‌كند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایرن ،از سایت ایسنا، هادي مهماني گفت: بيش‌تر قطعي‌هاي اينترنت ما به دليل قطعي فيبر نوري و ارتباط از سمت مخابرات و يا در زمان‌هاي خاص و به دليل مسائل مختلف جامعه است كه به اين قطعي منجر مي‌شود.
او افزود: يك بنگاه‌ اقتصادي علاوه بر هزينه پهناي باند، هزينه‌هاي ديگري نيز دارد و در زماني كه اينترنت قطع مي‌شود ما با خسارت زيادي روبه‌رو مي‌شويم و بايد به مشتريان خود پاسخگو باشيم و خسارتشان را جبران كنيم.
مهماني گفت: شركت‌ها معمولا هزينه پهناي باند و ارتباط خود را هر دو ماه يك بار به مخابرات پيش پرداخت مي‌كنند كه براي شركت ما هر دو ماه حدود 8 ميليون تومان است و اگر در اين دو ماه قطعي داشته باشيم، مخابرات بايد خسارت آن را به ما پرداخت كند ولي مخابرات تا به حال خسارتي به ما پرداخت نكرده است.
اين مدير شركت اينترنتي با بيان اين كه اعتبار شركت يكي از فاكتورهاي مهم ما محسوب مي‌شود تصريح كرد: پهناي باند فقط يكي از هزينه‌هاي ماست و شركت‌ها هزينه‌هاي ديگري نيز دارند.


 

::واكنش جالب رييس مايكروسافت نسبت به سيستم عامل گوگل::

 

رييس مايكروسافت در واكنش به سوالي در مورد تهديد احتمالي سيستم عامل كروم گوگل براي ويندوز به خنديدن اكتفا كرد و گفت: اين حرف جالبي است.
به گزارش بخش خبر فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، بالمر كه بارها با خنده و كنايه به پرسش هايي در مورد چالش هاي ايجاد شده توسط شركت هاي رقيب پاسخ داده، اين اقدام گوگل را قابل احترام دانست.
وي كه در همايشي در نيواورلئان آمريكا حاضر شده بود، افزود: چه كسي مي داند كه اين سيستم عامل چيست؟ از نظر من سيستم عامل كروم چيز جالبي است. البته عرضه كروم 1.5 سال طول خواهد كشيد.
گوگل هفته قبل از عرضه سيستم عاملي به نام كروم بر مبناي مرورگر كروم خود تا سال 2010 خبر داده بود. بخش اعظم قابليت هاي اين سيستم عامل به صورت تحت وب خواهد بود.


 

::جزئيات بيشتري از ويندوز آزور::

 

مايكروسافت اطلاعات و جزييات بيشتري را در مورد ويندوز آزور كه نسخه تحت وب اين سيستم عامل محسوب مي شود، ارائه كرد
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، سازگاري با Microsoft SQL و خدمات .NET و طراحي بر مبناي مفهوم همكاري هاي مشترك تحت وب از جمله مهم ترين ويژگي هاي ويندوز آزور است.
از سوي ديگر مشتريان به اندازه خدمات و سرويس هاي مورد استفاده شان موظف به پرداخت هزينه هستند و تنها بايد به اندازه ميزان مصرف پول پرداخت كنند.
كاربراني كه جز مصرف كنندگان عمده خدمات ويندوز آزور باشند از 15 تا 30 درصد تخفيف هم بهره مند خواهند شد. دسترسي به خدمات آنلاين اين ويندوز از 17 نوامبر سال 2009 در كشورهاي آمريكا، استراليا، بلژيك، اتريش، كانادا، دانمارك، فنلاند، فرانسه، آلمان، هند، ايتاليا، ژاپن، هلند، نيوزلند، نروژ، پرتغال، اسپانيا، سوئد، بريتانيا و از مارس 2010 در برزيل، شيلي، كلمبيا، چك، يونان، هنگ كنگ، مجارستان، رژيم صهيونيستي، كره جنوبي، مالزي، مكزيك، لهستان، پورتوريكو، روماني، سنگاپور و تايوان ممكن خواهد بود.


 

::توييتر و فيس‌بوك در تلويزيون::

 

در جديدترين اقدام براي پيوند زدن تلويزيون و اينترنت، شركت مخابراتي وريزون آمريكا دسترسي به توييتر و فيس بوك را از طريق تلويزيون و در قالب سرويسي موسوم به Fios TV امكان پذير ساخته است.

به گزارشبخش حبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، اين سرويس هم اكنون به صورت آزمايشي براي عده محدودي عرضه شده و در آينده براي عموم علاقمندان قابل استفاده خواهد بود.
وريزون پيش از اين دسترسي به برخي امكانات اينترنت از طريق تلويزيون از جمله مشاهده اخبار و وضعيت آب و هوا از برخي سايت هاي خبري مشهور را امكان پذير كرده بود.
در ادامه قابليت ديگري به اين سرويس افزوده شده بود كه به كاربر امكان مي داد محتواي مورد علاقه كاربران مجاور و دوستان خود را مشاهده كرده و از علاقه‌مندي هاي آنان مطلع شود.
در حال حاضر تنها مشاهده محتواي سايت هاي توييتر و فيس بوك براي كاربران اين سرويس ممكن است و آنها نمي توانند نمايه هاي شخصي خود را به روز كنند. اما اين قابليت به زودي به سرويس مذكور اضافه مي شود.


 

::عرضه 9 وصله امنيتي جديد براي محصولات مايكروسافت::

 

مايكروسافت اعلام كرد كه در ماه جولاي با عرضه وصله هاي جديد نرم افزاري، 9 حفره مهم و آسيب پذيري را در نرم افزارهاي مختلف خود برطرف خواهد كرد.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات،از فارس، اين وصله ها در قالب شش بولتن امنيتي جداگانه منتشر مي شوند و آسيب پذيري هاي ويندوز، نرم افزار آفيس و همين طور سرويس هاي Security and Acceleration (ISA) Server, Virtual PC و Virtual Server را برطرف مي كنند.
از وصله هاي امنيتي عرضه شده سه مورد بسيار مهم بوده و بارگذاري و نصب آنها ضرورت دارد. ديگر وصله ها مهم ارزيابي شده اند.


 

::فايرفاكس 3.5 دربرابر حملات جاوا اسكريپت مصون نيست::

 

وجود نقص جدي در فايرفاكس 3.5 حملات خطرناك اينترنتي به كاربران اين مرورگر را امكان‌پذير ساخته است.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، اين نقص مربوط به نحوه اجراي برنامه هاي جاوا اسكريپت بر روي مرورگر ياد شده است.
شركت امنيتي Secunia جزئيات نحوه اجراي اين حملات را بر روي وب سايت خود منتشر كرده است.
البته هنوز حمله اي به علت اين آسيب پذيري صورت نگرفته است. اما در صورتي كه اين نقص توسط بنياد موزيلا طراح فايرفاكس برطرف نشود، احتمال انجام حملات وجود دارد.
موزيلا با پذيرش وجود اين نقص اعلام كرده كه در حال بررسي و رفع اين مشكل است.


 

::گوگل تحت تعقيب قرار گرفت::

 

يك شركت نرم افزاري به نام Rosetta Stone گوگل را به جرم فروش حق استفاده از مارك تجاري اش به شركت هاي ثالث در قالب برنامه تبليغاتي AdWords تحت تعقيب قرار داده است.
به گزارش بخش حبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از سايت فارس، اين شركت مي گويد گوگل در قالب اين برنامه از عبارات تبليغاتي مانند global traveler، dynamic immersion و adaptive recall استفاده مي كند كه توسط Rosetta Stone به طور انحصاري به ثبت رسيده است.
اين شركت همچنين مدعي است كه گوگل در قالب برنامه تبليغاتي خود حقوق قانوني Rosetta Stone را نقض مي كند.
گوگل هنوز در اين مورد واكنشي از خود نشان نداده است.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

Alireza_Mo_1366@Yahoo.Com

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Free Invisible Detector
Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive