گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Wednesday, August 19, 2009

[Tehroon-Online] ::IT ~>NEWS<~ - 14 MorDaD 88::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

 

اخبار دنیای فناوری و اطلاعات 14 مرداد ماه 88!

 

مایکروسافت؛ انتشار ویندوز ۷ بدون IE هرگز

 

 

به نظر می‌رسد که پس از انجام مشاجرات و مذاکرات فراوان با اتحادیه اروپا، شرکت مایکروسافت قصد عرضه سیستم‌عامل ویندوز ۷ بدون مرورگر Internet Explorer را ندارد.

در حالی که اتحادیه اروپا هنوز طرح تجدیدنظر شده خود برای حضور مایکروسافت در اروپا را به اتمام نرسانده، شرکت مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که نسخه E از سیستم‌عامل ویندوز ۷ را به اروپا عرضه نمی‌کند.

بر اساس این طرح، اتحادیه اروپا شرکت مایکروسافت را موظف کرده بود تا ضمن ضمیمه مرورگر Internet Explorer به ویندوز ۷، قابلیتی را ایجاد کند که کاربران اروپایی بتوانند بین IE و دیگر مرورگرهای اینترنتی موجود تصمیم بگیرند و یکی از آن‌ها را به عنوان مرورگر اصلی برای خود برگزینند.

این شرکت نرم‌افزاری پیش‌تر پیشنهاد عرضه نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز ۷ موسوم به E را بدون مرورگر اینترنتی به اروپا مطرح کرده بود و در مقابل، مقامات اتحادیه اروپا اظهار داشتند که این اقدام برای جلب رضایت آن‌ها کافی نیست.

مایکروسافت هفته گذشته اظهار داشت که آماده اجرای طرحی است که به موجب آن کاربران بتوانند از بین مرورگرهای موجود، یکی را در سیستم‌عامل ویندوز ۷ برای خود برگزینند و در صورت تمایل مرورگر IE را حذف کنند. اما این شرکت هم‌اکنون اعلام کرد که تا زمان تایید این طرح از جانب مقامات اتحادیه اروپا، تولید نسخه E از سیستم‌عامل خود را بدون مرورگر IE به تاخیر می‌اندازد.

تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی اعلام کرده‌اند که عرضه سیستم‌عامل ویندوز ۷ بدون مرورگر اینترنتی باعث بروی مشکلات و کاهش فروش محصولات آن‌ها خواهد شد و بر این اساس، مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که برای اروپا نیز نسخه مشابهی از سیستم‌عامل جدید خود را عرضه خواهد کرد.


 

اپل Firmware 3.0.1 آیفون را منتشر ساخت

 

iphone3

 به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکلات امنیتی در سیستم دریافت پیامک آیفون، اپل با به‌روزرسانی برنامه داخلی این گوشی اعلام کرد که مشکل مذکور را برطرف کرده است.

حفره امنیتی مربوط به سیستم ارسال و دریافت پیامک در آیفون امکان دسترسی هکرها به گوشی را فراهم می‌کرد و به یکی از مسائل نگران‌کننده کارشناسان امنیتی تبدیل شده بود. شرکت اپل در این خصوص توضیح داد که تنها ۲۴ ساعت پس از دریافت نخستین گزارش‌ها مبنی بر وجود مشکل امنیتی در سیستم دریافت پیامک آیفون، مشکل آن را برطرف کرده است.

در حال حاضر نرم‌افزار رایگانی روی اینترنت قرار گرفته است که صاحبان گوشی آیفون می‌توانند با بارگذاری آن روی گوشی خود، سیستم پیامک را ارتقا داده و این مشکل را از بین ببرند.

شرکت اپل اعلام کرده که این حفره امنیتی تاکنون هیچ مشکلی را برای کاربران ایجاد نکرده و باعث سرقت اطلاعات شخصی هیچ یک از کاربران نشده است.

این حفره‌ای امکان برقراری تماس، ارسال پیامک، پاک کردن فایل‌ها و … را برای هکرها فراهم می‌کرد و در اصل، کنترل کامل گوشی را در اختیار هکرها می‌گذاشت.


 

 

مایکروسافت، قیمت برخی از نسخه های ویندوز ۷ را اعلام کرد

کمپانی مایکروسافت قیمت سیستم عامل ویندوز ۷ نگارش بسته خانوادگی (Family Pack) و همچنین نگارش WUA که مخفف Windows Anytime Upgrade می باشد را اعلام کرد.

نگارش WUA از ویندوز ۷ معمولاً بر روی کامپیوترهایی نصب می گردد که در بازار به فروش می رسند و خود زیر مجموعه دو نسخه اصلی Home Premium و Starter می باشد. بدین ترتیب اگر کاربر مایل به ارتقاء سیستم عامل خود به نسخه های بالاتری از ویندوز ۷ باشد می بایست مبلغی را پرداخت نماید. دستورالعمل این پرداختها به صورت زیر خواهد بود:

- ویندوز ۷ نسخه Starter جهت ارتقاء به ویندوز ۷ نسخه Home Premium : مبلغ ۷۹٫۹۹ دلار
- ویندوز ۷ نسخه Home Premium جهت ارتقاء به ویندوز ۷ نسخه Professional : مبلغ ۸۹٫۹۹ دلار
- ویندوز ۷ نسخه Home Premium جهت ارتقاء به ویندوز ۷ نسخه Ultimate : مبلغ ۱۳۹٫۹۹ دلار

بنابراین از تاریخ ۲۲ ماه اکتوبر (پنجشنبه ۳۰ مهرماه) پس از آنکه ویندوز ۷ رسماً در بازار منتشر شد، کاربران می توانند با خرید یک رایانه به دلخواه و با پرداخت هزینه، سیستم عامل نصب شده بر روی آنرا ارتقاء دهند.

امکان ارتقاء ویندوز ۷ نسخه WUA به صورت آنلاین از ۱۳ کشور وجود خواهد داشت که عبارتند از؛ استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، اسپانیا، سوئد، سویس، انگلیس و البته آمریکا.

همچنین، در رابطه با ویندوز ۷ مجهز به بسته خانوادگی (Family Pack) اگر بر روی نسخه Home Premium نصب شده باشد با قیمت ۱۴۹٫۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. که البته فروش این نگارش نیز از ۲۲ ماه اکتوبر خواهد بود.


 

طراحی صفحه اصلی توییتر تغییر کرد

 

کمتر از ۲۴ ساعت گذشته توییتر صفحه ی اصلی خود را تغییر داد. توییتر کار خود را به عنوان یک شبکه ی اجتماعی کوچک شروع کرد و اکنون به عنوان یکی از بزرگترین و مطرح ترین شبکه های اجتماعی به کار خود ادامه می دهد.

توییتر در وبلاگ خود درباره ی دلایل این تغییرات می نویسد: "تغییرات ایجاد شده در صفحه ی اصلی با هدف ایجاد نمای جدید برای کاربرانی است که به تازگی وارد سایت توییتر می شوند. این تغییرات می تواند تاثیرات زیادی در اولین آشنایی آنها با توییتر داشته باشد، در حالی که اگر شما کاربر قدیمی توییتر باشید شاید تا زمانی که اکانت خود را log out نکنید متوجه تغییرات صفحه ی اصلی نشوید."

همچنین، توییتر این تغییرات را در پی نظرات و پیشنهادات کاربران می داند و این خود دلیل خوبی از توجه توییتر به track back کاربران است. مدیران توییتر بر این باورند که توییتر خودش به آنها می گوید که دوست دارد چگونه باشد و این چیزی است که در طول این مدت به وضوح نمایان است.

در این ظاهر جدید، توییتر پرطرفدار ترین و پر جستجوترین موضوعات را مورد بررسی قرار می دهد که یکی از بهترین راه های ممکن برای آگاهی از جدیدترین موضوعات مورد بحث در شبکه ی اجتماعی توییتر است.

به نظر می رسد، ظاهر جدید Twitter می تواند بسیار در جلب نظر کاربران مفید و موثر واقع شود. ضمن اینکه امکانات Search و Trend نیز باعث افزایش کارایی آن خواهد شد.

 


چیپ گرافیکی جدید اینتل معرفی می شود

شرکت اینتل قصد دارد جزئیات چیپ جدید گرافیکی خود را با نام Larrabee به زودی اعلام کند.

به گزارش  پایگاه خبری PCWorld ، اینتل قصد دارد این تصمیم را در کنفرانس متخصصان نرم افزار و بازی با نام Siggraph 2009 عملی کند. مطابق همین گزارش اینتل قصد دارد که این چیپ جدید را در اواخر سال جاری یا اویل سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه کند.

در حال حاضر اینتل بزرگترین عرضه کننده های چیپ های گرافیکی در دنیا است. غالب چیپ های عرضه شده توسط این شرکت برای مصارف اداری سبک و نصب Onboard روی مادربرد لپ تاپ و PC ها طراحی و تولید می شود.

در واقع اینتل مدت زیادی است که این بخش از بازار که تقاضای زیادی هم دارد مال خود کرده است. اما این شرکت قصد دارد با عرضه Larrbee این رویه را تغییر دهد و وارد بازار چیپ های گرافیگی گران قیمت گردد.

این تصمیم اینتل اقدامی در جهت مبارزه مستقیم با کارت های گرافیک NVIDIA و ATI موجود در بازار تلقی می شود.


 

سرانجام، قرارداد ۱۰ ساله همکاری مایکروسافت و یاهو امضا شد

قرارداد همکاری شرکت‌های مایکروسافت و یاهو که از یک سال پیش بر سر زبان‌ها افتاده بود، بالاخره روز گذشته امضا شد و مایکروسافت برای ۱۰ سال، خدمات جستجوی اینترنتی یاهو را برعهده گرفت.

بالاخره همکاری دو شرکت بزرگ مایکروسافت و یاهو قطعی شد. از یک سال پیش، شایعاتی مبنی بر خرید سرویس جستجوی یاهو از سوی مایکروسافت مطرح شده بود، اما عدم پذیرش این درخواست از سوی یاهو در زمستان گذشته که به افت شدید ارزش سهام این شرکت و تغییر مدیرعامل آن منجر شد، مهم‌ترین اتفاقی بود که در رابطه بین این دو شرکت روی داد.

آخرین مانع بر سر امضای این قرارداد، درخواست یاهو برای پیش‌پرداخت چندصد میلیون دلاری و تضمین عواید چندین میلیارد دلاری این قرارداد از سوی مایکروسافت بود که گویی طرفین به راه‌حلی مشترک دست پیدا کرده‌اند و استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت بالاخره موفق شده است نظر هیات‌مدیره و سهامداران یاهو را جلب کند.

به موجب این قرارداد ده ساله، مایکروسافت، نوارهای جستجوی صفحات یاهو را پشتیبانی خواهد کرد و در مقابل، یاهو فروش تبلیغات مرتبط با جستجو را در صفحات خودش و مایکروسافت بینگ (موتورجستجوی جدید مایکروسافت) در اختیار خواهد داشت. این بدان معنی است که یاهو از ارتباط گسترده‌تری با خریداران خدمات تبلیغاتی برخوردار خواهد شد. علاوه بر این، یاهو در ۲ سال اول می‌تواند تا ۱۱۰ درصد از عواید خدمات تبلیغاتی را برای خود بردارد که این مقدار در سال سوم، به ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت.

هدف از این کار، سرعت بخشیدن به نوآوری‌های جستجوی اینترنتی و ارزش‌گذاری بیشتر برای کاربران و خدمات تبلیغات اینترنتی اعلام شده است. کارول بارتز، مدیرعامل یاهو پس از امضای این قرارداد گفت: «این کار، ارزش بیشتری برای کاربران و صنعت ما به همراه خواهد داشت». استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت نیز گفت: «معامله با یاهو، شرایط رقابت بزرگ‌مقیاس بینگ را فراهم آورده است».

برجسته‌ترین بخش‌های این قرارداد از این قرار است:

- این قرارداد ۱۰ ساله است.
- مایکروسافت، پروانه هسته و فناوری‌های جستجوی یاهو را برای ۱۰ سال دراختیار خواهد داشت.
- بینگ، پلت‌فرم اصلی خدمات جستجوی یاهو خواهد بود.
- یاهو، عامل فروش جهانی هر دو شرکت مایکروس%D

 

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Free Invisible Detector
Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive