گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Sunday, July 26, 2009

[Tehroon-Online] ::Raz Haye Zendgi ~> Part 16 <~::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

رازهای زندگی: قسمت شانزدهم : نوشته : آرش روشن (عضو هیئت مدیره کانون طب سنتی ایران)

پروردگارا! تو را شکر میگویم که مرا ناظر بر معجزه ات در بهبود بیماری بندگانت قرار دادی و از تو سپاسگزارم که حقارت و ضعف مرا به رویم نمی آوری.

 

بریم سراغ مطالب امروز:

خبر اول: انشاءا.. به امید خدا میخواهیم اولین شماره رسمی نشریه طب سنتی را برای آخر تابستان با تعداد صفحات بالا در اختیار هموطنان عزیزم قرار بدهیم. به همین جهت دوستانی که تمایل دارند با ما در این زمینه همکاری کنند و یا اطلاعات مفیدی در مورد روش های درمان ساده و کاربردی دارند با دفتر کانون طب سنتی حتما" تماس بگیرند تا از همکاری این عزیزان نهایت استفاده شود. داریم تمام تلاش خودمون را میکنیم اولین ماهنامه نشریه طب سنتی طوری به دست شما برسد که در هر زمان بتوانید به عنوان یک مرجع اطلاعات به آن مراجعه کنید و با یکبار خواندن به جرگهء سبزی فروشی ها و توی کابینت واسه زیر استکان و لیوان نپیوندد.

و اما: همانطور که میدانید یکی از راههای تخلیه اجسام از بار الکترومغناطیسی و بار الکترونیکی اتصال آن از طریق سیم به زمین (ارت) میباشد و هرچه این اتصال رو به مرکز زمین و همجهت با امواج الکترومغناطیسی زمین باشد این تخلیه بهتر صورت میگیرد.(مثل ساختمانهای دارای بار الکتریکی یا منبع های حامل سوخت)

حالا فرض کنید یه نفر مثل شما توی یک شهری زندگی میکند که دور تا دور محیطتان پر از امواج الکترومغناطیسی میباشد و بعد از مدتی تحرک این امواج در بدن شما انباشته میشود و هر از گاهی عامل سردرد و دردهای عصبی میگردد.

بهترین روش برای دفع این امواج الکترومغناطیسی اتصال پیشانی شما به سطح زمین میباشد و این امکان از طریق سجده در نماز برای همه ما فراهم میگردد. حال بهترین نوع آن زمانی است که رو به مرکز زمین یعنی خانه کعبه باشد. زیرا در دهه اخیر دانشمندان دریافتند که خانه کعبه دقیقا" مرکز کره زمین میباشد و بدن شما هنگام تخلیه این بار الکتریکی رو به سوی مرکز زمین بهترین حالت را برای آرامش دریافت میکند.

امروز میخوام به کله پاچه ائی ها گیر بدم!

خوشبختانه دو تا قشر توی کشور ما هنوز از گزند استعمار دور ماندند و به حیات خویش ادامه میدهند! یکی طباخی ها و دیگری نانوائی سنگکی ها.

اولا" فراموش نکنید که طبیعت کله پاچه سرد است و برای تعدیل آن باید از یک ماده گرم مثل دارچین استفاده کنید تا طبیعت بدن شما را به هم نریزد.

دوم اینکه یک اخلاق و سنت بدی که توی طباخی ها مد  شده اینه که بعد از خوردن کله پاچه ، فورا" واسه مشتری چائی می آورند و مثلا" حسابی میخواهند مشتری پروری کنند.

صدبار گفتم وجود تئین در چائی میکرو ارگانیسم های معده انسان را کاملا" میکشد و اجازه جذب هیچکدام از مواد موثر را در بدن نمیدهد. ولی در بعد از خوردن کله پاچه این تاثیر ده برابر میباشد و وقتی بعد از میل آن ، چائی میخورید انگار که کاه خوردید و هیچ تاثیر مفیدی از آن نمیگیرید.

سوم اینکه وجود جوش شیرین دو تا از ترکیبات موثر کله پاچه را در بدن به سم تبدیل میکند و معده ترش میکند. به همین جهت از خوردن نان سفید مثل لواش با کله پاچه اکیدا" خودداری کنید و به همان نان سنگک بسنده کنید.

پنجم اینکه: تو کل کشور هیچ کله پاچه ائی را چاق و شکم دار نمیبینید و یکی از روش های لاغری برای بدن استفاده از روغن های حیوانی و واقعی آن میباشد که تاثیر زیادی در لاغری افراد دارد.

و اما راز بعدی که دانستن آن ارزش زیادی برای همه ما دارد در مورد درد پا در ناحیه ساق و پای چپ است که بعضی وقتها یک دفعه خفت ما ایرانی ها را میگیرد.

کلا" یادتون باشه بدن سالم دارای طبیعت دموی - صفراوی و بلغمی و سوداوی به نسبت 25 درصد برای هر کدام میباشد و بالارفتن هریک از این عوامل ایجاد بیماری خواهد داشت.

عامل این درد پا هم به خاطر وجود سودای بالای بدن میباشد که ذاتا" از پائین بدن و ناحیه پای چپ شروع میشود و نشان از ابتلای یک بیماری در آینده را دارد.

برای رفع این درد یک وجب بالاتر از مچ پا در ناحیه پشت ساق را توسط یک لیوان و پنبه آتش گرفته به مدت 5 دقیقه بادکش کنید. دقیقا" بعد از 5 دقیقه این درد کاملا" فروکش میکند.

گفتم بادکش یاد دوستانی افتادم که مشکل جنسی دارند و امکان نعوظ و روابط جنسی و زود ارضاء شدن و  کمی نطفه همیشه گریبانگیر این دوستان است و متاسفانه تعداد این عزیزان در ایران خیلی زیاد است ( از هر 4 نفر یک و نیم نفر) و این عامل پنهان در آینده عامل جدائی و طلاق برای بعضی از این دوستان خواد بود.

روش درمان سریع برای این دسته از عزیزان: در ناحیه پشت و پائین کمر یک استخوان وجود دارد به نام استخوان خاجی! روی استخوان خاجی و سه تا ناحیه کناری چپ آن به اندازه یک لیوان و 4 تا ناحیه کناری راست آن به تعداد 4 لیوان را در روز به مدت 7 دقیقه بادکش نمائید تا متابولیسم بدن شما در اینجا فعال و منظم گردد. سپس هل سبز+زنیان بکوبید و با زعفران و کندر و عسل مخلوط کنید و عین قرص درست کنید  و شب قبل از روابط زناشوئی آن را در دهان نگه دارید و میک بزنید.

راستی در مورد کبد چه میدانید؟

میدونید اگر کارخانه کبد را به مقیاس کارخانه های امروز دربیاوریم، وسعت آن حدود یک پنجم کشور ما خواهد شد؟ اگر فقط 15 درصد کبد سالم باشدقادر به انجام وظائف خود خواهد بود و مهمترین وظیفه آن تهیه و ذخیره پروتئین بدن - تولید اوره (مواد زائد را به خون میدهد تا از راه کلیه دفع شود) - تهیه و ذخیره گلبول قرمز - از بین بردن سموم بدن و ریزه خواری آن - نظم دهنده چربی ها و.. میباشد و پروردگار بزرگ تمام این وظائف را در یک جای کوچک به اندازه مشت شما محول کرده است.

خیلی از مشکلات و بیماری ها از طریق معتدل کردن کبد و گرم نگه داشتن و یا خنک کردن آن (بستگی به مزاج دارد) قابل درمان است.

چیزهائی که باعث میشه کبد به ما فحش بده! نیش پشه - زیادی مصرف قرص های تجاری مخصوصا" مولتی ویتامین - مصرف گوشت گاو در هوای گرم - خوردن انگور با ماهی به فاصله کمتر از یک ساعت - اغذیه سفت - روغن مایع و جامد - کار بلافاصله بعد از غذا - ریختن بنزین روی دست - داروهای خواب آور تجاری.

عوامل بالا باعث میشه این کوچولوی سیاه دوست داشتنی از دست ما آدمها ناراحت بشه و پشت بندش درگیر بیماری های زیادی بشیم.  مخصوصا" کبد چرب

برای درمان کبد چرب: توی پلو سبوس برنج بریزید - روزی 20 عدد به تناوب آب لیمو ترش تازه میل کنید - شب رژیم ماست+شوید+زیره بگیرید و هر دو روز یکبار کدوی سبز را آب پز کنید و با ماست قاطی کنید و با نان سنگک میل کنید و هفته ائی 3 بار جگر سیاه کباب کنید و روی آن به جای نمک یددار،  نمک دریا بریزید.

در آخر هم علائم پا درد را براتون ذکر میکنم:

1- اگر صورت و پا هر دو ورم کند: نشانه کم کاری تیروئید و آلرژی میباشد

2- اگر هر دو پا ورم کند و توام با کوتاه شدن تنفس باشد: نشانه نارسائی قلب است

3- اگر شکم پیش از پا ورم کند: نشانه نارسائی کبد است

4- اگر پا پیش از شکم ورم کند: نشانه نارسائی کلیه و قلب میباشد.

و نکته خیلی خیلی مهم: دیر خوابیدن و دیر بلند شدن در صبحگاه باعث بالا رفتن غلظت خون میشود.

بریم سراغ جواب سئوالات شما عزیزان:

مهشید از تهران : برای رفع خستگی پا به جهت راه رفتن زیاد: در یک تشت آب گرم کمی خردل اضافه کنید و پا را کمتر از 15 دقیقه در آن فرو کنید و ماساژ دهید. در ضمن دلیل اکثر ناراحتی های پا زیادی کلسترول - اسید اوریک - قند خون - بیماری قلبی - کم خونی و بالا بودن فشار خون و برعکس و مناسب نبودن کفش میباشد.

سید مهدی از کرج: برای بهتر جوش خوردن استخوان ترقوه باید دست را به پشت کمر ببرید و از پشت آتل بندی کنید. متاسفانه در پزشکی نوین این کار را از جلو انجام میدهند و دست را از گردن آویزان میکنند که استخوان به درستی جوش نمیخورد.

حمید از اصفهان : 70 درصد حافظه انسان به دلیل عوامل ارثی است - و ما فقط 1 درصد اطلاعاتی را که در زندگی دریافت میکنیم میتوانیم در حافظه ضبط کنیم . در ضمن رژیم غذائی کمتر از 2100 کالری در روز باعث از دست دادن تمرکز اعصاب و اضطراب میگردد.بازده مغز معادل یک لامپ 25 واتی است.فرمول آی کیو هم این است  سن عقلی را تقسیم بر سن تقویمی کنید و با عدد 100 ضرب نمائید. مثلا" اگر کودک 6 ساله ائی توانسته باشد به سئوالات کودکان 4 ساله جواب دهد و به جواب سئوالات بعد آن ناتوان باشد آی کیو او 4 تقسیم بر 6 ضرب در 100 یعنی 66 درصد میشود.

هدیه از خوانسار: برای پائین آوردن چربی خون: روغن هسته انگور جایگزین روغن مایع کنید - رژیم کدو سبز بگیرید - شوید را دم کنید و با نبات یک استکان صبح ناشتا میل کنید - به جای چائی عرق زیره بنوشید - سرکه سیب بعد از ناهار میل کنید .

این هم نسخه فوری درمان چربی خون: قره قات 50 گرم+ عناب 50 گرم + سپستان 20 گرم+خارخاسک 20 گرم + اکلیل کوهی 20 گرم+ برگ زیتون 20 گرم+ زرشک و آلوچه خشک هر کدام 50 گرم + نرم بکوبید (به غیر از آلوچه) و شب 2 قاشق غذاخوری از آن را در 2 لیوان آب جوش بریزید و صبح به مدت 5 دقیقه بجوشانید و یک لیوان ناشتا و یک لیوان عصر میل کنید.

سمیه از زاهدان: برای تنظیم عادت ماهیانه خود 5 روز مانده به این دوران اسفند بگیرید و صبح موقع طلوع آفتاب و موقع غروب آفتاب یک قاشق مرباخوری بقورت دهید.

برای کم خونی دختران جوان که باعث تاخیر در قاعدگی آنها میشود گیاه هوفاریقون را دم کنید و صبح ناشتا میل نمائید.برای درمان بهتر کم خونی به بدن خودتان روغن زیتون خالص بمالید و نیم ساعت در آفتاب بنشینید.

برای درمان فوری  کم خونی،  آهن را حسابی داغ کنید تا قرمز شود و بعد آن را داخل شیر پرچرب بیاندازید و صبح به صبح یک لیوان بنوشید. به هیچ عنوان قرص اهن میل نکنید چون باعث بیش فعال شدن و خنگ شدن بچه در آینده میشود.

 

سلامت باشید

آرش روشن

تلفن کانون طب سنتی ایران مشاوره رایگان : 88336487-88336488

 
جهت عضوغÅ'ت کلغÅ'ک کنغÅ'د

Your Advertisement

Free Invisible Detector
Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive