گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Friday, July 24, 2009

[Tehroon-Online] ::Majalleye Pezeshki (10)::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

 

سلام به اعضا خوب تهرون انلاین!

::چه چیزی باعث آروغ زدن می شود::

آروغ‌ زدن شما ناشی از باکتری‌هایی است که در عمق دستگاه گوارش شما قرار دارند و البته بلعیدن هوا و نوشابه‌های گازدار.میلیاردها باکتری درون روده‌های شما وجود دارند که به گوارش کمک می‌کنند.آنها مقداری از غذای هضم ‌نشده را به ویتامین K و یتامین B تبدیل می‌کنند.در این فرآیند باکتری‌های گازهای بو داری را مانند متان تولید می‌کنند که باعث می‌شوند شما آروغ بزنید.به علاوه هنگامی که شما با دهان باز دارید فعالیت می‌کنید،گازهای موجود در هوا یعنی اکسیژن و نیتروژن را می بلعید.تا انتهای یک روز طولانی شما مقادیر زیادی گاز بلعیده‌اید که باید از جایی خارج شوند.کارشناسان تخمین می‌زنند که ما بیش از یک لیتر در روز گاز آزاد می‌کنیم.دی ‌اکسید کربن موجود در نوشابه‌های گازدار نیز می‌تواند شما را به آروغ ‌زدن وا دارد.دستگاه  گوارش نوزادان هنوز توانایی لازم را پیدا نکرده است تا به خودی خود آروغ بزنند.نوزادانی که با شیشه شیر می‌خورند بیش از نوزادانی که از سینه مادر تغذیه می‌شوند،هوا می‌بلعند و بیشتر نیاز دارند تا به آروغ ‌زدن آنها کمک شود.برای جلوگیری از بلعیدن هوا،مراقب باشید بتدریج که شیشه نوزاد از شیر خالی می‌‌شود،هوا در ته شیشه باقی بماند.

 

::ناخن‌های محکم و سالم کافی::

 

بسیاری از خانم‌ها برای برطرف کردن مساله شکنندگی ناخن‌ها،به متخصص پوست مراجعه می‌کنند.این موضوع کاملا طبیعی است زیرا داشتن ناخن‌های بلند،زیبا...

برای داشتن ناخن‌های محکم و سالم کافی است چند قانون ساده را رعایت کنید:

 

- هرگز ناخن و ریشه ناخن‌تان را نجوید و ناخن را از ریشه نگیرید.

 

- در صورتی که دستان ‌تان با آب زیاد تماس دارد،برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن و نرم شدن آنها از دستکش استفاده کنید.

 

- برای شستن دست‌ها از آب سرد یا ولرم به جای آب گرم استفاده کنید.

 

- بعد از حمام رفتن اقدام به گرفتن ناخن‌هایتان کنید.

 

- استفاده بیش از حد از لاک سبب خشک و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شود.لاک موجب می‌شود که سوراخ‌ های سطح ناخن بسته شوند و کمبود اکسیژن پیدا کنند بنابراین استفاده نکردن از لاک در طولانی ‌مدت می‌تواند همراه با رعایت بقیه اصول گفته شده باعث بهتر شدن وضعیت ناخن شود.پس تنها در شرایط خاص لاک بزنید،ضمنا از لاک ‌پاک‌کن ‌هایی که پایه آستون ندارند،استفاده کنید.

 

- گاهی دلیل شکننده بودن ناخن‌ها کمبود ویتامین A، B و E، آهن و کلسیم است که توسط پزشک این کمبود کشف شده و با تجویز مصرف ویتامین‌ها در صورت صلاح دید سبب محکم شدن ناخن‌ها می‌شود.

 

- بسیاری از بیماری‌های پوستی هستند که خود را با شکنندگی ناخن نشان می‌دهند.گاهی از ظاهر ناخن نمی‌توان به ماهیت بیماری پی برد.پس از ظاهر شدن ضایعات پوستی می‌توان متوجه نوع بیماری ناخن شد که با درمان آن بیماری‌های پوستی ناخن هم اصلاح می‌شود اما شایع‌ترین عامل آن ضعف بافت پروتئین ناخن است که به صورت ارثی در خانواده وجود دارد و تنها می‌توان با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده آنها را به طور نسبی درمان نمود.

 

- به طور کلی بهتر است با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده هر روز به ویژه در هوای سرد و خشک، ناخن‌ها را مرطوب کنید.

 

- اجازه ندهید ناخن‌ها بیش از حد بلند شوند.

 

- سعی کنید مواد غذایی غنی از آهن،زینک،ویتامین B و گوگرد مصرف کنید.مواد غذایی پروتئینی مثل گوشت قرمز،ماهی،لبنیات و تخم مرغ و همچنین سبزیجات تازه که غنی از اسیدهای آمینه،ویتامین B و گوگرد هستند، سبب سخت و زیبا شدن ناخن‌هایتان می‌شوند.

 

::خواص جعفری::

جعفری ضد نفخ شكم است و شریان‌ها و رگ‌ها را تمیز می‌كند.دم كرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس و درمان سرخك مفید است.

برای رفع لك‌ها و جوش‌های صورت،دم كرده جعفری را روی پوست صورت بمالید.برای روشن شدن رنگ پوست،مقداری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و صبح و شب صورت خود را با آن بشوئید.بعد از یك هفته پوست صورت شما روشن می‌شود.دم كرده جعفری ضد تب بوده و برای بواسیر و سنگ كلیه مفید است.خوردن چای جعفری به هضم غذا كمك می‌كند.بعد از خوردن سیر برای برطرف كردن بوی دهان می‌توانید از جعفری استفاده كنید.جعفری نفس را نیز خوشبو می‌كند..

شایان ذکر است،برای درمان خون مردگی و له شدگی می‌توان از برگ و ساقه جعفری برای بهبود عضو آسیب دیده استفاده كرد.

 

::هر روز صبح را با یك نوع میوه::

 

هر روز صبح را با یك نوع میوه از قبیل موز یا میوه‌های ریز آغاز كنید؛هلو،گلابی یا خربزه و هندوانه را به وعده غذایی ظهر خود بیفزایید و میوه‌های تازه یا خشك را به عنوان شیرینی و تنقلات و میان وعده برگزینید..

سیب‌زمینی شاید جزو یكی از محبوب‌ترین غذاها باشد.چربی كمی دارد و كربوهیدرات بالا كه تقریبا بسرعت در بدنمان تبدیل به قند می‌شود.

سعی كنید روز خود را با یك لیوان آب میوه شروع كنید،تا صبحی سالم داشته باشید.اگرچه باید به خاطر داشته باشیم،آب میوه كالری بیشتر و فیبر كمتری نسبت به میوه تازه دارد،اما باز هم به عنوان یكی از 5 بخش توصیه شده میوه و سبزی‌های روزانه به شمار می‌آید.

محققان معتقدند،فلاوونوئیدها ما را در برابر سرطان حفاظت می‌كنند.ایندول‌ها هم كه نوعی دیگر از فیتوكمیكال‌ها هستند در خانواده كلم‌ها به وفور یافت می‌شوند و ما را از انواع امراض مزمن محافظت می‌كنند.بتاكاروتن‌ها كه شناخته‌شده‌ترین كاروتنوئیدها هستند،به هویج و دیگر سبزی‌ها و میوه‌ها،رنگ‌های نارنجی،قرمز و زرد می‌دهند و در بدن ما به ویتامین A تبدیل می‌شوند.

لیكوپن نیز كه در گوجه ‌فرنگی وجود دارد،ما را از بیماری‌های آب مروارید،سرطان،بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های چشمی حفاظت می‌كند.این هم دلیلی مهم برای لزوم مصرف غذاهای رنگی (البته از نوع طبیعی)‌.

این دسته از مواد جزو استروژن‌های گیاهی هستند و به نظر می‌رسد اثراتی مشابه استروژن داشته باشند.فواید آنها شامل موارد زیر است:كاهش چربی خون و كاهش خطر سرطان‌های وابسته به هورمون؛مانند سرطان‌های سینه،تخمدان،پروستات و سرطان رحم.

فیبر نامحلول هم سرعت رد شدن غذا را از روده‌ها افزایش می‌دهد و در سبوس گندم،سبزی‌ها و تمامی دانه‌ها یافت می‌شود.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 
جهت عضوغÅ'ت کلغÅ'ک کنغÅ'د

Your Advertisement

Free Invisible Detector
Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive