گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, July 14, 2009

[Tehroon-Online] ::Raz Haye Zendgi ~> Part 15 <~::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

رازهای زندگی: پانزدهم : نوشته : آرش روشن (عضو هیئت مدیره کانون طب سنتی ایران)

پروردگارا! تو را شکر میگویم که مرا ناظر بر معجزه ات در بهبود بیماری بندگانت قرار دادی و از تو سپاسگزارم که حقارت و ضعف مرا به رویم نمی آوری.

 

ابتدا باید عرض کنم که هفته ء اول،  بیش از 3 برابر ظرفیت همایش روز 31 تیرماه ثبت نام داشتیم و متاسفانه با توجه به ظرفیت محدود سالن  امکان ثبت نام برای تعداد بیشتر وجود نداره و شرمنده کسانی هستیم که برای حضور در این همایش  تماس میگیرند و خواستار ثبت نام هستند.

دوم اینکه دو تا از نشریات کشورمون با قلم یکی از پزشکان به اصطلاح متخصص  نسبت به اینجانب و بقیه اساتید و طب سنتی کم لطفی نموده اند و فرمودند طب سنتی یک رشته کاذب و قدیمی  است که از کار افتاده و در زیر مجموعه طب نوین قرار دارد  و بانیان این رشته قصد درآمد سرشار از بابت ویزیت و درمان آن را دارند.

اولا" حرف طب سنتی حرف جدیدی نیست که کسی بخواد بابتش توجیح و دلیلی  بنویسه و در ضمن تمام روش های درمان آن با باطن و عقل آدمها سر و کار داره و اینقدر واضح و مبرهن هستش که هیچ نیازی به استدلال برای درمان های آن نیست ، در ثانی  در کل طول عمر من و کانون طب سنتی اگر کسی تا حالا یک ریال بابت درمان و ویزیتش و یا مشاوره به من و همکارانم در زمینه طب سنتی  پولی پرداخت کرده است همین فردا تشریف بیارند هزار برابر این پول را از من بگیره. دوست نداشتم این مسئله را اینجا بیان کنم! ولی با توجه به حرفهای این آقا توی یک نشریه پرخواننده بدجور دلم از این بی معرفتی ها و بی انصافی ها میگیره.

بگذریم- بریم سراغ مطالب امروز:

من بارها گفتم توی خیلی از امور زندگی ما، دست استعمار توی کاره....تا جائی که دست نامحرم و بیگانه تا توی سجاده  ما مسلمونها هم آمده است.

این اواخر رسم شده است که ایرانیان موقع خواندن نماز ،جا نماز خود را به صورت لوزی (یا سه گوش) پهن میکنند، نماز خواندن در این نوع سجاده آرامش و تمرکز انسان را به هم میریزد و از نظر روانی دائم فکر انسان به محیط و چیزهای دیگر پرت میشود. در ضمن ما هیچ جا توی فرهنگ ایران و اسلام شکل لوزی در ساختار نداشتیم و همیشه ساختار فرهنگ و نماد ما مربع - مستطیل و یا نیم دایره (به ساختمانهای قدیم و باستانی دقت کنید) میباشد.

طریقه درست پهن کردن سجاده و جانماز به این صورت میباشد:

و اما: ما عنصری داریم به نام روی (Zn)  که وظیفه آن تنظیم متابولیسم بدن میباشد و در صورت کمبود آن سیستم عصبی و گوارشی بدن قاطی پاتی میشه و کبد و کلیه امکان شناسائی درست آنزیمهای بدن را نخواهند داشت. و از طرفی این عنصر علاقه شدیدی به آلومینیوم دارد و عین این دختر ترشیده های خیابونی آویزون آلومینیوم میشه و دیگه وظیفه اصلی خودش را فراموش میکنه.... از طرف دیگر،خاک ایران از نظر منابع روی خیلی فقیر است.

به همین جهت اگر خواستید کسی را بدبخت کنید براش قابلمه آلومینیومی کادو ببرید و منتظر باشید ظرف مدت کوتاه انواع بیماری های جدید مثل ام اس و سرطان بیاد سراغش...از طرفی بعضی از کارخانه های ساخت ظروف با حقه بازی ظروف آلومینیوم فشرده را میسازند و دور آن روکش چدنی به کار میبرند و به عنوان قابلمه چدنی به مردم میفروشند...

و اما: ما توی فرهنگ خودمون در قدیم غذا را در قابلمه مسی میپختیم که همین قابلمه یکی از عوامل تقویت فلز روی در بدن میباشد! جهت اطلاع باید عرض کنم اگر نان را در قابلمه مسی تا یک هفته هم قرار بدهید به هیچ عنوان کپک نمیزند و این فلز شدیدا" ضد میکروب و درمانگر  میباشد.در شمال کشور هم شب شیرهای دارای میکروب تب مالت را در ظروف مسی قرار میدادند تا صبح میکروب های آن کشته شود.. واسه همین قدیما میگفتند: قیمه فلان هیئت شفا میده!...خوب معلومه که شفا میده...وقتی قیمه را با روغن دنبه و قابلمه های بزرگ مسی و .. میپختند هرکی میخورد حالش خوب میشد، اما الان بگردید ببینید هیئت هائی که قابلمه آلومینیومی خریدند و روغن مایع و نباتی استفاده میکنند تا هزار سال دیگه قیمه هاشون شفا که نمیده..هیچ.. بلکه بدتر مریض تر میشید(راجع به قابلمه مسی در مقالات قبل صحبت کردیم)

امروز بریم سراغ عزیزانی که مشکل اعصاب دارند و متاسفانه با اعصاب ضعیف به امورات زندگی خودشون میرسند و با کمترین مسئله ائی زود واکنش نشان میدهند.

با این اوضاع و سطح توقعات توی خانواده ها مردها و زنان زیادی هستند که دچار مشکلات عصبی شدند و اگر فکری به حال خودشون نکنند عامل بیماری های پیشرفته تر و ضعف های عضلانی خوهند شد.

ابتدا سعی کنید با پای برهنه در آب سرد  یا چمن قدم بزنید- در تشک خود 3 قطعه آهن ربا از بالا به پائین قرار بدهید- از رنگ سبز در محیط خود استفاده کنید - شبها 15 دقیقه  نشیمنگاه چپ خود را روی حوله گرم بگذارید و بنشینید - در صورت عصبانیت و فشار عصبی زیاد سعی کنید به هر نحوی عطسه کنید (تاثیر زیادی دارد) - لیمو ترش تازه بخورید - صبح ها به مدت 3 روز آب اسفناج+ شاهی+ ریحان بنوشید -در یک محیط تاریک و ساکت 100 تا از اسماء الهی را با صدای آرام و ملایم پیش خودتون ذکر کنید  و در آخر سنبل الطیب 5 گرم + گل گاو زبان 5 گرم + لیمو عمانی 7 گرم + بادرنجبویه 5 گرم را بجوشانید و روزی یک لیوان میل نمائید و سعی کنید هر شب بعد از نماز 5 دقیقه چشمان خود را ببندید و به هیچ چیز جز بدن خودتون فکر نکنید.

در ضمن الان توی فصل تابستان هستیم و این نسخه شربت را برای همه عزیزانی که از بیرون عرق ریزان به خانه می آیند توصیه میکنم...فوق العاده اثر بخش است:

دو استکان عرق بهار نارنج را در پارچ آب ریخته و دو قاشف تخم شربتی و یک قاشق خاکشیر شسته شده را به آن اضافه کنید. سپس آب خنک را به پارچ اضافه نمائید و این ترکیب را فقط با عسل شیرین نمائید. به هیچ عنوان از قند یا شکر برای شیرین کردن پارچ شربت استفاده نکنید. مقدار عسل بستگی به مزاج شما دارد.در آخر کمی یخ اضافه کنید و شربت را هم بزنید .. بعد از خوردن این شربت بدن به طرز معجزه آسائی آرامش میگیرد و کبد و کلیه تسویه کامل میشود.

از من سئوال کرده بودید چرا تب برای بدن مفید است و چرا بعد از این دوران بدن دارای سلامت و توان بهتری میشود؟ دلیل این امر این است که نقطه ذوب روغن های مایع که غذا را در ان سرخ میکنید و میخورید در محیط 40 درجه سانتیگراد میباشد و زمانی که بدن تب میکند و به نزدیک 40 درجه سانتیگراد میرسد تمام رسوبات در رگهای بدن جریان پیدا کرده و از حالت سکون درمی آیند و وارد سیستم دفع میشوند و به نوعی بدن بعد از دوران تب احیا میشود.

در مورد شربت سکنجبین پرسیده بودید: اول اینکه شربت سکنجبین های بیرون را با سرکه و شکر میپزند و متاسفانه خاصیت چندانی ندارد. ..درست کردن شربت سکنجبین حتما" باید با عسل و سرکه و یک لیوان آب باشد که بعد از قوام آمدن به عنوان مفیدترین شربت ایرانی شناخته میشود.

و حالا بریم سراغ کسانی که مشکل عرق زیاد روی پوست بدن و پا دارند:یکی از کارهای زیر را انجام بدهید.

1- در کفش های خود یک قاشق کوچک گرد مریم گلی بپاشید. 2- آب سبزی شاهی را صبح ناشتا میل کنید 3- آرد برنج+ گشنیز خشک + عدس+ عناب از هرکدام یک مشت را به مدت 12 ساعت خیس کنید و سپس بجوشانید و آب آن را میل کنید. 4- شب ها قبل از خواب زیر بغل و پاها را با روغن زیتون یا روغن بادام تلخ ماساژ بدهید .5- پوست سیاه بادمجان را بگیرید و در آب خیس کنید و بجوشانید و دو روز یکبار بدن را با آن مرطوب کنید 6- در تابستان سیب و هندوانه زیاد میل کنید 7- سرکه سیب را در طول روز هروقت توانستید به کف پا و زیر بغل مالش دهید.

عزیزانی که مشکل جوش سر سیاه دارند: پوست صورت را با سرکه سیب ماساژ داده و سه بار در ماه نمک دریا روی پوست ضماد کنید یا اینکه: صورت خود را با آب+ رازیانه یا گزنه + آب به مدت 10 دقیقه در روز بخور دهید.

و یک نسخه برای رفقائی که گرفتار آبله مرغان شده اند: جوشانده عناب را با  شربت بنفشه + عرق شاهتره ترکیب کنید و  مدت 10 روز صبح ناشتا میل کنید - ماش نپخته را بکوبید و با شیر یا ماست ترکیب نموده و میل نمائید.

و بریم سراغ راز چشمهای شما:

اگر سفیدی چشم شما به رنگ زرد درآمد نشان از ناراحتی کبدی میباشد.

اگر سفیدی چشم به  رنگ آبی متمایل بود: نشان از ناراحتی یا مشکل گردش خون در قلب میباشد.

برای کسانی که سفیدی چشمان آنها رو به سبزی بود: نشان از بیماری تنفسی دارد

چشمهای بی رنگ علامت آستیگمات چشم و مردمک گشاد با تحرک کم نسبت به نور علامت بیماری منژیت یا مسمومیت بدن و یا خستگی شدید میباشد.

اگر مردمک در تاریکی همانطور منقبض ماند: علامت بیماری عصبی - بالا بودن اوره خون و ترشح زیاد تیروئید میباشد

اگر چشمهای کسی خیلی باز و گشاد مانده بود: اون شخص دچار ورم خطرناک در ریه شده است.

چشمهای گود افتاده و یا حلقه سیاه اطراف حدقه چشم: نشان از سوء تغذیه - دیابت و یا کم خونی دارد.

برای کسانی که مشکل آبریزش زیاد در چشم دارند: 5 دقیقه در روز روی پلک های خود آهن ربا قرار بدهید - چشمان خود را با آب برگ و دانه های شنبلیله یا آب کندر شستشو بدهید - مغز فندق را بسوزانید و در چشم سرمه بکشید - یا برگ سبز چنار را بشوئید و بجوشانید و بر چشم بگذارید.

خانمهای محترم: برای تعیین موعد زایمان و روز تولد کودک شما 9 ماه و 7 روز به اولین روز قاعدگی اضافه کنید.

پستان مادر 4 روز بعد از تولد نوزاد  شیری زرد رنگ دارای ماده غذائی کاملی به نام کلستروم(آغوز) میشود و این ماده ملین است و باعث دفع فضولات نوزاد میشود . این ماده (آغوز) ماده ائی ضد سم در خود دارد که در روزهای اول تولد در مقابل امراض نوزاد را مصون میکند (قدرت خداوند را میبینید؟)

اگر چند ساعت از زمان شیر دادن بچه گذشت و نرسیدید به بچه شیر بدهید . در نوک پستان آبی رقیق متمایل به رنگ زرد جمع میگردد که اگر آن را به اشتباه به کودک بخورانید در آینده و بزرگسالی طفل دچار سنگ مثانه یا پروستات میشود (این راز را با چشمان خودم با درجه یقین دیدم)

حامله شدن پس از 30 سالگی احتمال بیماری های ژنتیکی را بالا میبرد - مادرانی که به نوزاد شیر میدهند به همان نسبت بیشتر از مادرانی که به بچه شیر خشک میدهند میل جنسی دارند

درد زایمان در نیمه شب 2 برابر حوالی ساعت 4 صبح میباشد ..

خوب بریم ببینیم سئوالات رفقای ما این هفته چی بوده؟؟؟

حامد از بندعباس: اگر کسی با خوردن بنزین مسموم شد باید ابتدا به استفراغ واداشته شود و بعد به او شیر بخورانید.

علی از اهواز: در صورتی که 20 میلیون اسپرم در یک میلی لیتر منی وجود داشته باشد احتمال باروری 3 درصد و در صورت وجود 100 میلیون اسپرم احتمال باروری 75 درصد میباشد.ترشحات بیضه چپ در جنین دختر شدن و ترشحات بیضه راست در جنین پسر شدن نقش دارد.قرار داشتن بیضه ها در حرارت هنگام کار مثل نانواها - رانندگان - کارمندان بانک و ... یکی از عوامل ناباروری در مردان میباشد - برای زیاد کردن اسپرم تخم شاهی 30 گرم + تخم پیاز 30 گرم+ تخم زردک(هویج) 40 گرم را نرم بکوبید و یک قاشق غذا خوری از آن را با آب هویج یا شیر مخلوط کرده و 3 مرتبه در روز میل کنید. (قضیه قابلمه آلومینیوم و مس هم نقش زیادی دارد) - هر روز هم سالاد سیر+پیاز+تره+کرفس+ کلم+آب لیمو ترش تازه+جوانه گندم میل کنید.

سعید از تهران: برای جلوگیری از انزال زود رس (زود ارضاء شدن) کافور+ گلاب را ترکیب کرده و بر سر آلت بمالید - پوست تخم مرغ را 3 روز در سرکه بخیسانید تا پوست نازک آن جدا شود و سپس آن را با عسل ترکیب کرده و ناشتا و هنگام خواب میل کنید. - بستن 38 گرم ورق سرب بر بدن هم عامل جلوگیری از انزال زودرس میباشد - مصطکی +مشک خالص+عسل+ زنجفیل را ترکیب کنید و از آن قرص درست کنید و موقع مجامعت در دهان نگه دارید.

سیمین از تهران: حکیم احمد موسوی یک نسخه معروف برای درمان فلج داشت که خیلی ها را در زمان قدیم به واسطه آن درمان کرد. آن نسخه این بود: آمله 25 گرم+ پوست هلیله کابلی 25 گرم+ سورنجان مصری 15 گرم + چوب چینی 50 گرم+هوجره 10 گرم+ حب الاس 15 گرم +خولنجان 10 گرم +ریوند چینی 10 گرم را یک شب بخیسانید و بجوشانید و صاف کنید و با 5 گرم مومیائی مخلوط کزده و بر موضع فلج ضماد کنید. این ترکیب شدیدا" داغ و حساسیت زا است و تا زمانی که مجبور نبودید نباید از ان استفاده کنید.

فرزانه از شهرری: من شدیدا" به بحث درمان با بادکش اعتقاد دارم و بلا استثناء اثرات زودهنگام آن را دیدم. دلیل آن هم این است که بادکش طبیعت گرم و خشک دارد و برای کسانی که طبیعت بدنشان سودا یا بلغم هستند(سرد و خشک و سرد و تر ) تاثیر زیادی میگذارد. مثلا" اگر کسی به واسطه بیماری و یا آرتروز دچار درد مفاصل در پا شد کافی است سه بار 7 دقیقه یک وجب بالاتر از مچ پا را از پشت بادکشی درست نمائید. یا برای زنانی که دچار درد شدید عادت ماهیانه هستند در قسمت کشاله ران هر دو طرف را در 3 نقطه از بالا به پائین بادکش کنید. همان لحظه درد از بین میرود و بهبود حاصل میشود. برای دردهای کبدی و مهره کمر و رماتیسم و ... هم بادکش برای افراد بلغمی و سوداوی مزاج معجزه میکند. ولی افراد صفراوی باید از حجامت اقدام نمایند.ولی در هر صورت بادکش کردن هم تخصص  میخواهد و کار هرکسی نیست.

مهران از بابل: سیاتیک اسم یک رگ است و همه ما دارای سیاتیک هستیم. منظور شما درد سیاتیک و یا گرفتگی عضلات از ناحیه زیر باسن تا پشت زانو میباشد. برای درمان زودهنگام آن پونه تازه را بکوبید و بر روی محل رگ سیاتیک ضماد کنید و با پارچه ببندید. بعد از 2 ساعت محل رگ شروع به تاول ریز میزند که باید با سوزن استرلیزه آب تاول ها را خالی کنید. فورا" درمان میشود.

اصغر از کرمان: برای ترک اعتیاد به تریاک 50 گرم گلبرگ شقایق را در 250 گرم عسل مخلوط کرده و هر 4 ساعت یک قاشق مرباخوری از آن میل کنید. بزرگترین ضرر تریاک به خاطر کشیدن سیم داغ روی آن است که دود حاصل را با کاغذ لوله شده بالا میکشند .این سیم وقتی داغ میشود تولید اکسید آهن میکند و زمانی که روی بست تریاک میکشید در اصل این سولفات آهن را وارد نایژک و ریه خود میکنید که شدیدا" سرطان زا است. روش دیگر ترک اعتیاد این است که در یک ظرف شیره تریاک بریزید و هر روز دو قاشق از آن میل کنید و به جای آن 2 قاشق آّب بریزید تا محلول هی رقیق تر شود. تا جائی که دیگر اثری از شربت تریاک نباشد.

و اما دوستانی که مشغول خواندن این سری از مقالات من هستند، با توجه به سفر تحقیقی که از روز پنجشنبه در پیش دارم، من و بچه های تیم طب سنتی تا روز دوشنبه 15 تیر در خدمت شما نیستیم ،ولی در صورت نیاز خیلی فوری میتوانید با تلفن همراه من با شماره 09123804185 تماس بگیرید.

 

 تلفن کانون طب سنتی ایران مشاوره رایگان : 88336487-88336488

 
جهت عضویت کلیک کنید

Free Invisible Detector
TehroonShop
Ham3d TehroonShop TehroonShop

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive