نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد. بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا میکشم) عدم تعویض به موقع روغن گیربکس در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان ۱۵۰ هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و…میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد. تعویض یکبار در میان فیلتر روغن گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد. درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می آورددرجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد. پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن ۴۰ درصد باز است کمتر است. خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود. گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم. با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن ناپذیری میشوند. ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است. ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست. سنگین کردن بیش از حد خودرو پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم. نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان ۱۰ درصد میشود. نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند. آموزش رانندگي به زبان فارسي آموزشي كاملا فارسي و صد در صد اورجينال آيا مي خواهيد تمام فوت و فن رانندگي را به طور كامل بدانيد؟ آيا مخواهيد تنها با يكبار امتحان رانندگي قبول شويد؟ آيا چندين بار تست رانندگي داده و قبول نشده ايد؟ آموزش گام به گام و كاملا تصويري به زبان فارسي و بسيار ساده بصورت تئوري و عملي ويژه متقاضيان گواهينامه رانندگي پايه دو بدون نياز به صرف هزينه هاي گزاف در كلاسهاي رانندگي , رانندگي را به صورت كاملا اصولي ياد بگيريد اول رانندگي را به طور كامل ياد بگيريد سپس گواهي نامه بگيريد بهترين روش آموزش رانندگي در منزل به صورت كاملا علمي و عملي قيمت : 6000تومان قيمت : 5000 تومان اين يك فرصت استثنايي براي تمام كساني است كه علاقه زيادي به رانندگي و گرفتن گواهي نامه دارند در هر سني كه باشيد و با هر سطح سواد شما براحتي مي توانيد رانندگي را بياموزيد و گواهي نامه بگيريد با چندين بار مشاهده اين آموزشها تبديل به يك راننده حرفه اي خواهيد شد قيمت : 6000تومان قيمت : 5000 تومان تمام آموزش رانندگي و پارك دوبل و هر آنچه بايد بدانيدبه صورت تصويري شرح داده شده بدون نياز به صرف وقت و هزينه هاي بسيار زياد مربي رانندگي خودتان در منزل باشيد و رانندگي ياد بگيريد قيمت : 6000تومان قيمت : 5000 تومان آموزش گام به گام و كاملا تصويري به زبان فارسي و بسيار ساده بصورت تئوري و عملي ويژه متقاضيان گواهينامه رانندگي پايه دو بدون نياز به صرف هزينه هاي گزاف در كلاسهاي رانندگي , رانندگي را به صورت كاملا اصولي ياد بگيريد اول رانندگي را به طور كامل ياد بگيريد سپس گواهي نامه بگيريد قيمت : 6000تومان قيمت : 5000 تومان عناوين مندرج در CD آموزش رانندگي به زبان فارسي: -
آشنايي با قطعات داخلي خودرو -
بازديد موتور -
آشنايي باآمپر -
آشنايي با پدالهاي گاز,كلاچ,ترمز -
آشنايي با دنده -
نحوه كنترل فرمان -
نحوه استارت زدن -
اعمال قبل از حركت -
پارك 30 سانتيمتر -
نحوه كنترل كلچ در پيچها و گردشها -
نحوه تعويض لاستيك پنچر شده و ... |