گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, July 12, 2011

||_Tehroon-Online_|| سبک های فشن- پاپ آرت Pop Art



 
 
 
 
 

 

 
 


 
 

 
سبک پاپ آرت- Pop Art
 
پاپ آرت (هنر مردمی) :
این جنبش در دهه 50 قرن بیستم ،توسط اندی وارهول و روی لیشتن اشتاین، درانگلستان و امریکا مطرح شد. هنرمندان این جنبش با استفاده از ملزومات دور ریختنی جامعه (قوطی نوشابه ، عکس و...) در صدد بیان هر چه قوی تر سنت ها و فرهنگ های بومی و اعتقادات قبیله ای می باشند.
هنرمندان برجسته : اندی وارهول ، روی لیشتن اشتاین ، رشن برگ ، جاسپرجونز.
 
Pop Art
هنر پاپ (Pop Art) یا هنر مردم وار، یک جنبش هنری بود که در سال های دهه شصت در انگلستان و آمریکا به وجود آمد. هنر پاپ یکی از جنبش های اصلی قرن بیستم بود. دستمایه اصلی هنرمندان این سبک، فرهنگ مردمی، تولیدات انبوه، تبلیغات محیطی یا تلویزیونی، بسته بندی ها و در کل هر آنچه مردم بیشتر می دیدند از چیدمان 100 قوطی کنسرو سوپ گرفته تا سریوگرافی پرتره مونالیزا. این سبک را می توان یک سبک روشن فکرانه با نگاهی انتقادی به مصرف گرایی به خصوص در آمریکا دانست.(بقیه مطلب در مورد هنر پاپ آرت رو در پائین همین پست گذاشتم)
نقوش گرافیکی فیگورها ،چهره های آیکونیک و شناخته شده ای چون مرلین مونرو ، كميك استريپ هاي كارتوني ، قوطي كنسرو هاي گرافيكي همگي بروي كت واك جان تازه اي به هنر پاپ آرت بخشيده است .طراحان مد  در این زمان سعی کردند که این جنبش را بر تن مردم کرده و روزمرگی ان را بیشتر از تابلوهای هنری به نمایش بگذارند.
مصرفي بودن كم دوام بودن و ارزان و زودگذر بودن از جمله شعارهاي اين طراحان است هرچند مد هميشه گران بوده و قابل دسترس براي همگان نيست منتها طراحاني چون لگرفلد و بتسي  جانسن و ... خواستند كه جنبش هاي هنري را ناديده نگيرند و با هنر همزمان پيش بروند .یکی از دلایل انتخاب این سبک برای طراحان شاید جنبه تجاری این ماجراست چرا که جنبش پاپ آرت با تجارت  نزدیکی بسیار دارد.واین سبک میتواند گویای شم تجاری در فشن باشد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Blumarine Fall 2009
 
 
  
 
 

 
 
 مختصری در مورد هنر پاپ آرت :
 
قوطی سوپ طراحی اندی وارهول
هنر پاپ (Pop Art) یا هنر مردم وار، یک جنبش هنری بود که در سال های دهه شصت در انگلستان و آمریکا به وجود آمد. هنر پاپ یکی از جنبش های اصلی قرن بیستم بود. دستمایه اصلی هنرمندان این سبک، فرهنگ مردمی، تولیدات انبوه، تبلیغات محیطی یا تلویزیونی، بسته بندی ها و در کل هر آنچه مردم بیشتر می دیدند از چیدمان 100 قوطی کنسرو سوپ گرفته تا سریوگرافی پرتره مونالیزا. این سبک را می توان یک سبک روشن فکرانه با نگاهی انتقادی به مصرف گرایی به خصوص در آمریکا دانست.
پیشینه هنر پاپ:
کلمه هنر پاپ یا Pop Art را جان مک هله(John McHale)در سال 1954 به وجود آورد. آقای مک هله معنی هنر پاپ رادر یک نمایشگاه در انگلستان به ریچارد همیلتن (Richard Hamilton) توضیح داده بود. سه یا چهار ماه بعد، آقای همیلتن طی نامه ای معنی هنر پاپ را تبیین کرد. در این نامه همیلتن گفته بود که هنر پاپ یک هنر جوان، ارزان، مردمی، فانی، مصرف گرا، کنایه آمیز، شهوت انگیز، فریبنده و یک تجارت بزرگ است. در سال 1958 کلمه Pop Art را برای اولین بار در مجله Architectural Digest چاپ کردند. هنر پاپ را دادای نیمه دوم قرن بیستم نامیدند. این جنبش  در آخرین سال های دهه 1950 در انگلستان به وجود آمد و در آمریکا به نقطه کمال خود رسید.
پاپ آرت چیست؟
عبارت پاپ آرت مختصر پاپیولار آرت Popular Art (هنر توده) است. نام این جنبش همه چیز در باره خودش را آشکار می کند. پاپ آرت می خواست هنر را دوباره به زندگی روزانه مردم بیاورد. این جنبش در واکنش به نقاشی آبستره به میان آمد و ادعا می کرد جنبش آبستره بیش از حد سوفسطایی و نخبه گرا است.
تصاویر مورد پسند هنرمندان پاپ، اشیا از زندگی روزمره بود. به طور مثال قوطی های سوپ به طراحی اندی وارهول. خصوصیت گرایش جنبش پاپ آرت استفاده وارهول از سیریگرافی، یک شیوه فوتو رئالیستیک Photo Realistic و توده پسند پرینت میکینگ Print Making بود. پاپ آرت با فشار وارد مطبوعات و اعلانات شد. تفاوت بین هنر های زیبا و هنر های اعلانات بازرگانی به طور ارادی از بین رفت. مثال بسیار خوب پوشش آلبوم های موسیقی سال های دهه شصت است. شخصیت اصلی این مکتب فکری بدون شک اندی وارهول Andy Warhol  1928-1987 بود. نام های بزرگ دیگر جاسپر جانس Jasper Johns، رابرت روشنبرگ Robert Rauschenberg، دیود هاکنی David Hackney، کلاوس اولدنبرگ Claus oldenburg، روی لیشتیستین Roy Lichtenstein، جورج سگال George Segal، جیمز روزنکویست James Rosenquist بودند. جنبش پاپ آرت عمدتا یک جنبش هنری آمریکایی و بریتانیایی بود.
طرح Blue از جاسپر جونز
طرح تبلیغاتی Blue از جاسپر جونز
تفکرات حاکم بر سبک Pop
پاپ آرت در اصل یک جنبش هنری متعلق به دهه 60 میلادی است. هنرمندان اولیه پاپ یک گروه هنری مستقل انگلیسی بودند که زیبایی شناسی هنری را گسترش دادند. در واقع این ها عقیده داشتند مبتذل ترین عناصر فرهنگ جامعه قابل زیبا بودن و هنری بودن هستند. آنها ابزارهای کار خود را فیلم های عامه پسند، آگهی های تبلیغاتی، داستان های کمیک استریپ علمی تخیلی، موسیقی پاپ، حروف و علائم متداول، اشیای روزمره و کالای مصرفی، معرفی کردند. در واقع هرچه که در چشمان مردم بیشتر دیده می شود می تواند ابزار قدرتمندی برای پاپ آرت باشد. پدید آورندگان پاپ آرت بر تأثیر بر فرهنگ عامه شهری تأکید داشتند. در آمریکا، پاپ آرت قدرت و نفوذ فراوانی داشت و به نوعی واکنشی برابر اکسپرسیونیسم انتزاعی و باورهای دادائیستی بود. هنر پاپ آرت به سرعت در عرصه های مختلفی مثل طراحی گرافیک، سینما و... رسوخ کرد. در دوران جدید با ظهور بیلبوردهای عظیم تبلیغاتی کنار بزرگراه ها، پاپ آرت قدرتمندترین ابزار خود را یافت.
طرح تبلیغاتی از رابرت راشنبرگ
گرافیک تبلیغاتی - رابرت راشنبرگ
همیشه پاپ آرت و «پول درآوردن از هنر» چنان به هم نزدیک به نظر می آیند که اگر نیت به وجود آورندگان آنها را در نظر نگیریم، به راحتی با هم اشتباه می شوند. این دو با هم بده بستان دارند، پاپ آرت از تجارت تغذیه می کند و تجارت از پاپ آرت.
هنرمندان سرشناس پاپ آرت:
انگلستان: ریچارد همیلتون و ادواردو پاولوزی Eduard Paolozzi گروه "ایندپندنت Independent" را تأسیس کردند، این گروه مهم ترین حرکت این سبک در سراسر انگلستان بود. در دهه 1960 جنبش هنر پاپ را پیتر بلیک، پاتریک کالفیلد Patrick Caulfield، داوید هآکنی David Hackney، آلان جونس Alan Jones و پیتر فیلیپس Peter Phillips ادامه دادند.
آمریکا: در اولین سال های 1960 هنر پاپ به آمریکا رسید و در کار هنرمندانی مثل جیم داین Jim Dine، جاسپر جونز، روی لیشتنشتاین و روبرت راشنبرگ  تأثیر گذار شد. یکی از مهم ترین هنرمندان این سبک اندی وارهول بود.

پاپ آرت در سایر هنرها:
طراحی محصول و گرافیک تبلیغاتی به سبک پاپ آرت، بر هنرمندان پسین خود بسیار تأثیر گذار بود. به طوری که امروزه اکثر طرح های گرافیکی تجاری از ایده های پاپ آرت بهره می برند. همچنین به خاطر استفاده از عناصر ساده زندگی روزمره و فرهنگ مصرف گرایی روزمره، بسیاری از کارتون ها از سبک نقاشی های تبلیغاتی پاپ آرت بهره می برند.
نقاشی پاپ اثر داوید هاکنی
طرحی از وقایع زندگی روزمره - دیوید هاکنی
بسیاری از هنرمندان سرشناس پاپ نقاشی های فراوانی از حالت های روزمره و عادی زندگی دارند و این نشانه نگاه هنری آنها به اتفاقات روزمره است. هرچند که نباید فراموش کرد که هنرمندان پاپ آرت همواره نگاهی تجاری به هنر دارند.
موسیقی پاپ نیز هرچند که چندان وابسته به گرافیک و طراحی پاپ به نظر نمی رسد، اما تمام هنرمندان پاپ در این اعتقاد مشترک هستند که پیش پا افتاده ترین عناصر فرهنگ جامعه نیز قابل زیبا بودن هستند و می توان آنها را با زبان هنری بیان کرد.
ساعت طرح STORM مدل MK2 Curcuit
STORM WATCH
با كيفيت بي نظير و طراحي مدرن
طرح برگزيده سال 2011
آيا از ساعت هاي قديمي خسته شده ايد؟
آيا به دنبال ساعت هاي ماركدار با كيفيت بالا ولي قيمت مناسب هستيد؟
ما ساعت طرح استورم مدل MK2 Curcuit پيشنهاد ميكنيم.
با شيوه خواندن بسيار متفاوت و زيبا
با مد روز همراه شويد
با بند تمام استيل و بسيار با كيفيت و زيبا
همراه با كتاب راهنماي نگهداري زيورالات بعنوان هديه
ISBN : 925-325-5096-18-3
قيمت : 29500 تومان
خريد پستي           خريد پستي
ساعت STORM بر خلاف ساير ساعت هاي موجود ، نه يك ساعت عقربه اي است و نه يك ساعت كامپيوتري!
همانطور كه در تصوير مشاهده ميكنيد اين ساعت با ظاهري متفاوت و مدرن به بازار ارائه شده است. صفحه اين ساعت در حالت عادي خاموش بوده و زماني كه شما دكمه آن را لمس كنيد تمام چراغ هاي ساعت با يك رقص نور خارق العاده روشن شده و ساعت براي شما نمايش داده خواهد شد كه مطمئنا ديگران را حيرت زده خواهد كرد.
از ديگر خصوصيات اين ساعت دارا بودن تقويم مي باشد. همچنين بند اين ساعت تمام استيل بوده و داراي يك سال گارانتي تعويض مي باشد.
قيمت : 29500 تومان
خريد پستي           خريد پستي
حيرت همگان را بر انگيزيد
با ظاهري جالب و كيفيتي بينظير و

فوق العاده شيك و زيبا

مخصوص آقايان مشكل پسند

و خانم هاي خوش سليقه …

يك مدل فوق العاده مناسب امروزي

قابل ست كردن با لباس هاي اسپرت
و

مكمل زيبايي و جذابيت شما …
قيمت : 29500 تومان
خريد پستي           خريد پستي
از ديگران بخواهيد ساعت شما را بخوانند
 
ديدن چهره آنها هنگام خواندن ساعت ديدني است
 
در مجالس و ميهماني ها بدرخشيد
جذابيت حق شماست
قيمت : 29500 تومان
خريد پستي           خريد پستي
خواندن اين ساعت الگوريتم بسيار متفاوت و زيبايي دارد

دكمه A را فشرده تا زمان را مشاهده كنيد ستون اول را بخوانيد

12 چراغ اول ساعت را نمايش ميدهد


و چراغ پاييني Am و Pm را نمايش ميدهد
 
 با روشن بودن چراغ AM متوجه خواهيد شد ساعت قبل از 1 ظهر است و خاموش بودن آن نمايشگر بعد از 1 بعد از ظهر است

ستون دوم را بخوانيد : 5 چراغ اول دهگان عدد مربوط به دقيقه را نشان ميدهد

10 20 30 40 50


9 چراغ بعدي يكان دقيقه را به ترتيب از 1 تا 9 نمايش ميدهد

از ارقام حك شده بر روي ساعت به راحتي ميتوانيد دقايق را بخوانيد


قيمت : 29500 تومان
خريد پستي           خريد پستي
 ابتدا دكمه A را فشار دهيد تا چراغ هاي مربوط به ساعت نمايش داده شود.
سپس دكمهB را فشار دهيد تا وارد بخش تنظيمات شويد.
پس از آن دكمه A را فشار دهيد تا وارد بخش مربوط به زمان شويد و آن را نگه داريد تا ساعت به سرعت تغير كند.
سپس دكمه B را فشار دهيد تاساعت ست شده و وارد بخش تنظيم دقيقه شويد.و آن را نگه داريد تا به سرعت تغيير كند.
در مرجله بعدي دكمه B را فشار دهيد تا دقيقه ست شده و وارد بخش تنظيم ماه و روز شويد چراغ D نشان دهنده Date به معناي تاريخ در اين مرحله روشن خواهد شد.
دكمه A را فشار دهيد تا ماه را تنظيم كنيد و با فشذدن دكمه B ماه ست شده و وارد بخش تنظيم روز ميشويد.
سپس دكمه A را فشار دهيد تا روز را تغيير دهيد و آن را نگه داريد تا به سرعت تغيير كند.
و در آخر دكمه B را فشار دهيد تا روز ست شده و از بخش تنظيمات خارج شويد.
براي حذف آن كافيست يكبار ديگر اين عمليات را انجام دهيد
 
 
گردنبند ماه تولد شما
[i]
بهترين هديه تولد به آنكه دوستش داريد...
قيمت: 6000  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
عينك POLICE
[i]
پرفروش ترين عينك تمام دوران كمپاني POLICE
قيمت: 18500  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
ساعت LED مولكولي
[i]
آيا به دنبال ساعت هاي زيبا و متفاوت با كيفيت بالا ولي قيمت مناسب هستيد؟
قيمت: 24500  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
تيشرت ماه تولد شما
[i]
محصول جديد و پرطرفدار سال 1388 در ايران
قيمت: 16000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
عينك آفتابي شاينا shina
[i]
قابل ست كردن با لباس هاي اسپرت مكمل زيبايي و جذابيت شما
قيمت: 12000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
تي شرت عشق
[i]
فوق العاده شيك و زيبا يك مدل فوق العاده مناسب براي پسران امروزي
قيمت: 16000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
گردنبند تخت جمشيد
[i]
تقديم به تمام ايرانيان و دوستداران ايران
قيمت: 6000  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
تي شرت مولانا
[i]
تي شرت فوق العاده زيبا براي طرفداران مولانا
قيمت: 16000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
دستبند پرسپوليس
[i]
پرسپوليسي باشي و اين دستبند و نداشته باشي ؟؟؟
قيمت: 4500  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
ساعت Bijan
[i]
يك ساعت اسپرت هم براي خانم ها هم براي آقايون
قيمت: 7000  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
تي شرت خليج فارس
[i]
خليج تا ابد فارس ....اين خليج فارس است كه ايران را مي سازد
قيمت: 16000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
تل‎ موي جادويي
[i]
اين شاهكار زيبايي در زندگي مدرن امروزا ست
قيمت: 8500  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 

 

 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive