گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Sunday, November 22, 2009

[Tehroon-Online] ::Majalleye IT Va Technolog 25 Mehr 88!!::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed


با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه تهرون آنلاین

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر به سايتها و ...

9092302201

9092303404


۱۰  انتخاب برتر: پیشرفته ترین داشبوردهای اتومبیل

با حرکت سریع تکنولوژی، داشبورد خودرو ها هم در حال مجهز شدن به آخرین فناوری های روز است. در اینجا با ۱۰ تا از پیشرفته ترین آنها آشنا می شود که هم اکنون در حال تولید هستند یا تا یک سال آینده به بازار ارایه می شوند.  

500x_10_Tech_Dash_AudiR8.jpg

2010 Audi R8  
این مدل به نسل جدید MMIاین شرکت مجهز است. Multi Media Interface در واقع یک محیط گرافیکی برای کنترل امکانات خودرو و ابزارهای چند رسانه ای است. این دستگاه مرکزی تمام سیستم های خودرو مانند پخش کننده موسیقی، رادیو، نورپردازی داخلی، ارتفاع خودرو و... را کنترل می کند. در کنار آن سیستم ناوبری توپوگرافیکی قرار دارد و ضمنا این خودرو فرامین صوتی را هم درک می کند. علاوه بر این، برای صحبت کردن با تلفن همراه، روی کمربند ایمنی آن میکروفن تعبیه شده تا مجبور نباشید تلفن را به گوشتان بچسبانید. برای آشنایی بیشتر با MMI می توانید ویدیوی معرفی آن را ببینید.  

ادامه مطلب...

قانون جدید در فنلاند: اینترنت با حداقل سرعت یک مگابیت برای تمام مردم کشور

 

internet_DW.jpg

بر طبق قانون جدید در کشور فنلاند، دسترسی به اینترنت پرسرعت تبدیل به یک حق قانونی برای ساکنین این کشور شده است. با اجرای این قانون از ماه جولای، تمام جمعیت ۵.۳ میلیونی این کشور به اینترنت با حداقل سرعت یک مگابیت در ثانیه دسترسی خواهد داشت.  
 
لورا ویکونن مشاور حقوقی وزارت حمل و نقل و ارتباطات فنلاند می گوید: سرعت یک مگابیت هدفی اولیه است. این کشور قصد دارد سرعت را تا سال ۲۰۱۵ صد برابر افزایش دهد و دسترسی را به ۱۰۰ مگابیت در ثانیه برساند.  
 
هم اکنون حدود ۹۵ درصد جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی دارد. اما این قانون سبب می شود که اینترنت پر سرعت حتی در نقاط روستایی این کشور نیز در دسترس قرار بگیرد.  
 
سازمان ملل در حال تقویت این نگاه است که به اینترنت به عنوان بخشی از حقوق بشری نگاه شود. قبلا یک دادگاه عالی در فرانسه دسترسی به اینترنت را به عنوان یکی از حقوق بشر اعلام کرد. کشورهای مختلفی هم حق دسترسی به شبکه جهانی را به عنوان یک قانون تصویب کرده اند. اما فنلاند نخستین کشوری در جهان است که علاوه بر تصویب قانون برای دسترسی به اینترنت، حداقل سرعت یک مگابیت درثانیه را هم به عنوان کمترین سرعت دسترسی اعلام نموده است.  

امکان نجات جان انسان ها با گاز سمی

 

rat_up.jpg

مقدار کمی از گاز سمی سولفید هیدروژن توانسته فعالیت های حیاتی این موش کوچک را برای شش ساعت تا نزدیک به وضعیت مرگ پایین بیاورد. اگر محققان بتوانند چنین حالتی را در انسان ها هم ایجاد کنند ممکن است انقلابی در پزشکی اورژانس به وجود بیاید.  
 
داستان از اینجا آغاز می شود که در زمان اورژانس برای مثال یک تصادف شدید یا یک حمله قلبی، جان بیمار به شدت در خطر است. در اینجا زمان، شاه کلید نجات از مرگ است. در اغلب موارد مرگ به دلیل نبود وقت کافی جهت اقدامات پزشکی رخ می دهد.  
 
حالا محققان توانسته اند با این گاز سرعت زندگی را کم کنند. این ماده سبب می شود که فعالیت های حیاتی به صورت نیمه توقف درآید. ضربان قلب کم می شود و سرعت تنفس پایین می آید. تمام اینها باعث می شود که مرگ سلولی به تاخیر بیافتد و نتیجه آن تبدیل دقایق کوتاه به ساعت ها برای نجات جان بیمار خواهد بود. آقای راس می گوید: با استفاده از این روش زمان برای بیمار کند خواهد شد. در حالی که تیم پزشکی با سرعت مشغول درمان وی هستند.  
 
این تحقیقات بر روی حشرات و ماهی ها هم انجام شده. اما هنوز برای امتحان آن روی انسان ها کمی زود است. بیولوژیست مسوول این تحقیقات می گوید: "من ضربان قلب ماهی ها را متوقف کردم. بنابراین آنها از نظر کلینیکی مرده بودند. اما من می توانم دوباره آنها را برگردانم." شاید تمام اینها تعریف ما را از مرگ و زندگی عوض کند.  

کم صبر ترین و صبور ترین کاربران اینترنت

 

stab_8lisk9vvx.jpg

آیا تا به حال اینترنت تان قطع شده؟!. . . اجازه بدهید من به جای شما جواب دهم: "بله، معلوم است که قطع شده. اینکه پرسیدن ندارد!" البته قطع شدن اینترنت در ایران یک امر طبیعی و روزمره و قابل انتظار است اما شاید این اتفاق آنقدرها هم طبیعی و عادی نباشد. برای مثال:

چند ماه پیش یک پسر 18 ساله سوئدی پس از اینکه در میانه بازی استارکرافت اینترنتش قطع می شود از فرط عصبانیت دیوانه شده تا آنجا که یک چاقو بر می دارد، توی خیابان راه می افتد و یک دختر 15 ساله را با چاقو می زند. احتمالا دلیل اصلی خشم شدید، این بوده که در آنجا قطعی اینترنت آنقدر به ندرت رخ می دهد که شما باید خیلی بدشانس باشید اینترنت تان وقتی در لحظات حساس بازی هستید قطع بشود.

خوشبختانه داستان به بدترین شکل ممکن تمام نمی شود و دختر علی رغم جراحت های نه چندان خطرناکی که برمی دارد موفق به فرار می شود.
 

پس از این واقعه پسر دیوانه و اینترنت قطع شده را به اتهام تلاش برای قتل، تحت بازداشت به بیمارستان روانی منتقل می کنند.

مسلما رفتار پسر بسیار بد و غیرعادی بوده و در این هیچ شکی نیست، اما سوال این است که اگر اینترنت یکی از ما قطع می شد آیا راضی می شدیم که حتی یک مورچه را برای فرونشاندن عصبانیت مان زخمی بکنیم؟... شاید واقعا ما مهربان ترین و صبور ترین انسانهای دنیا باشیم که می توانیم به راحتی در اینترنتی زندگی کنیم که سرعتش گاهی اوقات حتی از سرعت انتقال اطلاعات بین دو باکتری هم کمتر است.

نت بوکی با نمایشگر دوقلو

 

netbook_narenji_ir.jpg 

شرکت Kohjinsha یک نت بوک با صفحه نمایشگر دوقلو ساخته است. این محصول در نمايشگاه CEATEC ژاپن در معرض دید بازديد کنندگان قرار گرفته است.

نمايشگر های این نت بوک 10.1 اينچی است. ويژگی های کيفی این محصول به گونه ای است که در صورت عدم نياز به استفاده از نمايشگر دوم، به آسانی به زیر نمايشگر اصلی لغزيده و با ظرافت تمام در آنجا جای می گیرد.

سیستم عامل این محصول ویندوز 7 و پردازشگر 1.6 AMD Athlon Neo MV-40 انتخاب شده است. 4 گيگا بایت حجم حافظهRAM و 160 گیگا بايت حجم حافظه هارد ديسک برای اين محصول در نظر گرفته شده است.

این نت بوک هنوز در مرحله طرح اولیه است. از ویژگی های دیگر اين محصول می توان به وزن و ضخامت کمتر آن نسبت به یک نت بوک تک نمايشگری اشاره نمود. این شرکت هنوز خبری قطعی از راه اندازی خط توليد انبوه اين محصول و قیمت تمام شده آن ارائه نکرده است. اما طرفداران کار دو مانیتوره حتما از ساخت چنین محصولاتی خوشحال خواهند شد.

هارد دیسک ضد ضربه و ضد آب

 

adataSH93-narenji-ir.jpg

شرکت A-DATA تولید کننده هارد دیسک و فلش مموری، به تازگی هارد دیسکی ضد آب و ضد ضربه با نام SH93 تولید کرده است.

این هارد اکسترنال با روکشی از رزین پوشیده شده است و توانسته استاندارد IEC 529 IPX7 (تحمل 30 دقیقه ماندن در عمق یک متری آب) و همچنین MIL-STD-810F (استاندارد تحمل ضربه در رزم که توسط ارتش آمریکا داده می شود) را بدست بیاورد.

این محصول A-DATA در حجم های 250، 320، 500 و 640 گیگابایت تولید شده و فکر می کنم نیاز بسیاری از افراد را مرتفع کند، اما هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه آن منتشر نشده است.

ادامه مطلب...

موس پد همبرگری

 

Hamburger_narenji_ir.jpg

کم کم با به گوش رسيدن صدای پای پاییز و زمستان، بازار گجت های زمستانی تکنولوژی هم داغ می شود. با یک ساندويچ گرم همبرگر موافقید؟

چیزی که در تصوير مشاهده می کنید يک همبرگر در ابعاد 38*242*260 میلیمتر است که در نقش يک موس پد گرم در روزهای سرد زمستان آماده به خدمت است. با اتصال اين موس پد به USB لپ تاپ و يا کامپیوتر روميزی، گرم کن داخلی آن روشن می شود و هوايی گرم برای انگشتان شما در ضمن کار با موس فراهم می کند.

اگر يک کاربر رايانه خوش اشتها آن هم از نوع فست فودی هستید، می توانید اين موس پد فانتزی را با قیمت 14$ خریداری کنيد.

کارها را با موفقیت انجام دهید: هنر ایجاد لیست های to-do

 

checkoff_narenji_ir.jpg

شاید استفاده علمی از روش های مدیریت کارهای روزانه چندان در کشور ما جدی نباشد، اما به جرات می توان گفت که این کار یکی از بلندترین قدم های موفقیت فردی و اجتماعی هرکدام از ما خواهد بود. همه با لیست های کاری آشنا هستیم. به نظر زیاد مهم نمی آیند. همان تکه کاغذی که کارهای روزانه مان را روی آن می نویسیم تا آنها را انجام دهیم یا یک لیست خرید ساده. بعضی ها کارهایشان را در کامپیوتر یا موبایل می نویسند یا حتی از نرم افزارهای مخصوص این لیست ها استفاده می کنند. به هر حال اگر از مشتریان دائمی استفاده از تو-دو (to-do) لیست ها باشید, می دانید که تیک زدن یک کار انجام شده و حذف آن از لیست چه لذتی دارد. انجام شد! تمام شد! اتمام ماموریت! یک لیست کار (to-do) می تواند راهنمای قدرتمندی برای به نتیجه رساندن کارهای تان باشد، و یا اینکه تبدیل به یک بمب ساعتی گنده از کارهای انجام نشده بشود که هر لحظه ممکن است با انفجار خود تشت بی کفایتی شما را به زیر افکند.

درباره لیست کارهایتان، همانند دستورات رئیس درونی تان به دستیار درونی تان نگاه کنید که در هر شرایطی باید انجام شوند. همانند یک برنامه کامپیوتری، اگر دستورالعمل ها واضح، اختصاصی و ساده باشند، شما برنده می شوید. در غیر این صورت، تنها چیزی که نصیب تان می گردد، ترس و تعویق کارها و بیزاری از خود است. پس بهتر است به این نکات در ادامه مطلب در خصوص شیوه نوشتن لیست کاره توجه داشته باشید، تا به راحتی همه کارها را به سرانجام برسانید و این ستون غول آسا را در هم شکنید.

ادامه مطلب...

 

"سردبیر: علی اصغر هنرمند "

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive