گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, November 14, 2009

[Tehroon-Online] ::Majalleye IT Va Technolog 19 Mehr 88!!::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed


با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه تهرون آنلاین

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر به سايتها و ...

9092302201

9092303404


اخبار دنیای فناوری و ای تی این هفته!

کمی صبر کنید تا عکس ها به طور کامل لود شود!

 

Nrenji.ir

تلویزیون هیتاچی با نگاه خاموش و روشن می شود

 

hitachi-eco-lcd-ceatec-09.jpg

شرکت هیتاچی تلویزیون جدیدی ساخته که دارای یک دوربین کوچک تشخیص چهره است. کار دوربین تشخیص این است که بفهمد شما کی به صفحه تلویزیون نگاه می کنید تا آن را روشن کند.  
 
در واقع هدف اصلی از ساخت این تلویزیون، صرفه جویی در مصرف برق بوده است. هنگامی که نگاه شما از تلویزیون دور می شود، صفحه نمایش خود به خود خاموش می شود. در ویدیوی معرفی می بینید که فردی مشغول خواندن روزنامه در مقابل تلویزیون است. زمانی که روزنامه می خواند نمایشگر خاموش می شود و وقتی که به تلویزیون نگاه می کند صفحه روشن می شود.  
 
ایده ساده اما جالبی است که می تواند واقعا به کاهش مصرف انرژی کمک کند. به خصوص برای کسانی که عادت دارند همیشه تلویزیون را روشن بگذارند.  

رولتاپ، لپ تاپی که لوله می شود

rolltop01-narenji-ir.jpg

این لپ تاپ، یک طرح مفهومی از اُرکین دیزاین با نمایشگر لمسی OLED انعطاف پذیر است.

جالب اینجاست که این فقط یک لپ تاپ ۱۳ اینچ نیست، بلکه اگر کامل باز شود، می تواند به یک تبلت و یا حتی یک قاب دیجیتال ۱۷ اینچ هم تبدیل شود.

اگر ویدئوی مربوط را در ادامه مطلب ببینید حتماً شیفته این لپ تاپ می شوید.

شما هم دوست دارید یک لپ تاپ داشته باشید که آن را مانند یک رول کاغذ جمع کنید؟ نگران نباشید، این آرزو آنقدرها هم دور از ذهن نیست.

ادامه مطلب...

کتاب آشپزی ديجيتالی

 

cookbook_narenji_ir.jpg

ديگر وقت آن رسیده که کتاب های آشپزی هم دستخوش تحولی شوند. نظرتان در مورد یک کتاب آشپزی ديجيتالی چیست؟

کمپانی Belling یک کتاب آشپزی ديجيتالی را که شامل کليپ های آموزشی ویدیویی از نحوه طبخ غذا می باشد، ارائه کرده است. شما می توانيد با نحوه طبخ 48 نوع غذا که توسط سر آشپز معروف، آقای برین تيونر، آموزش داده می شود آشنا شويد.

نمایشگر اين کتاب ديجيتالی 8 اينچی است و علاوه بر دارا بودن برنامه های آموزشی طبخ غذا، از آن می توان به عنوان یک تقويم روميزی و نمايشگر زمان و همچنین پخش کننده فايل های صوتی در فرمت mp3 استفاده کرد.

همچنین می توانید کليپ های ديگری را بر روی این کتاب آشپزی باز کنيد و با استفاده از یک کنترل از راه دور فرايند نمایش کليپ ها را از راه دور کنترل کنيد.

قیمت اين کتاب آشپزی دیجیتالی 271$ اعلام شده است. اما هنوز خبری از ورود انبوه آن به بازار در دسترس نيست.

 

بازهم ساعت، اینبار با متر خیاطی

 

ora01.jpg

ساعت همیشه یکی از سوژه‌های مورد علاقه طراحان و گجت‌سازان بوده. این بار هم طراح گیک، الکساندروس ستاسنوپولوس تصمیم گرفته تا ساعت رو با طرحی مشابه متر خیاطی ترکیب کنه.

این ساعت هنوز در حد یک طرح است و نمونه کاربردی اون ساخته نشده، اما اگر به شکل دیواری ساخته بشه، احتمالا طرفداران زیادی خواهد داشت. نمونه‌ای که در بالا می بینید، ساعت هفت و شانزده دقیقه جمعه رو نشون می‌ده.

برای دیدن بقیه عکس ها سری هم به ادامه مطلب بزنید.

 ادامه مطلب...

دوشيزه Murata آپگريد شد

 

murata_narenji_ir.jpg

با دوشيزه، Murata آشنا شويد. نام تجاری این ربات Seiko-chan است که تيمی از طراحان ژاپنی، قصد دارند وی را در نمایشگاه CEATEC 2009 ژاپن که در ماه اکتبر برگزار می شود معرفی کنند.

این ربات قادر است بر روی يک چرخ، با سرعت 15 سانتیمتر در ثانیه حرکت کند. این مقدار، سه برابر سرعت دوشیزه موراتای سال 2008 است. در ساخت این ربات از سنسور هایی استفاده شده، که به تعادل ربات درحال حرکت کمک می کند.  

یک دوربين بسیار کوچک نیز بر روی سر این ربات تعبیه شده، تا مسير یابی خود را از طریق دنبال کردن يک شعاع نوری بسیار باريک انجام دهد. سرپرست تيم، از تلاش 6 ماهه و هزينه چندین ميليون ینی برای ساخت اين ربات سخن می گويد.

یک چرخ با تعادل بیشتر از دو چرخ

 

Gyrobike-gyrowheel-narenji-ir.jpg

حتماً تا به حال چرخ های کوچک کمکی که برای یادگیری و حفط تعادل دوجرخه، به عقب دوچرخه ی کودکان می بندند، دیده اید و شاید خود شما هم در سال های نه چندان دور از این ابزار کمکی برای یادگیری و تعادل بیشتر دوچرخه تان استفاده کرده باشید. هیچ وقت هنگام استفاده از این چرخ ها احساس خجالت کرده اید؟ بقیه روی دو چرخ حرکت می کنند اما چون شما نمی توانستید تعادلتان را حفظ کنید باید دو چرخ اضافی داشته باشید!

حالا این چرخ تعادل ساز مشکل را به زیبایی حل کرده و می تواند برای حفظ تعادل دوچرخه کودکان استفاده شود.

تعادل این چرخ با چرخش سریع صفحه ای گردان که انرژی خود را از طریق یک باتری قابل شارژ تامین می کند، تضمین می شود و حتی کودکی هم که برای اولین بار سوار دوچرخه ای با این چرخ ها بشود امنیت بالایی حس می کند و ترسی که بعضی بچه ها از دوچرخه سواری دارند، از بین می رود. اگر ویدیو معرفی را ببینید متوجه می شوید که این چرخ خودش تعادل خودش را هنگام حرکت حفظ می کند و بدون آنکه بیفتد مستقیما به مسیرش ادامه می دهد.

همچنین می توان با بالا رفتن مهارت کودک، سرعت چرخش صفحه داخلی را کم کرد و به کودک در یادگیری سریع تر دوچرخه سواری کمک کرد.

فکر می کنم این چرخ 100 دلاری ارزش این را داشته باشد که یک کودک با سرعت، امنیت و حتی اعتماد به نفس بیشتری دوچرخه سواری را یاد بگیرد.

در ادامه مطلب ویدئوی مربوط را ببینید.

ادامه مطلب...

ابزار های کلیدی برای دسته کلید

 

screwkey3large.jpg

در جیب هر کسی یک دسته کلید پیدا می شود. اما پتانسیل این دسته کلید خیلی بیشتر از نگه داشته چند عدد کلید ساده است. با اضافه کردن چند ابزار کوچک به دسته کلیدتان می توانید آن را تبدیل به یک جعبه ابزار واقعی کنید! برای مثال این پیچ گوشتی ها که شبیه کلید طراحی شده اند. می توانند به راحتی در کنار بقیه کلیدها جای بگیرند، جنس فولادی و محکم به همراه طراحی مناسب، باعث می شود که آنها عضو واجب هر دسته کلیدی محسوب بشوند. تا به حال چند بار به خاطر همراه نداشتن پیچ گوشتی به مشکل بر خورده اید؟  

shriginal.jpg

هنوز تمام نشده. می توانید دسته کلیدتان را از این هم کامل تر کنید. کافی است که یکی از Utili Key های شش کاره ساخت سویس را داشته باشید. حالا دسته کلید شما به یک چاقوی کوچگ که لبه اره ای هم دارد به همراه پیچ گوشتی چهارسوی مخصوص عینک و دربازکن بطری.  
 
شما در دسته کلیدتان به جز کلید چه چیزهایی دارید؟ ایده های دسته کلیدی تان را برای دیگران هم بنویسید تا آنها هم از آن استفاده کنند.

 

"سردبیر: علی اصغر هنرمند "

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive