گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, November 7, 2009

[Tehroon-Online] ::Majalleye IT Va Technolog 12 Mehr 88!!::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed


با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه تهرون آنلاین

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر به سايتها و ...

9092302201

9092303404


اخبار دنیای فناوری و ای تی این هفته!

کمی صبر کنید تا عکس ها به طور کامل لود شود!

 

Nrenji.ir

invisible_shot2narenji-ir.jpg

شاید تا به حال ساعت های مچی زیادی دیده باشیم که به نظرمان جالب و زیبا بوده اند، اما می توان این ساعت لیزری را عجیب تر از همه به شمار آورد.

نور لیزر با لمس کلید پشت دستبند، روی دست ظاهر می شود و زمان را نشان می دهد.

این طرح مفهومی را اندی کورووِتس معرفی کرده و برای افرادی که از دستبندهای اسپرت استفاده می کنند، بسیار جذاب خواهد بود.

البته به نظر من اگر این ساعت تولید شود افرادی که دست های پر مو دارند برای دیدن نور لیزر و خواندن ساعت، دچار مشکل می شوند.

ادامه مطلب...

cutemousey_narenji_ir.jpg

محققان با حذف تنها یک ژن از آرایش ژنتیکی موش، توانسته اند موشهایی خلق کنند که عمرشان ۲۰ درصد طولانی تر است. این حذف کوچک باعث کاهش اثرات بیماری های وابسته به سن و همچنین طولانی تر شدن عمر شده است. اگر بخواهیم این تاثیر را در مقیاس انسانی مورد سنجش قرار دهیم، جایزه شما ۱۶ سال عمر بیشتر است!

خب، این دانشمندان دیوانه واقعا چه بلایی سر موش بیچاره آورده اند؟ آنها دست به پرورش موش هایی زده اند که ژن تولید کننده پروتئین اس ۶ کیناز ۱ (S6K1) در آنها غیر فعال است. البته این کار به ظاهر ساده تاثیرات فوق العاده ای را به دنبال داشته:

تاثیر حذف این ژن چنان است که انگار موش ها را با یک رژیم غذایی کم کالری تغذیه کنیم. با رژیم های شدید کم کالری می توان باکتری، مخمر و موشهایی را پرورش داد که به شکل غیر عادی بیشتر عمر می کنند. البته در انسان داشتن چنین برنامه غذایی بسیار مشکل است، زیرا با استفاده از آن فرد دائما در مرز گرسنگی قرار خواهد داشت.

خبر بد هم این است که هنوز زمان زیادی برای اعمال این تغییرات در انسان نیاز است، ولی دانشمندان همچنان به تحقیقات شان ادامه می دهند و حداقل اینکه به نظر می رسد هدف را به درستی شناسایی کرده اند: پروتئین S6K1 که تاثیر مستقیمی بر طول عمر موش ها دارد.

البته امیدوارم آقایانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، زیاد این تحقیقات را جدی نگرفته باشند! زیرا آخرین خبر بد این است که، تغییرات ژنی تنها در موش های ماده موثر بوده و تاثیر معنی داری در افزایش سن موش های نر نداشته است!

 

meauring_narenji_ir.jpg 

اکثر ترازو های آشپز خانه برای پیمانه کردن مواد خشک ساخته می شوند و شما در هنگام آشپزی و يا شیرینی پزی برای پيمانه کردن مايعات معطل می شوید.

آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد یک پيمانه دیجیتال آشپزخانه است که می تواند علاوه بر اندازگيری وزن مواد خشکی نظیر آرد، برنج و یا شکر حجم مايعاتی نظیر شير ، آب و روغن را بر حسب ليتر و میلی ليتر محاسبه کند. در واقع این نخستین پیمانه ای است که هم قادر به اندازه گیری وزن است و هم می تواند حجم را اندازه بگیرد.

کميت های اندازگيری شده بر روی يک نمایشگر LCD که بر روی دسته پيمانه نصب شده نمایش داده می شود. با اعمال چند تغییر در برنامه ریزی اين پیمانه، می توانید مواد را بر حسب اونس، ميلی لیتر و گرم هم اندازه بگیرید.

این پيمانه دیجیتال هم اکنون با قیمت 29.99$ از سايت آمازون قابل خریداری است.

 

withings-wifi-bathroom-scale-narenji-ir.jpg

این ترازوی دیجیتال انتخابی عالی برای افرادی است که می خواهند وزن دلخواه خود را داشته باشند و با برنامه ای منظم و دقیق تغییرات وزن خود را مشاهده و بررسی کنند.

مزیت این ترازو در این است که به WiFi مجهز شده و هر بار که وزن خود را با آن می سنجید، اطلاعات مربوط را در این سایت ثبت کرده، شاخص BMI شما و سایر آمار، در سایت محاسبه می شود.

می توانید با مراجعه به سایت مربوطه و در صفحه شخصی تان، از طریق نمودارهای فوق العاده ای که به شما ارائه می شود، از وضعیت وزن خود در بازه های زمانی دلخواه، آگاه شوید.

همچنین افرادی که آیفون دارند، می توانند از نرم افزار فوق که در سایت مربوطه قابل دسترسی است، در آیفون خود هم استفاده کنند.

این ترازو که در واقع يک وسیله شخصی به حساب می آيد، با قيمت 159 دلار به فروش می رسد که فکر می کنم قيمت معقولی برای یک ترازوی ديجيتال مجهز به WiFi باشد.

برای دیدن ویدئو به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب...

honda-narenji_ir.jpg 

این محصول هوندا، مدل جدید وسیله شخصی حمل و نقل تک نفره ی این شرکت است که با نام U3-X معرفی شده است.

تفاوت عمده اين محصول نسبت به نمونه های قبلی این شرکت، در قابليت تغییر و تنظیم سرعت و مسير حرکت می باشد. هوندا در ساخت این محصول از فن آوری جديدی بهره گرفته است. اين فن آوری در زمينه تعيين تعادل وزنی سرنشین است.

با تغيير وضعیت نشستن سر نشين و همچنين وزن وی، تغییر مسیر حرکت به سمت جلو، عقب، راست و یا چپ امکانپذیر است.

وزن اين محصول 10 کیلوگرم است و با يک باتری لیتیمی قابل شارژ، می تواند یک ساعت مداوم سرنشین خود را جابه جا کند.

هوندا قصد دارد U3-X را در 24 اکتبر 2009 برای معرفی بيشتر روانه نمايشگاه ماکوهاری در ژاپن کند.

در ادامه ویدئویی کوتاه از این محصول هوندا را هم ببینید.

ادامه مطلب...

dell_LatZ8_narenji_ir.jpg

مثل اینکه یکی از اعضای دل با سیم ها دچار درگیری شده است و این جنگ پایان خونباری هم داشته است. نتیجه این تسویه حساب خونین هم چیزی نیست به جز Latitude Z ضد سیم ۲۰۰۰ دلاری! لپ تاپی با شارژر و اتصال مانیتور بی سیم.

این لپ تاپ با ضخامت ۱.۴ سانتی متری و وزن ۲ کیلو و ۴۱ گرمی، به راحتی عنوان سبک ترین و نازک ترین نوت بوک ۱۶ اینچی دنیا را از آن خود نموده است.

درست همانند پالم پره و البته در مقیاسی بزرگ تر از پالم استون، لاتیتود Z دارای سیم پیچی در قسمت زیرین خود است که بصورت بی سیم با استفاده از الکتریسیته القایی شارژ می شود. فقط نکته در این است برای داشتن این شارژر باید ۲۰۰ دلار ناقابل بپردازید. البته مدت زمان شارژ با این ابزار فرقی با شارژر سیمی ندارد.

البته دشمنی مهندسان شرکت دل با کابل به همین جا ختم نمی شود و شما می توانید با خرید یک مبدل ۲۰۰ دلاری، از ابزارهای جانبی تان (چاپگر، مانیتور و ...) هم به صورت بی سیم استفاده کنید. این مبدل با استفاده از تکنولوژی ویژه ای که با پهنای باند بالا درون این لپ تاپ تعبیه شده, ارتباط شما را با ابزارهای تان برقرار می کند.

البته لاتیتود جدید ما به چندین هنر آراسته است و مزیت آن فقط امکان بی سیم آن نیست. همانند بسیاری از لپ تاپ های جدید این دل هم دارای یک محیط کاربری پیش از بالا آمدن است، که می توانید در آن ایمیل های تان را چک کنید یا به اینترنت گردی بپردازید. اما نکته متمایز کننده دل در این است که برای این محیط از یک پردازنده جداگانه استفاده می کند. من که ترجیح می دهم یکی دو دقیقه بیشتر صبر کنم اما کارهایم را با سیستم عامل لپ تاپ انجام دهم. پردازنده اصلی آن هم از نوع پردازنده های AMR است که با قابلیت بوت سریع، می تواند تا حد زیادی در مصرف باتری و سرعت بالا آمدن لپ تاپ موثر باشد.

آخرین نکته هم قابلیت لمسی لاتیتود Z است، که در صورت لمس گوشه پایین و راست صفحه، منویی باز می شود که میان بر برنامه های پرکاربرد را در اختیارتان می گذارد.

Bahrain-Qatar_Causeway.jpg

این طرح اولیه بلندترین پل دنیاست؛ پلی به طول 40 کيلومتر (22 کیلومتر پل و 18 کيلومتر خاکریز) که ساحل غربی بحرین را به ساحل شرقی قطر متصل خواهد کرد.

در حال حاضر طی مسیر بین قطر و بحرین حدود 4 ساعت طول می کشد. اما با پیمودن این مسافت از طریق پل جدید که با نام گذرگاه دوستی بحرین و قطر نامگذاری شده، در 30 تا 40 دقیقه می توان بین این دو کشور تردد کرد.

پیش بینی می شود روزانه ده تا بیست هزار وسیله نقلیه مسیر بین بحرین و قطر را از روی این پل طی خواهند کرد.

هر چند ساختن آن هنوز قطعی نشده است اما احتمالا بنای این پل از سال 2010 آغاز می شود و کارشناسان، هزینه عملیات اجرایی آن را 2.3 تا 3 میلیارد دلار و مدت زمان ساخت آن را بیش از 4.5 سال تخمین زده اند.

 

شرکت الکترولوکس از بزرگ ترین شرکت های تولید لوازم خانگی، مسابقه ای را برای طراحی لوازم خانگی آینده برگزار کرده. دیدن طرح های برنده ابن مسابقه خالی از لطف نخواهد بود:

article-1215883_634x383.jpg

دستگاه پرورش گوشت: تا به حال در باغچه خانه سبزی کاشته اید؟ حالا نظرتان در مورد پرورش گوشت چیست؟ این طرح که برنده رتبه نخست شده، محفظه ای است که قرار است با استفاده از سلول های حیوانی گوشت پرورش بدهد. این کار توسط ایجاد شرایط مناسب دمایی و مواد غذایی لازم جهت رشد سلول ها انجام خواهد شد.  
 
اگر روزی برسد که چنین دستگاهی ساخته شود مشکل گرسنگی در جهان حل می شود و هیچ حیوانی هم کشته نخواهد شد. الکترولوکس آنقدر این طرح را جدی گرفته که به طراح آن پول داده تا آن را بسازد.  
 
برندگان دیگر را در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب...

Fingers-narenji_ir.jpg 

یک هنرمند خوش ذوق به نام آقای نیک راميج، طرح يک دست مکانيکی را برای فستیوال ديزاين امسال که قرار است هفته آينده در لندن برگزار شود ارائه کرده است.

با زدن شستی استارت، انگشتان اين دست مکانيکی ضربه هایی بر روی سطح زیرین خود که بر روی آن قرار گرفته است وارد ميکند. چگونگی حرکت انگشتان به گونه ای است که نوعی ريتم زیبا را هنرمندانه می نوازد.

البته بسته به اینکه دست مکانیکی را بر روی چه سطحی قرار دهيد می توانيد ریتم های متفاوتی از نظر حجم صدا داشته باشید. اين هم يک گجت از دنیای هنر و موسيقی.البته شاید زیاد جالب به نظر نرسد اما اگر کارتون خانواده آدامز را دیده باشید شما را به یاد دست بریده آن کارتون می آندازد!

 

";علی اصغر هنرمنده"

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive