گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, December 25, 2012

||_Tehroon-Online_|| عکس / عجیب ترین موجودات سال 2012



 
 
 
 
-------------------------
 
 درحالی که سال میلادی به پایان می رسد، زمان نگاه کردن به گذشته و معرفی دوباره بزرگترین، عجیب ترین و کوچکترین حیواناتی فرا می رسد که در سال 2012 تیتر بسیاری از نشریات را به خود اختصاص دارند.
کوچکترین قورباغه جهان، لجن بی مغز دارای حافظه، نهنگ قاتل سفید رنگ، چشم غول آسا و چلچراغ گوشتخوار در طی سال جاری که به پایان خود نزدیک می شود، خبرسازترین حیوانات سال بوده اند.

کشف کوچکترین قورباغه جهان

 
 

 
 
یک تیم تحقیقاتی آمریکایی موفق شدند در منطقه "پاپوآ" در گینه نو گونه ای جدید از قورباغه را کشف کنند که گفته می شود کوچکترین قورباغه جهان است.
 
احتمال می رود این قورباغه 7 میلیمتری با نام علمی "پائدوفرین آمائونسیس" کوچکترین دوزیستی باشد که در زمین ساکن است.
 
 
دانشمندان بر این باورند ابعاد کوچک بدن این جاندار با نوع زیستگاه های آنها که بر روی برگها یا کف جنگلها است، در ارتباط است. این جانداران به خوبی در میان برگها و کف جنگل استتار می شوند و به گونه ای تکامل یافته اند تا صدایی شبیه به حشرات داشته باشند به این شکل ردیابی این جانداران در جنگل بسیار دشوار خواهد شد.

لجن بی مغز دارای حافظه


 
 

 
لجن زنده که از سال 1958 در فیلم علمی تخیلی " حباب" موجب حیرت مردم را فراهم کرده اکنون وحشتناک تر هم شده است. در ماه اکتبر امسال دانشمندان گزارش دادند که کپک لجن یک ارگانیسم تک سلولی بی مغز دارای نوعی حافظه است.
 
دانشمندان دانشگاه سیدنی در آزمایشهای خود با این کپک لجن که با نام علمی " Physarum polycephalum" شناخته می شود به این مسئله پی بردند که از طی کردن مسیری که آمده پرهیز می کند، در آن زمان آنها پی بردند که این موجود تک سلولی دارای نوعی حافظه برای حرکت کردن خود است و می تواند مسیرهایی که پیشتر در آن بوده را شناسایی کند.
 
 گربه اسرار آمیز با دو صورت متفاوت

 


 
در ماه آگوست، ونوس، گربه ای با دو صورت از شهرت بسیاری برخوردار شد. این گربه در سایتهای اجتماعی صفحه خاص خود را راه اندازی کرد و به شهرت بسیاری دست یافت. 
 
 
یک نگاه به صورت این گربه نشان دهنده علت شهرت آن است. این گربه یک طرف صورتش کاملا سیاه بوده با چشم سبز و طرف دیگر نارنجی با چشم آبی است. متخصصان اعتقاد دارند که این تنوع رنگی ممکن است در اثر یک نوع ترکیب ژنتیکی به وجود آمده باشد.

شناسایی نهنگ قاتل سفید رنگ

 
 

 
مشاهده یک نهنگ قاتل تمام سفید در روسیه طی ماه آوریل امسال نشان دهنده یک رویداد نادر بود چرا که گفته می شود این نهنگ سفید در نوع خود منحصر به فرد است.
 
 
دانشمندان درحالی که صوت شناختی و تعاملی میان نهنگها و دلفینها در جزایر کامند در قسمت شمالی اقیانوس آرام را بررسی می کردند به یک بالچه نهنگ سفید که دو متر طول داشت رسیدند و متوجه شدند که این بالچه متعلق به یک نهنگ قاتل سفید رنگ است، دانشمندان آن را کوه یخ نامگذاری کردند. گفته می شود که این نهنگ سفید در یک گروه خانواده متشکل از 12 نهنگ قاتل دیگر در آبهای شمال غربی اقیانوس آرام به دور از سواحل آسیای شرقی روسیه زندگی می کند.
 
 
دانشمندان تلاش می کنند تا بفهمند این نهنگ یک آلبینو ( حیوانی با رنگ دانه ی پوستی سفید که قادر به ساخت رنگدانه پوستی سیاه نیست) است یا خیر، چرا که یشتر حیوانات آلبینو هرگز به دوران بزرگسالی نمی رسند. رنگ پوست نهنگهای قاتل معمولا ترکیبی از سفید و سیاه است.

پادارترین موجود دنیا


 


 
پادارترین موجود دنیا در کالیفرنیا زندگی می کند، این موجود 3 سانتیمتری دارای 750 پا است و در ماه نوامبر کشف شده است.
 
 
این موجود اولین بار در سال 1928 توسط دانشمندان دولتی مشاهده شده بود اما آنها هیچ توجهی به آن نکردند و در قرن بیستم دانشمندان بر این اعتقاد بودند که نسل آنها منقرض شده است. تا این که نوامبر امسال پل مارک یکی از این موجودات پا دار را نزدیک سیلیکون ولی مشاهده کرد.
 
 شیر ماده با ظاهر نر
 
 


 
ممکن است تصویر آن شبیه یک شیر نر برسد، اما همیشه چنین نیست و یا دست کم درباره این شیر ماده قضیه برعکس است. این شیر ماده غیرعادی آفریقایی با ظاهر مردانه گاهی همتایان خود را نیز فریب می دهد.

 
اگرچه شیرهای ماده با ظاهر شیر نر همواره در منطقه مومبو در نامبیا مشاهده شده است و متخصصان اعتقاد دارند که جمعیت این نوع شیرها دچار یک نوع تغییر ژنتیکی شده است.
 
چشم غول آسای مرموز در ساحل فلوریدا

 
 

 
مردم ساحل پومپانو در سنت پیترزبورگ آمریکا در ایالت ایندیانا با مشاهده یک کره چشم عجیب و اسرار آمیز که از دریا به ساحل رسیده شگفت زده شدند.
 
 
دانشمندانی که از آنها برای پیدا کردن راز این کره چشم کمک خواسته شده اظهار داشتند که این کره چشم شاید متعلق به یک ماهی مرکب غول آسا و یا یک نهنگ باشد. در آن زمان بازار حدس و گمان درباره این کره چشم آبی رنگ به ویژه در دنیای مجازی به قدری زیاد شده که به عمق شایعات اضافه شد.
 
 
دانشمندان اعلام کردند کره چشم مرموز و غول آسایی که در سواحل فلوریدا کشف شد، احتمالا متعلق به یک شمشیرماهی بزرگ است. اثر برش بر روی کره چشم حاکی از آن است که این کره چشم توسط یک ماهی گیر که ماهی را از دریا گرفته، از سر ماهی در دریا جدا شده است. گفته می شد این کره چشم به یک وال یا یک ماهی مرکب تعلق دارد اما مقامات شیلات فلوریدا می گویند یک شمشیر ماهی که وزنش می تواند به هزار پوند برسد مالک این کره چشم بوده است.


 
چلچراغ زیبای گوشتخوار


 
 

 
این موجود شبیه یک چلچراغ زیبا به نظر می رسد اما برای برخورد با تمام اعضای خانواده های سخت پوستان باید مراقب بود. این به اصطلاح " چنگ اسفنجی" پیش از آنکه طعمه متوجه شود آن را به دام انداخته و حتی هضم می کند.  
 
 
این موجود بسیار عجیب تا پیش از سال 2000 در مقابل چشم انسان ظاهر نشده بود، اما یک گروه از موسسه تحقیقات اکواریوم بی مونتری با انجام تحقیقات زیر آبهای عمیق در عمقی معادل 3.5 کیلومتر در سواحل کالیفرنیا آن را مشاهده کردند.
 
 
آنها اخیرا دو موجود از این گونه را با خود با ساحل آوردند و آن را از نظر علمی " Chondrocladia lyra " نامگذاری کرده و ده ها ویدئو و تحلیل درباره آن در شماره اکتبر مجله زیست شناسی بی مهرگان منتشر کردند.
مستند خارق العاده سياره زمين و حيات وحش
Planet Earth
بي نظيرترين و شگفت انگيزترين مستند حيات وحش
با زيرنويس فارسي براي اولين بار در ايران
محصولي واقعا استثنائي و عظيم از BBC با كيفيت عالي
قابل پخش در كامپيوتر و دستگاههاي خانگي و
 تقديم به دوستداران طبيعت و حيات وحش
6 DVD
                
قيمت : 7500   تومان
يكصد سال پيش بالغ بر يك و نيم ميليارد نفر بر روي زمين زندگي مي كردند و امروزه سياره ما بيش از شش ميليارد نفر جمعيت دارد، اما هنوز نقاطي از زمين وجود دارد كه به ندرت در دسترس انسان بوده است ؛ اين مجموعه مستند شما را به سرزمين هاي جديدي خواهد برد و سياره زمين و بخش هايي از حيات وحش آن را به شما نشان خواهد داد كه قبلا آنها را نديده ايد !

برترين مستند در زمينه طبيعت و حيات وحش است كه تاكنون توليد شده، اين مجموعه در مدت 5 سال توسط Alastair Fothergill و 40 تيم فيلمبرداري همراهش، در 204 نقطه از 62 كشور جهان با بودجه اي در حدود 25 ميليون دلار ساخته شده است !
                
قيمت : 7500   تومان
با اين مجموعه ي مستند عظمت خداوند را هر چه بيشتر درك كنيد

توصيه مي كنيم اين مجموعه مستند را از دست ندهيد كه شاهكار ذهن خلاق انسان است
گوينده اين مجموعه David Attenborough (راوي و طبيعت شناس مشهور) و آهنگ ساز آن George Fenton ميباشد. در زمان تماشاي اين مجموعه بارها و بارها سكانس هاي باورنكردني را خواهيد ديد كه گوش سپردن به اين موسيقي متن (كه با كيفيت صداي دالبي ديجيتال5.1 صدابرداري شده است)‌ بر هيجان شما خواهد افزود.

"سياره زمين" يكي از كامل‌ترين فيلم‌هاي مستند زيستي درباره زندگي جانداران روي زمين در خصوص نحوه‌ي زندگي و رفتار شناسي جانداران گوناگون از قبيل آبزيان، پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزيستان، مكان‌هاي جغرافيايي مختلف و پوشش جانوري و ... است.
                
قيمت : 7500   تومان
يك تجربه هيجان انگيز و بي نظير با بزرگترين مستند سازان دنيا
براي ديدن درنده ترين و مخوف ترين جانداران كره ي زمين آماده شويد.
صحنه هاي فوق العاده هيجان انگيز و وحشتناك از طبيعت وحشي
اين مجموعه مستند از 11 بخش مختلف تشكيل شده كه به معرفي كامل آن مي پردازيم :
 
قطب تا قطب (From Pole to Pole )
                
قيمت : 7500   تومان
اين مستد بي نظير و تكرار نشدني را از دست ندهيد.
تصاويري كه هرگز و هيج جانديده و نخواهيد ديد را اينجا ببينيد.
اولين بخش از اين سفر پرماجرا مربوط به سردترين نقطه زمين است. زمستان قاره جنوبگان، جايي كه پنگوئن هاي امپراطور بيش از 4 ماه از سال را در تاريكي و بدون غذا به سر مي برند، آن هم در دمايي تا 70- درجه سانتي گراد! به قاره‌اي كه پيرامون قطب جنوب زمين را در بر گرفته قاره جنوبگان مي‌گويند. اين قاره سردترين نقطه كره زمين است و كمابيش همه جاي آن با يخ پوشيده شده است. و يا خرس هاي قطبي كه بيدار شدن آنها نويد رسيدن بهار را مي دهد و فرزندان آنها براي نخستين بار پا به محيطي بيرون از لانه زيرزميني زمستاني مي گذارند.
كوهها (Mountains)
                
قيمت : 7500   تومان
انسان ها با پذيرش ريسك به مرتفع ترين نقاط سياره ما قدم مي گذارند، برخي ممكن است با صعود نمودن از كوهي عظيم در انديشه فتح آن باشند، اين مجموعه از حوضچه هاي اسيد سولفوريك كه نشان دهنده جنبش عظيمي زير زمين هستند و از كم ارتفاع ترين و داغترين نقاط روي زمين مي باشند (بيش از 100 متر پايين تر از سطح دريا) گرفته تا آتشفشان ارتااله كه پير ترين آتشفشان فعال زمين است تا كوههاي راكي در آمريكا و رشته كوه هيماليا در نپال با شما همراه خواهد بود.
آبهاي شيرين (Fresh Water)
                
قيمت : 7500   تومان
تنها سه در صد از آبهاي سياره ما شيرين هستند با اين حال اين آبهاي ارزشمند سرشار از شگفتي مي باشند و حيات همه موجودات زمين به همين مقدار آبهاي شيرين بستگي دارد.
غارها (Caves)
                
قيمت : 7500   تومان
غارها سرحد نهايي سياره ما هستند، جهاني نهفته كه تنها ماجراجوترين افراد ياراي رفتن به آنجا را دارند. بزرگترين چاه غار جهان، غار پرستوها در مكزيك است كه 400 متر عمق دارد يعني برج 102 طبقه Empire State در نيويورك در آن جاي مي گيرد. اين مكان هاي ژرف دوسال پيش از آنكه انسان بر ماه فرود آيد براي اولين بار مورد كاوش قرار گرفتند. لازم به ذكر است برخي از كم شناخت ترين و شگفت انگيزترين جانوران سياره زمين در اين غارها زندگي مي كنند.
بيابان ها (Deserts)
                
قيمت : 7500   تومان
يك سوم سياره ما را بيابان تشكيل داده است، اين آثار به جاي مانده از زمين به نظر خالي از زندگي مي آيند اما به طور شگفت آوري اينگونه نيست، البته در همه بيابان ها بقاي زندگي روندي ناپايدار دارد. هيچ مي دانيد كه همه بيابان ها گرم نيستند از سمت سيبري بادهايي با سرعت 50 كيلومتر بر ساعت مي وزند و برف را با خود به صحراي گوبي در مغولستان مي آورند!
 گرماي بيش از 50 درجه سانتيگراد در اوج تابستان و افت دما تا 40 درجه زير صفر در ميانه زمستان اينجا را در زمره خشك ترين بيابان هاي جهان قرار مي دهد. اندك حيواناتي قادرند تا در اين تغييرات شديد آب و هوايي دوام بياورند، يكي از نادرترين و شايد پر طاقت ترين پستانداران زمين شتر باختري ميباشد.
سرزمين هاي يخي (Ice Worlds)
                
قيمت : 7500   تومان
هر دو قطب سياره ما پوشيده از يخ است، آنها بزرگترين و خشن ترين سرزمين هاي نا آرام جهان هستند. در هيچ نقطه از زمين تغيير فصل اينقدر مفرط صورت نمي گيرد. اين امر موجب پيشروي و عقب نشيني هر ساله يخ ها مي شود ؛ كل زندگي در اينجا تابع اين قاعده است.
 
جلگه هاي وسيع (Great Plains)
                
قيمت : 7500   تومان
جلگه هاي پهناور مكان هايي بي كران هستند، با وجود خلوتي غريبشان تصور خالي از سكنه بودن آنها توهمي بيش نيست. اين جلگه هاي سياره ما ميزبان بزرگترين تجمعات حيات وحش روي زمين هستند. در بطن تمامي وقايع اينجا يك موجود زنده داراي نقشي اساسي است و آن علف مي باشد ؛ اين گياه معجزه آسا، يك چهارم كل سرزمين هاي كره زمين را پوشانده است.
جنگل ها (Jungles)
                
قيمت : 7500   تومان
جنگل ها گلخانه هاي سياره ما هستند، جنگلهاي باراني گرمسيري تنها سه در صد از سياره زمين را در بر مي گيرند با اين حال زيستگاه بيش از نيمي از گونه هاي جانوري جهان هستند اما چگونه اين تعداد انواع گياهان و جانوران در اين مساحت محدود جايي براي زندگي در كنار يكديگر مييابند؟
آبهاي كم عمق (Shallow Seas)
                
قيمت : 7500   تومان
درياهاي كم عمق در حواشي قاره هاي سياره ما قرار گرفته اند. آنها به ندرت با داشتن بيش از 200 متر عمق و گاهي صدها مايل وسعت قبل از اتصال بستر دريا به آبهاي عميق تر بر روي فلات قاره قرار مي گيرند. آنها روي هم رفته تنها هشت درصد از اقيانوس هاي جهان را تشكيل مي دهند، با اين وجود اين آبها شامل اكثريت وسيعي از زندگي دريايي اقيانوس ها هستند.
 

جنگل هاي فصلي (Seasonal Forests)
                
قيمت : 7500   تومان
درختان مسلما در زمره با شكوه ترين موجودات زنده هستند. برخي از آنها بزرگترين جانداران روي زمين مي باشند. جنگل هاي برگريز و هميشه سبزي كه در مناطق فصلي سياره ما مي رويند پهناورترين جنگلهاي روي زمين را شامل مي شوند. خيال از اين همه وسعت آنها دچار حيرت مي شود!
 
                
قيمت : 7500   تومان
خلاصه اي از اين مستند خارق العاده:
قسمت اول در حقيقت يك ديد كلي را نسبت به 10 قسمت بعد از آن به بيننده خواهد داد. و پس از آن شما سفري شگفت انگيز را به باورنكردني ترين نقاط كره زمين خواهيد داشت :
خرسهاي قطبي گريزلي و توله هاي كوچك آنها،
پرندگان بسيار و زيبا و در برخي مواقع عجيبي كه براي جلب نظر جفت خود كارهاي بسيار خنده دار و جالبي انجام مي دهند!
مهاجرت هزاران هزار پرنده مهاجر با پروازها و مانورهاي بسيار زيبا و فراموش نشدني
شكارچيان شب در دل كوير
آبزيان بسيار زيبا و رنگارنگ در اعماق اقيانوس
مهاجرت گروهي ماهيان پرنده و شمشير ماهي ها و ماجراي سفر آنها
غارهاي بسيار شگفت انگيز و هراس آور كه به يقين شانس ديدن هيچ يك را از نزديك نخواهيد داشت
و ده ها و صدها صحنه باورنكردني و زيبا با بهترين كيفيت تصوير و برترين و شفافترين صداي ممكن. با روايت يكي از برترين گويندگان فيلمهاي مستند تاريخ سينما

جوايز و افتخارات :
اين مجموعه مستند تا كنون 4 بار مفتخر به كسب جايزه Emmy ، يكبار جايزه Peabody و يكبار هم نامزد دريافت جايزه Pioneer براي بهترين تهيه‌كنندگي از شبكه تلويزيوني BAFTA TV شد. جايزه Emmy يك جايزه امريكايي براي توليدات تلويزيوني است، كه عموماً به عنوان معادل اسكار براي تلويزيون دانسته مي‌شود. Planet Earth با كسب امتياز 9.8 از 10 در رده بندي IMDB ، كسب بيش از 10 جايزه معتبر بين المللي و نامزدي براي 10 ها جايزه ديگر ، قرار گرفتن در صدر پر فروش ترين هاي شبكه Discovery ، بعنوان برترين مستند طبيعي كه تاكنون ساخته شده است، تصويري شگفت انگيز از حيات طبيعي در سياره زمين ارائه مي كند كه نفس هر بيننده اي را در سينه حبس مي كند !
 
   
 
 
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive