گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Wednesday, October 24, 2012

||_Tehroon-Online_|| مصاحبه ای منتشر شده از ابوالفضل پورعرب



 
 
 
 
-------------------------
 

 برترین ها: سال 79 یا 80، وقتی آقای پورعرب در خیابون کردستان خونه داشت، توی یه بعد از ظهر پاییزی به خونه‌اش رفتم و گفت‌وگوی مفصلی درباره کارنامه بازیگری‌اش با هم داشتیم که در هفته نامه سینما ویدئو –که دوهفته‌نامه شده بود– چاپ شد. درباره هر فیلمی که خودش دوست داشت، حرف زدیم... ابوالفضل پورعرب در آن مصاحبه گفت: بعضی‌ها دوست نداشتند عروس رو من بازی کنم. نمی‌خوام اسم شون رو بیارم. افخمی پشتم وایساد تا عروس رو بازی کنم. حمایتم کرد... بیشتر از یک سال می‌رفتم دفترش و با هم گپ می‌زدیم.

 
مصاحبه ای منتشر شده از ابوالفضل پور عرب

 
 این نگاه درخشان‌تون توی بازی از کجا میاد؟

این نگاه رو افخمی یادم داد...

انگارقرار بود قبل از عروس توی فیلم روز واقعه بازی کنید


بله... به دلایلی نشد و قسمت بود تا با فیلم عروس وارد سینما بشم.

 زمانی که عروس رو بازی می‌کردید، فکر می‌کردید تبدیل به بهترین ملودرام بعد از انقلاب بشه؟


مطمئن بودم که فیلم درخشانی می‌شه. ولی این همه موفقیت رو بی‌خبر بودم. اما افخمی می‌دونست که داره چه فیلمی می‌سازه.

 درسته که فیلمنامه عروس رو داوودنژاد برای ملاقلی‌پور نوشته بود و اصلا قرار نبود افخمی اون رو بسازه؟


بله. افخمی فیلمنامه داودنژاد رو خونده و خیلی خوشش اومده بود. از ملاقلی‌پور خواست که فیلمنامه‌رو به اون واگذار کنه. (با خنده) یه جوری فیلمنامه رو از چنگش درآورد... بعد خودش روی فیلمنامه کار کرد و نسخه نهایی رو جلوی دوربین برد. تقدیر اینطوری بود که افخمی عروس بسازه و من بازی کنم.

 عروس به عنوان اولین فیلم یه بازیگر تازه‌نفس، خیلی پخته است. خارج از تمرین‌های طولانی با افخمی، سر صحنه چقدر حضور نعمت حقیقی کمکتون می‌کرد؟


خیلی زیاد. نعمت کارش رو خیلی خوب بلده و رابطه خیلی خوبی با افخمی داشت. این رابطه به نفع من بازیگر بود. نعمت، قاب و نور رو خیلی خوب می‌شناسه و برای بازیگر یه نعمته! بخشی از دیده شدن من، به دلیل قاب‌ها و نورپردازی نعمت بود. صورت و رخ هر بازیگری رو می‌شناخت و می‌دونست که مثلا توی این نما، باید از چه لنزی استفاده کنه. افخمی هم انصافا کارش رو بلد بود و اینطوری نبود که حرف، حرف نعمت باشه. دونستنی‌هاشون رو با هم ترکیب می‌کردن و اجرا می‌کردن. خیلی خوشحالم که دو بار با نعمت کار کردم...

 توی فیلم «مهاجران» هم ایشون تصاویر فوق‌العاده‌ای گرفته بود... چرا انقدر «مهاجران» رو دوست دارید؟ همیشه خیلی با احترام و با محبت از این فیلم یاد می‌کنید.


مهاجران، فیلم دلمه... برای مهاجران خیلی انرژی گذاشتم. با صباغ‌زاده می‌رفتیم با کارگرای پالایشگاه حرف می‌زدیم تا کاراکتر کرامت رو پیدا کنم. به غیر از صباغ‌زاده، حضور نعمت حقیقی‌ هم خیلی توی قرارداد بستنم مهم بود. خیلی دلی این فیلم رو کار کردم. خاطره خوبی ام از همکاری با حسین پناهی دارم. همیشه وقتی حرف می‌زدیم از شخصیتی به اسم «نازی» زیاد یاد می‌کرد. یه روز بهش گفتم حسین این نازی کیه؟ گفت همونی که ناز کرد و رفت... اون سکانسی که کرامت دنبال ماشین می‌دوئه تا نذاره طلعت رو ببرن، خیلی دوسش دارم.

 هم برای عروس، هم نرگس و هم مهاجران حقتون بود که جایزه بگیرید و حتما ناراحتید.


برای جایزه بازی نکردم اما اگه برای این فیلم‌ها جایزه می‌گرفتم، حتما مسیر کارنامه‌ام تغییر می‌کرد. نمی‌دانم چرا بی‌توجهی کردن. بگذریم.

 این همه پرکاری به شما ضربه نزد؟ فیلم معمولی زیاد توی کارنامه‌تون دارید.


چاره‌ای نداشتم. فقط من بودم. بیشتر فیلمنامه‌ها اول به من پیشنهاد می‌شد و منم از بین شون بهترین‌ها رو انتخاب می‌کردم. مردم دوست داشتن براشون کار کنم و منم عاشق طرفدارهام هستم. گاهی‌ هم به دلیل رفاقت با کارگردان یا تهیه‌کننده می‌رفتم بازی می‌کردم. اگه پیشنهادهای بهتری داشتم حتما قبول می‌کردم. توی اون مقطع، بهترین‌ها همونایی هستن که بازی کردم.

برام جالبه که هنوز فیلم عروس اکران نشده بود که فیلم قربانی رو بازی کردید. سکانس دعواتون با داریوش ارجمند توی میدون تره‌بار، خیلی تاثیرگذار بود. رابطه پدر و پسری خیلی خوب دراومده بود.


اون سکانس دعوا رو توی دو تا جمعه فیلمبرداری کردیم. باید حتما میدون تره‌بار تعطیل می بود. فیلم سختی برام بود.

 بعد از عروس، پشت سر هم 3 تا فیلم ویژه کار کردید. «قربانی» «نرگس» و «مهاجران». برای نرگس کاندیدا شدید اما سیمرغ رو نگرفتید. در صورتی که به نظرم حق مسلم تون بود.


لطف داری. نرگس رو یه جور دیگه دوست دارم. یادمه بنی‌اعتماد یه فیلم بهم داد برم ببینم تا بیشتر به نقش نزدیک بشم. کارگردان بزرگیه. شخصیت‌ها رو می‌شناخت و باهاشون زندگی کرده بود. خیلی خوب راهنمایی می‌کرد و منظورش رو می‌رسوند. از طرفی‌ هم همکاری با فریماه فرجامی خیلی خاطره‌انگیز بود. نرگس فیلم بزرگی بود.

 

 
واقعا دهه 70 سینما برایم سخت بود
 

سال گذشته بود كه فریدون جیرانی در برنامه هفت، بینندگان را شگفت‌زده كرد. او ناگهان از صورت تكیده‌ای پرده‌برداری كرد كه همه خاطرات خوشایندی از آن داشتند. این ابوالفضل پورعرب بود. مرد طلایی گیشه در دهه گذشته كه حالا پاسوز اتفاقاتی شده بود كه خود در برنامه به آن اعتراف كرد.پورعرب با حضور در برنامه هفت صحبت خود را با شوك روحی شدیدی كه از دست دادن خواهرش به او وارد كرده بود، آغاز كرد تا آن را علتی برای وقفه بلندمدتش در سینما عنوان كند.پورعرب درباره سینمای دهه 70 گفت كه در آن زمان كسی به این راحتی‌ها نمی‌توانست وارد سینما شود و با ارائه كارهای بی‌كیفیت كنار گذاشته می‌شد.

 كسی كنار من نماند


پورعرب در پاسخ به این پرسش که خودت علت نبودنت را چطور ارزیابی می‌كنی با صراحت گفت: من نمی‌خواستم كار كنم، حتی سیروس الوند به منزل ما آمد و گفت كه تو چه دشمنی‌ای با خودت پیدا كردی؟ چرا دیگه كار نمی‌كنی؟من در بحبوحه فوت خواهرم انتظار داشتم دوستانم كنارم باشند، آنهایی كه سال‌ها برایشان كار كردم و ستاره فیلم‌هایشان بودم ولی كجا بودند. در آن دوران فقط حسین فرح‌بخش، سیروس الوند و علیخانی بودند و دیگر هیچ كس.

 هیچ معلمی نداشتم

كاش وقتی همه ما
درسمان تمام می‌شود، یك جایی برای فرهنگ‌سازی داشته باشیم مثلا زمانی كه فوتبالیستی از یك بازی در زمین‌های خاكی به تیم ملی و آن همه امكانات می​رسدخب، ظرفیت لازم دارد و  عواقب آن صد‌درصد به دلیل بی‌معلم بودن آنهاست.مثلا من از پایین شهر آمدم برای یك فیلم انتخاب شدم با اینكه قبل‌تر از آن در دانشگاه درس می‌خواندم، تئاتر كار می‌كردم و ساز می‌زدم اما با این همه باز هم بی‌معلم جلو آمدم.این همه حادثه و شایعه برای من ساخته شد، برای چه؟ به چه گناهی؟ چون من تنها بودم!

 
مصاحبه ای منتشر شده از ابوالفضل پور عرب

 
 مراقب گلزار و بهداد و بقیه باشید

من وقتی بازی می‌كردم آن دوران از خدا می‌خواستم كه كس دیگری هم باشد كه آنقدر من همه جا نباشم، باور كنید می‌خواستم موتور بخرم اما می‌گفتند سریع در تیتر شایعات قرار می‌گیری! اما الان كو؟! حتی داشتن ویدئو ممنوع بود، پس كو آن همه سختگیری.همه چیز تغییر كرده، واقعا دهه 70 سینما سخت بود.الان گلزار، حامد بهداد و خیلی از جوان‌‌ها در سینما هستند و انصافا هم خوب كار می‌كنند اما زمان من اینها نبودند ما باید حداقل مراقب این نسل باشیم. ما باید از آنها حمایت كنیم و شرایط را طوری بچینیم كه مراقب جوان‌ترها باشیم.
 
پكيج آموزش زبان با 70 درصد تخفيف
جامعترين مجموعه آموزش زبان 2012
  2012 English Pack براي اولين بار در ايران
6 مجموعه برتر و محبوب آموزشي زبان انگليسي در يك پكيج
با تخفيف استثنايي ويژه فروشگاه ( بيش از 70 درصد تخفيف )
آيا براي يادگيري زبان انگليسي خود و فرزندانتان پولهاي زيادي را
صرف كلاسهاي زبان , كتاب و غيره ميكنيد؟!!
آيا از رفتن به كلاسهاي زبان انگليسي خسته شده ايد و احساس ميكنيد
چيزي ياد نميگيريد؟!!!
ما كم هزينه ترين , موثرترين و آسانترين راه را براي شما آماده كرده ايم
از مبتدي تا پيشرفته , مناسب براي همه سنين
شامل بهترين و موفق ترين مجموعه هاي خود آموز زبان انگليسي
آموزش مكالمه، گرامر، لغت، لهجه، تلفظ، خواندن و نوشتن
همراه با فايل هاي صوتي و تصويري
مجموعه اي بي نظير در 6 DVD
 6 مجموعه برتر و محبوب آموزشي زبان انگليسي در يك پكيج با قيمت استثنايي
قيمت  : 18600تومان
قيمت : 15500
تومان
براي اولين بار با 70 درصد تخفيف
خريد پستي           خريد پستي
 استفاده از اين مجموعه ارزشمند به طور حتم كمك شاياني در يادگيري زبان انگليسي مي كند
70 درصد تخفيف ويژه: كامل ترين پكيج آموزش زبان انگليسي
مجموعه آموزش زبان با تخفيف ويژه 70 درصد به مدت محدود
  1.  آموزش زبان نصرت 1 و 2 و 3 به همراه تقويت حافظه نصرت براي موبايل
  2.  آموزش زبان انگليسي Rosetta Stone
  3.  آموزش 504 كلمه ضروري انگليسي
  4.  آموزش زبان انگليسي در خواب و رويا توسط امواج مغزي
  5.  آموزش زبان انگليسي Face 2 Face
  6.  ‌كاملترين پكيج آموزش Ielts
 6 مجموعه برتر و محبوب آموزشي زبان انگليسي در يك پكيج با قيمت استثنايي
قيمت  : 18600تومان
قيمت : 15500
تومان
براي اولين بار با 70 درصد تخفيف
خريد پستي           خريد پستي
معرفي برخي از محصولات اين مجموعه :
آموزش زبان انگليسي Face 2 Face
تعداد متعددي فرصت براي مرتبط بودن، مكالمه هاي شخصي در هر درس
درس هايي مرتبط با دنياي واقعي كه به دانش آموزان كمك مي كند تا در وضعيت هاي استفاده از مكالمه انگليسي به پاسخ بپردازند

Face2face يك دوره آموزشي عمومي براي دانش آموزاني است كه خواهان يادگرفتن چگونگي ارتباط سريع وموثر در دنياي مكالمات انگليسي مي باشند. اين اموزش، روش EFLرا با جديدترين روش هاي روز در هم آميخته تا آموزش دادن وفراگرفتن انگليسي را آسان تر نمايد. در اين دوره آموزشي بر روي Listening يا همان شنوايي و Speaking يا همان مكالمه تاكيد بسيار زيادي شده است، وفعاليت هاي تمريني در هر بخش يك فرصت مناسب براي واقعي نمايش دادن استفاده را به وجود مي آورد.
 اين دوره آموزشي باعث مي شود كه دانش اموزش تماما با مراحل آموزشي هر درس مشغول شود، وتوجه خاصي كه به عنوان يك زبان جديد در اين دوره آموزشي صورت گرفته باعث ميشود تا دانش آموز خود ساخته شود وبدون نياز به راهنمايي به آموزش بپردازد. شما هم اكنون مي توانيد اين نرم افراز بي نظير را در 4سطح Elementry,pre-intermediate وupper-intermediate ياد بگيريد.
 آموزش زبان انگليسي Rosetta Stone
بهترين متد آموزش زبان هاي مختلف روشي است كه در اين نرم افزار ارائه مي شود و شما را مجذوب زبان مورد نظرتان مي كند.اين مجموعه محصول شركت معتبر rosetta stone ميباشد كه بر روي آموزش زبان هاي موجود در سرتاسر دنيا فعاليت مي كند. اين مجوعه شامل 24 زبان زنده دنيا مي باشد شامل:
عربي ...روسي .....زبان انگليسي(US) .....لهستاني ...آفريقايي(Swahili)
يوناني ....هلندي .....لاتين....چيني .....تركي...آلماني
پرتغالي .....انگليسي(UK).....ايتاليائي....دانماركي
اسپانيائي ....كره اي........تايلندي....ژاپني
ويتنامي.....سطح ولزي
با مراجعه به سايت اصلي شركت ارائه كننده اين نرم افزار به ارزش اين نرم افزار پي خواهيد برد:
http://www.rosettastone.com مبلغ 6000 دلار هزينه تمامي نرم افزارهاي اين شركت است.
آموزش زبان انگليسي در خواب
آلبوم يادگيري مكالمه انگليسي درخواب مجموعه اي است بي نظير وكامل از 18 درس وتمرين آموزش مكالمات زبان انگليسي كه درسها بصورت گفتاري وبه فرمت فايل هاي صوتي mp3 (( قابل استفاده باتمام وسايل پخش سي دي هاي صوتي )) وبه 2 زبان فارسي وانگليسي همزمان ارائه مي شود. اين صداها با تلفيق دو تكنولوژي زنده نمايي صحنه هاي صوتي درداخل جمجمه يا Binaural Sounds وتكنيك منحصر به فرد همسازي وهمگامي مغزي   Brain Synchronizing ازطريق هدفون براي مغزهنگام خواب ، قابل شنيدن مي باشند وبه دليل همراه داشتن امواج خاص فعال سازي ذهن هنگام پخش درس ها ، مغز شما رادرعالي ترين شرايط كاري ( يعني درخواب ودرزمان استراحت )‌وبه راحت ترين شيوه ، با واژه ها وجملات اساسي زبان آشنامي سازد.
شما وقتي از خواب بيدار مي شويددركمال حيرت مي بينيدكه نسبت به روز قبل هزاران لغت جديد برايتان معنادارشده اند وبه طور ناخودآگاه بخش اعظم مفاهيم مكالمات روزمره ونوشته هاي انگليسي را درك مي كنيد!!
 آموزش 504 كلمه ضروري انگليسي
 اين مجموعه شامل دو بانك آموزشي است كه براي آموزش 504 واژه ضروري زبان انگليسي بر اساس كتابي به همين نام طراحي و تدوين شده است يادگيري اين وازه ها براي دانش آموزان زبان انگليسي در سطوح متوسط يا بالاتر توصيه مي شود كليه لغات موجود و معادل هاي آنها توسط مولفين به دقت انتخاب شده و به وسيله متخصصين ترجمه شده اند
 علاوه بر اين براي آشنايي بيشتر شما كاربرد هر لغت در سه جمله مثال به همراه ترجمه فارسي ارائه شده و به منظور افزايش كيفيت يادگيري شما تلفظ واقي و دقيق كليه لغات و معاني فارسي و انگليسي پيش بيني شده است.
 6 مجموعه برتر و محبوب آموزشي زبان انگليسي در يك پكيج با قيمت استثنايي
قيمت  : 18600تومان
قيمت : 15500
تومان
براي اولين بار با 70 درصد تخفيف
خريد پستي           خريد پستي
 
 
   
 
اسپري پنچرگيري لاستيك
در 1 دقيقه پنچر گيري كنيد اسپري ناجي شما در خيابانهاي شلوغ و جاده هاي خطرناك
13,500 تومان
لامپ LED ژله اي Huglight
يك اختراع بي نظير و كاربردي (داراي 2 بزوي انعطاف پذير و 4 LEDبسيار پرقدرت)
14,900 تومان
آشناي محبوب اورجينال
(آشناي محبوب) ويژه سال ۹۱ فيلم راهنماي زناشويي و بهداشت جنسي اورجينال
6,500 تومان
تكنولوژي عشق (دكترآزمنديان)
روش هاي مديريت عشق و زندگي سمينار هاي آقاي دكتر عليرضا آزمنديان
10,000 تومان
ست آينه و شانه دونگ يي
ست آينه و شانه به طرح هاي سلطنتي سال 2012
14,500 تومان
ليوان عكاسي
ليوان يا لنز؟ تاحالا تو لنز دوربين قهوه خوردي؟ليواني كاملا شبيه لنز دوربين واقعي
16,900 تومان
پايه دوربين اختاپوسي
در هزاران حالات مختلف عكس بگيريد برترين اختراع سال 2012
15,500 تومان
هديه ماه تولد 50 درصد تخفيف
بسته ارزشمند ماه تولد شما با بيش از 50 % تخفيف استثنايي
17,500 تومان
شوكر پليس
شوخي باشوكر پليس! كاملا مشابه شوكر واقعي با دست زدن به شوكر به شما شوك وارد ميشه
7,500 تومان
استيكر دكوري آشپزخانه
جديدترين در دنياي دكوراسيون و طراحي
7,900 تومان
ژورنال معماري داخلي خارجي 2012
مجموعه اي كامل از ژورنال هاي  معماري داخلي و خارجي(محصول سال 2012)
15,900 تومان
انگشتر اليزابت
يك انگشتر متفاوت و هنري براي افرادي با سليقه خاص در 3 طرح متفاوت
8,900 تومان
پكيج آموزش زبان 70 درصد تخفيف
6 مجموعه برتر و محبوب آموزشي زبان انگليسي در يك پكيج با 70 % تخفيف
15,500 تومان
آموزش آشپزي ايتاليايي
آموزش پخت بيش از يكصد نوع پيتزا توسط استاد بين المللي آشپزي په په
6,500 تومان
كنكور در خانه (اورجينال)
نرم افزار جامع شبيه ساز كنكور سراسري و آزاد و فني حرفه اي!
9,500 تومان
ساعت كاسيو Casio 2012
جديد ترين و مدرن ترين ساعت سال 2012
38,500 تومان
ماسك جادويي دور چشم
چروك، پف و كبودي زير چشم و خستگي روزانه را برطرف مي كند.
13,500 تومان
پد ضد تب
معجزه درمان شگفت انگيز از كشور ژاپن
15,900 تومان
بازي رسمي المپيك 2012
تجربه ي بازي هاي المپيك لندن
5,500 تومان
تكنيك هاي تندخواني
افزايش سرعت مطالعه تا 5 برابر
8,000 تومان
ظرف غذاي جادويي بچه
چرخش ۳۶۰ درجه اين ظرف باعث مي شود غذاي درون آن به هيچ وجه روي زمين نريزد
9,500 تومان
ريمل گياهي max factor
كاملا گياهي تهيه شده از عصاره چاي سبز , بدون عوارض شيميايي
15,900 تومان
تخته جادويي آشپزخانه
فقط با يك حركت اين تخته تبديل به سبد شستشو ميشود. پديده اي در لوازم خانگي
4,500 تومان
آلبوم ديجيتال
ساختن آلبوم هاي ديجيتال از عكس ها
5,500 تومان
آموزش يوگا به زبان فارسي
انرژي فراوان - آرامش عضلات - احساس سبكي يوگا به زبان فارسي 100 % اورجينال
8,800 تومان
 
 
 
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive