گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, March 27, 2012

||_Tehroon-Online_|| معرفی مکان های شگفت انگیز و دیدنی جهان



 
     

 
 
در این مطلب قصد داریم مناطق مختلفی از جهان را به شما معرفی کنیم که هر کدام وی‍ژگی های خاصی دارند. بعضی ساخته دست بشر و برخی دیگر از دیدنی های طبیعت هستند که هر کدام به نوبه ی خود جای تامل دارند. امید است که مورد توجه و استفاده قرار بگیرد…
 
اهرام مصر
مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است. این هرم برای فرعون خوفو ساخته شده است.طول این هرم ۱۴۰ متر است و ساخت آن ۲۰ سال طول کشید.
 مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از ۱۲ هزار سال پیش نسبت می‌دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.
 
اهرام مصر
 
تخت جمشید
تخت جمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده ‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز بوده ‌است. تخت جمشید با نام‌های پارسه، هزارستون، چهل منار و پرسپولیس نیز معروف است. بنیانگذار تخت جمشید داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایارشا و نوه‌اش اردشیر یکم با گسترش این مجموعه به بزرگی آن افزودند. بسیاری از اطلاعات موجود که در مورد تاریخ هخامنشیان و فرهنگ آنها در دسترس است به خاطر سنگ‌نبشته‌هایی است که در این کاخ‌ها و بر روی دیواره‌ها و لوحه‌های آن حکاکی شده ‌است. باور تاریخ دانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و احتمالاً بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود. با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در شهرستان مرودشت در استان فارس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تأیید می‌کنند. این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.
 
تخت جمشید
 
دیوار چین
این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال ۱۹۸۷ در "فهرست میراث جهانی" ثبت شد. این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی است که از فضا قابل رویت می باشد، بارها تکذیب شده است ولی هنوز در باور عوام جا دارد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد. در دوره حکمرانی سلسله های بهار و پاییز و کشورهای جنگجو، میان دوک ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ۲۲۱ قبل از میلاد، امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین، دیوارهای دوک ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه ها درآمد. او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند.
 
 
 
شهر Al Hajarah ، یمن
این شهر کوچک در کوه هراز در حدود یک هزار سال پیش ساخته شده است. مناظر اطراف و چشم اندازهای آن با ساختمان های قدیمی بسیار شگفت انگیز است اما خطر بزرگی وجود دارد و آن نزدیکی سازه ها به لبه های پرتگاه است!
 
 
صومعه XUANKONG SI ، چین
یک صومعه که در قرن پنجم و با استفاده از تکنیک های باستانی در کناره کوه ساخته شده و تا به امروز به همان شکل باقی مانده است. این صومعه در یکی از پنچ کوه مقدس در چین واقع شده است.
 
 
 
 
شهر Cappadocia ، ترکیه
خانه برای ۲۵۰۰ نفر ! این شهر کوچک و شگفت انگیز که در قرن ششم ساخته است در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مکان های عجیب در واقع رسوبات ماسه و سنگ است که توسط ساکنان به خانه تبدیل شده است.
 
شهر Cappadocia
 
صومعه Roussanou، یونان
"Metéora" که به معنی "سنگ معلق در هوا" سنگی بزرگ است که در مقابل فرسایش تا کنون پایدار بوده است و این صومعه بر بلندای آن قرار دارد . این مکان در کشور یونان است.
 
صومعه Roussanou
صومعه Roussanou
 
 
روستای Setenil de las Bodegas ، اسپانیا
این روستا در استان Andalucía ، در داخل سنگ ها ساخته شده است. وقتی وارد خانه هایشان می شوید صخره ها را می بینند، وقتی در شهر قدم میزنید از روی صخرها عبور می کنید. در گذشته به دلیل آب و هوای مطلوبش این شهر به انبار مفیدی جهت نگهداری از انواع مواد غذایی مبدل شده بود.
 
روستای Setenil de las Bodegas
 
 
خانه های Matmâta ، تونس
ساکنان Matmâta گودال هایی در زمین ایجاد کرده و سپس اقدام به حفر تونل بر روی دیواره های آن کرده اند. این خانه های باستانی یکی از عجیب ترین اماکن موجود در جهان است. تا کنون هیچ کس دقیقا متوجه نشده است که آنها چرا این راه را برای ساختن خانه انتخاب کرده اند. اما گروهی می گویند که بربرها برای در پناه قرار گرفتن از دست مصریان آن ها را ساخته اند.
 
خانه های Matmâta
 
معابد انگکور وات
انگکور وات نام مجموعه ای از معابد است که در اوایل سده دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات که تا به امروز به خوبی حفظ شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می شود.
این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به شمار می آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است. "انگکور وات" ترکیبی امروزی به معنای "پرستشگاه شهر" است. "انگکور" شکل بومی کلمه نوکور است که از واژه سانسکریت ناگارا به معنای پایتخت یا شهر گرفته شده و "وات" نیز واژه خمری برای معبد است. پیشتر این معبد به نام Preah Pisnulok شناخته می شد که لقب پس از مرگ بنیان گذارش شاه سوریاوارمان دوم بود.
 
معابد انگکور وات
 
قلعه سیجیریا، سریلانکا
سیجیریا در ناحیه ماتیل سریلانکا یک صخره بسیار بزرگ نظامی و در واقع یک قلعه قدیمی است که در میان جنگلهای پهناور پنهان شده است. این محل به جهت نقاشیهای باستانی مورد توجه توریستها است. 
 
سیجیریا
 
 
کویر لوت؛ گرمترین نقطه ی زمین
در مورد گرمترین نقطه جهان بحث های بسیاری وجود دارد. برخی صحرای العزیزیه لیبی که بالاترین دمای ثبت شده در آن ۵۸ درجه سانتیگراد است و برخی دره مرگ (Death valley) در کالیفرنیا با ۵۶ درجه سانتیگراد را گرمترین نقطه جهان می دانند. اما ماهواره ی سازمان ناسا در کویر لوت دمای ۷۱ درجه سناتیگراد را نیز ثبت کرده است و کارشناسان معتقدند که این دما بالاترین دمای ثبت شده در جهان است.
 
کویر لوت
 
قله اورست
قله اورست به طور رسمی، با ارتفاعی بالغ بر ۸۸۴۸ متراز سطح دریا،  بلندترین قله ی جهان محسوب می گردد. صعود به قله اورست زیاد مشکل نیست، ولی این بدان معنی نیست که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. برای صعود به اورست، علاوه بر ابزار و وسایل مورد نیاز، کمکهای تخصصی که ارزان هم نیستند، ضروری می باشد. تا به حال ۲۱۰ نفر از افرادی که قصد صعود به اورست را داشته اند، جان خود را در این راه از دست داده اند. اکثر آنها در منطقه ی موسوم به "منطقه ی مرگ" که شرایط آن به شدت بحرانی است(میزان اکسیژن برای حیات انسان کافی نیست) جان باخته اند.
 
قله اورست
 
قله چیمبورازو در اکوادور؛ مرتفع ترین نقطه از مرکز زمین
همه می دانند که قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر مرتفع ترین قله و بلندترین نقطه جهان از سطح دریاست اما آنچه خیلی ها نمی دانند این است که قله چیمبورازو با ارتفاع ۶۳۲۰ متر بلندترین نقطه جهان از مرکز زمین است. قله چیمبورازو در نزدیکی خط استوا حدود ۲ کیلومتر نسبت به قله اورست، از مرکز زمین دورتر است.
 
قله چیمبورازو در اکوادور
 
آبشار آنجل؛ بلندترین آبشار جهان
آبشار آنجل در ونزوئلا با ارتفاع ۹۸۴ متر بلندترین آبشار جهان محسوب می شود.
 
آبشار آنجل
 
اویمایکن؛ سرد ترین نقطه مسکونی روی زمین
اویمیاکن روستایی است در سیبری واقع در روسیه با ۸۰۰ نفر جمعیت. پایین ترین دمای ثبت شده در این منطقه ۷۱ درجه سانتیگراد زیر صفر است و به همین دلیل سردترین نقطه مسکونی جهان محسوب می شود.
 
اویمایکن
 
دره های بیابانی؛ خشک ترین نقطه جهان
حدود ۲ میلیون سال است که در دره های بیابانی (dry valleys) واقع در آنتارتیکا بارندگی صورت نگرفته است و فاقد یخ، آب یا برف هستند. می گویند دره های خشک آنتارتیکا با زمین های خشک و بی آب و علف پوشیده از شن، شبیه ترین قسمت زمین به کره مریخ است. این سرزمین جایی است در میان Victoria land ، McMudo، Sound . از آن دست زمین هایی که هرگز رنگ برف به خود نمی بینند . اما دلیل شباهت این منطقه به مریخ بیابانی بودن آن نیست که در زمین بیابان بی آب و علف کم نیست، بلکه چیزهایی در این منطقه مشاهده
می شود که در زمین دیده نشده است؛ یخ در بیابان . در این منطقه دره هایی هست، پوشیده از یخ و البته در زیر یخ ها، در آب هایی شور،جاندارانی هم زندگی می کنند، چیز هایی که هرگز در هیچ منطقه بیابانی دیگری دیده نشده است . تحقیقات روی این موجودات و دلایل پیدایش این سرزمین همچنان ادامه دارد.
 
دره های بیابانی (dry valleys)
 
عمیق ترین نقطه اقیانوس ها
گودترین نقطه جهان چاله ماریاناس (گودال ماریان) در اقیانوس آرام است. عمیق ترین نقطه این چاله حدود ۱۱ هزار متر عمق دارد. اگر قله اورست را به درون این گودال بیندازیم قله آن بیش از دو کیلومتر در اعماق این اقیانوس فرو خواهد رفت. فشار آب در ته این گودال ۱۰۰۰ برابر فشار در سطح دریاست. در سال ۱۹۶۰ نیروی دریایی آمریکا زیر دریایی را با دو سرنشین به کف این گودال فرستاد. و آنها ماهی، خرچنگ و دیگر موجودات دریایی را در اعماق این گودال مشاهده کردند.
 
چاله ماریاناس
 
پست ترین نقطه جهان
دریاچه بحر المیت با ارتفاع ۴۲۲ متر پایین تر از سطح دریا، پست ترین ساحل جهان را دارد. این دریاچه در مرز اردن و فلسطین اشغالی واقع است. جاده دور این دریاچه نیز کم ارتفاع ترین جاده جهان محسوب می شود. به دلیل شوری بیش از حد آب (۱۰ برابر بیشتر از دریای مدیترانه) این دریاچه، هیچ موجود زنده ای در آن زندگی نمی کند، به همین دلیل هم نام این دریاچه بحر المیت یا دریای مرده است.
 
بحر المیت
 
دریاچه خون در ژاپن
اما دیگر مکان عجیب و غریب دنیا در ژاپن واقعاست؛ چشمه ی آب گرم قرمز رنگ که با هم یک دریاچه را تشکیل داده اند . رنگ قرمز این دریاچه به دلیل فراوانی عنصر آهن در آب آن است.
 
دریاچه خون در ژاپن
 
حفره آبی بلیز
حفره آبی، در بلیز. یکی از بزرگ ترین حفره‌های آبی کره زمین، این حفره عمیق آبی در زیر آب‌های ساحل بازیل امتداد دارد.
 
حفره آبی بلیز
 
خم نعل اسب، آریزونا
خم نعل اسب (به انگلیسی: Horseshoe Bend) نام خمیدگی‌ای از رودخانهٔ کلرادو است که به نعل اسب شباهت دارد و در نزدیکی شهر پیج، آریزونا، ایالات متحده قرار دارد. مردم منطقه از این خمیدگی اغلب با نام «کینگ بند» یاد می‌کنند. با ورود به این مکان وهم آلود با خمیدگی نعل اسبی در رودخانه کولورادو و رنگ‌های غنی، احساس می‌کنیم به سرزمین بیگانگان قدم گذاشته ایم!  
 
 خم نعل اسب
 
در این مطلب قصد داریم مناطق مختلفی از جهان را به شما معرفی کنیم که هر کدام وی‍ژگی های خاصی دارند. بعضی ساخته دست بشر و برخی دیگر از دیدنی های طبیعت هستند که هر کدام به نوبه ی خود جای تامل دارند. امید است که مورد توجه و استفاده قرار بگیرد…
 
اهرام مصر
مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است. این هرم برای فرعون خوفو ساخته شده است.طول این هرم ۱۴۰ متر است و ساخت آن ۲۰ سال طول کشید.
 مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از ۱۲ هزار سال پیش نسبت می‌دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.
 
اهرام مصر
 
تخت جمشید
تخت جمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده ‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز بوده ‌است. تخت جمشید با نام‌های پارسه، هزارستون، چهل منار و پرسپولیس نیز معروف است. بنیانگذار تخت جمشید داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایارشا و نوه‌اش اردشیر یکم با گسترش این مجموعه به بزرگی آن افزودند. بسیاری از اطلاعات موجود که در مورد تاریخ هخامنشیان و فرهنگ آنها در دسترس است به خاطر سنگ‌نبشته‌هایی است که در این کاخ‌ها و بر روی دیواره‌ها و لوحه‌های آن حکاکی شده ‌است. باور تاریخ دانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و احتمالاً بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود. با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در شهرستان مرودشت در استان فارس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تأیید می‌کنند. این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.
 
تخت جمشید
 
دیوار چین
این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال ۱۹۸۷ در "فهرست میراث جهانی" ثبت شد. این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی است که از فضا قابل رویت می باشد، بارها تکذیب شده است ولی هنوز در باور عوام جا دارد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد. در دوره حکمرانی سلسله های بهار و پاییز و کشورهای جنگجو، میان دوک ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ۲۲۱ قبل از میلاد، امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین، دیوارهای دوک ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه ها درآمد. او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند.
 
 
شهر Al Hajarah ، یمن
این شهر کوچک در کوه هراز در حدود یک هزار سال پیش ساخته شده است. مناظر اطراف و چشم اندازهای آن با ساختمان های قدیمی بسیار شگفت انگیز است اما خطر بزرگی وجود دارد و آن نزدیکی سازه ها به لبه های پرتگاه است!
 
 
صومعه XUANKONG SI ، چین
یک صومعه که در قرن پنجم و با استفاده از تکنیک های باستانی در کناره کوه ساخته شده و تا به امروز به همان شکل باقی مانده است. این صومعه در یکی از پنچ کوه مقدس در چین واقع شده است.
 
 
 
شهر Cappadocia ، ترکیه
خانه برای ۲۵۰۰ نفر ! این شهر کوچک و شگفت انگیز که در قرن ششم ساخته است در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مکان های عجیب در واقع رسوبات ماسه و سنگ است که توسط ساکنان به خانه تبدیل شده است.
 
شهر Cappadocia
 
صومعه Roussanou، یونان
"Metéora" که به معنی "سنگ معلق در هوا" سنگی بزرگ است که در مقابل فرسایش تا کنون پایدار بوده است و این صومعه بر بلندای آن قرار دارد . این مکان در کشور یونان است.
 
صومعه Roussanou
صومعه Roussanou
 
روستای Setenil de las Bodegas ، اسپانیا
این روستا در استان Andalucía ، در داخل سنگ ها ساخته شده است. وقتی وارد خانه هایشان می شوید صخره ها را می بینند، وقتی در شهر قدم میزنید از روی صخرها عبور می کنید. در گذشته به دلیل آب و هوای مطلوبش این شهر به انبار مفیدی جهت نگهداری از انواع مواد غذایی مبدل شده بود.
 
روستای Setenil de las Bodegas
 
خانه های Matmâta ، تونس
ساکنان Matmâta گودال هایی در زمین ایجاد کرده و سپس اقدام به حفر تونل بر روی دیواره های آن کرده اند. این خانه های باستانی یکی از عجیب ترین اماکن موجود در جهان است. تا کنون هیچ کس دقیقا متوجه نشده است که آنها چرا این راه را برای ساختن خانه انتخاب کرده اند. اما گروهی می گویند که بربرها برای در پناه قرار گرفتن از دست مصریان آن ها را ساخته اند.
 
خانه های Matmâta
 
معابد انگکور وات
انگکور وات نام مجموعه ای از معابد است که در اوایل سده دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات که تا به امروز به خوبی حفظ شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می شود.
این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به شمار می آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است. "انگکور وات" ترکیبی امروزی به معنای "پرستشگاه شهر" است. "انگکور" شکل بومی کلمه نوکور است که از واژه سانسکریت ناگارا به معنای پایتخت یا شهر گرفته شده و "وات" نیز واژه خمری برای معبد است. پیشتر این معبد به نام Preah Pisnulok شناخته می شد که لقب پس از مرگ بنیان گذارش شاه سوریاوارمان دوم بود.
 
معابد انگکور وات
 
قلعه سیجیریا، سریلانکا
سیجیریا در ناحیه ماتیل سریلانکا یک صخره بسیار بزرگ نظامی و در واقع یک قلعه قدیمی است که در میان جنگلهای پهناور پنهان شده است. این محل به جهت نقاشیهای باستانی مورد توجه توریستها است. 
 
سیجیریا
 
کویر لوت؛ گرمترین نقطه ی زمین
در مورد گرمترین نقطه جهان بحث های بسیاری وجود دارد. برخی صحرای العزیزیه لیبی که بالاترین دمای ثبت شده در آن ۵۸ درجه سانتیگراد است و برخی دره مرگ (Death valley) در کالیفرنیا با ۵۶ درجه سانتیگراد را گرمترین نقطه جهان می دانند. اما ماهواره ی سازمان ناسا در کویر لوت دمای ۷۱ درجه سناتیگراد را نیز ثبت کرده است و کارشناسان معتقدند که این دما بالاترین دمای ثبت شده در جهان است.
 
کویر لوت
 
قله اورست
قله اورست به طور رسمی، با ارتفاعی بالغ بر ۸۸۴۸ متراز سطح دریا،  بلندترین قله ی جهان محسوب می گردد. صعود به قله اورست زیاد مشکل نیست، ولی این بدان معنی نیست که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. برای صعود به اورست، علاوه بر ابزار و وسایل مورد نیاز، کمکهای تخصصی که ارزان هم نیستند، ضروری می باشد. تا به حال ۲۱۰ نفر از افرادی که قصد صعود به اورست را داشته اند، جان خود را در این راه از دست داده اند. اکثر آنها در منطقه ی موسوم به "منطقه ی مرگ" که شرایط آن به شدت بحرانی است(میزان اکسیژن برای حیات انسان کافی نیست) جان باخته اند.
 
قله اورست
 
قله چیمبورازو در اکوادور؛ مرتفع ترین نقطه از مرکز زمین
همه می دانند که قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر مرتفع ترین قله و بلندترین نقطه جهان از سطح دریاست اما آنچه خیلی ها نمی دانند این است که قله چیمبورازو با ارتفاع ۶۳۲۰ متر بلندترین نقطه جهان از مرکز زمین است. قله چیمبورازو در نزدیکی خط استوا حدود ۲ کیلومتر نسبت به قله اورست، از مرکز زمین دورتر است.
 
قله چیمبورازو در اکوادور
 
آبشار آنجل؛ بلندترین آبشار جهان
آبشار آنجل در ونزوئلا با ارتفاع ۹۸۴ متر بلندترین آبشار جهان محسوب می شود.
 
آبشار آنجل
 
اویمایکن؛ سرد ترین نقطه مسکونی روی زمین
اویمیاکن روستایی است در سیبری واقع در روسیه با ۸۰۰ نفر جمعیت. پایین ترین دمای ثبت شده در این منطقه ۷۱ درجه سانتیگراد زیر صفر است و به همین دلیل سردترین نقطه مسکونی جهان محسوب می شود.
 
اویمایکن
 
دره های بیابانی؛ خشک ترین نقطه جهان
حدود ۲ میلیون سال است که در دره های بیابانی (dry valleys) واقع در آنتارتیکا بارندگی صورت نگرفته است و فاقد یخ، آب یا برف هستند. می گویند دره های خشک آنتارتیکا با زمین های خشک و بی آب و علف پوشیده از شن، شبیه ترین قسمت زمین به کره مریخ است. این سرزمین جایی است در میان Victoria land ، McMudo، Sound . از آن دست زمین هایی که هرگز رنگ برف به خود نمی بینند . اما دلیل شباهت این منطقه به مریخ بیابانی بودن آن نیست که در زمین بیابان بی آب و علف کم نیست، بلکه چیزهایی در این منطقه مشاهده
می شود که در زمین دیده نشده است؛ یخ در بیابان . در این منطقه دره هایی هست، پوشیده از یخ و البته در زیر یخ ها، در آب هایی شور،جاندارانی هم زندگی می کنند، چیز هایی که هرگز در هیچ منطقه بیابانی دیگری دیده نشده است . تحقیقات روی این موجودات و دلایل پیدایش این سرزمین همچنان ادامه دارد.
 
دره های بیابانی (dry valleys)
 
عمیق ترین نقطه اقیانوس ها
گودترین نقطه جهان چاله ماریاناس (گودال ماریان) در اقیانوس آرام است. عمیق ترین نقطه این چاله حدود ۱۱ هزار متر عمق دارد. اگر قله اورست را به درون این گودال بیندازیم قله آن بیش از دو کیلومتر در اعماق این اقیانوس فرو خواهد رفت. فشار آب در ته این گودال ۱۰۰۰ برابر فشار در سطح دریاست. در سال ۱۹۶۰ نیروی دریایی آمریکا زیر دریایی را با دو سرنشین به کف این گودال فرستاد. و آنها ماهی، خرچنگ و دیگر موجودات دریایی را در اعماق این گودال مشاهده کردند.
 
چاله ماریاناس
 
پست ترین نقطه جهان
دریاچه بحر المیت با ارتفاع ۴۲۲ متر پایین تر از سطح دریا، پست ترین ساحل جهان را دارد. این دریاچه در مرز اردن و فلسطین اشغالی واقع است. جاده دور این دریاچه نیز کم ارتفاع ترین جاده جهان محسوب می شود. به دلیل شوری بیش از حد آب (۱۰ برابر بیشتر از دریای مدیترانه) این دریاچه، هیچ موجود زنده ای در آن زندگی نمی کند، به همین دلیل هم نام این دریاچه بحر المیت یا دریای مرده است.
 
بحر المیت
 
دریاچه خون در ژاپن
اما دیگر مکان عجیب و غریب دنیا در ژاپن واقعاست؛ چشمه ی آب گرم قرمز رنگ که با هم یک دریاچه را تشکیل داده اند . رنگ قرمز این دریاچه به دلیل فراوانی عنصر آهن در آب آن است.
 
دریاچه خون در ژاپن
 
حفره آبی بلیز
حفره آبی، در بلیز. یکی از بزرگ ترین حفره‌های آبی کره زمین، این حفره عمیق آبی در زیر آب‌های ساحل بازیل امتداد دارد.
 
حفره آبی بلیز
 
خم نعل اسب، آریزونا
خم نعل اسب (به انگلیسی: Horseshoe Bend) نام خمیدگی‌ای از رودخانهٔ کلرادو است که به نعل اسب شباهت دارد و در نزدیکی شهر پیج، آریزونا، ایالات متحده قرار دارد. مردم منطقه از این خمیدگی اغلب با نام «کینگ بند» یاد می‌کنند. با ورود به این مکان وهم آلود با خمیدگی نعل اسبی در رودخانه کولورادو و رنگ‌های غنی، احساس می‌کنیم به سرزمین بیگانگان قدم گذاشته ایم!  
 
 خم نعل اسب
 
آموزش زبان انگليسي در خواب
با ضمير ناخوداگاه خود زبان ياد بگيريد !!!
3 CD
ديگر يادگيري زبان انگليسي دشوار نخواهدبود.
 
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 9600تومان
قيمت : 8000 تومان
 آلبوم يادگيري مكالمه انگليسي درخواب مجموعه اي است بي نظير وكامل از 18 درس وتمرين آموزش مكالمات زبان انگليسي كه درسها بصورت گفتاري وبه فرمت فايل هاي صوتي mp3 (( قابل استفاده باتمام وسايل پخش سي دي هاي صوتي )) وبه 2 زبان فارسي وانگليسي همزمان ارائه مي شود. اين صداها با تلفيق دو تكنولوژي زنده نمايي صحنه هاي صوتي درداخل جمجمه يا Binaural Sounds وتكنيك منحصر به فرد همسازي وهمگامي مغزي   Brain Synchronizing ازطريق هدفون براي مغزهنگام خواب ، قابل شنيدن مي باشند وبه دليل همراه داشتن امواج خاص فعال سازي ذهن هنگام پخش درس ها ، مغز شما رادرعالي ترين شرايط كاري ( يعني درخواب ودرزمان استراحت )‌وبه راحت ترين شيوه ، با واژه ها وجملات اساسي زبان آشنامي سازد.
شما وقتي از خواب بيدار مي شويددركمال حيرت مي بينيدكه نسبت به روز قبل هزاران لغت جديد برايتان معنادارشده اند وبه طور ناخودآگاه بخش اعظم مفاهيم مكالمات روزمره ونوشته هاي انگليسي را درك مي كنيد!!
 
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 9600تومان
قيمت : 8000 تومان

متن درسها نيز براي مراجعه بصورت فايل قابل چاپ و تكثير درداخل مجموعه قرارداده شده است .
ديگريادگيري زبان انگليسي دشوار نخواهدبود.
به كمك ضمير ناخودآگاه درخواب انگليسي بياموزيد!!

امواج مغزي انسان در حالت خواب با حالت بيداري تفاوت مي كند. وقتي انسان خواب است امواج مغزي او شكل خاصي مي گيرند و به همين دليل انسان خوابيده فقط آن امواج را مي شناسد و با آن امواج واكنش هاي بدن خود را تنظيم مي كند.
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 9600تومان
قيمت : 8000 تومان

حال تصور كنيد كه يك دوره كامل آموزش انگليسي به صورت صوتي (و به شكل آموزش زبان مادري يعني ابتدا درس به فارسي تشريح و سپس به زبان انگليسي ارائه شود.) حاوي بيش از چهل ساعت آموزش با امواج مغزي حالت خواب مدوله شود. يعني به اصطلاح مهندسي مخابرات پوش امواج مغزي اصوات آموزشي باشند. در اين حالت مغز ضمن پذيرش امواج خواب عميق ، امواج ضميمه و پوش آن را نيز بدون مقاومت مي پذيرد و آنها را به دروني ترين لايه هاي خود راه مي دهد. اكنون فرض كنيد با تكنيك ‌binaural صداهاي آموزشي فضايي شوند. يعني به شكلي درآيند كه تمام محفظه اسكلت درون مغز را به سلطه خود درآورند و فرد خوابيده احساس كند كه به جاي يك صداي بيروني از درون فضاي سرش صداها بيرون مي آيند (يعني درست حالتي كه انسان وقتي با خودش حرف مي زند و گفتگوي دروني روزانه خود را شكل مي دهد).
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 9600تومان
قيمت : 8000 تومان

در اين حالت مغز انسان با لذت و شوق و آغوش باز تمام اطلاعات صوتي را بدون هيچ پيشداوري به درون حافظه عميق و ضمير ناخودآگاه ارسال مي كند. و چند ساعت بعد كه فرد از خواب بيدار مي شود مي بيند به طور ناخودآگاه هزاران واژه و اصطلاح انگليسي برايش آشنا و معنا دار شده اند و از همه مهم تر هنگام برخورد با يك مطلب احساس مي كند كه قبلا آن را جايي شنيده است و برايش بسيار آشنااست. با توجه به اينكه اين شيوه يادگيري مستقيما در داخل مغز و سوار بر محمل امواج مغزي صورت مي گيرد ،
 اثر بخشي آن فوق العاده است. اين در حالي است كه درس هاي آموزشي انتخابي همزمان فارسي و انگليسي هستند و در نتيجه فرد احساس مي كند كه درس هاي انگليسي داده شده در حقيقت بخشي توسعه يافته از واژه نامه و دايره لغات فارسي او هستند و به قولي ديگر زباني جديد نياموخته بلكه همان زبان مادري اش را توسعه داده است كه اين شكل يادگيري زبان عالي ترين و صحيح ترين شكل ممكن براي آموختن يك زبان جديد است.
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 9600تومان
قيمت : 8000 تومان
مجموعه يادگيري انگليسي در رويا با حضور بيش از پنجاه مهندس و روانشناس و زبان شناس تهيه شده است و در نوع خود عالي ترين شكل آموزش سريع زبان انگليسي براي تمام سنين محسوب مي شود.
هر چند كليه درس ها به صورت MP3 و قابل پخش با كليه سي دي هاي پخش صوتي تهيه شده اند اما در داخل همان سي دي براي كساني كه كامپيوتر دارند ، فايل هاي درسي نيز به صورت قابل كپي و قابل چاپ گنجانده شده اند.
 
 
نرم افزار مشاهده شبكه هاي دنيا
[i]
با هزينه هاي هنگفت راه اندازي ماهواره هاي مختلف خداحافظي كنيد
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
آموزش آب كردن شكم در 90 روز
[i]
شكمي كاملا عضلاني و شش تكه داشته باشيد
 
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش رفتارهاي جنسي
[i]
زوجهاي جواني كه از مطرح كردن مسائل جنسي بين خود خجالت مي‏كشند
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش رفتارهاي زناشويي
[i]
ويژه زوجهاي جواني كه مي‏خواهند زندگي زناشويي سالمي را بنا كنند.
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
خورش آلو با مرغ از گلي فراهاني
[i]
جديدترين و جنجالي ترين فيلم گلشيفته فراهاني
 
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فيلم There Be Dragons
[i]
فيلم جديد ، فوق العاده ديدني و درام با حضور گلشيفته فراهاني در نقش ليلا
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فقر و فحشا
[i]
فقر و فحشا خود فروشي زنان خياباني و دختران فراري جنجالي ترين فيلم مستند تاريخ
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
30 مستند جنجالي ايران
[i]
جنجالي ترين مستندهاي تاريخ همه يكجا براي شما ارسال ميشود
قيمت: 10500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك كيم كارداشيان
[i]
حتما شما هم دوست داريد مثل اين  خانم اندام مناسبي داشته باشيد
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
مستند بدن انسان از جئوگرافيك
[i]
در اين فيلم شما سوار كشتي جادويي نشنال جئوگرافيك ميشويد
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
شيرين فيلم اكران نشده در ايران
[i]
فيلمي جنجالي از عباس كيارستمي با حضور گلشيفته فراهاني!!!
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
هفت پرده
[i]
فيلم جنجالي و اكران نشده از گلي فراهاني با حضور فريبرز عرب نيا و ماهايا پطروسيان
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك (كارمن الكترا)
[i]
برترين وجديدترين آموزش ايروبيك با مشهورترين هنر پيشه هاليوود (كارمن الكترا)
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
آموزش رقص سالسا
[i]
آموزش رقص سالسا به صورت گام به گام
 
قيمت: 5500  تومان 
 
 
[t] [k]
 
 
تهران من، حراج
[i]
واقعيت هاي جامعه و نيازهاي واقعي جوانان را فقط در اين فيلم ببينيد.
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سريال پايتخت
[i]
جديدترين و داغترين سريال عيد نوروز سال 1390
قيمت: 7500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سريال بي نظير مختارنامه
[i]
پربيينده ترين و جنجالي ترين سريال سال 90
 
قيمت: 15500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
دو فرشته
[i]
فيلمي كه هرگز مجوز نگرفت ورنگ پرده سينما را نديد!!
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فصل نهايي فرار از زندان
[i]
مايكل اسكوفيلد نمرده است !!
 
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
گيره و بست بند لباس خانمها
[i]
و جلوگيري از نمايان شدن بند لباس شما
قيمت: 3000  تومان 
 
[t] [k]
 
مستند پشت پرده مرگ بن لادن
[i]
آيا صدام و بن لادن زنده اند؟ آيا بزودي گروه تروريستي جديدي راه اندازي خواهد شد؟
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
سريال نابــــــــرده رنج
[i]
ببينيد و فقط و فقط بخنديد !!!
 
قيمت: 13500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سريال ساختمان پزشكان
[i]
پرطرفدارترين سريال سال 90 ...از خنده اشكهايتان سرازير مي شود
قيمت: 9000  تومان 
 
[t] [k]
 
سريال دايي جان ناپلئون
[i]
بينظير ترين سريال طنز قبل از پيروزي انقلاب اسلامي
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سفر به اعماق جهان
[i]
آيا مي توانيم دري رو به گذشته باز كنيم يا راه ميان بري به آينده پيدا كنيم؟
قيمت: 6500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آخرين فيلم مايكل جكسون
[i]
آخرين تمرينات مايكل جكسون  براي حضور در آخرين كنسرتش مايكل ستاره اي كه دراوج رفت
قيمت: 3800  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مراسم كامل اسكار2012+فرش قرمز
[i]
پخش كامل تمام بخشهاي مراسم اسكار و صحنه دريافت جايزه اسكار اصغر فرهادي
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
تمام سريال هاي مهران مديري
[i]
مجموعه بي نظير و كامل تمام سريال هاي "مهران مديري" در يك پكيج !
قيمت: 21000  تومان 
 
[t] [k]
 
فيلم جنجالي عباس كيارستمي
[i]
با تماشاي اين فيلم شايد حقايق پنهان پشت  پرده سينماي ايران براي شما روشن شود
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
شاهكار مهران مديري
 
[i]
به مناسبت كريسمس 2011
 
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive