گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, October 24, 2009

[Tehroon-Online] ::Raz Haye Zendgi ~> Part 20 <~::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed


با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه تهرون آنلاین

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر به سايتها و ...

9092302201

9092303404


::رازهای زندگی: قسمت بیستم ::

 آرش روشن (عضو هیئت مدیره کانون طب سنتی ایران)

 

جهت دریافت اطلاعات جهت کاهش وزن سریع اینجا را کلیک کنید

سلام:

این بیستمین قسمت از سلسله مقالات طب سنتی است که به دست شما عزیزان میرسد امیدوارم تا کنون با روش های درمان سنتی ایرانی که ریشه در فرهنگ 13 هزار سالهء ما دارد آشنا شده باشید. شما میتوانید با حضور در دفاتر کانون طب سنتی از شرایط مزاج، روش های ساده درمان مشکلات و بیماری های خود ،امراض نهفته درون بدن خود و طریقه متعادل کردن امزاج و کسب سلامتی کامل خود بصورت رایگان به طریقه سنتی اقدام نمائید.انشاءا.. از قسمت های بعد کمی تخصصی تر وارد بحث طب سنتی خواهیم شد.

و اما: امروز میخواهم براتون تعریف کنم که طبیعت ،مادر درمان و طب سنتی ما میباشد و ما میتوانیم از طبیعت جهت درمان بیماری های خودمان درس فراوان بگیریم.

مثلا" زیاد شنیدیم که مار از پونه بدش میاد، و این موضوع باعث شده عصارهء پونه ضد سم مار و خزندگان شود و جهت درمان از عصاره این گیاه استفاده کنیم. یا مثلا" پلنگ هنگام بارداری به طرز غم انگیزی درد بارداری را به دوش میکشد و جهت آسایش و راحتی درد بارداری از گیاهی استفاده میکند به نام " خوار پلنگ". جالبه عصاره همین گیاه برای خانمهائی که مشکل اختلال قاعدگی یا مشکلات در دوران بارداری دارند فوق العاده موثر و مفید است.

پسته را نگاه کنید که دهانش باز است! این نشان میدهد که شما میتوانید مغز پسته را تا مدت طولانی در محیط باز نگه داری کنید و ارزش غذائی خود را حفظ خواهد کرد. ولی گردو با پوست بسته در صورتی که بیش از یک هفته مغز آن در معرض محیط باز باشد آنتی اکسیدان آن دچار تغییر و ارزش غذائی آن کم خواهد شد.به همین جهت در صورتیکه مغز گردو را در می آورید باید  آن را میل نمائید و از گذاشتن آن در یخچال خوداری نمائید.(مخصوصا" صرف پنیر+گردو که برای آن خاصیت درمانی زیادی ذکر کردند)

توی هفته ائی که گذشت تعدادی بیمار کودک داشتیم که دچار مشکلات گوارشی شدید و اسهال و شکوفه باران بودند که خانواده های این کودکان با توجه به حساسیت شدیدی که برای تغذیه فرزندشان داشتند به بن بست رسیده بودند که دلیل این مشکلات گوارشی چیست؟

پس از بررسی متوجه شدیم که مادران محترم  صبح به صبح برای باز کردن اشتهای کودک خود و تقویت آنان به جای قند و شکر در چائی آنها عسل میریختند و به مرور این امر باعث مشکلات گوارشی شدید برای کودک آنان شده بود.

من بارها اعلام کردم که عسل را با مایعات بالای دمای 65 درجه سانتیگراد ترکیب نکنید، دلیل این امر تبدیل اسید فرمیک عسل در دمای بالا به سم فرمیک میباشد که متاسفانه این امر در معده کودکان این خانواده ها غوغا کرده  و به مرور باعث به هم ریختن ترشح اسید معده ایشان شده است.بدبختانه توی نسخه بعضی از عطاری ها ترکیب عسل با آبجوش زیاد ذکر شده است.

بحث معده پیش اومد بد نیست این رو بدونید توی ژاپن به دلیل مصرف زیاد چائی، مرگ بر اثر زخم معده خیلی عادی هستش و اونجا ملتش عادت به مشکلات معده دارند. مدل زخم معده هم به صورت حفره ائی کوچک به قطر 5 تا 25 میلیمتر میباشد که به مرور بزرگتر میشود.

تشخیص زخم معده از زخم اثنی عشر به این صورت است که اگر با خوردن غذا درد در معده تشدید شد زخم معده است و اگر درد تسکین یافت زخم اثنی عشر است. بد نیست این رو هم بدونید در هر 24 ساعت بین 200 تا 3700 سانتیمتر مکعب گاز از دستگاه گوارش دفع میشود ،که روم به دیوار باد معده از همین قضیه شکل میگیره ...میدونید که پوست حبوبات تاثیر  به سزائی در شکل گیری گاز معده دارد و بهتره قبل از مصرف، حبوبات را چند ساعت در آب بخیسانید.اصولا" دو عامل سریع غذا خوردن و خوردن آب یخ و آب داغ هنگام صرف غذا دلیل اصلی به هم ریختن اوضاع گوارش میباشد. کسانی که نفخ معده دارند حتما" باید غذا را آهسته میل کنند و حسابی بجوند و پشت بند غذا از ترکیب زیره سبز+زیره سیاه+رازیانه  یک قاشق چایخوری همراه با آب ولرم میل کنند.

در ضمن بین چرندگان،بز  علف را با ریشه میخورد و به دلیل وجود آلکالوئیدها و مواد مغزی ریشه، مصرف شیر بز به مدت 14 روز تمامی اثرات زخم معده و اثنی عشر را از بین میبرد.مخصوصا" اگر در این مدت آهن تافته در آب نوشیدنی تان قرار دهید و صبح ناشتا شربت عسل میل کنید و تا یک ساعت بعد از آن چیزی نخورید

از مباحث معده اگر بگذریم، هنوز که هنوزه وقتی بچه ها شروع به شیطانی و سر و صدا میکنند، ماماناشون فریاد میزنند" سرسام" گرفتم.

این سرسام همان مننژیت یا ورم گرم مغز میباشد،که به علت به علت وجود نوعی باکتری به نام مننژ بین پرده های مغز و نخاع  آماس ایجاد میشود که این موضوع با تب ناگهانی،استفراغ و سردرد و کمر درد و تب خال همراه است.

توی مملکت ما استفاده طولانی از قرص های ضد بارداری،تماس با جیوه، استفاده از قابلمه آلومینیومی،استنشاق بوهای زننده،سر و صداهای شهری ،بالا بودن میزان کلسیم در خون و شوک عصبی از دلایل سرسام میباشد.

برای درمان سرسام: اول باید رگی در پشت به نام رگ قیفال را بزنید، آب شارژ شده طلا میل کنید،سعی کنید دائم عطسه کنید - روزی 3 کپسول پر شده فلفل قرمز بخورید و صورت را با برگ کلم پخته بپوشانید.در ضمن روزی یک بار اسفناج آب پز+عسل+سرکه+آلو + تمر هندی میل کنید و در انتها کدوی تازه بدون پوست را بسائید و 4 واحد آب کدو + یک واحد روغن کنجد اصل را مخلوط کرده و بجوشانید تا آب آن تبخیر شود، سپس ترکیب حاصل را در بینی بچکانید.

امروز داشتم روزنامه اقتصاد را میخواندم که توی آن دیدم نوشته" ایران بیشترین تعداد داروخانه را در بین تمام کشورهای دنیا دارد" و متاسفانه نشان میدهد که کشور ما کشور بیماری است. چون وقتی این همه تعداد داروخانه داشته باشیم نشون میده باید چرخ زندگی شان از آدمهای مریض بچرخه!!!!مخصوصا" که آمار سکته قلبی توی کشور ما در دهه اخیر بیداد میکنه، تا اونجا که خدای نکرده اگر کسی دچار بیماری قلبی شود و مثلا" به بیمارستان قلب تهران (شهید رجائی) برود از طبقه پائین در اورژانس نمیتونه امکان بستری شدن در اتاق های بالای بیمارستان داشته باشه و باید روزهای زیادی رو تو بخش اورژانس الاف بشه تا بلکه یکی از اتاق های بالای بیمارستان خالی بشه تا بتونه بستری بشه!! این توی کشور ما فاجعه است....کشوری که تا قبل از دهه 60 کمترین میزان مشکلات قلبی و عروقی را در دنیا داشت به یکباره یکه تاز شده است.

وقتی اونجا با دوستانم مشورت میکردم 85 درصد عامل این مشکلات را سطح چربی و کلسترول بالای بیماران ذکر کردند و روی در و دیوار آن پوسترهای تبلیغاتی واسه توضیح کلسترول بالا نصب میکردند.

منتهی باید بدونید که کلسترول متهم ردیف آخر است . متهم ردیف اول سمی است به نام " هموسیستین" که نباید بیشتر از 10 ثانیه در بدن بماند و این ماده دهها برابر خطرناکتر از کلسترول است.و برای دفع آن باید از ویتامین های گروه B استفاده کنیم. چون توی بدن خیلی از حیوانات سطح کلسترول آنها 10 برابر بدن انسان است و بررسی نشان میدهد که این حیوانات با وجود 6 ماه خواب زمستانی و وجود کلسترول بالا هیچگاه دچار رسوب در عروق نمیشوند و دلیل آن این است که کلیه این حیوانات به اندازه وفور ویتامین C میسازد.و همانطور که میدانید این ویتامین عامل جلوگیری از رسوب در جدار رگ ها میشود.

بهترین دارو برای پائین آوردن چربی خون : چای سبز+تخم کاسنی+تخم شوید+زرشک آبگیری میباشد که میبایست کل آنها را با هم مخلوط کرده و سپس 2 قاشق غذاخوری در یک لیوان آب بجوشانید و به عنوان چای میل نمائید.این روش فوق العاده موثر و جوابگوی مشکل چربی خون شما میباشد.

در آخر این مقاله ام میخواهم راجع به محصولی صحبت کنم به نام " برنج" !

اینطور که توی تبلیغات تلویزیون میبینید برنج محسن و مژده هی پز قد بلند خودشون رو میدهند و ملت ما هم فکر میکنند این نوع برنج ها از آسمون براشون نازل شده و به جای برنج های ایرانی سراغ این برنج میروند.

جهت اطلاع عرض میکنم که وجود ترکیب سرب+آرسنیک در برنج ،عامل قد کشیدن غیر طبیعی آن میشود و طبق اعلام رسمی اداره استاندارد مورخ 28 شهریور 88 از طرف آقای مهندس پور هاشم رئیس این سازمان میزان سرب موجود در این دو نوع برنج 15 برابر میزان استاندارد آن میباشد و انشاءا.. خبر دارید که سرب با گلبول های سفید و قرمز بدن شما چه میکنه؟؟؟؟

خوشبختانه برنج های ایرانی هنوز گرفتار این رفتارهای غیر انسانی نشده اند و میشه روی برنج های ایرانی حساب نمود.

خوب بریم سراغ جواب سئوالات شما عیزان ببینیم چه خبره!!

غزل از تهران: ریزش مو عوامل زیادی از قبیل ژنتیک و نوع تغزیه و مواد مصرفی و ... دارد! ولی برای درمان قطعی ریزش مو برای کسانی که دارای فولیکول ضعیف هستند قهوه+آرد نخود+مورد+حنا را به نسبت مساوی ترکیب نموده و سپس یک عدد زرده تخم مرغ را با یک مشت از این ترکیب مخلوط کنید و شب قبل از خواب روی سر خود ضماد نمائید و صبح بشوئید. برای کسانی که به خاطر استفاده از خشک کننده های برقی و یا رنگ موهای با PH بالا گرفتار ریزش مو میشوند پیشنهاد میکنم 5 عدد قرص HD (ضد بارداری) را بکوبید و  در الکل سفید 60 درصد 24 ساعت قرار دهید و روزی یکبار از محلول حاصل سر خود را ماساژ دهید و هفته ائی یکبار با آب سبزی شاهی سر خود را شستشو دهید.

عبدالصمد از کنگاور: برای رفع چروک و تیرگی و خشکی زیر چشم از کرم نمک استفاده کنید. فرمول ساخت آن روغن زیتون+نمک واقعی+اسارین میباشد که هنگام خواب یک لایه زیر چشم چرب کنید و بعد از یک ساعت با پنبه پاک کنید.

هادی از تبریز: برای درمان کمبود آهن باید از اهن دوبار تافته در یک لیوان آب استفاده کنید. منتهی آنطور که من در بازار آهنگران تهران گشتم متاسفانه آهن خالص به دلیل خاصیت زود زنگ زدگی و عدم مقرون به صرفه بودن زیاد خیلی کم پیدا میشه و فقط بصورت نعل اسب به فروش میرسد.همین نعل را بگیر و زنگ روی آن را پاک کن و استفاده کن.

سمیرا از زابل: بهترین ضد عفونی کننده پوست: عسل را با بخار آب گرم کنید و مقداری پودر جوانه گندم به ان اضافه نموده و مخلوط را به پوست بمالید.

زینب از تهران: برای رفع موهای زائد هنوز داروی رسمی در کشور ما ساخته نشده و قضیه روغن مورچه هم سرکاری هستش...ولی یک خبر خوب دارم که تیم طب سنتی از طریق عصاره گیاه بوخانوس ترکیبی را بدست اورده که حدود 80 درصد موهای زائد را قطعی طی 4 دوره برطرف میکند. ولی باید کمی صبر کنید تا از مراحل آزمایشی آن گذر کنیم و انشاءا.. در آینده در دسترس شما قرار خواهیم داد.

شاهین از تهران: دارچین قند خون را کنترل میکند و در صورت استفاده مشخص و با برنامه ریزی این گیاه، بدن نیاز کمتری به ترشح هورمون انسولین دارد.

دکتر طلعتی از تهران: اگر اسید پانتونیک بدن کم باشد، قند خون به سرعت پائین می آید.زیرا هورمون های غدد فوق کلیوی که برای تبدیل پروتئین به قند و چربی لازم است به وجود نمی آید که فورا" به حمله آسمی،تحرکیات روحی و حتی عود کردن زخم معده و اثنی عشر می انجامد.متاسفانه در ایران کسانی که تحت درمان با کورتیزون هستند دچار کمبود این اسید میباشند.

صفورا از تهران: داروهای گیاهی لاغری کانون طب سنتی بر اساس مزاج شما اماده و تهیه میشود و حتما" باید وضعیت مزاج شما در دسترس باشد. داروئی که شما برای کاهش وزن خود استفاده میکنید با داروی خانم X خیلی فرق میکند. مثلا" اگر شما دچار یبوست هستید و فشار خون بالا دارید میزان گیاه فره قات و تیغال و پودر سمنقل شما کم و سداب و انزروت و صبر زرد بیشتر میشود. این فرمولاسیون دقیقا" بر اساس مزاج افراد مختلف مشخص میشود و خدا را شکر هنوز حتی یک مورد ناراضیتی از محصولات لاغری کانون طب سنتی تا حالا نداشته ائیم.جهت اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

صابر از میاندواب: یکی از عناصری که باعث ایجاد سنگ کلیه میشود منیزیم میباشد که خوشبختانه در آب بعضی از قنات های کشور به میزان مناسب وجود دارد. ولی قطعی خورد کردن سنگ کلیه بصورت زیر میباشد:

کاکنج 10 گرم + اذحر 10 گرم+رازیانه 20 گرم+کاکل ذرت 15 گرم+دم گیلاس 15 گرم+خارخاسک 20 گرم+تخم جعفری 20 گرم+تخم کرفس 20 گرم ، همه را ترکیب نموده و سه قاشق غذاخوری را با چهار لیوان دم کرده و کمی بجوشانید. صبح و ظهر و شب قبل از غذا یک لیوان مصرف نمائید.
 

 

 سلامت باشید

آرش روشن

تلفن کانون طب سنتی ایران مشاوره رایگان : 88336487-88004967- 88336488

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive