گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Monday, October 5, 2009

[Tehroon-Online] ::IT News - 17 ShahRivar 88::



Send Pm Mehrad
Send Pm  Hamed

اخبار ای تی و دنیای فناوری روز 17 شهریور ماه88!

 

::کم مصرف ترین پردازنده ۶ هسته ای AMD معرفی شد::

روز دوشنبه کمپانی AMD از کم مصرف ترین پردازنده شش هسته ای خود رو نمایی کرد این پردازنده که AMD Opteron 2419 EE نام دارد مجهز به شش مگابایت حافظه کاشه سطح سه، سه مگابایت حافظه کاشه سطح دو (۵۱۲KBx6) و ۷۶۸KB حافظه کاشه سطح یک (۱۲۸KBx6) می باشد.

پردازنده مذکور از تکنولوژی های AMD Hyper-Transport 3.0 و AMD-V بطور کامل پشتیبانی می کند و گفتنی است معماری این پردازنده مبتنی بر هسته Istanbul بوده و فرکانس کاری آن ۱٫۸GHz می باشد.

به گزارش سایت HotOverclock پردازنده AMD Opteron 2419 EE بطور خاص برای استفاده در سرورهای پرقدرت و کم مصرف طراحی شده و تنها پردازنده شش هسته ای در کلاس Opteron می باشد که بطور متوسط مصرفی در حدود ۴۰ وات دارد. دقت کنید که پردازنده های سری AMD Opteron 2000 از جمله این پردازنده بر روی Server های ۲P یا دو پردازنده ای و مجهز به سوکت LGA1207 قرار می گیرند و قابلیت آدرس دهی حافظه های DDR2 را دارند.

به نقل از  کمپانی AMD این پردازنده جدید که با فناوری ۴۵nm SOI ساخته شده است نسبت به پردازنده چهار هسته ای AMD Opteron 2384 (دارای فرکانس کاری ۲۷۰۰MHz و مصرف ۷۵ وات) حدودا ۳۱% کارایی بیشتر به ازای هر وات توان مصرفی ارائه می دهد، پاتریک پتلا مدیر ارشد کمپانی AMD در بخش سرور افزود : "این پردازنده به طور ویژه جهت حل مشکل بزرگ این روز ها یعنی ایجاد و اجرای دیتا سنتر های بزرگ طراحی شده به طوری که بتوان با کمترین هزینه بیشترین کارایی را دریافت کرد."

قیمت AMD Opteron 2419 EE در حال حاضر برای خرید انبوه (۱۰۰۰ واحدی) ۹۸۹ دلار آمریکا اعلام شده است.

::نسخه ۱٫۰ کلاینت وبلاگ نویسیBlibo Blogger منتشر شد::

بالاخره بعد از ۱۰ ماه برنامه نویسی و توسعه کلاینت وبلاگ نویسی Bilbo Blogger نسخه ۱.۰ با اسم رمز GreenWay منتشر شد . این دقیقا حرفی است که توسعه دهندگان بیلبو در اولین خبر خود به صورت ناگهانی بر روی انجمن های اوپن سورس و لینوکسی منتشر کردند! بیلبو دقیقا معادل Windows Live Writer است که تا پیش از این تنها برای کاربران سیستم های مبتنی بر GNU/Linux منتشر می شد که از این پس و با انتشار نسخه ۱ پا به دنیای ویندوز هم گذاشته و به نوعی رقیب اوپن سورس Live Writer مایکروسافت محسوب می شود.

این نرم افزار طی چند ماه گذشته و نسبت به نسخه های آزمایشی پیشین خود بهبود هایی داشته که مهمترین آنها عبارتند از :

اضافه کردن امکان ذخیره (cache) لینک‌ها برای استفاده مجدد، در پنجره افزودن لینک

رفع مشکل تنظیم زمان پست (timestamp) برای APIهای Wordpress و MovableType

امکان فعال یا غیرفعال کردن غلط‌یاب املایی به صورت پیش‌فرض، در قسمت تنظیمات برنامه

رفع مشکل در ذخیره کردن پست‌های باز هنگام خروج از برنامه

رفع مشکل در مخفی کردن/نمایش جعبه ابزار

رفع مشکل فاصله بین بندها در ویرایشگر پست

و چندین بهینه سازی و رفع اشکال دیگر.

 

::بسته اصلاحی مایکروسافت برای ماه سپتامبر در راه است::

 

به روز رسانیهای امنیتی ماه سپتامبر مایکروسافت شامل چندین اصلاحیه برای ترمیم چند آسیب پذیری "بسیار مهم" که روی سیستم عامل ویندوز تاثیر می­ گذارند خواهد بود.

این شرکت در مجموع ۵ بولتن به همره اصلاحیه هایی برای گستره ای از نقایص امنیتی عرضه خواهد کرد.

این نقایص امنیتی می­توانند باعث شوند که افراد مهاجم با اجرای کد از راه دور، کنترل کامل سیستم قربانی را بدست بگیرند. این آسیب پذیریها تمامی نسخه های ویندوز از جمله ویندوز ویستا و Server 2008 را تحت تاثیر قرار می­ دهند.

به گفته مایکروسافت، یکی از این آسیب پذیریهای "بسیار مهم" می­ تواند بدون هیچ عملی توسط کاربر، باعث انتشار یک کرم اینترنتی گردد. به همین دلیل کاربران ویندوز باید اصلاحیه سه شنبه آینده را هرچه سریعتر اعمال نمایند. بر خلاف ماههای گذشته، این ماه مایکروسافت هیچ توضیحی درباره اصلاحیه روز سه شنبه و آسیب پذیریهای برطرف شده توسط آن نداده است.

به گزارش مرکز امنیت ایران، هنوز مشخص نیست که آیا اصلاحیه این ماه، آسیب پذیری مربوط به IIS که هفته گذشته منتشر شده بود و اکنون حملاتی بر مبنای آن نیز مشاهده شده است، را شامل می­ شود یا خیر.

::مرورگر Opera 10 منتشر شد::

اول ماه سپتامبر را شاید بتوان روزی نامید که هیچ مناسبت و یا جشنی در آن وجود ندارد (البته در روسیه این روز، روز جشن دانش و تحصیل نامگذاری شده است) بجز آن دیگر بعید می دانم مناسبت خاصی در این روز برگزار شود. با این وجود برای دنیای تکنولوژی، یک پیشرفت دیگر در این روز به وقوع پیوسته است و آن چیزی نیست جز؛ انتشار نسخه نهایی مرورگر محبوب اپرا ۱۰

بله، درست است. نسخه نهایی Opera 10 جهت دانلود در اختیار عموم قرار داده شده است. تغییرات جدید در این مرورگر قطعاً طرفداران آنرا خوشنود خواهد کرد

هنوز زمان زیادی از انتشار نگارش انتخابی اپرا (RC) نگذشته است … در حقیقت در ۲۵ ماه آگوست بود یعنی تنها ۵ روز پیش. در ادامه لیست برخی از مهمترین تغییرات اپرا ۱۰ را مشاهده می نمایید که البته بسیاری از آنها را قبلاً در نسخه RC نیز مشاهده کرده اید:

::تغییر کلی محیط ظاهری اپرا ۱۰::

- افزایش قابل ملاحظه سرعت بدلیل برخورداری از موتور جدید Opera Presto 2.2، به نحوی که سرعت مرورگر هنگام اجرای ابزارهای تحت وب مانند جی میل نسبت به نسخه های قدیمی تا ۴۰% افزایش یافته است.

- بهینه سازی در قسمت مدیریت ایمیل ها (Opera Mail)

- استفاده از Opera Turbo جهت خطوط اینترنت با سرعت پایین

- استفاده از یک غلط گیر املایی به منظور جلوگیری از غلط های نگارشی

- تغییر اندازه Thumbnail ها که در زبانه ها نمایش داده می شوند

-  قابلیت انجام تغییرات دلخواه در قسمت Speed Dial

::نرم افزار فیس بوک ۳٫۰ جهت نصب بر روی آیفون منتشر شد::

از این پس دارندگان آیفون قادر خواهند بود با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کمپانی اپل، جدیدترین نسخه از نرم افزار Facebook 3.0 را به صورت رایگان دریافت و نصب نمایند. در این نسخه، تمامی امکانات لازم جهت برقراری ارتباط شما با خدمات سایت فیس بوک مد نظر قرار گرفته شده است.

نگارش جدید این برنامه نه تنها از محیط ظاهری بهتری برخوردار شده است بلکه دارای امکانات بیشتری نیز می باشد و سرعت آن نسبت به قبل به مراتب بهتر شده است به نحوی که صفحات مورد نظر را سریعتر بارگزاری می نماید. امکان استفاده از پیغام رسان فوری از دیگر مزیت های این نسخه است.

در برنامه Facebook 3.0 حتی کاربران قادر خواهند بود از دکمه های "Like" نیز استفاده نمایند، این امکان در نسخه قدیمی ۲٫۵ وجود نداشت.

در صورتیکه قبلاً نسخه قدیمی این برنامه بر روی آیفون شما نصب شده باشد لازم است تا بجای بروز رسانی، ابتدا آنرا کاملاً حذف نمایید. دقت داشته باشید که فروشگاه اپل هنوز برچسب ۲٫۵ را به اشتباه نمایش می دهد اما پس از دانلود و نصب متوجه خواهید شد که نسخه ۳٫۰ برای شما نصب شده است.

 

::مایکروسافت خود را برای جشن معرفی ویندوز ۷ آماده می سازد::

 

از وبلاگ های ZDNet خبر می رسد مایکروسافت در حال آماده سازی مقدمات جشن انتشار سیستم عامل ویندوز ۷ است تا این مراسم را در تاریخ ۲۲ اکتوبر سال جاری مصادف با ۳۰ مهر ماه در شهر نیویورک برگزار نماید.

هرچند که تاکنون مایکروسافت در رابطه با جزئیات این جشن بسیار محافظه کارانه عمل نموده است اما طبق گفته "Mary Jo Foley" وبلاگ نویس ZDNet کمپانی مایکروسافت دعوتنامه های خود برای شبکه های خبری، وبلاگ نویسان و مسئولان شرکت های همکار، ارسال نموده است.

در بخشی از دعوتنامه مایکروسافت چنین آمده است: "همچنین بدین وسیله ما قصد داریم شما را جهت حضور در همایش مایکروسافت که در تاریخ ۲۲ اکتوبر در شهر نیویورک برگزار می شود، دعوت نماییم. این مراسم با سخنرانی مدیر ارشد مایکروسافت آقای استیو بالمر شروع خواهد شد و ایشان توضیحاتی پیرامون سیستم عامل ویندوز ۷ خواهند داد."

پیشنهاد می کنیم تا استیو بالمر خود را برای سخنرانی روز ۲۲ اکتوبر آماده می کند شما نیز سیستم خود را برای نصب ویندوز ۷ آماده نمایید.

 

::مایکروسافت تبلیغات Power Point 2010 را به نمایش گذاشت::

بسته نرم افزاری Office 2010 مایکروسافت که به زودی منتشر خواهد شد دارای بهبودهای فراوانی است به نحوی که هر یک از برنامه های آن به طور چشمگیری ارتقاء داده شده اند.

 

طی چند روز گذشته مایکروسافت یک فیلم تبلیغاتی از نرم افزار Power Point 2010 جدید خود را به نمایش گذاشته است. به گفته برخی کارشناسان نسخه جدید Power Point آنقدر پیشرفت داشته که می تواند گوی سبقت را از نرم افزار Keynote کمپانی اپل برباید.

 

طبق آنچه در وبلاگ برنامه نویسان Power Point 2010 آماده است:

- جهت برقرار ارتباط بهتر با سخت افزار ها، موتور نرم افزار بطور کامل متحول شده است.

- محیط ظاهری و افکت های مربوط به اسلاید ها تغییر کرده است.

- افکت های انیمیشن از ابتدا برنامه نویسی شده اند.

- امکان استفاده از Animation Painter فراهم شده است که با استفاده از آن یک انیمیشن را بین ابزارها کپی می نمایید.

- امکان رسم گراف های انیمیشن جدید با استفاده از صدا و تصویر فراهم شده است.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید!

Alireza_Mo_1366@Yahoo.Com

 
Click Here To Join Tehroon-Online

Your Advertisement

Ham3d

All Right Reserved By Tehroon-Online



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive