گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Sunday, December 15, 2013

||_Tehroon-Online_|| فیلم‌های ماندلایی!



 
فیلم‌های ماندلایی!
 
مرگ نلسون ماندلا برای اهالی سینما هم تکان دهنده بود چون او یکی از سینمایی ترین سیاستمداران دنیا به شمار می رفت.

وقتی اکران فیلم «ماندلا، راه طولانی آزادی» آغاز شد، قلب قهرمان واقعی آن از حرکت بازایستاد. مرگ ماندلا که در میانه دهه نهم عمرش زندگی می کرد، اتفاق عجیبی نبود؛ به خصوص که ماه ها عملا به صورت نباتی زندگی می کرد و کسی از او تصویری نمی دید. اتفاقا همین مقطع که بارها خبر مرگ ماندلا اعلام و بعد تکذیب می شد، فرصت خوبی به فیلمسازان داد تا بار دیگر سراغ این اسطوره ضد آپارتاید و نژاد پرستی بروند. ساخته شدن همین فیلم «ماندالا، راه طولانی آزادی» جاستین چادویک که پرهزینه ترین فیلم آفریقای جنوبی است و احتمالا با مرگ ماندلا به دریافت اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان امسال نزدیکتر شده، گواه همین ماجرا است. چنانچه مستندی از او هم در جشنواره کن آینده روی پرده می رود تا تعداد مستندهای ساخته شده درباره او از مرز 30 فیلم مستقل بگذرد.


زندگی دراماتیک ماندلا که 27 سالدر زندان ماند و از حضیض ذلت زندان به عزیز ریاست جمهوری رسید و نژادپرستی را در جنوبی ترین کشور قاره سیاه از بین برد، آنقدر فراز و نشیب دارد که نه تنها بیشتر از 6 بار در سینما که بارها در مستندها، ترانه ها، کتاب ها، کنسرت ها و .... بعنتوان قلب ماجرا مطرح شود. در میان همه سیاستمداران بدون شک ماندلا، ماندگارترین شخصیت سیاسی است که سینمایی شده است. در این مجموعه به مهمترین آثار سینمایی درباره ماندلا نگاهی انداخته ایم.

ماندلا * بازیگر نقش ماندلا: دنی گلوور

کارگردان: فیلیپ ساویل * محصول 1987

اولین فیلم قابل توجه درباره ماندلا در سال هایی که ماندلای 69 ساله در زندان آپارتاید بود، انگلیسی ها فیلمی درباره او ساختند که گلوور برای بازی در نقش ماندلا، نامزد امی شد. ماجرای فیلم 135 دقیقه ای که توسط شرکت Hbo در زیمبابوه فیلمبرداری شد، درباره دوران جوانی و زندان بودن ماندلا بود. استقبال جهانی از این فیلم باعث شد تا مسیر برای ساخت ادامه کارهای ماندلایی هموار شود. گلوور هم در کنار بازی در این نقش مانند خود ماندلا به فعالیت های ضد آپارتایدی ادامه می داد.

 

ماندلا و دکلرک * بازیگر نقش ماندلا: سیدنی پوآتیه

کارگردان: جوزه سارجنت * محصول: 1977

 

 

گام آخر ماندلا برای پیروزی. این فیلم که در زمان 79 سالگی ماندلا ساخته شد، صحنه رویارویی ماندلا با دکلرک، آخرین رئیس جمهور رژیم آپارتاید است. تقابل پوآتیه و مایکل کین که دکلرک شده، صحنه هایی عجیب در این فیلم 114 دقیقه ای خلق کرد.

پوآتیه اولین سیاهپوست اسکار گرفته بود و کین کارکشته نشان دادند دود از کنده بلند می شود. هر دوتایشان برای بازی در این فیلم، نامزد امی شدند. فیلم از اوج فشار بر ماندلا وبرتری دکلرک تا برعکس شدن ماجار را به تصویر کشید و به شدت به چشم آمد. به خصوص که ماندلا و دکلرک به دلیل جمع و جور کردن بدون درد غده آپارتاید، 4 سال قبلش جایزه صلح نوبل گرفته بودندو حالا ماندلای 79 ساله شاهد بازی پوآتیه به جای خودش بود.

 
مالکوم ایکس * وقتی ماندلا، بازیگر شد

کارگردان: اسپایک لی * محصول: 1992

اولین و آخرین بازی سینمایی خود نلسون ماندلا. در صحنه آخر این فیلم آمریکایی، ماندلا بعد از 27 سال از زندان آزاد می شود و نقش یک معلم مدرسه را بازی می کند. او در سن 74 سالگی به دلیل علاقه شخصی به مالکوم ایکس و با دعوت اسپایک لی، حاضر شد تا بلافاصله بعد از پایان زندان 27 ساله اش در این فیلم بازی کند.

او در بخشی از فیلم سخنرانی مالکوم ایکس را تکرار می کند: «اعلام می کنیم که حق داریم مانند دیگر انسان های زمین باشیم و باید به عنوان انسان مورد احترام قرار بگیریم و باید در این جامعه، روی این زمین و د راین دوره، از هرگونه حقوق انسانی که خواهان احیای آن هستیم، برخوردار بشویم...»

آخرین جمله عبارت مذکور این بود: «به هر طریق لازم» که ماندلا حاضر به گفتن آن در برابر دوربین نشد زیرا ممکن بود دولت آپارتاید از این جمله به ضرر او استفاده کند. بنابراین در آخرین لحظات جمله «به هر طریق لازم» توسط خود مالکوم ایکس ادا شد. علاوه بر این فیلم، ماندلا که عاشق بوکس بود، به فیلم علی ساخته مایکل مان هم علاقه زیادی داشت، طوری که بعد از تماشای آن از دست اندرکاران آن تشکر و قدردانی ویژه به عمل آورد.

 
خداحافظ بافانا * بازیگر نقش ماندلا: دنیس هایزبرت

کارگردان: بیل آگوست * محصول 2007

رابطه زندانبان و زندانی همیشه سوژه جذابی بوده و هست؛ مثل سریال فرار از زندان یا پاپیون. 27 سال در بند بودن ماندلا هم بهانه خوبی به بیل آگوست 59 ساله دانمارکی داد تا رابطه ماندلا را با جیمز گریگوری زنبدانبان سفید پوستش که 20 سال مراقبش بود موشکافی کند. داستانی واقعی از تغییر زندگی و جهان بینی جیمز با بازی جوزف باینس که به مرور از مزدوری خشن به مریدی مهربان تبدیل می شود.

این فیلم براساس بخش هایی از کتاب خاطرات خود گریگوری ساخته شدو روایت زندگی شخصی او را با زن و دو بچه اش به تصویر می کشد. این فیلم 118 دقیقه ای جایزه صلح فیلم برلین را به دست آورد و در آمریکا به نام «رنگ آزادی» اکران شد چون خیلی هایشان نمی دانستند بافانا در زبان بومی آفریقای جنوبی به معنای پسران است.

 
وینی ماندلا * بازیگر نقش ماندلا: ترنس هوارد

کارگردان: دارل روت * محصول 2011

 

 

فیلم، ماجرای زندگی همسر ماندلا است که تلاش می کند تا همسر در بندش را آزاد کند. این فیلم در حقیقت یک جور نگاه از بیرون به ماجرای ماندلا است. 38 سال زندگی مشترک با نلسون ماندلا که سرانجام در سال 1996 به طلاق کشید. جنیفر هادسون، وینی ماندلا شد و توانست تلاش یک زن انقلابی سیاه پوست تنها را به تصویر بکشد. دارل روت، فیلمساز انگلیسی الاصل مقیم آفریقای جنوب این فیلم را با هزینه 15 میلیون دلار در خود آفریقای جنوبی ساخت. وینی ماندلا بدون مشورت با خود وینی ماندلا جلوی دوربین رفت و برای همین با حرف و حدیث های طرفداران وینی همراه شد.

علاوه بر این فیلم، یک سال قبلش، یک فیلم تلویزیونی به نام «خانم ماندلا» به کارگردانی مایکل ساموئلز از تلویزیون انگلیس پخش شد. داستان اصلی این فیلم، تغییرات وینی از یک دختر معصوم روستایی به یک فعال سیاسی ضد نژادپرستی را نمایش می دهد و اینکه چگونه از یک زن عاشق و شیفته نلسون ماندلای زندانی، به یک انقلابی آتش بیار تبدیل شد. دیوید هروود هنرپیشه انگلیسی، ماندلا شد و «سوفی اکوندو» دیگر هنرپیشه انگلیسی نقش وینی ماندلا را بازی کرد. اوکوندو برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت بهترین هنرپیشه نقش اول زن در جشنواره تلویزیونی بفتا شد.

 
شکست ناپذیر * بازیگر نقش ماندلا: مورگان فریمن

کارگردان: کلینت ایستوود * محصول: 2009

مهمترین فیلم درباره ماندلا. مورگان فریمن بازیگر سیه چرده و نام آشنای هالیوودی، بیشترین شباهت را به ماندلا دارد. شباهتی که در همان نگاه اول هم کاملا به چشم می آید. کلینت ایستوود کارکشته در 80 سالگی و در شکست ناپذیر، سراغ استفاده از این شباهت شد. اتفاقی که باعث شد تا ماندلا در 91 سالگی شبیه ترین بازیگر به خودش را بر پرده سینما ببیند.

فریمن و ایستوود قبل از این در دو فیلم نابخشوده و دختر میلیون دلاری با هم همکاری کرده بودند و این فیلم که با هزینه 50 میلیون دلار ساخته شد، سومین کار مشترک بود. ضلع سوم این فیلم هم مت دیمون بود. دیمون، نقش یک بازیکن سفیدپوست راگبی به نام فرانسیس را بازی می کند.

بعد از نابودی آپارتاید است و ماندلا با بازی فریمن که حالا رئیس جمهور شده تلاش می کند تا با رفاقت و دعوت از فرانسیس، جو منفی علیه سفیدپوستان را بشکند. فیلم براساس رمان «بازی با دشمن» نوشته جان کالین ساخته شد و اسم فیلم هم از شعر «شکست ناپذیر» نوشته ویلیام ارنست هنلی گرفته شد؛ شعری که ماندلا آن را روی تکه ای کاغذ نوشته بود و در سال های زندان به همراه داشت.

فریمن و دیمون برای بازی در این فیلم نامزد اسکار شدند اما این فیلم توانست از جشنواره گلدن گلوب جوایز بهترین هنرپیشه نقش اول مرد، بهترین هنرپیشه نقش مکمل مردو بهترین کارگردانی را به دست بیاورد. قبل از ساخت فیلم، فریمن 73 ساله گفت ماندلا از اینکه او نقشش را بازی کند، راضی است.

 
راه طولانی تا آزادی * بازیگر نقش ماندلا: ادریس آلبا

کارگردان: جاستین چادویک * محصول: 2013

فیلم درست در زمان مرگ ماندلا اکران شد تا موج احساسی آن در فروش اش موثر باشد. راه طولانی تا آزادی که براساس کتابی که 20 سال پیش به همین نام منتشر شد، جلوی دوربین رفت تا ماندلا را شخصیتی ورای امور سیاسی، شخص علاقمند به بوکس و ماشین و وکالت نشان بدهد.

 

 

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای آفریقای جنوبی با زمان طولانی 146 دقیقه تا به حال فروش خوبی داشته است. جالب اینجاست که تا چند سال قبل، فریمن تلاش ناموفقی برای ساخت این فیلم داشت تا اینکه قرعه به نام چادویک جوان افتاد.

نایش این فیلم در مراسم اکران خصوصی در لندن با حضور زیندزی و زنانی، دختران ماندلا با اعلام درگذشت نلسون ماندلا همزمان شد که به به درخواست دختران او نمایش آن ادامه پیدا کرد. به عقیده کارشناسان، آلبای 40 ساله که در این فیلم بازی قابل توجهی داشته، بیشتر از قبل دیده خواهد شد. چیزی شبیه فارست ویتاکر که نقش ایدی امین، دیکتاتور اوگاندا را در فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند بازی کرد و اسکار گرفت.

 
نگاهی به چند چهره سیاسی جهان که سینمایی شده اند

سینما سیاست

پرداختن به چهره های سیاسی معاصر هم جذاب است و هم مخاطرات دارد. نگاهی به فیلم های ماندگار این حوزه نشان می دهد که بازیگران این نقش ها، اگر درست انتخاب و گریم شوندو خوب بازی کنند، نزدیکترین گزینه برای شکار اسکار و بقیه جوایزند. ملاحظات مختلف در کشور ما باعث شده تا سینمای ما چندان به این فضا نزدیک نشود و فقط سراغ شخصیت های قدیمی تر مثل مدرس، امیر کبیر، قائم مقام و ... برویم اما در جهان، فیلم هایی درباره شخصیت های سیاسی زیادند. شخصیت هایی مثل چه گوارا، گاندی، استالین، هیتلر، صدام، موسولینی، نیکسون، کندی و ... اینجا به چند نمونه که بازیگران نقش های سیاسی، اسکار گرفته اند اشاره می کنیم.

گاندی * ریچارد آتنبرو * 1981

بازیگر نقش گاندی: بن کینگزلی

فیلمی که 32 سال قبل درباره قهرمان استقلال هند ساخته شد، 8 اسکار گرفت که یکی از آنها به بن گینگزلی رسید. او با گریمی عجیب، گاندی شد. ساخته شدن این فیلم توسط انگلیسی ها و مهربان نشان دادن استعمارگران هند، با واکنش هایی روبرو شد. در این فیلم 3 ساعته، حدود 330 هزار سیاهی لشگر حاضر بودند که رکورددار بیشترین تعداد سیاهی لشگر در تاریخ سینماست. این فیلم چند بار از تلویزیون خودمان هم پخش شد.

لینکلن * استیون اسپیلبرگ * 2012

بازیگر نقش لینکلن: دنی دی لوئیس

 

 

نامزد 12 جایزه اسکار در مراسم پارسال که 2 اسکار گرفت. یکی از 2 اسکار، اسکار بهترین بازیگر مرد بودکه دنی دی لوئیس برد. او در این فیلم با گریمی سنگین نقش رئیس جمهور آمریکا در زمان جنگ داخلی این کشور را بازی کرد؛ فیلمی که با زمان 150 دقیقه، فیلمی طولانی و با بودجه 65 میلیون دلاری، پرخرج بود. لینکلن، ریتم کندی دارد و واقعا راست کار آنهایی است که جزئیات را در کار تاریخی می پسندند.

آخرین پادشاه اسکاتلند * کوین مک دونالد * 2006

بازیگر نقش ایدی امین: فارست ویتاکر

بازی خیره کننده ویتاکر در نقش دیکتاتور اوگاندا، آنقدر مبهوت کننده بود که با وجود شباهت نه چندان زیاد ویتاکر و ایدی امین، اسکار به او رسید. فیلم براساس کتاب خاطرات پزشک اسکاتلندی امین نوشته شده بود و ویتاکر، روحیات جنون آمیز و ناگهانی امین را به قدری خوب درآورده بود که مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

بانوی آهنین * فیلیدا لوید * 2011

بازیگر نقش تاچر: مریل استریپ

استریپ برای بازی در نقش تاچر، سه جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را شکار کرد تا معلوم شود او چطور توانسته فضای متناقض قدرتمندی و کهولت نخست وزیر انگلیس در دهه 80 را از آب دربیاورد. ترکیب صحنه های جنگ افروزی در حمله به جزایر فالکلند و نگاه مادرانه تاچر، جالب توجه بود. بانوی آهنین مثل ماندلا، راه طولانی آزادی در زمانی مورد اقبال قرار گرفت که قهرمان واقعی آنها تازه فوت کرده بود.
 
20 فیلم برتر IMDB
برترین فیلم های دنیا
اولين ايراني باشيد كه فيلمهاي برتر دنیا را ديده ايد
 كيفيت عالي و فوق العاده
پديده هاي عجيبي تماما در یک پکیج
فيلمهايي كاملا متفاوت
كاملترين مجموعه فيلم
درام و عاشقانه و كلاسيك با كيفيت باور نكردني ..
براي اولين بار در بين سايت هاي ايراني
تقديم به همه طرفداران سينما
5 DVD
داغ داغ داغ
براي اولين بار در ايران
قيمت: 17500 تومان
                
محبوب ترين و بهترين فيلمهاي را يكجا داشته باشيد
بازيگران محبوبتان را ببينيد...
ديدني ترين و بياد ماندني ترين هاي هاليوود
تمامي فيلمها نسخه اورجينال و با كيفيت HDهستند
قيمت: 17500 تومان
                
برنامه اي بي نظير براي اولين بار در ايران
اين مجموعه در حال حاضر شامل5 DVD مي باشد:
  • DVD 1 : پدر خوانده 1 و2,پالپ فیکشن , رستگاری در شارش
  • DVD 2 : شوالیه تاریکی , 12 مرد عصبانی , لیست شیندلر , خوب , بد و زشت)
  • DVD 3 : باشگاه مشت زنی,ارباب حلقه 1 و2,جنگ ستارکان
  • DVD 4 : تلقین,دیوانه از قفس پرید,FORREST GUMP, GOOD FELLAS
  • DVD 5 :ماتریکس ,ارباب حلقه های 3 , شهر خدا , هفت
قيمت: 17500 تومان
                
تمامي فيلمها نسخه اورجينال و با كيفيت HDهستند
هيچ گونه تبديلي صورت نمي گيرد و فيلمها با كيفيت اصلي عرضه ميگردند.
مجموعه فوق العاده از بهترين فيلمهاي روز  كه تا عمر باقيست
در ذهن دوستداران فيلمهاي اكشن و هيجاني باقي خواهد ماند
داغ داغ داغ داغ  داغ داغ داغ داغ
قيمت: 17500 تومان
                
 
 
 
 
نرم افزار مشاهده شبكه هاي دنيا
[i]
با هزينه هاي هنگفت راه اندازي ماهواره هاي مختلف خداحافظي كنيد
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سنگ صبور فيلم جديد گلي فراهاني
[i]
گلي فراهاني:سخت ترين فيلمي كه بازي كرده‌ام! گلي فراهاني در نقش زن افغان
قيمت: 4900  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش رفتارهاي جنسي
[i]
زوجهاي جواني كه از مطرح كردن مسائل جنسي بين خود خجالت مي‏كشند
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فيلم هاي منتخب اسكار 2013
[i]
10 فيلم برتر اسكار سال2013 با زير نويس فارسي و كيفيت عالي
قيمت: 7500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
رقص زومبا
[i]
رقص زومبا تركيبي از رقص آفريقايي و رقص هاي برتر دنيا هم رقص هم ورزش
قيمت: 5900  تومان 
 
[t] [k]
 
 
30 مستند جنجالي ايران
[i]
جنجالي ترين مستندهاي تاريخ همه يكجا براي شما ارسال ميشود
قيمت: 15500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فصل كرگدن بابازي بهروزوثوقي
[i]
اسطوره سينماي ايران در برابر ستاره ي هاليوود مونيكا بلوچي
قيمت: 4900  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سريال حريم سلطان با زيرنويس
[i]
پربيننده ترين سريال كشور تركيه
 
قيمت: 39000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فقر و فحشا
[i]
فقر و فحشا خود فروشي زنان خياباني و دختران فراري جنجالي ترين فيلم مستند تاريخ
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش آرايشگري هنري زادور
[i]
36 ساعت آموزش تصويري نكته به نكته مهارت هاي آرايشگري توسط هنري زادور
 
قيمت: 7500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش رفتارهاي زناشويي
[i]
ويژه زوجهاي جواني كه مي‏خواهند زندگي زناشويي سالمي را بنا كنند.
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك كيم كارداشيان
[i]
حتما شما هم دوست داريد مثل اين  خانم اندام مناسبي داشته باشيد
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش آب كردن شكم در 90 روز
[i]
شكمي كاملا عضلاني و شش تكه داشته باشيد
قيمت: 7000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
خورش آلو با مرغ از گلي فراهاني
[i]
جديدترين و جنجالي ترين فيلم گلشيفته فراهاني
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
از كورش تا پهلوي
[i]
ناديده ها و ناشنيده ها از دوران پهلوي
قيمت: 10500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مجموعه طنز و تقليد صدا
[i]
مجموعه طنز حسن راوندي
قيمت: 8000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
شيرين فيلم اكران نشده در ايران
[i]
فيلمي جنجالي از عباس كيارستمي با حضور گلشيفته فراهاني!!!
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مجموعه كامل سريال طنز پايتخت 2
[i]
پرمخاطب ترين سريال نوروز 92 برگزيده بينندگان در نظر سنجي صدا و سيما
قيمت: 9500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مجموعه 20 فيلم هندي
[i]
بهترين فيلم هاي هندي اكران شده براي عاشقان فيلم هاي اكشن و عاشقانه هندي.
قيمت: 3800  تومان 
 
[t] [k]
 
شكارچيان طبيعت preDators
[i]
براي ديدن درنده ترين و مخوف ترين جانداران كره ي زمين آماده شويد
قيمت: 3800  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سريال زنان سرسخت
[i]
سريالي بسيار زيبا در ژانر درام و كمدي با زيرنويس فارسي.. بسيار ديدني و پرطرفدار
قيمت: 13500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
ترسناك ترين فيلمهاي 2009(3)
[i]
با كيفيت عالي و زيرنويس فارسي قابل پخش در كامپيوتر
قيمت: 5000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
زندگي با ارواح
[i]
در صورتي كه دچار مشكل قلبي هستيد  جداً از ديدن اين مجموعه خود داري نماييد !!!!!
قيمت: 3800  تومان 
 
[t] [k]
 
مستند پشت پرده مرگ بن لادن
[i]
آيا صدام و بن لادن زنده اند؟ آيا بزودي گروه تروريستي جديدي راه اندازي خواهد شد؟
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك (كارمن الكترا)
[i]
برترين وجديدترين آموزش ايروبيك با مشهورترين هنر پيشه هاليوود (كارمن الكترا)
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
100 ساعت طنز ايراني
[i]
برترين كليپهاي خنده دار و كمدي معروف ايراني و خارجي
قيمت: 11000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
داغ ترين فيلمهاي 2010
[i]
تعدادي از اين فيلمها هنوز هم در حال اكران مي باشد
قيمت: 6500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
داغ ترين فيلمهاي كمدي تابستان
[i]
5فيلم داغ و كمدي فقط در يك DVD
 
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فيلمهاي داغ 2011-2012
[i]
محبوب ترين و بهترين فيلمهاي روز را يكجا داشته باشيد
قيمت: 14900  تومان 
 
[t] [k]
 
 [i]
داغترين كارتونهاي تابستان 2010
 
بهترين كارتونهاي تابستان 2010 براي فرزنده دلبند شما
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive