گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Monday, May 20, 2013

||_Tehroon-Online_|| جنجالی‌ترین اتفاقات تاریخ جشنواره کن+عکس



 
 
 
 
-------------------------
 
 جشنواره فیلم کن طی ۷۴ سال گذشته گاهی دستخوش اتفاقات نادر و غیرمنتظره‌ای شده که در تاریخچه آن به ثبت رسیده است.

 چند روزی از افتتاح شصت و ششمین جشنواره فیلم کن می‌گذرد و سومین روز این دوره از رقابت‌های یکی از جنجالی‌ترین روزهای تاریخ 74 ساله این جشنواره بود؛ مردی که نارنجک و چاقو به دست با شلیک دو گلوله  وسط یک برنامه زنده تلویزیونی با حضور «کریستفر والتس»، بازیگر برنده اسکار هالیوود، نه تنها باعث برهم خوردن این برنامه تلویزیونی شد بلکه برگزاری جشنواره را به طور موقت با اختلال روبرو کرد.

 


 
همچنین کمی بعد شخصی اقدام به ربودن چند قطعه از جواهرات شوپارد متعلق به جشنواره کن، کرده بود.

در این گزارش بر آن شده‌ایم که جنجالی‌ترین اتفاقات تاریخچه کن را مرور کنیم:

ـ کارگردان دانمارکی و ابراز علاقه به هیتلر:



سال 2011 «لارس فون تریر» در نشست خبری فیلمش با ایراد جملاتی در ابراز همدردی و علاقه نسبت به «هیتلر»، همه را متعجب کرد.

 

 
«تریر» گفت: من هیتلر را درک می‌کنم، من این مرد را می‌فهمم.

این جملات خشم برگزارکنندگان جشنواره را برانگیخت و باعث اخراج او از جشنواره شد.

اگر چه او بارها به خاطر ایراد این جملات عذرخواهی کرد و برگزارکنندگان کن او را بایکوت کرده تا جایی‌که  او در جشنواره امسال نیز غایب است.

*سخنرانی تاریخی هیتلر، شروع جنگ جهانی دوم، تعطیلی اولین دوره از جشنواره کن در کمتر از 48 ساعت

جشنواره فیلم کن اولین بار یکم سپتامبر سال 1939 برگزار شد و سخنرانی «آدولف هیتلر» و شروع جنگ جهانی دوم باعث شد که این جشنواره کمتر 48 ساعت پس از اکران به تعطیلی بیانجامد و فیلم «گوژپشت نتردام» ساخته «ویلیام دیترله» تنها فیلمی بود که به نمایش درآمد.

 


 
 
این جشنواره تا هفت سال بعد تعطیل شد.

*انتشار عکس‌های جنجالی بازیگر زن هالیوود در سواحل کن

«سیمون سیلوا»، بازیگر درجه B هالیوود که با حضور مداوم جلوی دوربین‌های عکاسان در جشنواره کن به «بانوی فسیتوال» شهرت یافته بود، سال 1954 در سواحل کن در حالی‌که نیمه برهنه بود در کنار «رابرت میچام» تعدادی عکس جنجالی گرفت که برگزارکنندگان جشنواره کن پس از انتشار این عکس‌ها به قدری خشمگین شدند که از او خواستند که هرچه زودتر این جشنواره را ترک کند.

* اعطاء نخل طلا به ساخته «فدریکو فلینی» و اعتراض کلیسای کاتولیک

سال 1960 میلادی کمدی درام «دولچه ویتا» (زندگی شیرین) ساخته «فدریکو فلینی» برنده جایزه نخل طلای کن شد.

 


 
این فیلم بالاخص توجه ویژه به آن خشم کلیسای کاتولیک را برانگیخت. به عقیده این کلیسا در این فیلم تصویری سطحی و غیراخلاقی از شهر رم و مردمش ارائه شده که از نظر آنها کاملا محکوم است، آنها خواستار عدم اکران این فیلم شدند.

اکران این فیلم برای چند دهه در چند کشور جهان ممنوع بود.

*راه‌یابی فیلم «ویریدیانا» ساخته «لوئیس بونوئل» به جشنواره کن، اعتراض کلیسای کاتولیک و خشم مقامات اسپانیا

سال 1961، تنها یک سال پس از جنجال به خاطر فیلم «فدریکو فلینی»، قضیه‌ای مشابه در ابعادی گسترده‌تر درباره فیلم «ویریدیانا» ساخته «لوئیس بونوئل» اتفاق افتاد.

این فیلم که داستان مرد همسر مرده‌ای است که خواهر‌زاده خود را مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌دهد، به شدت خشم کلیسای کاتولیک و مقامات کشور اسپانیا را برانگیخت.

کلیسای کاتولیک به برگزارکنندگان جشنواره کن اعتراض کرد و مقامات کشور اسپانیا و در رأس آن «ژنرال فرانسیسکو فرانکو»، دیکتاتور این کشور، تمام تلاش خود را برای خروج این فیلم از جشنواره فیلم کن کردند ولی در نهایت این فیلم نه تنها از جشنواره خارج نشد بلکه جایزه نخل طلا نیز به آن اعطاء شد.

اگر چه خود مقامات سینمایی اسپانیا فیلمنامه فیلم «ویریدیانا» را تأیید کرده بودند ولی محصول نهایی را ندیده بودند تا زمانی‌که این فیلم برای شرکت در رقابت‌ها کن داوطلب شد.

* شروع جنبش دانشجویی_کارگری، همراهی فیلمسازان مطرح سینمای جهان از این جنبش و تعطیلی جشنواره


سال 1968 جنبشی دانشجویی کارگری در کن به وقوع پیوست که عده‌ای از فیلمسازان مطرح سینما چون «فرانسیس تروفو» و «ژان لوک گدار» نیز آن را همراهی می‌کردند.

 


 
از راست به چپ رومن پولانسکی،‌لوئی مال، فرانسوا تروفو، ژان لوک گدار و کلود للوش
 

دقایقی پیش از آنکه فیلم «کارلوس سائورا»ی اسپانیایی در این دوره از رقابت‌های کن به نمایش درآید، «تروفو»، «گدار» و عده‌ای دیگر از پرده‌های سالن نمایش آویزان شدند، در این میان «جرالدین چاپلین»، بازیگر نقش اول فیلم «سائورا» نیز به آنها پیوست ولی «گدار» که از نیت او آگاه نبود با مشتی توی صورتش از او استقبال کرد، در نهایت جشنواره کن تعطیل شد.

*نمایش فیلم غیراخلاقی «برون بانی» در بخش مسابقه جشنواره و نکوهش منتقدان


سال 2003 فیلم «برون بانی» ساخته «وینسنت گالو»،  در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد که حاوی صحنه‌های غیراخلاقی غیرمتداولی بود که تعجب همه را به خاطر راه‌یابی چنین فیلمی به بخش مسابقه جشنواره برانگیخت.

بسیاری نسبت به نمایش چنین فیلمی در جشنواره کن به شدت اعتراض کردند و حتی «راجر ایبرت»، آن را بدترین فیلم تاریخ رقابت‌های کن دانست.

*پیروزی جنجال‌برانگیز «مایکل مور» در رقابت‌های کن و دفاع تارانتینو از این فیلم

سال 2004 مستند «فارنهایت 11/9» ساخته «مایکل مور» برنده جایزه نخل طلا شد و حضار بیش از یک دقیقه به صورت ایستاده «مور» را تشویق کردند.

 


 
ریاست هیأت داوران این دوره از رقابت‌ها را «کوئنتین تارانتینو» به عهده داشت، منتقدان تصمیم گرفتند که این جایزه را یک مانور سیاسی معرفی کنند، حتی «ژیل ژاکوب»، رئیس جشنواره کن، اعلام کرد که به نظر او دلایل برای اعطاء نخل طلا به این فیلم کافی و قانع کننده نیست ولی تارانتینو همچنان پس از گذشته چند سال از این اتفاق بر انتخاب خود پافشاری می‌کند.

*عدم حضور حتی یک فیلمساز زن در بخش مسابقه جشنواره 2012 و انتشار نامه سرگشاده فیلمسازان زن در روزنامه لموند
 
اگر چه بی‌توجهی به زنان در جشنواره‌های سینمایی جهان از جمله جشنواره کن تازگی نداشت ولی سال 2012، زمانی‌که 19 فیلم بخش مسابقه معرفی شدند و نام هیچ فیلمساز زنی در این میان وجود نداشت، عده‌ای از آنها طی نامه سر گشاده‌ای که در روزنامه لموند منتشر شد، نسبت به این مسئله اعتراض کردند.

آنها در این نامه ضمن محکوم کردن این مطلب عنوان کردند: هرگز به دختران اجازه ندهید که فکر کنند که یک روز می‌توانند این جسارت را داشته باشند که برای صعود از پله‌های سن اهدای جوایز در جشنواره‌های مطرح جهان، فیلم بسازند مگر آنکه بازوی یک شاهزاده افسانه‌ای را گرفته باشند.

امسال نیز تنها «والریا برونی تدچی»، تنها فیلمساز زنی است که با فیلم «قلعه‌ای در ایتالیا» به بخش مسابقه شصت و ششمین جشنواره فیلم کن راه یافته است.

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن 4 روز پیش افتتاح شده و 6 روز دیگر نیز به کار خود پایان خواهد داد.
10 فيلم برتر اسكار سال 2013
اولين ايراني باشيد كه فيلمهاي برتر اسكار 2013 را ديده ايد
با زير نويس فارسي و كيفيت عالي
هاليوود در سال 2013 با پديده هاي عجيبي روبرو شده است
فيلمهايي كاملا متفاوت كه داوران
 اسكار 2013 را مبهوت خود كرد
2 دي وي دي شامل فيلم هاي
Life of Pi 2012, Argo.2012,Lincoln 2012,The Hobbit,BRAVE,Les Miserables
Eat Pray Love, Jack Reacher2012,Skyfall.2012,Django Unchained 2012
موفق ترين و پر مخاطب ترين  فيلم هاي اسكار 2013
براي اولين بار درايران
تقديم به همه طرفداران سينما
قيمت: 7500 تومان
                
(آرگو/ Argo) :  سياسي‌ترين فيلم در ليست نامزدهاي اسكار، همين آرگو است. فيلمي به كارگرداني «بن افلك».داستان فيلم بازمي‌گردد به ماجراي گروگان‌گيري كاركنان سفارت آمريكا در ايران، پس از انقلاب. يك مأمور CIA ، توني مندز (بن افلك) تلاش مي‌كند تا اين ۶ تن را به ترتيبي فراري دهد. فيلم‌نامه‌ي اوليه «اربابان نور» نام داشت و از روي كتابي به قلم «راجر زلازني» نوشته شده‌بود. افلك در اين فيلم زحمت زيادي كشيده تا دهه‌ي ۷۰ ميلادي را به‌صورتي كاملاً باورپذير ارائه دهد. آرگو، واژه‌اي است كه ريشه‌اي يوناني دارد. اين نام در افسانه‌ي «جيسن» آمده است، جواني كه با كشتي به قصد يافتن پشم طلا، راهي اقيانوسي بي‌كران مي‌شود.
قيمت: 7500 تومان
                
شجاع (Brave):  «شجاع» داستان شاهزاده‌خانمي به نام مريدا است كه سر نترسي دارد مي‌خواهد مستقل باشد. در روزي كه بزرگان كشور براي خواستگاري پسرانشان از او به ديدار او و خانواده‌اش مي‌آيند، اتفاقي مي‌افتد. براي مارك اندروز، اين اولين تجربه‌ي كارگرداني فيلم بلند انيميشن است. كارگردان ديگر اثر، «برندا چپمن» در كارهي انيميشني باتجربه‌تر است. پيش از اين كار، كارگرداني انيميشن «شاهزاده‌ي مصر» را بر عهده داشت.
لينكلن (Lincoln): داستان فيلم، از ماجراي آشناي آمريكا در سال‌هاي جنگ داخلي، رياست‌جمهوري آبراهام لينكلن (دنيل دي‌لوييس) و فراز و نشيب تصويب اصلاحيه‌ي سيزدهم اعلاميه‌ي منع برده‌داري در كنگره مي‌گويد.
قيمت: 7500 تومان
                
(بي‌نوايان/ Les Miserables):  فيلمي موزيكال، به كارگرداني «تام هوپر»، كه اسكار را به‌خاطر «سخنراني پادشاه» از آن خود كرده‌بود، و روايتي ديگرباره از اثر معروف «ويكتور هوگو». به‌جاي «آن هاتاوي»، قرار بود «ايمي آدامز»، «جسيكا بيل»، «ماريون كوتيارد»، «كيت وينسلت» يا «ربه‌كا هال»، نقش فانتين را بازي كنند، به پيشنهاد هيو جكمن، نقش به هاتاوي داده شد. «آماندا سي‌فرايد» نيز كه نقش كوزت در بزرگسالي را ايفا كرده، در كودكي نقش كوزت را در كنسرتي به عهده داشت.
زندگي پي (Life Of Pi): فيلم «آنگ لي»، در اين دوره‌ي اسكار بسيار مورد توجه قرار گرفته‌است. در برهه‌اي از تعريف پروژه، قرار بود «ام نايت شيامالان» كارگرداني و نويسندگي اين فيلم را بر عهده بگيرد.در سكانس‌هاي قايق كه «سوراج شارما» كه نقش پي را ايفا مي‌كرد، يك ببر واقعي در كنارش نبود و آن‌چه كه مي‌بينيم، حاصل تكنيك CGI است. اين فيلم بر اساس رماني از «يان مارتل» ساخته شد. فيلم، با بودجه‌ي هنگفت ۱۲۰ ميليون دلاري ساخته‌شد.
قيمت: 7500 تومان
                
راجر ديكينز (Skyfall):  يك نام افسانه‌اي ديگر در فيلمبرداري. او نامزد ۱۰ اسكار شده‌است كه تاكنون موفق به ربودن مجسمه‌ي طلايي نشده. ۶۹ كار در كارنامه دارد. از كارهاي به‌يادماندني او مي‌توان به «رهايي از شائوشنك»، «جايي براي پيرمردها نيست» و «يك ذهن زيبا» اشاره كرد.
(جانگو رها شده/ Django Unchained):  فيلم تازه‌ي «كوئنتين تارانتينو» طرفداران بسياري پيدا كرده و نقدهاي مثبت زيادي دريافت كرده‌است. داستان فيلم، درباره‌ي جانگو، برده‌اي رها شده‌است كه به كمك «دكتر كينگ شولتز» مي‌خواهد همسرش را از چنگال يكي از ملاكين زورگوي مي‌سي‌سي‌پي نجات دهد. در قياس با فيلم‌هاي آمريكايي معمول؛ بسيار طولاني است، حدود ۲ ساعت و ۳۵ دقيقه، اما اصلاً از تب و تاب نمي‌افتد و خسته‌كننده نمي‌شود.فيلم‌برداري اين پروژه ۱۳۰ رور طول كشيد، كه طولاني‌ترين فيلم‌برداري براي فيلم‌هاي تارانتينو بود.
 
   
 
 
نرم افزار مشاهده شبكه هاي دنيا
[i]
با هزينه هاي هنگفت راه اندازي ماهواره هاي مختلف خداحافظي كنيد
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سنگ صبور فيلم جديد گلي فراهاني
[i]
گلي فراهاني:سخت ترين فيلمي كه بازي كرده‌ام! گلي فراهاني در نقش زن افغان
قيمت: 4900  تومان 
 
[t] [k]
 
آموزش رفتارهاي جنسي
[i]
زوجهاي جواني كه از مطرح كردن مسائل جنسي بين خود خجالت مي‏كشند
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فيلم هاي منتخب اسكار 2013
[i]
10 فيلم برتر اسكار سال2013 با زير نويس فارسي و كيفيت عالي
قيمت: 7500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
رقص زومبا
[i]
رقص زومبا تركيبي از رقص آفريقايي و رقص هاي برتر دنيا هم رقص هم ورزش
قيمت: 5900  تومان 
 
[t] [k]
 
 
30 مستند جنجالي ايران
[i]
جنجالي ترين مستندهاي تاريخ همه يكجا براي شما ارسال ميشود
قيمت: 10500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فصل كرگدن بابازي بهروزوثوقي
[i]
اسطوره سينماي ايران در برابر ستاره ي هاليوود مونيكا بلوچي
قيمت: 4900  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سريال حريم سلطان با زيرنويس
[i]
پربيننده ترين سريال كشور تركيه
 
قيمت: 39000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فقر و فحشا
[i]
فقر و فحشا خود فروشي زنان خياباني و دختران فراري جنجالي ترين فيلم مستند تاريخ
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
آموزش آرايشگري هنري زادور
[i]
36 ساعت آموزش تصويري نكته به نكته مهارت هاي آرايشگري توسط هنري زادور
قيمت: 7500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش رفتارهاي زناشويي
[i]
ويژه زوجهاي جواني كه مي‏خواهند زندگي زناشويي سالمي را بنا كنند.
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك كيم كارداشيان
[i]
حتما شما هم دوست داريد مثل اين  خانم اندام مناسبي داشته باشيد
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش آب كردن شكم در 90 روز
[i]
شكمي كاملا عضلاني و شش تكه داشته باشيد
قيمت: 7000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
خورش آلو با مرغ از گلي فراهاني
[i]
جديدترين و جنجالي ترين فيلم گلشيفته فراهاني
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
از كورش تا پهلوي
[i]
ناديده ها و ناشنيده ها از دوران پهلوي
 
قيمت: 10500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مجموعه طنز و تقليد صدا
[i]
مجموعه طنز حسن راوندي
 
قيمت: 8000  تومان 
 
 
[t] [k]
 
 
شيرين فيلم اكران نشده در ايران
[i]
فيلمي جنجالي از عباس كيارستمي با حضور گلشيفته فراهاني!!!
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مجموعه كامل سريال طنز پايتخت 2
[i]
پرمخاطب ترين سريال نوروز 92 برگزيده بينندگان در نظر سنجي صدا و سيما
قيمت: 9500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مجموعه 20 فيلم هندي
[i]
بهترين فيلم هاي هندي اكران شده براي عاشقان فيلم هاي اكشن و عاشقانه هندي.
قيمت: 3800  تومان 
 
[t] [k]
 
شكارچيان طبيعت preDators
[i]
براي ديدن درنده ترين و مخوف ترين جانداران كره ي زمين آماده شويد
قيمت: 3800  تومان 
 
[t] [k]
 
 
سريال زنان سرسخت
[i]
سريالي بسيار زيبا در ژانر درام و كمدي با زيرنويس فارسي.. بسيار ديدني و پرطرفدار
قيمت: 13500  تومان 
 
[t] [k]
 
ترسناك ترين فيلمهاي 2009(3)
[i]
با كيفيت عالي و زيرنويس فارسي قابل پخش در كامپيوتر
قيمت: 5000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
زندگي با ارواح
[i]
در صورتي كه دچار مشكل قلبي هستيد  جداً از ديدن اين مجموعه خود داري نماييد !!!!!
قيمت: 3800  تومان 
 
[t] [k]
 
 
مستند پشت پرده مرگ بن لادن
[i]
آيا صدام و بن لادن زنده اند؟ آيا بزودي گروه تروريستي جديدي راه اندازي خواهد شد؟
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك (كارمن الكترا)
[i]
برترين وجديدترين آموزش ايروبيك با مشهورترين هنر پيشه هاليوود (كارمن الكترا)
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
100 ساعت طنز ايراني
[i]
برترين كليپهاي خنده دار و كمدي معروف ايراني و خارجي
قيمت: 11000  تومان 
 
[t] [k]
 
 
داغ ترين فيلمهاي 2010
[i]
تعدادي از اين فيلمها هنوز هم در حال اكران مي باشد
 
قيمت: 6500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
داغ ترين فيلمهاي كمدي تابستان
[i]
5فيلم داغ و كمدي فقط در يك DVD
قيمت: 4500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
فيلمهاي داغ 2011-2012
[i]
محبوب ترين و بهترين فيلمهاي روز را يكجا داشته باشيد
قيمت: 14900  تومان 
 
[t] [k]
 
مستند ترورهاي ننگين تاريخ
[i]
شاهكاري تكرار نشدني در دنياي مستندها
قيمت: 5500  تومان 
 
[t] [k]
 
 
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive