گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, May 29, 2012

||_Tehroon-Online_|| 10 راه برای برجسته بودن در محل ‌کار



 

 
 
اتفاقات خوب برای آنها که منتظر می‌مانند رخ نمی‌دهد.

برای خیلی از افراد، بزرگترین چالش درمحل‌کار این نیست که سعی کنند کارشان را خوب انجام دهند. اکثر ما در انجام کارمان توانا هستیم و اگر در یک یا دو نقطه ضعف‌‌هایی داشته باشیم، خیلی برای تغییر آن خودمان را به زحمت نمی‌اندازیم. برای اکثر ما بزرگترین چالش در محل‌کار این است که شناخته شویم—یعنی کار خوبی که انجام داده‌ایم توسط همکاران و مدیرانمان دیده شود! برجسته بودن در محل‌کار مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بالاتر رفتن شانس ترفیع رتبه، به دست آوردن کارها و پروژه‌های بهتر و احترام اشاره کنیم.

خوب، حالا باید ببینیم چطور می‌توانیم بین همکارامان برجسته‌تر باشیم؟ بااینکه شما را برای انجام مسئولیتی که به شما محول شده استخدام کرده‌اند، اما فقط انجام مسئولیتتان کافی نیست. شما استخدام شده‌اید که بخشی از شرکت و سازنده آن تیم باشید و همچنین سازنده سود برای شرکت. اگر تا امروز نام و نشانی در محل‌کار نداشتید، دیگر زمانش رسیده که اعتباری برای خودتان برهم بزنید. البته ساختن اعتبار منفی زندگی کاری‌تان را دچار مشکل می‌کند اما اگر هیچکس از بالادستانتان نداند شما که هستید، تا اخر عمرتان متوسط خواهید ماند. اگر دوست دارید بدانید برای اینکه خودتان را از بین همکارانتان متمایز کنید چه باید بکنید، این 10 روش کمکتان می‌کند.

1. بدون اینکه از شما خواسته شود، کاری انجام دهید.

دوست دارید خیلی زود در چشم مدیرتان بدرخشید؟ خودتان وارد عمل شوید. کارهای کوچکی مثل بارگذاری دوباره دستگاه کپی تا آماده کردن گزارشات طولانی و کامل برای رئیستان: مهم این است که خودتان برای انجام آن کار داوطلب شده باشید. در حالت ایدآل، مدیر یک شرکت باید مثل مربی یک تیم ورزشی باشد و زمینه را برای فعالیت بازیکنان خود آماده کند. اما در اکثر موارد، مدیر فقط یک کارفرما است: هر کاری که خودش محول نکند، انجام نمی‌شود زیرا اکثر کارمندان فقط کاری را انجام می‌دهند که از آنها خواسته شده است. اگر می‌توانید هدف منطقی یک کار را ببینید، حتماً انجامش دهید: اگر کار X و کار Y را انجام داده‌اید، پیش رفته و کار Z را هم انجام دهید. با این روش این پیام را به رئیستان می‌رسانید که لازم نیست او برایتان نقطه‌ها را به هم وصل کند و اینکه خودتان توجه دارید و عمل مناسب را انجام می‌دهید که همه اینها ویژگی‌هایی عالی است.

2. در جلسات شرکت ساکت ننشینید.

شاید جلسات شرکت به نظرتان یک اتلاف وقت واقعی باشد چون معمولاً کار زیادی در آنها انجام نمی‌شود. اکثر افراد معمولاً در جلسات کاری ساکت نشسته و به دیوار روبه‌رویشان خیره می‌شوند یا با موبایل‌هایشان بازی می‌کنند و عده کمی هم در جلسه فعالیت می‌کنند. بااینکه این وضعیت برای کارمندان متوسط بد نیست، اما سعی ما این نیست که متوسط باشیم.

پس حرف بزنید و در جلسه شرکت فعال داشته باشید. دقت کنید که وضعیت تعادل را رعایت کنید. نه باید اینقدر ساکت باشید که حضورتان با تابلوی روی دیوار تفاوتی نداشته باشد و نه اینکه به نظر برسد عاشق صدای خودتان هستید چون بی‌وقفه حرف می‌زنید و نوبت را به کسی نمی‌دهید. اینکه نظراتتان را به گوش بقیه برسانید یکی از اسرار برجسته شدن در محل‌کار است. از محالفت کردن با دیگران، حتی رئیستان، واهمه نداشته باشید—تازمانیکه این مخالفت به طریقی محترمانه و سازنده ابراز شود، دلیلی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

3. سازمانی همه چیز تمام ایجاد کنید.

سازمانی همه‌چیزتمام ایجاد کنید که برایتان اعتبار بیاورد. یک پروژه تک نفره می‌تواند اعتبارتان را بالا ببرد اما اعتباری که برای قابل‌اعتماد و اطمینان بودن به دست بیاورید، سخت‌تر است. اینکه به فردی در اداره تبدیل شوید که همه وقتی سوال دارند پیشتان بیایند زمان می‌برد اما کارهایی هست که می‌توانید برای سریع‌تر کردن ایجاد این اعتبار انجام دهید. اینکه تقویمی را در اتاقتان نصب کنید اقدام خوبی است. یک کار دیگر می‌تواند این باشد که درخواست‌هایتان را یادداشت کتید. همیشه کاغد و قلم همراه داشته باشید و یا آن را در بخش یادداشت تلفن‌همراهتان بنویسید. اما اگر در جلسه هستید و کسی از شما گزارش خواست، حتماً یادداشت‌برداری کنید. مطمئناً می‌دانید چقدر بد است که وقتی از کسی می‌خواهید که وقتی در جلسه شرکت کرد گزارش آن را به شما بدهد و بعد از آن چیز زیادی به خاطرش نمانده باشد. پس شما برعکس آن باشید!

4. آراسته و مرتب باشید.

به تناسب کار و سمتی که دوست دارید داشته باشید لباس بپوشید نه کاری که الان دارید. مطمئناً این توصیه را صدها بار در همین وبسایت خوانده اید اما باز هم تکرار می‌کنیم. آراستگی و طرز لباس پوشیدن بخش مهمی از درک و تصور دیگران از شما را تشکیل می‌دهد. سعی کنید هر روز چند دقیقه‌ای را به آراستن خودتان اختصاص دهید. اگر موهایتان تمیز و مرتب به نظر برسد، دهانتان خوشبو باشد و هر روز اصلاح کنید نیمی از راه را رفته‌اید.

اگر هنوز هم اهمیت ظاهر و آراستگی برایتان اثبات نشده است، این تمرین ذهنی را انجام دهید: در ذهن خود، یکی از همکارانتان که دیروز با او ناهار خوردید را تجسم کنید. آیا لباسی که به تن کرده بود یا وضعیت موها و صورتش را یادتان هست؟ شاید دقیقاً یادتان نباشد که چه پوشیده بود اما مطمئناً می‌توانید نوع و سبک لباس پوشیدنش را به خاطر بیاورید. آن نوع و سبک لباس پوشیدن همان تاثیری است که او بر شما داشته است. بااینکه افراد معمولاً به طور کامل و با جزئیات وضعیت ظاهر شما را به خاطر نمی‌سپارند اما یک درک و حس خاص از وضعیت ظاهری شما در ذهن نگه می‌دارند که با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها ایجاد می‌شود. پس سعی کنید تجسمی مثبت از ظاهر خودتان در ذهن همه ایجاد کنید.

5. عدد بقیه را بدانید.

بااینکه باخبر بودن از منطقه کاری خودتان الزامی است اما اینکه بدانید بقیه چطور کار می‌کنند هم می‌توانید برایتان مفید باشد. اگر هر ماه یک کپی از وضعیت مالی شرکت به شما می‌دهند، آن را جزء به جزء بررسی کنید. با مطالعه دقیق آن می‌توانید درک خوبی از روند پیشرفت کلی شرکت و همچنین بخش‌های مختلف به دست آورید. برای بررسی و مطالعه ایمیل‌ها و نامه‌ها و پیام‌هایی که درمورد سایر بخش‌ها دریافت می‌کنید چند دقیقه در روز وقت بگذارید. به خاطر داشته باشید، هدف نهایی همه بخش‌ها بالا بردن سود اقتصادی نیست، اما همه بخش‌ها اهدای برای خود دارند که با عدد قابل شمارش هستند. باید بتوانید به بخش‌های مختلف درصورت ارتقاء کاری و پیشرفت تبریک بگویید.

6. عدد خودتان را بدانید.

اگر می‌خواهید دقیق به نظر برسید، باید دقیق باشید. راه دقیق بودن در کاراین است که اعداد را بدانید. اگر از مسایل مالی، کار و سایر اعداد و ارقام داخل و خارج شرکت باخبر باشید، نسبت به آنهایی که مطلع نیستند، ارجحیت دارید. این مسئله علاوه بر اینکه اطلاعات خوبی برای جلسات  در اختیارتان قرار می‌دهد، باعث می‌شود از روند پیشرفت شرکت باخبر باشید. بعنوان مثال، دانستن وضعیت مالی بخش خودتان، به شما کمک می‌کند بفهمید چه زمانی بهتر است برای درخواست کمک‌هزینه برای پروژه‌ها به رئیستان نزدیک شوید.

7. یک کتابخانه داشته باشید.

داشتن کتاب در محل‌کار نشانه هوش است. داشتن چند کتاب خوب، مخصوصاً در زمینه بیزنس، این تصور را در ذهن دیگران ایجاد می‌کند که سعی در ارتقاء کاری خود دارید.  اگر می‌خواهید ترفیع پیدا کنید، این دقیقاً همان پیامی است که باید در ذهن رئیستان ایجاد کنید. برای شروع مکالمه هم خوب است چون ممکن است دیگران برای چیز دیگری سراغتان بیایند و و در این مورد هم سوال کنند و ازآنجاکه مطمئناً دوست ندارید کل روزتان را به حرف زدن‌های بیهوده بگذرانید، کتاب می‌تواند راه خوبی برای ایجاد رابطه با دیگران باشد. اگر در اتاق کارتان جا دارید، یک قفسه نصب کرده و آن را تبدیل به یک کتابخانه کوچک کنید. اگر هم جا ندارید، گذاشتن چند کتاب روی میز کارتان می‌تواند شروع خوبی باشد.

8. درمورد اعضای خانواده همکارانتان اطلاعات پیدا کنید.

بگذارید یک آزمایش کوچک انجام دهیم: چه کسی برایتان اهمیت بیشتری دارد، همکارانتان یا عزیزانتان؟ درمورد کسانی که با آنها کار می‌کنید هم همینطور است: چه بچه باشند، چه همسر و یا حتی والدینشان، همکارانتان هم در خانه عزیزانی دارند که اهمیت فوق‌العاده‌ای برایشان دارند. سعی کنید کمی درمورد کسانیکه برای همکارانتان عزیز هستند اطلاعات پیدا کنید. دانستن نام‌ها و سن تقریبی اعضای خانواده‌شان شروع خوبی است. البته این کار باید هوشمندانه انجام شود. این کار شما نباید فضولی در زندگی خصوصی دیگران به نظر برسد.

دانستن این اطلاعات درمورد خانواده رئیستان هم خوب است اما فقط به این شرط که و خودش برای ارائه این اطلاعات داوطلب شود: پرسیدن سوالات خصوصی از رئیستان ممکن است نتیجه عکس برایتان به دنبال داشته باشد.

9. سازنده باشید نه مخرب.

همه ما با افرادی کار کرده‌ایم که تنها مشارکتی که در جلسات و پروژه‌ها دارند این است که با انتقادهایشان ذهن و کار بقیه را خراب کنند. منظورمان این نیست که عنوان کردن مشکلات ایرادی دارد، اما باید بتوانید برای انتقاداتتان راه‌حل هم پیشنهاد بدهید. پیدا کردن مشکلات کار چندان سختی نیست اما افراد کمی هستند که تلاش بیشتری به کار گرفته و پیشنهاد دهند که برای آن مشکل چه اقداماتی باید انجام شود. فقط پیدا کردن ایرادات کار ساده است و هیچ اعتبار و ارزشی هم برایتان درست نمی‌کند.

پس به جای اینکه فقط بعنوان منتقد و منفی‌گرا در چشم دیگران ظاهر شوید، حداکثر تلاشتان را به کار گیرید که مشارکتتان سازنده باشد نه مخرب. اگر ایراد و اشکالی را در کار مشاهده کردید، کاری درمورد آن بکنید و دقت کنید که مشارکت کلی‌تان در آن رابطه مثبت باشد.

10. گروه خدمات و پشتیبان را بشناسید.

با خدمه شرکت مهربان باشید. آنها افرادی زحمتکش هستند و باید از زحماتشان قدردانی کنید. یادتان باشد خیلی از آنها ده‌ها سال است که در آن کار هستند. مهربان بودن هیچوقت به کسی صدمه نمی‌زند اما خیلی‌ها به دلیل پست‌تر بودن طبقه شغلی این افراد، گاهی با آنها بدرفتاری می‌کنند. هیچوقت با کسی طوری برخورد نکنید که پایین‌تر از شما قرار دارد.
آموزش مهارت هاي مصاحبه شغلي
Teaching You - Job Interview Skills
به زبان  انگليسي ساده و روان
كليد موفقيت در مصاحبات شغلي
نابودي ترس و استرس شما
تقويت تمركز و اعتماد به نفس شما
 ايجاد شرايط يك مصاحبه ي واقعي
بالغ بر ۵۰۰ مصاحبه ي ويدئويي
آموزش نكات ريز از آنچه در يك مصاحبه بايد بگوييد
 و آنچه نبايد بگوييد!!!
 ۱۰۰ سوال پركاربردي كه در اكثر مصاحبه ها پرسيده ميشوند
به همراه جواب هاي پيشنهادي.
۱۰۰ نكته ي مربوط به مصاحبات كاري در مورد لباس شما
 و يا حركات بدن شما.
اين مجموعه كه به شما مهارت هاي مصاحبه هاي شغلي را ياد ميدهد
 هرآنچه براي ايجاد حسي خوب و
پاسخ گويي به سوالات مصاحبه گر خود نياز داريد، به شما ارائه ميشود.
1 DVD
قيمت : 6600تومان
قيمت : 5500
تومان
خريد پستي           خريد پستي
هيچ يك از مصاحبه هاي كاري مشابه هم نيستند. اما با اينحال، كليد موفقيت در تمرين و شركت كردن در مصاحبات است. اين مجموعه كه به شما مهارت هاي مصاحبه هاي شغلي را ياد ميدهد، هرآنچه براي ايجاد حسي خوب و پاسخ گويي به سوالات مصاحبه گر خود نياز داريد، به شما ارائه ميشود.
به زبان  انگليسي ساده و روان
قيمت : 6600تومان
قيمت : 5500
تومان
خريد پستي           خريد پستي
اين مجموعه كه به منظور نابودي ترس و استرس شما طراحي شده، به شما اصول مهارت هاي مصاحبه را مي آموزد و تمركز و اعتماد به نفس شما را تقويت ميكند. همچنين، به شما مي آموزد كه چگونه براي هر سوال احتمالي اي كه مصاحبه گر ممكن است بپرسد آماده باشيد و جواب مورد نظر آنها رو ارائه كنيد.
قيمت : 6600تومان
قيمت : 5500
تومان
خريد پستي           خريد پستي
تمرين هايي كه در اين مجموعه وجود دارد، از آنجا كه مصاحبه گر و سوالات رو بطور تصادفي انتخاب ميكند، به خوبي ميتواند شرايط يك مصاحبه ي واقعي را براي شما ايجاد كند. همچنين، در اين مجموعه بالغ بر ۵۰۰ مصاحبه ي ويدئويي وجود دارد، كه شما را با سوالات مختلف آشنا ميكند. در كنار اين، نكاتي ريز از آنچه در يك مصاحبه بايد بگوييد و آنچه نبايد بگوييد در اين مجموعه به شما ارائه ميشود كه دانستن اينها، كمك بزرگي به ارائه ي يك مصاحبه ي موفق ميكند.
به زبان  انگليسي ساده و روان
قيمت : 6600تومان
قيمت : 5500
تومان
خريد پستي           خريد پستي
ويژگي هاي اين مجموعه :
  • ۱۰۰ سوال پركاربردي كه در اكثر مصاحبه ها پرسيده ميشوند
  • به همراه جواب هاي پيشنهادي.
  • ۱۰۰ نكته ي مربوط به مصاحبات كاري در مورد لباس شما
  • و يا حركات بدن شما.
  • قابليت ضبط صداي شما هنگام پاسخ گويي
  • قابليت تايپ و پرينت كردن جواب هايتان؛ از اين رو، قبل از مصاحبه ميتوانيد سوالات را مرور كنيد
  • بخش برنامه ريزي؛ در اين بخش ميتوانيد كارهايي كه قبل و يا بعد مصاحبه نياز داريد كه انجام دهيد را بنويسيد، تا مانع فراموشي شود.
  • الگوهاي نامه ي پيشفرض؛ قابل استفاده براي نامه هاي تشكر بعد از قبولي شما.
  • فرهنگ لغتي شامل بالغ بر ۳۰۰ واژه هاي تخصصي ادارات و كاري.
 
 
آموزش نصب كابينت آشپزخانه
[i]
با يادگيري مراحل نصب كابينت يك شغل پردرآمد خواهيد داشت
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
راهنماي تحصيل در آلمان وتركيه
[i]
كامل ترين و جامع ترين راهنماي در زمينه پذيرش دانشجو
قيمت: 6000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش عكاسي حرفه اي
[i]
جديدترين و كاملترين مجموعه آموزش عكاسي آموزش رمز و راز عكاسي ديجيتال
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
بانك پروژه و پايان نامه دانشجو
[i]
بيش از 40 گيگابايت و 100.000 تحقيق و مقاله به همراه بهترين طرح هاي توجيهي
قيمت: 15000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش مهارت هاي مصاحبه شغلي
[i]
هرآنچه براي ايجاد حسي خوب و پاسخ گويي به سوالات مصاحبه گر خود نياز داريد
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
طراحي و چيدمان سفره عقد
[i]
خودتان طراح و سازنده سفره عقد زيباي خود باشيد !
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش يوگاي چشم
[i]
آموزش برترين متدها جهت تقويت چشم هاي شما
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش نقوش حنا و كاشت ناخن
[i]
مجموعه جذاب آموزش نقاشي با حنا بر روي دستان و بدن
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
دوره آموزشي خانواده موفق
[i]
افراد موفق در خانواده هاي موفق و سالم زندگي مي كنند ….
قيمت: 8000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
آموزش ويدئويي طراحي وب
[i]
شما براحتي مي توانيد سايت خود را با استفاده از جوملا راه اندازي كنيد
قيمت: 9000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
پكيج آموزش آرايش 2012
[i]
كاملترين مجموعه آموزش ارايشگري ايراني
قيمت: 14500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
معجزه افزايش كيفيت
[i]
اولين و ارزشمندترين نرم افزار افزايش كيفيت تصويري
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش تصويري سيم كشي ساختمان
[i]
يكي از كاربردي ترين آموزش هاي سيم كشي ساختمان
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش طراحي وب در 10 دقيقه
[i]
بدون هيچگونه اطلاعات قبلي ميتوان به راحتي سايت طراحي نمود.
قيمت: 7500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش تصويري بافتني
[i]
آموزش 8 الگوي مختلف بافتني با دوبله فارسي
 
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
تعميركار همراه
[i]
آموزش جامع تعميرات لوازم خانگي
 
قيمت: 6000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك ويژه كودكان
[i]
همراه با شعرهاي كودكانه در متن تصاوير با آهنگ هاي شاد و مهيج
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش يوگاي صورت
[i]
رفع چين وچروك پوست به همراه مجموعه كامل آموزش ماساژ صورت با عسل
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
زبان كودكان را بفهميم
[i]
پرفروشترين محصول در ارتباط با كودكان در سال 2010و2011
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش Make up 2011
[i]
آموزش حرفه اي آرايش صورت توسط برترين اساتيد جهان
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش جامع ارسال پيامك گروهي
[i]
آموزش كامل نصب نرم افزار و رجيستر نمودن و اجراي آن به همراه نرم افزار مربوطه
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
دانستنيهاي زندگي زناشويي
[i]
مجموعه آموزشي ارزنده با نكات كامل  مورد نياز جوانان براي ازدواج موفق
قيمت: 7000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش آرايش چشم 2011
[i]
مجموعه اي بي نظير از به روز ترين متودهاي آرايش چشم
 
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش بافت مو
[i]
بيش از 26 مدل مختلف آموزش بافت مو، محصولي ويژه براي آرايشگرها
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
9 ماه انتظار شيرين
[i]
مجموعه اي كامل از دانستنيهاي دوران بارداري، مناسب براي تمام مادران آينده
قيمت: 5000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
آموزش آشپزي بين المللي
[i]
بهترين و كاملترين مجموعه آشپزي به زبان فارسي
قيمت: 7000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
مكانيك ويندوز
[i]
ديگر نگران خرابي سيستم يا ويندوز خود نباشيد!!
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
متولد ايدز
[i]
مجموعه اي تكان دهنده در مورد ايدز
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش win 7
[i]
اين سيستم‌عامل هفتمين نسل از سيستم‌عامل‌هاي ويندوز مي‌باشد
قيمت: 8500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
آموزش كوپ و رنگ حرفه اي
[i]
شما هم مي توانيد مانند آرايشگران حرفه اي باشيد
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive