گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Tuesday, May 31, 2011

•*°*•Tehroon_Online_ლ مجله پزشكي



 

 

اگر نمی توانید تصاویر را ببینید بر روی
 Display images below
  یا
Show images
  کلیک کنید

 

 

 

 

لطفا تا بارگزاری کامل ایمیل کمی شکیبا باشید!

 

شادمانی واقعی فقط زمانی در شما آشیان می‌گیرد که اراده‌ی شما به تشخیص روح شما برای انتخاب خوب به جای بد در هر زمان و هر مکان هدایت شود، زیرا شما خوب را به خاطر نفس خوبی می‌خواهید. این است مرحله رهایی واقعی

 

مجله پزشكي


 

.:: ده خاصیت مهم برای آشامیدن آب ::.



1. سلامت پوست:
رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند.

2. سردرد:
75 درصد مغز انسان از آب تشکیل شده و کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود.

3. کمر درد:
این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن بوجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند. معمولا مایع درون دیسک در تحمل 75 درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل 25 درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.

4. کاهش عفونت:
سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.

5. تمرکز:
آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود.

6. آرتروز:
آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود.

7. بوی دهان:
بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.

8. گرفتگی عضلات:
اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

9. آسم:
مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید.

10. فشار خون بالا:
تقریبا 85 درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می‌شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد. مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.

شصت درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و ... ارتباط دارد و یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

توصیه های لازم درباره نوشیدن آب :


- قبل از احساس تشنگی، آب بخورید.
- به هنگام فعالیت بدنی آب را قبل از فعالیت، در حین آن و پس از ورزش کردن بخورید.
- آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید.
- در صورت در دسترس نداشتن آب آشامیدنی، آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید.

زمانبندی صحیح برای آب خوردن :


خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و با زمانبندی صحیح آشامیدن آب، می توانید حداکثر تاثیر آن را روی بدن خود بالا ببرید.
- مصرف دو لیوان آب، بعد از بیداری و در حالت ناشتا، ارگان های داخلی بدن را فعال می کند.
- مصرف یک لیوان آب، نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به هضم غذا کمک می کند.
- مصرف یک لیوان آب، قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.
- مصرف یک لیوان آب، قبل از خواب به جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی کمک می کند.
 


 

.:: تاثیر قطره آهن بر دندان‌های شیری ::.



اغلب كودكان در معرض خطر فقر آهن قرار دارند، زیرا نیاز آنها به آهن اغلب بیشتر از مقدار آهن موجود در غذای روزانه است و این مساله آنها را در معرض كم خونی ناشی از فقر آهن قرار می‌دهد كه می‌تواند عوارض جدی را بوجود آورد.

آهن از عناصر ضروری برای بدن انسان است و نقش مهمی در اكسیژن رسانی و تكامل مغز دارد. امروزه بسیاری از نوزادان در دو سال اول زندگی، آهن مورد نیاز خود را به صورت قطره آهن (فروس سولفات) دریافت می كنند. این در حالی است كه در بسیاری از موارد، مصرف قطره آهن باعث تغییر رنگ و سیاه شدن دندان های شیری كودكان می شود البته اغلب والدین این تغییر رنگ را با پوسیدگی دندان اشتباه می گیرند و این تصور نادرست ایجاد می شود كه مصرف قطره آهن باعث پوسیدگی دندان شده است.

در حالی كه این مساله از لحاظ علمی صحیح نیست و قطره آهن تنها باعث تغییر رنگ سطح دندان شده است. اگر سطح دندان، سالم و كاملا صاف باشد، این تغییر رنگ كاملا سطحی خواهد بود و حتی به كمك پارچه ای نرم و مرطوب پاك می شود. ولی در مواردی كه دندان های كودك قبلا به دلیل پوسیدگی های سطحی زبر و خشن شده است (این پوسیدگی ابتدا تنها به صورت لكه ای به رنگ گچ در سطح دندان های قدامی دیده می شود) این تغییر رنگ سیاه به درون حفر ه های كوچك سطح دندان نفوذ می كند و برطرف كردن آن نیازمند درمان دندانپزشكی است.
با این حال گاهی تغییر رنگ دندان های شیری آنقدر شدید است كه حتی با درمان دندانپزشكی هم به طور كامل از بین نمی رود. البته این تغییر رنگ تنها ناشی از تماس موضعی قطره آهن با دندان های شیری نوزاد است و برای دندان های دائمی كودك مشكلی ایجاد نمی كند.

برای پیشگیری یا كاهش این تغییر رنگ بهتر است با استفاده از قطره چكان، قطره آهن را در انتهای دهان كودك بریزید تا با دندان ها تماس پیدا نكند. شستشوی دندان های كودك با آب یا استفاده از پارچه ای تمیز و مرطوب برای پاك كردن دندان های كودك بعد از مصرف قطره آهن می تواند از تغییر رنگ آنها جلوگیری كند. همچنین می توان قطره آهن را همراه آب پرتقال به كودك داد تا علاوه بر افزایش جذب آهن (به دلیل وجود ویتامین ث) تغییر رنگ دندانی كاهش یابد. به یاد داشته باشید كه مصرف لبنیات و چای، جذب آهن را كاهش می دهد و بنابراین از شیر دادن به كودك بلافاصله پس از مصرف قطره آهن خودداری كنید.

منبع : جام جم آنلاین

 


 

.:: پنج راه آسان برای کاهش چربی های بدن ::.



تحقیقات جدید نشان می دهد که اندازه گیری سلامت فرد توسط توده های چربی بدن، نتیجه بخش تر از اندازه گیری توسط وزن است. پژوهشگران در کلینیک مایو به تازگی دریافته اند که که افراد با وزن طبیعی و درصد چربی بالا (بیش از 20 درصد برای زنان ، 30 درصد برای مردان) ممکن است در معرض خطر به بیماری های قلبی و دیابت باشند. در این مقاله سعی بر آن است که با چند روش ساده کاهش چربی های بدن را به شما آموزش دهیم :

1. وقت کمتری را به نشستن پای تلویزیون اختصاص دهید:
تحقیقات نشان دهنده است که افرادی که بیشتر از 5 ساعت را صرف تماشای تلوزیون میکنند بیشتر در معرض انباشته شدن چربیها هستند.

2. خوردن سالاد در طول روز:
حتی طرفداران سبزیجات هم ممکن است از خوردن سبزی های برگ دار در طول روز ممانعت کنند. اما باید بدانید که خوردن سالاد بیش از هفت بار در هفته کمک زیادی به سوختن چربیهای بدن میکند.

3. از خوردن غذاهای آماده بپرهیزید:
تحقیقات نشان میدهد که خوردن بیش از شش بار در هفته غذای آماده منجر به بروز چاقی میشود. سعی کنید حتی المقدور از خوردن غذاهای رستورانی و بخصوص فست فودها بپرهیزید.

4. کاهش استرس:
استرس تقویت کننده چربی بدن است. هنگامیکه با مشکلی مواجه هستید بهتر است با قدم زدن، انجام کارهای مورد علاقه خود و شرکت در جمع های دوستانه استرس را از خود دور کنید چرا که در بلند مدت تاثیر بسزایی را در افزایش بافتهای چربی در بدن خواهد گذاشت.

5. خوردن غذاهای شامل مواد امگا 3 غنی
:
از قبیل ماهی آزاد، ماهی تن، گردو و یا تخم مرغ می تواند کمک به حفظ میزان مناسب چربی بدن کند. سعی کنید میان وعده هایی مانند غلات را به تغذیه روزانه خود بیفزایید و در وعده های غذایی خود بیشتر از ماهی استفاده کنید.
 


 

.:: چگونه در برابر ولع خوردن مقاومت کنیم؟ ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


آیا هر زمانی که وسوسه می‌شوید تا بخورید، تسلیم می‌شوید؟ این برنامه به شما کمک می‌کند تا اراده‌تان را به کار بگیرید. ما 4 راه شگفت انگیز را به شما ارائه میکنیم! تنها چیزی که بین شما و اضافه وزنتان قرار دارد تصمیم و اراده قوی است. اراده همان متوقف کردن میل به خوردن و جلوگیری از زیاده روی است.

اگر نمی‌توانید ایستادگی کنید، این متن را بخوانید: تحقیقات نشان داده که تصمیم جدی یکی از انواع نیروها و عضله‌های روحی روانی است و مانند ماهیچه‌های دیگر بدن مستعد قوی شدن است. این 4 تکنیک، مفید فایده خواهد بود و اگر آنها را به کار بگیرید، مطمئن باشید به زودی قطعه پنیر یا برش‌های نان با قدرت روحی شما سازگار می‌شود.

1. کم اما به دفعات بخورید

هدف از این کار: گرسنگی را از بین می‌برد
چرا اثر می‌کند: نخوردن به مدت طولانی باعث افت فشار خون می‌شود. این عامل باعث می‌شود که اشتهای زیادی برای خوردن داشته باشید. لیزا جونز استاد دانشگاه می‌گوید: اگر هر 3 الی 4 ساعت وعده‌های غذایی کوچکی بخورید فشار خونتان ثابت می‌ماند، و از افت فشارخون که باعث خوردن زیاد می‌شود جلوگیری می‌کند. میزان فشارخون شما بیشتر از مقدار گرسنگی‌تان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گرسنگی به طور مستقیم با تصمیم و اراده شما ارتباط دارد. غذای کم که با کربوهیدرات و پروتئین و چربی مفید و سالم کمی(مانند آنچه در آجیل، روغن زیتون و ماهی یافت می‌شود) آمیخته شده بخورید تا سطح خونتان در حد متعادل باشد. خوراکی‌های دیگری مانند ماست کم چرب با توت فرنگی یا یک مشت بادام با یک سیب بخورید.

2. اگر راست دست هستید با دست چپتان بخورید و برعکس

هدف از این کار: حواستان پرت می‌شود

چرا اثر می‌کند: برداشتن یک چنگال با دستی که شما به طور خودکار کمتر از آن استفاده می‌کنید حرکت خوردن را کندتر می‌کند و باعث می‌شود که توجه‌تان به غذایتان متمرکز شود. این دو مورد به کاهش وزن کمک فراوانی می‌کند. مطالعات نشان داده که اگر این کار را مرتب تمرین کنید، این عمل معکوس اراده شما را افزایش می‌دهد. بامیستر دریافته که افرادی که اراده شان را در یک تست به کار می‌گیرند (در برابر یک بشقاب کلوچه با طعم سبزیجات مقاومت می‌کنند) از تستهای پشت سر هم منصرف می‌شوند مثل اینکه آنها سعی کنند جدولی که حل نشدنی است را حل کنند.

3. خودتان را مرتبا وزن کنید

هدف از این کار: هدفتان را از دست نمی‌دهید

چرا اثر می‌کند: وزن کردن به صورت مرتب باعث می‌شود تا به وزن اضافیتان پی ببرید. بنابراین در کم کردن و سوزاندن فوری کالری به شما کمک می‌کند. درحقیقت، زمانی که محققان دانشگاه مینه سوتا بیشتر از 1800 نفر را که در کاهش وزن موفق بودند مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که 40 درصد آنها روزانه یا به صورت هفتگی خودشان را وزن کردند. و خیلی اوقات آنها کاهش وزن داشتند، هرچه بیشتر خودشان را می‌کشیدند بیشتر هم وزن کم می‌کردند. کسانی که روزانه خودشان را وزن می‌کردند 12 پوند کاهش وزن داشتند و افرادی که به صورت هفتگی خود را می‌کشیدند 6 پوند کاهش وزن داشتند.

4. روحیه‌تان را تقویت کنید

هدف از این کار: خوردن همراه با هیجان

چرا اثر می‌کند: تخمین زده شده که وقتی افراد زیاد می‌خورند، 75 درصد مواقع به خاطر این است که احساس افسردگی می‌کنند. تقویت کردن روحیه به این خاطر است که شما فکرتان را از خوردن و ملچ و ملوچ کردن پاک کنید. مطالعه ای که در نشریه روانشناسی اجتماعی تجربی در سال 2007 منتشر شده بود این موضوع را منعکس کرده بود. محققین ابتدا خودداری افراد را با پرسیدن از آنها برای خوردن تربچه تست کردند درحالی که در اتاقی قرار داشتند که با کلوچه و شکلات پر شده بود. سپس، بعضی از داوطلبین یک کمدی تصویری دیدند، و بقیه افراد یک فیلم آموزشی دیدند. سپس از کل گروه خواستند تا فعالیتهای روحی را انجام دهند. حدس بزنید کدام بهتر انجام دادند. نتیجه نشان داد که احساس خوشایند حتی به مقدار کم می‌تواند خیلی سریع توانایی نه گفتن را بالا ببرد. بنابراین احساسات خوب و خوشایند ممکن است موقتی باشد اما مهم این است که شما را در برابر بستنی گردویی و غذاهای خوشمزه ایمن نگه می‌دارد.
 


 

.:: داشتن بدنی سالم بدون هزینه ::.



خیلی ها تصور می‌کنند برای ورزش کردن باید به باشگاه و ورزشگاه بروند و همین موضوع موجب فرار عده زیادی از افراد از ورزش می‌شود اما بیشتر ما از ورزش کردن در شرایط گوناگون زندگی غافلیم. در این مقاله تمریناتی را که به ورزش دوستان توصیه می‌کنیم به دو بخش تقسیم کرده ایم. در بخش اول که همه می‌توانند آن را انجام دهند، تمریناتی هستند که در هنگامی ‌که هنوز از تختخواب بر نخاسته اید، اجرا می‌شوند. در بخش دوم تمرینات ایستاده را می‌آوریم.

بخش اول: قبل از برخاستن از رختخواب

پیش از بیدار شدن همانطور که دراز کشیده اید، پشتتان به تشک باشد. پاها را صاف نگه دارید. ابتدا سعی کنید که پای راستتان مرتب دراز شود. سپس سعی کنید که پای چپ دراز تر شود. این کار را بیست بار انجام دهید. این کار ماهیچه های کمر را تقویت کرده و از بروز بیماری های دیسک بین مهره ای پیشگیری می‌کند. همان طور دراز کشیده بمانید. پاها هم دراز کشیده بمانند. حالا هر دو پا را کمی‌ بلند کرده و قیچی مانند به دور یکدیگر بیست بار حرکت دهید. این کار ماهیچه های پا و شکم را تقویت می‌کند. هر دو پا را تا کنید. طوری که پاشنه پاها روی تشک فشار بیاورند و شما با بدن خود یک پل بسازید. هر چه قوس پل بیشتر باشد، بهتر است. در عین حال هر دو دست را بالا گرفته و به تناوب باز و بسته کنید. در عین حال بازوها را قیچی وار حرکت دهید. این کار را بیست بار تکرار کنید. در تمام مدت باید بدن شما به صورت پل باقی بماند. این کار ماهیچه های پشت، کمر، شانه و انگشتان را تقویت می‌کند. همانطور دراز کشیده بمانید. پنجه های دست را پشت گردن به هم قفل کنید و سعی کنید که بالا تنه خود را از تشک به بالا بیاورید. این کار را که موجب تقویت ماهیچه های شکم می‌شود، بیست بار تکرار کنید. همان طور به پشت دراز کشیده بمانید و هر دو پا را دور مفصل زانو خم و راست کنید. این کار را بیست بار تکرار کنید. با این کار ماهیچه های مربوط به زانو تقویت و مفصل زانوها به اصطلاح روغن کاری می‌شوند. این کار از بهترین روش های درمان آرتروز زانو است.

1. حالا به پهلو بخوابید

ابتدا روی پهلوی راست و سپس روی پهلوی چپ به طور همزمان پا و سر را کمی‌بالا و پایین بیاورید. با این کار ماهیچه های گردن و پای خود را ورزیده می‌کنید و مفاصل گردن نرم و در عین حال محکم تر می‌شوند که برای پیشگیری از سر درد و دردهای شانه بسیار مفید است. این حرکت را روی هر پهلو 10 بار انجام دهید.

2. حالا روی شکم بخوابید

هر دو پا را صاف و کشیده از سطح تشک بالاتر نگه دارید و در عین حال دست ها را صلیب و از هم دور کنید. در این حالت نیم تنه خود را بالا ببرید، به طوری که بدن شما یک قوس بسازد. حالا پاها، دست ها و نیم تنه را به حالت اول بیاورید. این کار را بیست بار تکرار کنید. با این کار ماهیچه های پشت، کمر، گردن، شانه ها و پاها را تقویت کرده اید. روی شکم خوابیده و زانوها را تا کنید و بلافاصله دراز کنید. این کار را بیست بار تکرار کنید. این کار هم مفصل زانو را روغن کاری می‌کند.

بخش دوم: ورزشهای ایستاده


1.
از تختخواب برخاسته و بایستید. بازوها و دست ها را صلیب وار نگه دارید و سعی کنید هر چه بیشتر بدن خود را به چپ و راست دوران دهید. بیست بار تکرار کنید. این کار مهره های کمر را پر تحرک و ماهیچه های پشت را تقویت می‌کند و از خشک شدن مفاصل مهره ها پیشگیری می‌کند.

2.
روی انگشتان پا بایستید و بیست بار زانو بزنید. هر روز از روز دیگر بدن تان را پایین تر بیاورید. در ضمن زانو زدن، بازوهای خود را بر محور شانه به چرخش بیاورید. با این حرکت نه تنها مفاصل پا و زانو و لگن پر تحرک خواهد شد بلکه قدرت شما در راهپیمایی، دوچرخه سواری و هر نوع ورزش دیگر بیشتر می‌شود.

3.
بیست بار بدون طناب، طناب بزنید. برای این کار کمی ‌باید بپرید و دست ها را بر محور شانه دوران دهید.

4.
بیست بار شیطونک بازی کنید. برای این کار ابتدا صاف بایستید و سپس هر دو پا و هر دو دست را از هم دور کنید. در عین حال باید کمی‌از زمین به بالا بپرید. با این دو کار، شما با نشاط می‌شوید، شما در تمام امور زندگی پر تحرک خواهید شد، گردش خون سریع تر می‌شود و از تصلب شرایین پیشگیری به عمل می‌آید.

5.
صلیب وار بایستید و هر دو پا را کمی ‌از هم باز نگه دارید و آن گاه بدن خود را به سمت چپ و راست خم کنید به گونه ای که نوک انگشتان دست به نزدیکی مچ پا برسند. سپس به حالت اول باز گردید. این کار را بیست بار تکرار کنید. با این کار ماهیچه های پشت، شانه و بازوها تقویت و مهره های پشت و کمر تقویت می‌شوند.

6.
ایستاده شنا کنید. ابتدا شنای قورباغه، سپس کرال و بعد شنای پشت و شنای پروانه. هر یک از اینها را بیست بار تکرار کنید. این حرکات برای زانو، پشت و شانه بسیار مناسب اند.

7.
پاهایتان را کمی‌باز کنید. بدن را کمی‌به طرف جلو خم کنید. حالا سعی کنید به شدت به سمت چپ و راست مشت حواله کنید. به طوری که بدن شما به چپ و راست مایل شود. این کار را بیست بار تکرار کنید. این کار شما را پر نشاط و ورزیده خواهد کرد.
 


 

.:: تصاویر متحرک از ورزش های مناسب صبحگاهی ::.


تمرین ورزش های مناسب صبحگاهی که برای جلوگیری از کمردرد نیز توصیه می شود.



















گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net












 


 

.:: مقاوم كردن بدن با غذاها ::.



رابطه شناخته‌شده‌ای بین نوع تغذیه و سیستم ایمنی (دفاعی) بدن وجود دارد. نوع تغذیه ما می‌تواند مقاومت بدن را بالا ببرد و ما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت كند.

معمولا اقداماتی كه تغذیه ی ما را از شكل طبیعی خارج می‌كند، می‌تواند مشكلاتی را برای سلامتی بدنمان به همراه آورد، مثلا عمل سرخ كردن، اگر چه باعث خوشمزه شدن غذاها می شود، ولی اغلب آنها را حاوی موادی می‌كند كه به نحوی برای سلامتی مضرند و ممكن است سیستم ایمنی بدن را ضعیف كنند.

غذاهای خیلی سرخ‌شده و برشته شده، غذاهای مانده و یا چند بار گرم شده، موادی دارند كه بدن برای دفع ضرر ناشی از آنها، باید بسیار فعالیت كند. این فعالیت‌های اضافی خود موجب فرسودگی سلول های بدن می‌شود.

پیری سلولی و كاهش ایمنی سلولی معمولا به دلیل مصرف بیش از حد موادی است كه تعادل بدن را مختل می‌كنند. مصرف الكل، غذاهای چرب و سرخ شده، استعمال سیگار و دخانیات، استرس و هوای آلوده همگی در این اختلال نقش دارند.

انواع سبزی‌های تازه به دلیل داشتن ویتامین‌ها و املاح مختلف به دفاع سلولی كمك می‌كنند، خصوصا ویتامین C به‌عنوان یك آنتی‌اكسیدان قوی می‌تواند اثر قابل توجهی بر سلامت و افزایش ایمنی سلولی داشته باشد.

واژه آنتی‌اكسیدان در دهه‌های اخیر بیشتر كاربرد پزشكی پیدا كرده است و به موادی اطلاق می‌شود كه می‌توانند جلوی اكسیداسیون سلولی را بگیرند و از پیری سلولی جلوگیری كنند. شناخته شده ترین آنتی اكسیدان ها، ویتامین های A و C و E هستند. وقتی ما میوه ها و سبزیجات سبز و نارنجی می‌خوریم، بخش عمده ای از این ویتامین‌ها را دریافت می‌كنیم.

سلنیوم و منیزیم نیز از موادی هستند كه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. غلات، حبوبات و آجیل منابع خوب آنها هستند. كمبود بعضی از ریزمغذی‌ها مانند آهن و روی می‌توانند با اختلال در هماهنگی‌ سلولی، موجب افزایش ابتلا به بیماری خصوصا در كودكان شوند.

ابتلای مكرر به بیماری خود نقش فزاینده‌ای در كاهش ایمنی بدن دارد، بنابراین رعایت بهداشت فردی، استفاده از آب سالم، ضدعفونی كردن سبزی‌ها و میوه‌ها و رعایت تعادل و تنوع در مصرف موادغذایی، رعایت میزان مصرف و تناسب وزن، دوری از دخانیات و هوای آلوده، شناخت گروه‌های غذایی و مصرف متعادل همه موادغذایی در گروه‌های 6 گانه و نهایتا مصرف 5 تا 7 بار میوه و سبزی در روز می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن، شما را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها محافظت كند.
 


 

.:: توصیه‌های مفید برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی ::.



به انباشته شدن غیر عادی چربی در بدن چاقی می‌گویند. زمانی که کالری دریافتی بیشتر از کالری مصرفی باشد، به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می‌شود.

- مصرف غذاهای چرب، سرخ شده، شیرین و شور را محدود کنید.

- سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید. هر لقمه غذا را برای مدت طولانی‌تر بجوید.

- غذا را در ظرف کوچکتری بکشید. در رستوران غذای نیم پرس سفارش دهید.

- غذا خوردن را همزمان با سایر فعالیت‌ها مانند تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب انجام ندهید.

- همه غذای تهیه شده را سر میز نگذارید. بهتر است به همان اندازه که می‌خواهید مصرف کنید، در ظرف خود غذا بکشید و دوباره سراغ غذا نروید.

- مواد غذایی نامناسب مانند نوشابه، چیپس، سس مایونز، شیرینی و... را نخرید.

- مصرف فست فودها مانند: سوسیس، کالباس، پیتزا، سیب زمینی سرخ شده و انواع ساندویچ‌ها که در بیرون از خانه و با مواد چرب و نامرغوب تهیه می‌شود را محدود کنید.

- برای میان وعده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید.

- از شیر و لبنیات کم چرب (کمتر از 1/5درصد) و یا بدون چربی استفاه کنید. در مورد کودکان مصرف شیر و لبنیات بدون چربی توصیه نمی‌شود.

- مراقب باشید بی جهت غذا نخورید. مثلا وقتی به بچه‌ها غذا می‌دهید باقی مانده را خودتان مصرف نکنید.

- فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

- سه روز در هفته، 30 دقیقه پیاده‌روی تند انجام دهید.

- بچه‌هایی که ساعت‌های زیادی را به تماشای تلویزیون می‌پردازند چاق‌تر هستند چون هم تحرکشان کم می‌شود و هم در هنگام تماشای تلویزیون اغلب تنقلات کم ارزش و چاق کننده می‌خورند. به کودکان توصیه کنید در روز بیش از دو ساعت از وقتشان را به تماشای تلویزیون نگذارنند.

- به کودکان و دانش آموزان توصیه کنید از میان وعده‌های سالم و با ارزش غذایی مانند میوه، سبزی، شیر، لقمه‌های خانگی مانند نان و پنیر و گردو،‌ نان و تخم مرغ و...، انواع میوه‌ها مانند سیب، پرتقال، نارنگی، هلو ...، سبزی‌ها مانند هویچ، کاهو، خیار و ... و شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنند. همچنین از خوردن شیرینی و شکلات بیش از حد، چیپس و میان وعده‌های چرب خودداری کنند.
 

 

.:: راهنمای استفاده از تردمیل ::.



تردمیل یکی از محبوب ترین وسیله های هر باشگاه ورزشی به حساب می آید. استفاده از آن با اینکه سخت نیست اما خیلی ها به درستی از آن استقاده نمی کنند. یادگرفتن نحوه استفاده صحیح از تردمیل کمک میکند که تمرینی مفیدتر و ایمن تر داشته باشید.

1. با صفحه کنترل تردمیل آشنا شوید.


از مربی باشگاه بخواهید که آموزش های ابتدایی در مورد صفحه کنترل را در اختیارتان قرار دهد یا قبل از روشن کردن دستگاه دستورالعمل نوشته شده روی آن را مطالعه کنید. اکثر تردمیل ها ویژگی های یکسانی دارند که شامل دکمه استارت و استاپ، دکمه ها مخصوص انتخاب برنامه، دکمه های مخصوص سرعت و شیب و همچنین دکمه مخصوص تنظیم وزن می شود.

2. با ویژگی های ایمنی دستگاه آشنا شوید.


یاد بگیرید که دکمه توقف اضطراری دستگاه کجا قرار دارد. این دکمه معمولاً یک دکمه بزرگ قرمز رنگ در وسط کنسول دستگاه می باشد.

3. سرعت دستگاه را کنترل کنید.


قبل از اینکه برای اولین بار روی دستگاه بپرید و دکمه استارت را بزنید، روی تردمیل ایستاده و پاهایتان را به جای اینکه روی نوار وسط بگذارید روی ریل های کناری دستگاه قرار دهید. برنامه منوآل را انتخاب کرده و برای شروع سرعتتان را بین 2 تا 3 MHP تنظیم کنید.

4. آرام شروع کنید.


برای شروع راه رفتن روی تردمیل، معمولاً برای افراد مبتدی راحت تر است که دستهایشان را از دستگیره های کناری دستگاه بگیرند و با سرعت تردیمل پیش بروند. وقتی به یک سرعت مشخص عادت کردید دستگیره ها را رها کنید و عادی راه بروید.

5. به راه رفتنتان عادت کنید.


راه رفتن را با یک سرعت کم که برایتان راحت باشد شروع کنید، مثلاً 2 MPH. سرتان را بالا بگیرید و درست وسط نوار تردمیل راه بروید.

6. سرعت مناسب خودتان را پیدا کنید.


یک سرعت مناسب برای خود پیدا کنید. چند دقیقه اول را حتما با سرعت کم بدنتان را گرم کنید و سپس آرام آرام سرعت دستگاه را بالا ببرید.

7. یک برنامه انتخاب کنید.

اگر یکی از برنامه های خود دستگاه را انتخاب کنید، دستگاه همه مراحل گرم کردن، تمرین و سرد کردن را برایتان تنظیم می کند. این روش برای افراد مبتدی بهتر است.

8. دویدن را امتحان کنید.


وقتی به راه رفتن روی دستگاه عادت کردید، شروع به دویدن نرم روی آن کنید و بعد دویدن های سریعتر را امتحان کنید. اینکار نیاز به تمرین دارد. ممکن است چند مرتبه اول کمی احساس سرگیجه کنید به همین خاطر باید مراقب باشید.

9. وقتی به دستگاه عادت کردید دیگر دستگیره ها را نگیرید.


بزرگترین اشتباهی که افراد در استفاده از تردمیل مرتکب می شوند نگه داشتن دستگیره های موقع راه رفتن یا دویدن است. نگه داشتن دستگیره ها مشکلات مختلفی را می تواند به دنبال داشته باشد:

- کم کردن شدت تمرین (سوزاندن کالری های کمتر و پایین آمدن فواید هوازی تمرین)
- فرم و وضعیت نادرست بدن
- افزایش ریسک کشش عصلانی
- کاهش هماهنگی و تعادل
- کاهش توانایی تنظیم طبیعی وضعیت بدن

10. از شیب استفاده کنید.


برای بالاتر بردن شدت تمرین بدون بالا بردن سرعت، شیب دستگاه را زیاد کنید. باز هم می گوییم، در مواقعی که از شیب استفاده می کنید هم دستگیره های دستگاه را نگیرید چون انجام اینکار روی سطح شیبدار باعث می شود که بدن کمی به سمت عقب خم شود.

11. تردمیل را متوقف کنید.


نگه داشتن و متوقف کردن تردمیل در حال حرکت چند راه دارد :

- کاهش سرعت (با استفاده از صفحه کنترل) تا جاییکه نوار دستگاه متوقف شود.
- زدن دکمه بزرگ قرمز رنگ که سرعت را سریعاً کاهش می دهد.
- مکث کردن گذاشتن پاها در دو ریل کناری تردمیل و خاموش کردن دستگاه.
برای افراد مبتدی دو روش اول توصیه می شود. روش سوم نیاز به کمی هماهنگی و تمرین دارد.
 


 

.:: آیا با ورود به حمام دچار تنگی نفس می شوید؟ ::.



آیا می دانید هنگامی که با بخار حمام دچار تنگی نفس می شوید، نشانه چیست؟

به گفته یك متخصص ریه، افرادی که مشکل تنفسی ندارند اما با ورود به حمام و تنفس میان بخار آب موجود در فضا دچار تنگی نفس می‌شوند در معرض بیماری‌های ریوی و عفونی قرار دارند.

دکتر کیانوش امجد در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: افراد زیادی از تنگی نفس در حمام رنج می‌برند. این در حالی است که این افراد در زندگی روزمره خود شکایتی از گرفتگی نفس ندارند اما توجه به این نکته ضروری است که همین یک علامت می‌تواند در پی بردن به بیماری‌های ریوی یا عفونی موثر باشد.
پزشکی و سلامتی
این متخصص ریه تاکید کرد: مشکلات تنفسی به خصوص تنگی نفس و خفگی در حمام اغلب به دو دلیل ایجاد می‌شوند که یکی از آنها گازگرفتگی با مونواکسید کربن یا CO است، گازی بی‌بو و بی‌رنگ که به دنبال نصب بخاری در حمام در فضای حمام نشت کرده و استشمام آن توسط فرد منجر به مسمومیت، خفگی و بیهوش شدن وی می‌شود.

وی در ادامه افزود: مسئله بعدی که مورد نظر است، ایجاد تنگی نفس در حمام به خاطر وجود بخار آب است، افراد زیادی وجود دارند که به طور معمول مشکل تنفسی ندارند اما با ورود به حمام و تنفس میان بخار آب موجود در فضا، دچار تنگی نفس می‌شوند که این مسئله خود می‌تواند هشداری نسبت به وجود بیماری‌هایی چون ریوی و عفونی در فرد باشد.
 


 

.:: بیماران سرطانی مضطرب قارچ بخورند ::.

متخصصان دانشگاه‎ پنسیلوانیای آمریكا در یك مطالعه جدید تاكید كردند مصرف‎ قارچ‎ نقش‎ بسیار مهمی‎ در حفظ و ارتقای سطح سلامت‎ انسان‎ دارد. به گزارش ایسنا، این محققان تاكید كردند كه قارچ حاوی ماده‌ای موسوم به "پسیلوسیبین" است كه برای بدن بسیار مفید بوده و خاصیت ضد پیری دارد. محققان همچنین در بررسی‌های خود نشان داده‌اند كه قارچ تاثیر معجزه‌آسایی در كاهش اضطراب در بیماران مبتلا به سرطان دارد. محققان‎‎ دانشگاه‎ پنسیلوانیا می‌گویند قارچ‌ها حاوی‎‎ مقدار زیادی آنتی‌‌اكسیدان‎ هستند و مصرف‎ این‎ ماده‎ غذایی‎‎ می‌تواند خطر ابتلا به‎ بیماری‌های حاد را كاهش‎ دهد.

قارچ‌ها حاوی‎ مقدار زیادی‎ از "اوگوتیونین" نیز هستند كه‎ خواص‎ آنتی‌‌اكسیدانی‎‎ بسیار قوی‎ از خود نشان‎ می‌دهند. مهم‌ترین مزیت‎ قارچ‎ در مقایسه‎‎ با میوه‌ها و سبزی‎های حاوی آنتی‌‌اكسیدان‎‎ این است‎ كه‎‎ با پخته شدن‎‎‎‎ این ماده‎ غذایی‎ اوگوتیونین آن برخلاف‎ آنتی‌اكسیدان‌های‎‎ میوه‎‎ و سبزی تجزیه نمی‎‎‎شود و خاصیت‎ آنتی‌اكسیدانی خود را از دست‎ نمی‎دهد.
 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

.:: زبان خوراکیها : من گل رنگ هستم !  ::.

این روزها بیشتر به من گل رنگ مى گویند، ولى در فارسى به یك نوع من كه در خراسان، تبریز و تراران تفرش به عمل مى آید. كافیشه، زعفران كاذب و گل زردك گویند و به یك نوع دیگر من كه در ناحیه ایسبیلى گیلان و در مغرب ایران، اشتران كوه، جام تونه در كرمانشاه و همچنین در بوشهر، بیشه و كازرون به عمل مى آید كاجیره - كاژیره - كاجره - بهرامه - بهرمان گویند.

نام علمی من Carthamus tinctorius است و در فارسى به دانه من خسك دانه و تخم كاجره و اعراب به دانه من قرطم، حب العصفر و بذر الاحریض گویند. گل من خاردار و زرد مایل به قرمزى است، ولى تدریجا زرد نارنجى مى شود. از گل من براى رنگ كردن پارچه و به جاى زعفران براى رنگ كردن غذا استفاده مى كنند، هر كس گل مرا بخورد رنگ ادرارش قرمز مى شود.
 
عصاره گل من كه در رنگرزى به كار مى رود، به نام زردج معروف است و اعراب به آن ماءالعصفر گویند، گل من مانند دانه هایم داراى اثر مسهلى است، جوشانده 12 تا 24 در هزار آن محلل غذا و مقوى اعصاب، خلطآور و قاعده آور است، و در ذات الریه تجویز مى شود. گل نوع كاجیره معرق، تب بر، ضد كرم و قاعده آور مى باشد و در استعمال خارجى به عنوان ضد عفونى كننده و التیام دهنده زخمها استفاده مى شود و براى معالجه سوزاك چه از راه شستشو و چه از راه خوردن مفید مى باشد.
 

 

.:: خرمالو؛ سرشار از ویتامین A ::.



خرمالو سرشار از ویتامینA و بتاكاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های B1 ، B2 ، B3 و C می باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند كلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. هر یك از مواد معدنی فوق نقش مؤثری در سلامتی و تندرستی بدن ما دارند. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای كودكان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آنها مؤثر است. در ضمن خرمالو میوه اشتها آوری است.

كلسیم در رشد كودكان و حفظ انرژی برای بزرگسالان مؤثر است. آهن عنصر اصلی خون سازی و پتاسیم اشتها آور و شستشو دهنده كلیه و كبد می باشد. این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری های كبدی و كلیوی بسیار مؤثر است. موادقندی خرمالو شامل لوولز و گلوكز است و با آن كه مقدار آن 20 درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند، زیان بخش نیست.

همان طور كه ذكر شد، خرمالو سرشار از ویتامینA است. چنانچه این ویتامین به مقدار كافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی را كم می كند، بلكه باعث شكننده شدن پوست، ناخن و موها می شود. همچنین در میزان هوش و سلامت بدن نیز اختلال ایجاد می شود.
خرمالو حاوی مقدار زیادی پكتین است. پكتین یكی از انواع فیبرهای محلول در آب است كه باعث كاهش چربی های خون می شود.
اسیدهای موجود در خرمالو عبارتند از: اسید مالیك، اسید سیتریك و اسید تارتاریك. سلولز موجود در خرمالو به طور نسبی كم است و از این نظر هضم آن آسان تر می باشد.
خرمالو دارای مقدار كمی تانن می باشد كه گاهی ممكن است موجب یبوست شود.
می توان از آب خرمالو برای درمان زخم ها استفاده كرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است. مصرف این میوه با ارزش به همه شما دوستان پرشیـن اسـتار توصیه می شود.




 

 

 

ایمیل های زیبای خودتان را به آدرس زیر ارسال کنید

tehroon_online_group@yahoo.com

با تشکر

 

 

 
 
موكن twizze
[i]
موكن twizze يك وسيله براي اصلاح موهاي زائد است
قيمت: 19000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
قلم دافع حشرات (جديد)
[i]
بهترين و تاييد شده ترين راه حل براي دفع حشرات
قيمت: 5000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
شامپو رفع سفيدي مو
[i]
فقط در 10-15 دقيقه با موهاي سفيد خداحافظي كنيد
قيمت: 5000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 

 

كرم موبر دائمي Balea آلمان

[i]

با اين موبر بدون احساس حتي كوچكترين درد  براي هميشه از شر موهاي زائد خلاص شويد .

قيمت: 25000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

دستگاه سفيد كننده دندان

[i]

سفيدي دندانهايتان را از ما بخواهيد با دستگاه سفيد كننده دندان

قيمت: 22000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ماساژورچشم

[i]

خستگي را فراموش كنيد

قيمت: 16500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ماساژور 5 كاره صورت

[i]

با ماساژور 5 كاره صورت، زيباتر از هميشه خواهيد بود

قيمت: 12000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ماساژورusb

[i]

ريلكس كردن عضلات , بدن و صورت .

قيمت: 12000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ماساژور جادويي سر

[i]

ماساژور جادويي سر براي اولين بار در ايران

قيمت: 7500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

قلم ترك پا

[i]

آيا از ترك پاشنه و زبري كف پا رنج مي بريد .

قيمت: 4500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

سفيد كننده زير بغل

[i]

با خاصيت خنك سازي بدن

قيمت: 7500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

پودر سفيد كننده دندان

[i]

انگيزه اي براي لبخند

قيمت: 4900  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ماساژر دلفيني كوچك

[i]

بهترين وسيله براي بيرون راندن خستگي از بدن بعد از يك روز سخت كاري

قيمت: 6500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ماساژور طرح شاندرمن

[i]

ميني ماساژور هوشمند شاندرمن . -سبك-زيبا -كم مصرف-قابل انعطاف....

قيمت: 12000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ليف جادويي صورت

[i]

محصولي بي نظير و متفاوت در صنعت لوازم آرايش و بهداشتي

قيمت: 7000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

كمربند لاغري سونا بلت اصل

[i]

كمربند لاغري با سنسور ديجيتالي و عملكرد 100 درصد تضميني، داراي مكانيسم عمل سريع

قيمت: 25000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

بدنساز همراه

[i]

با اين وسيله ديگر نيازي به هيچ يك از وسايل گران قيمت بدنسازي را نداريد

قيمت: 11500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ميني موچين آقايان

[i]

دقت زير دستان شماست

قيمت: 14000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

صابون شفاف كننده پوست may

[i]

احساس لذت و شادابي از درخشندگي پوست تان خواهيد داشت.

قيمت: 8000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

صابون آرامش بخش ابريشم may

[i]

تركيبي فوق العاده از سنبل  فرانسوي و روغن بادام

قيمت: 3700  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

صابون نرم كننده و آرام بخش may

[i]

پوست شما را با اسانس شير به نرمي و لطافت مخمل مي كند.

قيمت: 3700  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

اسپري جادويي نانو

[i]

فقط يك بار امتحان كنيد .... تا شما هم به جادوي اين محصول پي ببريد!!!

قيمت: 5500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

نوار موبر veet

[i]

بدون درد و زحمت پوستي شفاف و نرم داشته باشيد روش جديد براي نسل جديد

قيمت: 16000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

كرم ترك پا Valensey

[i]

كرم ترك پا جهت درمان و پيشگيري از ايجاد خشكي , ترك , شقاق و زبري پوست پا و آرنج‌

قيمت: 9500  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ميني موچين چندكاره brawn

[i]

قطعات منحصر بفرد بمنظور انطباق با خطوط صورت و بدن شما با دقت و ايمني بالا

قيمت: 16000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

دمپايي افزايش قد 6 كاره

[i]

افزايش قد حداكثر 5 الي 8 سانتي متر در طول دوره

قيمت: 46000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

ميني ماساژور صورت

[i]

آخرين و پيشرفته‌ترين دستگاه زيبايي پوست صورت و بدن ...

قيمت: 9000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

صابون تميز و احيا كننده may

[i]

با استفاده از اين صابون پوست خود را دوباره زنده كنيد

قيمت: 3700  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

لوسيون پاك كننده آرايش rilanja

[i]

پوستتان را پاكسازي كنيد. شاداب شويد...

قيمت: 6000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

 

صابون ضدچروك خرچنگ

[i]

تنظيم كننده چربي پوست جلوگيري از ايجاد چين و چروك صورت

قيمت: 8000  تومان 

پزشکی و سلامت

[t] [k]

 

   

 

برای عضویت در برترین گروه اینترنتی (تهرون آنلاین ) اینجا را کلیک کنید

Click to join Tehroon-Online-group

hug smiley

در صورتیکه تمایل به دریافت ایمیل از گروه تهرون آنلاین را ندارید

میتوانید از قسمت

 yahoo group

گروه را ترک فرمائید

peace flag smileysad smiley

 

Tehroon-Online-Group

 
  

 



__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

To Join Tehroon-Online-Group Click This Url:
http://www.irantapesh.net
________________________________________________________

http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join


_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive