گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, June 22, 2013

||_Tehroon-Online_|| راه و رسم خواستگاری در دنیای امروز



 
 
 
 
-------------------------
 
 
راه و رسم خواستگاری,شیوه مناسب خواستگاری
زندگی در «دنیای جدید» مهارت های متناسب و ویژه خود را می طلبد و شیوه مناسب خواستگاری در این شرایط نیاز به رعایت اقتضائات همین دنیا دارد. سخت ترین مرحله ازدواج و خواستگاری در دنیای جدید شناخت فرد موردنظر برای ازدواج است که بخش مهمی از سوالات و دغدغه های جوانان امروز را به خود اختصاص می دهد. واقعا بهترین راه برای انجام خواستگاری و شناخت طرف مقابل در دنیای جدید چیست؟
 
نه فقط پدران و مادران ما که نسل های قبل از آنها هم اینطور ازدواج می کردند. تمام خانم های محله جمع می شدند در حیاط یکی از همسایه ها، مادرها دست دخترهای جوانشان را می گرفتند، جعبه های گوجه نیمی از حیاط را پر کرده بود، دخترهای جوان زیر نگاه بعضی خانم ها سرخ و سفید می شدند، یک هفته بعد گذشته بود یا نگذشته بود، پیغام و قرار خواستگاری و ... از آن طرف پدر در حجره بازاری اش کم کم سر صحبت را با پسر باز می کرد و از دختری حرف می زد که مادر پسر در مراسم رب درست کردن در خانه یکی از همسایه ها برای پسرش زیر نظر گرفته بود.
 
اصل و نسب یکدیگر را می دانستند، عمری همه در همان محله زندگی کرده بودند، در غم و شادی با هم بودند و ... از ماجرای زندگی یکدیگر آگاه بودند. خواستگاری های سنتی هرچه بود این اطمینان را به طرف مقابل می داد که دختر یا پسر موردنظر در چه خانواده ای با چه عقایدی و با چه پیشینه ای رشد کرده است. اما حالا همسایه ات را نمی شناسی، با خاله، عمه، عمو و دایی گاهی 2 یا 3 بار بیشتر در سال رفت و آمد نداری که دختر و پسرش را بشناسی و اخلاقشان دستت بیاید.
 
واقعیت این است كه مدل و شیوه خواستگاری به ویژه در کلان شهرها تغییر کرده است. در حال حاضر برخی خانواده های مذهبی و اصیل برای دستیابی به شناخت، به این شیوه عمل می کنند که خانواده پسر برای آشنایی بیشتر با خانواده دختر چند جلسه رفت و آمد می کنند تا با شغل، اصل و نسب، ارتباطات و رفتار و منش خانوادگی یکدیگر آشنا شوند، در این شیوه 2 یا 3جلسه خانواده ها با هم رو به رو می شوند و گاهی بستگان نزدیک مثل دایی، عمو، خاله، عمه و ... هم حضور دارند و از نگاه خود بررسی هایی انجام می دهند.
 
بعد از این جلسات، خانواده دختر به دیدن خانواده پسر می روند و بعد از این رفت و آمدها به دختر و پسر فرصت آشنایی می دهند و آن دو مثلا دوماه فرصت دارند تا زیرنظر خانواده گفتگو کنند. این شیوه خواستگاری که ابتدا خانواده ها جلو می روند و سپس فرصت را در اختیار جوان ها قرار می دهند، می تواند مناسب باشد زیرا هم مبتنی بر نظر خانواده هاست و هم بر نظر دختر و پسر و معمولا پس از گذشت 2 یا 3 ماه تکلیف آن ها مشخص می شود.
 
مشکلات ازدواج به سبک امروزی
معیارها باتوجه به تحولاتى که صورت گرفته فرق کرده است. به طورى که جوانان امروزه نمى خواهند به صورت چشم و گوش بسته تن به ازدواج بدهند و اعتقادشان بر این است که باید خودشان در این امر نقش داشته باشند. حالا با توجه به فضاى موجود این سۆال پیش مى آید که آیا نظام تربیتى خانواده هاى ما که در آن پدر و مادر انتخاب همسر را براى فرزندشان حق خود مى دانند، با این نگرش درمیان جوانان ایجاد تضاد نمى کند؟ و آیا اصلاً جامعه ما با توجه به مسائل مذهبى و فرهنگى مان پذیراى ازدواج مدرن هست یا خیر؟ و اصولاً آمار و ارقام ازدواجهاى سنتى را موفق تر مى دانند و یا ازدواج هاى مدرن را؟
 
امروز شاهد هستیم که در برخی خانواده های امروزی تر، آشنایی ابتدا بین دختر و پسر صورت می گیرد و بعد از چند ماه صحبت و آشنایی در محیط دانشگاه یا محیط کار که با آشنایی در محیط خانواده، بسیار تفاوت دارد، تصمیم می گیرند که با هم ازدواج کنند که این گونه ازدواج ها با اشکالاتی همراه است.
 
اما این گونه ازدواج ها که ابتدا دختر و پسر بدون دخالت خانواده با یکدیگر آشنا می شوند و تصمیم می گیرند ازدواج کنند اشکالات و ایرادهایی هم دارد. یکی از مسائلی که چنین ازدواج هایی در پی دارد، مخالفت خانواده هاست. دختر و پسر جوان پس از آشنایی و ارتباط با یکدیگر نسبت به هم احساس و عاطفه پیدا می کنند و بعد خانواده ها مخالفت می کنند. در ایران نظر خانواده بسیار مهم است. این افراد چه با هم ازدواج کنند و چه به خاطر مخالفت خانواده ازدواج نکنند، به دلیل احساسات و عواطفی که پیدا کردند باز هم مشکلاتی پیدا می کنند.
 
موضوع بعدی تأخیر در ازدواج است، جوان ها به خاطر مشکلات اقتصادی و نداشتن ثبات شغلی مجبورند ازدواج شان را به تأخیر بیندازند. در این شرایط معمولا دخترها دوست دارند زودتر ازدواج کنند و پسرها مخالفند چون کسی نیست که از آن ها حمایت کند. گاهی اوقات اصلا خانواده از موضوع بی خبر است، بنابراین رابطه آن ها طولانی می شود و با طولانی شدن این رابطه مشکلاتی پیش می آید و گاهی اصل رابطه زیر سوال می رود. در چنین شرایطی دو نفر که هنوز با هم ازدواج نکرده اند، با هم مشکل پیدا می کنند و این مشکلات به بعد از ازدواج هم منتقل می شود یا اصلاً نسبت به ازدواج با یکدیگر دچار تردید می شوند و ازدواج نمی کنند.
 
اشکال ازدواج هاى مدرن در این است که در بسیارى از مواقع پسر و دختر از دید احساسى به مسأله نگاه مى کنند و بدون داشتن آگاهى تن به این ازدواج ها مى دهند و مشکلات آنها پس از شروع زندگى مشترک در زیر یک سقف، مشخص شده و بروز مى کند.
 
بسیارى از جوانان متقاضى ازدواج مدرن هستند زیرا خود همسرشان را انتخاب مى کنند ولى تنوع فرهنگى، ضعف شناخت از یکدیگر و صرفا شناخت هاى ظاهرى و تکیه کردن به یک سرى از معیارهاى کمى باعث شده است ازدواج هاى مدرن در جامعه ما آسیب پذیر باشند.
 
هر چه جامعه کوچکتر و بسته تر بود، شیوه انتخاب همسر ساده تر و دوام و بقاى زناشویى بیشتر بود. به همراه گسترش جوامع و توسعه شهرنشینى و افزایش تحصیلات به تدریج از سهم ازدواج هاى سنتى کاسته شده و به طرف ازدواج هاى مدرن حرکت شد ولى این تحول به یکباره بیانگر یک ازدواج مدرن نیست.
 
طلاق پیش از ازدواج!
روابط و دوستی های 2-3 ساله كه با اسم و هدف آشنایی شکل می گیرد و ادامه پیدا می کند آسیب هایی به همراه دارد. این روابط وقتی به جدایی و فروپاشی می رسد گرچه دختر و پسر با هم ازدواج نکرده اند اما آسیب روحی که با آن رو به رو می شوند همانند تجربه روحی طلاق است. یعنی یک یا دو سال درگیر آسیب های آن هستند. آن ها به خاطر شرایط روحی که دارند نمی توانند رابطه جدیدی برای ازدواج داشته باشند و اگر هم وارد رابطه جدیدی شوند هنوز در فکر فرد قبلی هستند و دچار افسردگی می شوند. کارشناس ازدواج ادامه داد: آشنایی از یک حد و سطح مشخصی که بگذرد، دیگر اسم آن رابطه است نه آشنایی و وقتی از حد معمول بگذرد، مشکلات آغاز می شود و این دوستی و رابطه به ضرر آن ها تمام می شود.
 
مثلاً وقتی فردی یك سال به طور جدی با کسی رابطه دارد دیگر نمی تواند به ازدواج با کسی دیگر فکر کند. چنین ارتباط هایی پیچیدگی های زیادی به وجود می آورد.

 ناگفته هاي  زناشويي

(پرسش و پاسخ)

 (آشناي محبوب2)

پكيج 100 % اورجينال

آيا از كيفيت ارتباط زناشويي خود ناراضي هستيد
آيا مايل هستيد در كيفيت رابطه زناشويي خود تحولي ايجاد كنيد
آيا مي‌دانيد باورهاي غلط بسياري وجود دارد كه شديداً كيفيت رابطه را از بين مي‌برد؟
آيا مي‌دانيد چه بيماري‌ها و خطراتي از رابطه زناشويي عارض مي‌شود
 كه دليل آن هم نداشتن اطلاعات لازم در اين زمينه است؟
آيا مي دانيد بيشتر مشكلات زناشويي با گرفتن مشاوره 
دلسوزانه و علمي به سادگي قابل حل مي‌باشد

پكيج كامل و بينظير براي راهنمايي تمامي زوج ها

ناگفته هاي زناشويي  ويژه بزرگسالان 

مجموعه فوق العاده ويـژه زوج هاي جوان

ويژه متاهلين
داراي مجوز از وزارت ارشاد اسلامي
پكيج كاملا اورجينال و داراي هولوگرام رسمي

(۱۸+)

1 DVD
داراي مجوز از وزارت ارشاد اسلامي
پكيج كاملا اورجينال و داراي هولوگرام رسمي
قيمت : 9000تومان
قيمت : 7500
تومان
خريد پستي           خريد پستي
با توجه به موضوعات مهمي كه در DVD آشناي محبوب (راهنماي زناشويي و بهداشت جنسي ) بدان پرداخته شده است از جمله مقدمات آميزش ، رفتار جنسي، بهداشت جنسي، بيماري‌هاي جنسي، داروهاي محرك، ناتواني‌هاي جنسي، و ... و همزمان با استقبال بي‌نظيري كه همچنان ازاين DVD بعمل مي‌آيد DVD جديد تحت عنوان ناگفته‌هاي زناشويي براي استفاده خانواده‌هاي محترم عرضه مي‌گردد.

هديه اي بي نظير براي همسران

زوجهاي جواني كه از مطرح كردن مسائل زناشويي بين

 خود خجالت مي ‏كشند

داراي مجوز از وزارت ارشاد اسلامي
پكيج كاملا اورجينال و داراي هولوگرام رسمي
قيمت : 9000تومان
قيمت : 7500
تومان
خريد پستي           خريد پستي
همسراني كه بعد از مدتي كه از رابطه زناشويي آنها مي‌گذرد ممكن است كمي‌ها و كاستي‌هايي را در ارتباط جنسي خود با همسرشان را احساس كنند و از اين بابت نگران باشند.  بسياري از افراد به علت حجب و حيا از بيان مشكلات جنسي خودداري مي‌كنند و اين در حاليست كه ميزان شيوع اختلالات جنسي در بين خانواده‌ها قابل توجه است و به مداخلات آموزشي مناسب در اين زمينه نياز دارد.
با ارائه اين DVD آموزشي به بيماري‌هاي شايع مانند انزال زودرس، اختلالات نعوظي، سرد مزاجي، بطور مفصل‌تر پرداخته‌ايم. اميداست با ارائه اين DVD در جهت رفع مشكلات جنسي زوجين گامي برداريم
 
داراي مجوز از وزارت ارشاد اسلامي
پكيج كاملا اورجينال و داراي هولوگرام رسمي
قيمت : 9000تومان
قيمت : 7500
تومان
خريد پستي           خريد پستي
اساتيد ميهمان :
دكتر محمدرضا صفري‌نژاد (جراح متخصص بيماري‌هاي كليه و مجاري ادراري (ارولوژيست) .استاد دانشگاه عضو انجمن ارولوژي امريكا، عضو انجمن ارولوژي اروپا، عضو انجمن بين‌المللي ارولوژي .
دكتر پرويز مظاهري (روانپزشك، دبير انجمن روانپزشكان ايران، مدير عامل انجمن ارتقاء بهداشت و روان، كارشناس روانپزشكي كميسيون‌هاي نظام پزشكي و پزشكي قانوني، كارشناس رانپزشكي رسانه).
 
   
 
 
درمان علمي چاقي اورجينال
[i]
لاغر شدن بدون زحمت و دردسر
قيمت: 7500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
ناگفته هاي زناشويي اورجينال
[i]
(آشناي محبوب2) پكيج 100 % اورجينال
قيمت: 7500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
زبان عمومي ويژه دانشجويان
[i]
ويژه دانشجويان وكنكور كارشناسي ارشد
قيمت: 9500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
پكيج كامل اشتغال زايي
[i]
بهترين و كاملترين مجموعه كارآفريني و اشتغال زايي در ايران
قيمت: 6000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
Family Album USA آموزش زبان
[i]
بهترين و كاملترين آموزش هاي مكالمه با لهجه آمريكايي
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش تعمير لپ تاپ(گام گام)
[i]
آيا مي دانيد چه مقدار به دارندگان لپ تاپ در ايران افزوده مي شوند
قيمت: 16500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
مجموعه نرم افزار Assistant2013
[i]
420 نرم افزار كاربردي قابل نصب و 300 نرم افزار پرتابل (بدون احتياج به نصب)
قيمت: 9500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
آموزش كامپيوتر ويژه كودكان
[i]
7 ساعت آموزش فارسي توسط اساتيد برجسته...آموزش مقدمات كار با كامپيوتر
قيمت: 7500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش ساخت جعبه كادو
[i]
جامعترين و كاملترين راهنماي آموزش كار دستي و جعبه سازي
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
مجموعه بازيابي اطلاعات
[i]
بازيابي شماره تماس هاي حذف شده از سيم كارت با معجزه بازيابي اطلاعات پاك شده
قيمت: 8500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
پرايد تان را خودتان تعمير كنيد
[i]
شما هم مي توانيد يك مكانيك عالي شويد
قيمت: 10000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش جامع تكنيكهاي بازاريابي
[i]
بازاريابي مطمئن ترين روش كسب درآمد
قيمت: 7900  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
پذيرش و تحصيل در كانادا
[i]
همه چيز را در مورد جزييات پذيرش و تحصيل در كانادا بدانيد
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش بافت مو
[i]
بيش از 26 مدل مختلف آموزش بافت مو، محصولي ويژه براي آرايشگرها
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
خودآموز مهندسي شبكه مايكروسافت
[i]
بزرگترين آرشيو هاي آموزشهاي شبكه از كمپاني هاي معتبر
قيمت: 8500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش تايپ ده انگشتي
[i]
بسته پيشرفته و منحصربه‌فرد آموزش تايپ.......كاملا فارسي
قيمت: 6000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
مجموعه آثار دكتر علي شريعتي
[i]
مجموعه اي استثنايي و بي نظير با قيمت استثنايي
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
كنكور در خانه (اورجينال)
[i]
نرم افزار جامع شبيه ساز كنكور سراسري و آزاد و فني حرفه اي!
قيمت: 9500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
معجزه حفظ قرآن كريم
[i]
آموزش كامل حفظ قرآن و تقويت حافظه تصويري
قيمت: 13800  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
چگونه نما را طراحي كنيم
[i]
مجموع 12000 تصوير از معماري نماي خارجي ساختمان
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
انگليسي را قورت بده اورجينال
[i]
سه محصول آموزشي زبان بي نظير در يك مجوعه
قيمت: 9900  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
ژورنال كابينت و سرويس چوب
[i]
مجموعه كاملي از طرح هاي كابينت و محصولات چوبي
قيمت: 13500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
پكيج موسيقي آرامش بخش
[i]
بيش از ۹۰۰ آهنگ آرامش بخش از بزرگان موسيقي جهان
قيمت: 5900  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
ترفند هاي فعاليت در بازار بورس
[i]
بورس مطمئن ترين روش  افزايش سرمايه و كسب درآمد
قيمت: 10000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
پكيج آموزش خياطي زنانه
[i]
به سادگي به يك خياط حرفه اي خانم ها تبديل شويد
قيمت: 15900  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش چيدمان سفره هفت سين
[i]
آموزش طراحي و تزئين سفره هفت سين(آموزش نرم افزاري به صورت مولتي مديا)
قيمت: 8700  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
ويندوز 8 را قورت بده اورجينال
[i]
ساعتها آموزش فارسي كار با ويندوز 8 و ويژگي هاي جديد آن
قيمت: 12800  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش انيميشن سازي از 0 تا 100
[i]
انيميشن سازي ازمقدماتي تا حرفه اي با ويليام ريچارد مجموعه اي به ارزش هزاران دلار
قيمت: 12500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
آموزش پيرايش مردانه اورجينال
[i]
يادگيري انواع مدل هاي كوتاهي مو آقايان و تكنيك هاي آرايشگري! كاملا جديد و فارسي
قيمت: 9900  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
ميوه آرايي مدرن
[i]
ميوه آرايي مدرن مخصوص خانم هاي امروزي
 
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive