گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, November 17, 2012

||_Tehroon-Online_|| ۱۰ محصول برتر تاریخ خودروسازی جهان



 
 
 
 
-------------------------
 
 
بدون شک تاریخ خودروسازی مملو از پستی و بلندی های بسیار است و خودروسازان خودروهایی را با ابداعات ویژه و منحصر به فرد به مشتریان خود عرضه کردند که هر کدام به نوعی مبدع در یک نواوری و شروع کننده یک جریان موثر بوده اند.
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:بدون شک تاریخ خودروسازی مملو از پستی و بلندی‌های بسیار است و خودروسازان خودروهایی را با ابداعات ویژه و منحصر به فرد  به مشتریان خود عرضه کردند که هر کدام به نوعی مبدع در یک نواوری و شروع کننده یک جریان موثر بوده اند.
ما در این نوشتار قصد داریم ۱۰ خودرو برتر و مهم در جهان را که تاکنون وارد خط تولید شرکتهای خودروسازی شده اند را به طور مختصر و مفید به خدمت خوانندگان گرامی‌معرفی کنیم و البته امیدواریم تا مورد توجه واقع شود.
Ford Model T
بدون شک هیچ لیست خودرویی بدون حضور فورد تی امکان پذیر نیست وباید یک تشکر ویژه از هنری فورد به خاطر قطع هزینه‌های جانبی بسیار بالا و ایجاد یک خط تولید بسیار پویا که سبب شد بیش از ۱۵ میلیون امریکایی بین سالهای ۱۹۰۸ و ۱۹۲۷ در این خط تولید مشغول بکار شوند  را داشته باشیم و البته فورد مدل تی به عنوان اولین خودرو وافعا مقرون به صرفه معرفی شد و هنری در مقرون به صرفه کردن این خودرو سنگ تمام گذاشته بود.
این خودرو با قدرت پیشرانه ۲۰ اسب بخار قادر بود به حداکثر سرعت ۴۵ مایل در ساعت برسد که در مقایسه با استانداردهای امروزی بسیار خنده دار است  ولی خوب در زمان خود بسیار کافی بود.
فورد مدل تی در زمان خود یک ماشین ساده و قابل اعتماد بود و حتی به کشاورزان و روستائیان نیز اجازه میداد با این خودرو به جاهایی سفر کنند که تاحالا ندیده بودند و این به دلیل ارزان  و مقرون به صرفه بودن این خودرو بود.
این خودرو نه تنها به بسیاری از مردم امریکا خدمت کرد بلکه چشم انداز امریکا را نیز تغییر داد و باعث شد بزرگراه‌ها، پمپ‌های بنزین، پارکینگ و متل‌های کنار جاده ای برای استفاده رانندگان این خودرو به صورت فزاینده ای رشد کند.
درابتدا این خودرو با قیمت ۸۵۰ دلار به فروش میرسید اما هنری فورد به طور مستمر فرایند تولید ساده و صرفه جویی را به این خودرو منتقل نمود و بعد از ۱۹ سال این خودرو با قیمت ۲۶۰ دلار به فروش میرسید.(یه جورایی پیکان وطنی!).
Chrysler Airflow
خودرو مذکور به نوعی یک انفجار در اوج دوران رکورد اقتصادی امریکا بود و البته همانطور که  از نام ان پیداست بیشترین تکیه این خودرو بر روی عبور جریان هوا از این خودرو بود.
این خودرو کرایسلر در دید مهندسین این شرکت برای کاهش اصطکاک هوا با خودرو در هنگام حرکت و به نوعی بهبود بهره وری سوخت خودرو بود هر چند هر خودروهای امروزی این قضیه را مرتفع کرده‌اند ولی در دهه ۳۰ این کار یک ابتکار در نوع خود بود.
البته کرایسلر فراتر از Aero کردن خودرو خود ،ساختار Airflow را از لوله‌های فولادی طراحی کرده بود که آنرا سبک تر و قوی تر کرده بود  و موتور که بر روی محور جلو قرار داده شده بود با استفاده از ترمزهای هیدرولیکی امن تر از همتایان مکانیکی خود به نظر میرسید .
در دهه ۹۰ میلادی بود که کرایسلر با خودرو LH  خود که بر اساس همین معماری طراحی شده بود توانست تعداد محدودی را وارد خط تاکسیرانی تشریفاتی نیویورک بکند.
گفتنی است که کرایسلر با آزمایش این خودرو در تونل باد آنرا به طور نواورانه ای طراحی کرده بود و قصد داشت تا آنرا به تولید انبوه نیز برساند ولی متاسفانه کل این ایده یک شکست تجاری بود و عموم مردم این خودرو را که دارای نگاهی اینده نگرانه بود به علت گران بودن خریداری نکردند.
گفتنی است که این خودرو از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۷ بر روی خط تولید کرایسلر بود و بعد از آن دیگر خبری از این خودرو بسیار جالب نشد.
Volkswagen Beetle
با هیتلر،نازیها و فریدیناند پورشه داستان بیتل مانند یک فیلمنامه هیجان انگیز است که پر از جزئیات و حاشیه‌های فراوان است .
فولکس واگن به معنای "درخور مردم" در زبان المانی است و همانند فورد مدل تی خودرو ملی آن زمان کشور المان به شمار میرفت .
طراحی و توسعه این خودرو زیر نظر مستقیم پیشوا ساخته شده بود و نمونه اولیه ان نیز در فوریه سال ۱۹۳۶ عرضه شد که  هر چند عجیب و غریب بود ولی مانند هیتلر دارای موجی از خلاقیت و نواوری بود.
این خودرو دارای سیستم چرخ عقب بود و موتور خودرو در عقب قرار داشت که علاوه بر به حداکثر رساندن فضای داخلی خودرو دارای بهترین سیستم تعلیق چهارچرخ مستقل بود(چپ نمیشد!) و البته اینکه برای خنک شدن موتور احتیاجی به رادیاتور و اب نبود و موتور با جریان مستقیم هوا خنک میشد.
تمامی‌این موارد برای اواسط دهه ۳۰ بسیار قابل توجه بود اما متاسفانه پتانسیل واقعی خودرو با شروع جنگ جهانی دوم دیگر مجاللی برای جهانی شدن نیافت.
در سراسر عمر طولانی فولکس،موتورها قوی تر شده و پیشرفت‌های دیگری نیز لحاظ شده اما ساختار اساسی بدون تغییر باقی مانده است.
در حالی که بقیه جهان در حال حرکت رو به جلو بود شاید فکر کنید فولکس واگن به دیار فراموشی سپرده شده است اما باید بدانید که این خودرو در کشور مکزیک تا سال ۲۰۰۳ تولید میشد و بیش از ۲۱ میلیون نفر آنرا تولید کردند که انرا به یک رکورد در تاریخ خودروسازی برای تولید یک مدل خودرو مبدل میسازد زیرا این طراحی برای دهه ۱۹۳۰ میلادی بود.
BMC Mini
به نظر میرسد که هر کشور دارای وسیله نقلیه ملی خود و مظهر خودروسازی کشور خود است، آلمان با فولکس بیتل،فرانسه با سیتروئن ۲CV و امریکا بافورد مدل تی و جالا در آن سوی اقیانوس اطلس ما شاهد بی.ام.سی مینی هستیم.
شرکت بریتیش موتورز این خودرو مسافری را در سال ۱۹۵۹ تولید کرد و در ابتدا انرا تحت نام موریس و استین به فروش رسانید ولی به یکباره این خودرو نام مینی را برای خود برگزید.
خودرو به درستی با نام خود همخوانی داشت وبه نوعی ماحصل کمبود سوخت در بازار اروپا بود زیرا بعد از دخالت فرانسه و انگلیس در بحران کانال سوئز در سال ۱۹۶۵ ،پادشاه عربستان سعودی فروش محموله‌های نفت به کشورهای اروپایی را به حالت تعلیق دراورد و طبعا این امر منجر به سهمیه بندی بنزین شد  که یک مشکل جدی برای کشور انگلیس بود.
خوشبختانه به نیاز مردم به یک خودرو کم مصرف به زودی پاسخ داده شد و مینی به بازار عرضه شد و با اینکه این خودرو بسیار جمع و جور بود ولی بازهم برای ۴ بزرگسال به راحتی جا برای نشستن بود  و البته دارای بهره وری سوخت به همان اندازه قابل توجه نیز بود.
البته مهندسین این خودرو برای بیشتر کردن حئاکثر فضای داخلی و همچنین سبک بودن و در نتیجه مصرف سوخت اقتصادی سنگ تمام گذاشتند تا این خودرو جایگاه خود را در کتاب‌های تاریخ محکم تر کند.
 
 
Toyota Prius
ما میدانیم که شما چه میگویید:تویوتا پریوس! که به نظر شما جایی در این لیست ۱۰ عددی نداردخوب باید بگوییم که این خودرو به اشتباه در این لیست جای گرفته است  و البته این خودرو نه هیبریدی بوده و هیچ کار مهمی‌هم انجام نشده است.
پس اهمیت پریوس چه بود؟خب این خودرو اولین اتومبیل در جهان با تولید انبوه باتری برقی خودرو بود که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد  و تنها در ایلات متحده در حدود ۲۰۰ هزار عدد در ماه اکتبر به فروش رسیده است تا بعد از تویوتا کمری و تویوتا کرولا سومین خودرو محبوب در آمریکا باشد.
پریوس در زبان لاتین به معنای به سوی آینده است و قطعا با ارائه این خودرو شرکتهای بسیاری به صرافت تولید خودرو الکتریکی افتادند که دارای طیف گسترده ای از فورد تا کیا موتورز بودند.
در حال حاضر و در نسل سوم این خودرو موفق ،پریوس کلکسیونی از مدل‌های دیگر است و خریداران میتوانند یک نسخه جمع و جور کوچک،پریوس سی ،مدل بزرگتر پریوس وی و حتی یک مدل سوخت ترکیبی را نیز انتخاب کنند.
Porsche 911
چندین خودرو در جاده‌های امروزی در حال حرکت هستد که از لحاظی به پورشه ۹۱۱ اس مطابقت دارند که از زمان معرفی خودرو در سال ۱۹۶۴این خودرو هم در مسابقات رانندگی و هم در خیابان یکی از رقبای نیرومند بوده است با تاریخچه ای در حدود ۵۰ سال در پست سر آن وجود دارد.
به هر حال این خودرو به عنوان جانشین خودرو موفق پورشه ۳۵۶ مطرح شده بود که از لحاظ پلتفرم  فولکس واگن بیتل بنا شده بود که دارای سیستم موتور عقب بود و با هوا خنک میشد و دقیقا دارای همان سیستم تعلیق جادویی نیز بود.
به هر حال خودرو پورشه ۹۱۱ امروز سمبل شرکت پورشه است و در انواع مدل خیابانی و مسابقه ای معرفی شده است و البته خودروساز آلمانی به عنوان حفظ میراث سیستم خنک کنندکی با هوا را تا سال ۱۹۹۸ تولید میکرد.
خودرو خود راننده گوگل
به هر حال چه دوست داشته باشید یا نه ،خودروهای خود راننده آینده صنعت خودروسازی هستند و البته در حال حاضر ممکن است این ایده خیلی بلندپروازانه به نظر برسد اما این خودروها در خط سریع رشد هستند و در حال رسیدن به مرحله تکامل هستند.
بسیاری از خودروسازان امروز در حال ارائه فن اوریهای مختلفی هستند که در حقیقت قدم به  قدم برای رسیدن به استقلال کامل در رانندگی است و فن آوریهایی مانند کروز کنترل و ترمز خودکار در حقیقت یک نگاه اجمالی به آینده است.
در حقیقت خودروهای خود راننده با اهداف همچون صرفه جویی در وقت ،جلوگیری از تصادفات و کمتر شدن ترافیک در حال توسعه هستند و در ضمن آنان میتوانند با انتخاب کارامدترین مسیر باعث کاهش مصرف سوخت شوند و در ضمن دارای کاربردهایی همچون استقلال عمل سالمندان و معلولان نیز می‌باشند.
به هر حال این ایده‌ها بسیار بزرگ است و دیگر جای تعجب ندارد که یک شرکت بزرگ مانند گوگل در خط مقدم این انقلاب فناوری باشد.
این شرکت که مقر اصلی آن در دره سیلیکون است چندین سال است در حال توسعه ایده خودرو بدون راننده است و تواسنته است خودرو برقی پریوس را با استفاده از دوربین‌های ویدیویی ،تجهیزات راداری و سیر سنسورها تا حدودی به تحقق این ایده نزدیک کند و البته این شرکت آزمایشاتی  را با طی نمودن هزطاران مایل بدون هیچ گونه تصادفی پشت سرگذاشته اند.
با اینکه تاثیر این گونه خودروها تا به امروز محسوس نبوده است با این وجود این وسایل نقلیه خودکار حرف‌های فراوانی در قرن ۲۱ برای گفتن خواهند داشت.
Chrysler Minivans
هر چند شاید خودرهای مینی ون چندان جذاب به نظر نرسند ولی نمیتوان منکر این ادعا شد که یکی از کاربردی‌ترین وسایل نقلیه در جاده‌ها هستند و با ارائه یک فضای باز سخاوتمندانه و البته منطقی و مصرف نسبتا مناسب سوخت واقعا یکی از بهترین وسایل نقلیه برای حمل افراد و بار هستند.
ولی متاسفانه رانندگی این گونه خودروها چندان جذاب نبوده و برای همین چندان مورد استقبال رانندگان قرار نمیگیرند.
به هر حال اولین خودرو مینی ون توسط کرایسلر در سال ۱۹۸۳  به عنوان مدل ۱۹۸۴ معرفی شد و توانست تا بیش از ۱۲ میلیون عدد در سارسر جهان به فورش برساند و البته هنوز هم در بین مشتریان محبوب است و البته دیگر خودروهای مینی ون را که به تقلید از این ایده کرایسلر تولید شده است در سرتاسر جهان و به خصوص ایران عزیزمان مشاهده میکنیم.
Bugatti Veyron
تاکنون در این لیست ده تایی خود خودروهای برقی مانندپریوس و سایر وسایل نقلیه را ارزیابی کرده بودیم که البته کاملا روزمره و برای استفاده عمومی‌طراحی شده بود.
به هر حال اولین حضور خودرو هیولا و بسیار پرقدرت ورون را در سال ۲۰۰۶ و با قیمت یک میلیون یورو مشاهده نمودیم.
در نگاه اول ممکن است این رقم بسیار زیاد و مبالغه امیز باشد اما با یک نگاه در لیست مشخصات فنی خودرو به نظر میرسد این قیمت تقریبا منطقی است و برای شروع کافی است بدانید که این خودرو دارای سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت است .
بوگاتی این خودرو را با تلفیق عجیب و غریب فیبر کربن و تیتانیوم طراحی کرده است و موتور وسط بودن این خودرو نیز یک شاهکار فناوری است که برای استارت این خودرو ۱۶ سیلندری کافی است.
این خودرو دارای دو موتور V8 S است که در میل لنگ مشترک هستند و دارای مخزن سوخت عظیم ۸٫۰ لیتری است و از لحاظ محاسباتی دارای قدرت عظیم ۱۰۰۱ اسب بخار است که دارای همان قدرتی است که ماهواره ساترن ۷ با اپولو ۱۱ به فضا پرتاب شد.
گفتنی است که این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته تمام چرخ است که یک هیولای به تمام معنی را روانه خیابان‌ها کرده است.
Toyota Corolla
تویوتا کرولا دارای طراحی بسیار ساده ای بوده و فاقد شور خاص جوانی است اما به طور یقین شایستگی این خودرو بر مشتریان سراسر جهان اثبات شده است و برای همین این خودرو جذاب کوچک بیش از چهار دهه است که به عملکرد موفقیت آمیز خود ادامه میدهد.
خودرو تویوتا کرولا در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و در حال حاضر نیز نسل ۱۰ خودرو به زودی عرضه خواهد شد و تا به امروز پرفروش ترین خودرو در سیاره زمین بوده است تا چیزی نزدیک به ۴۰ میلیون نمونه به مشتریان تحویل داده شده است .
قابلیت اطمینان ،آسایش و بهره وری سوخت یکی از چندین مزایای این خودرو در تاریخ طولانی این خودرو سرآمد است و با توجه به اینکه فروش این خودرو برای تویوتا موفقیت آمیز بوده است هیچ نشانه ای از توقف تولید این خودرو استثنایی به چشم نمی‌خورد و به طور یقین تویوتا کرولا یکی از مهمترین خودروها در طول تاریخ بوده است.
اسپری بادکننده و پنچر گیری
با اسپری بادکننده و پنچر گیر وینز می توانید در عرض 1-2دقیقه و بدون نیاز به تعویض چرخ, پنچری تایر را رفع کرده ,تایر را باد کنید و زمان 10-15 دقیقه ای تعویض لاستیک را به یکی دو دقیقه کاهش دهید.

دیگر تعویض لاستیک در گرمای شدید تابستان و یا سرمای شدید زمستان و در مکانهای نامناسب شما را اذیت نخواهد کرد چون پس از رفع پنچری موقتی با این اسپری در زمان و مکانی مناسب می توانید تایر پنچر را تعویض نمایید
تاریخچه ای در مورد ساخت اسپری پنچرگیری و باد کننده تایر
 
 
قیمت: 185,000 ریال
 
 
عموما شرکت های تولید کننده پنچر گیرهای اضطراری تایر موجود در بازارهای جهانی از گاز بوتان که گازی با قابلیت اشتعال و انفجار بالاست در محصولات خود استفاده می کنند، این در حالی است که کمپانی مذکور از گازی غیر قابل اشتعال در فرمولاسیون خود استفاده کرده و همین امر این شرکت را در نواوری و کیفیت پیشتاز و دست نیافتنی نموده است.
پنچر گیری و باد کننده اضطراری تایرحاوی مواد منحصر بفردی است که پس از اسپری شدن در تایر، سوراخ های ایجاد شده تا حداکثر به قطر 5 میلیمتر در تایر و تیوب را پر کرده و سپس از خود گازی خنثی و غیر قابل اشتعال ازاد می کند که موجب باد شدن تایر ظرف چند ثانیه می شود (قابل استفاده برای انواع تایرها، تیوب دار - بدون تیوب (تیوب لس) و برای انواع خودروها سواری سبک و موتورسیکلت)
 
 
قیمت: 185,000 ریال
 
 
برخی از امکانات و قابلیتها:

حتی الامکان عامل ایجاد پنچری (شیشه - میخ و ...) را از روی تایر بردارید،
اگر هوا سرد است اسپری را با مالش دست یا گرفتن مقابل بخاری خودرو گرم کنید.
شیلنگ سر محصول را به سر سوزن تایر ببندید.
درب محافظ سر محصول را بردارید و حتما آنرا واژگون کنید.
دکمه سر اسپری را فشار دهید و تا باد شدن کامل تایر اینکار را انجام دهید
 
 
 
 
اگر در دور افتاده ترین جاده ها و روستاها و هنگام مسافرت با پنچری تایر خودرو مواجه شده اید !
اگر خانم محترمی هستید که قادر به باز کردن پیچها برای تعویض چرخ پنچر شده نیستید !
اگر هنگام رساندن یک فرد بیمار به بیمارستان دچار این مشکل شده اید !
اگر در گرمای تابستان و یا زیر باران شدید ماشینتان پنچر شده است !
اگر در برف و سرمای زمستان دچار این مشکل شده اید !
اگر فرصت کافی برای تعویض چرخ پنچر شده ندارید !
اگر در جایی هستید که دسترسی به آپاراتی ندارید !
اگر آشنایی به تعویض چرخ ندارید !
اگر لاستیک زاپاس همراه ندارید !
دیگر نگران نباشید ...
قیمت: 185,000 ریال
     
 
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive