گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Thursday, June 23, 2011

||_Tehroon-Online_|| بعد از گم کردن موبایل مان چه باید بکنیم؟ + ...



 
بعد از گم کردن موبایل مان چه باید بکنیم؟
گم کردن تلفن همراه می تواند اتفاقی کاملا ویران کننده باشد. به خصوص اینکه خودتان را برای چنین اتفاقی آماده نکرده و گام های لازم همچون بک آپ گیری را انجام نداده باشید. اما باید توجه داشته باشید که اثرات بعدی چنین اتفاقی می تواند از این هم بدتر باشد. اولین مشکلی که برای تان پیش می آید، هزینه تماس های ناخواسته گوشی گم شده است که در فیش بعدی به سراغ تان می آید. مشکل دیگر می تواند دزدی هویت باشد  که از اولی هم دردسر سازتر است.
 
در چند گام ساده، به اقدامات ضروری بعد از گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه می پردازیم:
 
۱- به محض اینکه متوجه فقدان موبایل تان شدید، سریعا با شماره تان تماس بگیرید. اگر خوش شانس باشید، کسی آن را پیدا کرده و یا با صدای زنگ تلفن متوجه آن می شود و پاسخ می دهد. خوش به حال تان، حالا می توانید آدرس فرد یابنده را پرسیده و سریعا خود را به موبایل عزیزتان برسانید.
 
۲- در صورتی که کسی پاسخ نداد، نوبت به پاک کردن از راه دور اطلاعات موبایل تان می رسد. با این کار حتی اگر کسی تلفن را بیابد، دست وی به اطلاعات شخصی، عکس ها و یا دفترتلفن تان نمی رسد.
برای این کار یا تلفن تان باید چنین قابلیتی را داشته باشد که با تماس اینترنتی یا پیامکی شما اطلاعات را پاک کند. 
یا اینکه از قبل برنامه لازم را برای روز مبادا روی آن نصب کرده باشید و از طریق ارتباط با آن برنامه چنین کاری را انجام دهید. 
اطلاعات را از روی موبایل های هوشمندی که امکان استفاده از برنامه Microsoft's Activesync را داشته باشند، به راحتی می توان پاک کرد.
برخی اپراتورهای تلفن همراه هم چنین خدماتی را ارائه می کنند که از طریق ارسال دستور به سیم کارت، کلیه اطلاعات روی موبایل را پاک می کنند.
 
۳- حال نوبت آن است که جلوی سوءاستفاده از تلفن تان را بگیرید. پس سریعا به نزدیک ترین دفتر مخابراتی مراجعه کرده و نسبت به غیر فعال کردن (یا به اصطلاح سوزاندن) سیم کارت تان اقدام کنید. با این کار اگر کسی موبایل تان را پیدا کند، دیگر نمی تواند با تماس های پرهزینه طولانی و یا مزاحمت، برای تان دردسر ساز شود.
 
۴- حال نوبت به مراجعه به نیروی انتظامی و دادگاه برای اعلام سرقت یا گم شدن موبایل است. ممکن است فکر کنید در بسیاری از مواقع فایده ای نخواهد داشت. اما بسیاری از افراد گوشی موبایل شان را دوباره از این طریق یافته اند. فقط باید کمی حوصله پیگیری کارهای اداری را داشته باشید.
پس از مراجعه به نیروی انتظامی به دادگاه معرفی می شوید. آنجا نامه ای خطاب به مخابرات جهت پیگیری موبایل گم شده صادر می شود. هنگام مراجعه به مخابرات باید جعبه تلفن همراه تان را هم با خود ببرید، تا علاوه بر تایید مالکیت، سریال اختصاصی موبایل را برای پیگیری یادداشت کنند. هر زمان که موبایل شما با هر سیم کارتی روشن شود، مخابرات آن را ردیابی کرده، شماره سیم کارت و مشخصات صاحب آن را برای دادگاه ارسال می کند. حال می ماند مراجعه به دادگاه و پیگیری فردی که سیم کارت اش را روی موبایل گم شده شما گذاشته است.
 
۵- اگر هم موبایل گم شده، وسیله گران قیمتی بوده که آن را بیمه کرده اید، بدون اتلاف وقت به شعبه بیمه تان برای تشکیل پرونده و پیگیری دریافت خسارت مراجعه کنید. زیرا بسیاری اوقات شرکت های بیمه مدت زمان مشخصی برای اعلام سرقت و تشکیل پرونده جهت پرداخت خسارت دارند.
 
۶- بهتر است در کنار همه این کارها، تعدادی اعلامیه هم با ذکر مشخصات موبایل مرحوم تان آماده کرده و در مکان هایی که برای آخرین بار وی را به همراه داشته اید، بچسبانید. تابلو اعلانات عمومی برخی مراکز دولتی و دانشگاهی هم برای این کار مناسب هستند.
 
۷- به هر حال بدون موبایل هم نمی توان به زندگی ادامه داد! اگر طی سه چهار روز اول موفقیتی در یافتن موبایل تان نداشتید، بهتر است به فکر خرید یک موبایل جدید باشید. شاید این از خوش شانسی شما بوده که مجبور شده اید از تلفن همراه کهنه و قدیمی تان دل بکنید. 
 
موبایل تازه مبارک باشد.

چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم

 
یک لپ تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه های مختلف در داخل و خارج از خانه. از اینها که بگذریم لپ تاپ ها انصافاً یک سخت افزار گران قیمت محسوب می شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند. ‏

مسلماً بهتر است قبل از هر چیز مراقب باشیم تا کسی لپ تاپمان را سرقت نکند ولی اگر این اتفاق افتاد چه باید کرد؟ می توانیم در مقابل احتمال دزدیده شدن آمادگی داشته باشیم و در صورتی که لپ تاپمان به سرقت رفت آنرا ردیابی کنیم. یک مجموعهء نرم افزاری با نام Prey وجود دارد که شما را قادر میسازد لپ تاپ به سرقت رفتهء خود را به صورت کنترل از راه دور مانیتور نموده، از نمایشگرش هنگامی که سارق مشغول کار با آن است اسکرین شات گرفته، با وب کمش تصویر چهرهء سارق را ضبط کنید و با توجه به محل اتصال لپ تاپ به اینترنت محل استقرار احتمالی سارق را پیدا کنید و با یک گزارش نسبتاً کامل و حسابی به سراغ پلیس بروید و بخواهید دزد را بیابد. خوشبختانه Prey کدباز و رایگان است اما بد نیست ببینیم چگونه می توان از آن استفاده نمود. ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

‏‏
ابتدا یک اکانت مهمان در ویندوز بسازید ‏ ‏
در ویندوز Prey به صورت یک سرویس در پس زمینه اجرا می شود. این بدین معنی است امکان ردیابی تنها زمانی فعال می شود که سارق به یکی از اکانتهای کاربری موجود بر روی سیستم عامل لاگین نموده باشد. برای اینکه سارق بتواند به لپ تاپ شما لاگین کند دو راه حل پیش رو دارید: اول اینکه می توانید کلاً روی اکانت اصلی خود پسورد نگذارید (که البته از نظر مسائل امنیتی شاید کار خوشایند و درستی نباشد) و راه حل دوم که توصیه می شود ساخت یک اکانت مهمان یا Guest که فاقد پسورد باشد.
negahbaan_prey1.jpg
ساخت اکانت مهمان کار ساده ای است، ابتدا استارت منو را باز کنید، بر روی کامپیوتر کلیک راست کنید و گزینهء Manage را انتخاب نمائید. در پنجره ای که باز می شود در ستون سمت راستش گزینهء Local Users and Groups را انتخاب کرد و سپس وارد قسمت Users شده در وسط پنجره کلیک راست کرده و با انتخاب گزینهء New User می توانید یک اکانت جدید بسازید. ‏
 

‏ نصب Prey ‏ ‏
اکنون فایل نصاب Prey را از ‏ وب سایت آن دانلود کرده و نصب کنید و وقتی به پایان عملیات نصب رسیدید گزینهء Choose to configure Prey now را انتخاب کنید. در این مرحله لازم است مشخص کنید چگونه می خواهید Prey را مدیریت کنید و برای اینکار دو گزینه دارید یا از کنترل پنل آنلاین Prey استفاده نمائید و یا به صورت مستقل. استفاده از کنترل پنل آنلاین محدودیت هایی دارد مثلاً اینکه تنها 10 گزارش می توانید دریافت کنید ولی از آنجایی که 10 گزارش هم برای گیر انداختن سارق حاوی اطلاعات زیادی است و هیمنطور گزینهء کنترل پنل آنلاین برای عموم کاربران نسبتاً ساده تر است لذا به سراغ این گزینه می رویم و پس از انتخاب آن از ما خواسته می شود تا یک اشتراک Prey برای خودمان بسازیم. ‏
 
negahbaan_prey2.jpg
بعد از این موارد بد نیست کامپیوتر خود را تنظیم کنید تا همواره سعی کند به نزدیکترین کانکشن اینترنت Wi-Fi رایگانی که در دسترسش است متصل شود اینگونه حتی اگر سارق قصد اتصال به اینترنت را نداشته باشد شانس به دام افتادنش تا حدی بالاتر می رود. ‏
 
 
‏ دریافت گزارش ‏ ‏
negahbaan_prey3.jpg
حالا اگر روز بد شانسی شما فرا رسید و لپ تاپ تان به سرقت رفت بد نیست به کنترل پنل Prey وارد شوید و شانس خود را در ردیابی سارق امتحان کنید. در بخش تنظیمات کنترل پنل گزینه های فراوانی برای نحوهء گزارشگیری وجود دارد اما در بالای این گزینه ها مهم ترین گزینه یعنی Missing وجود دارد که در صورتی که بر روی اسلایدر مقابل این گزینه کلیک کنید لپ تاپ شما شروع به ارسال گزارش خواهد کرد. انتخاب فاصلهء زمانی گزارش ها با شما است اما فراموش نکنید Prey تنها 10 گزارش را در پنلش ثبت خواهد نمود پس اگر فکر می کنید دریافت چند گزارش با فاصلهء زمانی کوتاه شما را به سارق نزدیک نمی کند می توانید فاصلهء زمانی را بیشتر کنید یا در شرایط برعکس کمترش کنید. گزارشی که Prey به شما می دهد می تواند اطلاعات فراوانی را دربر داشته باشد از شماره آی پی اتصال سارق به اینترنت، محل استقرارش بر روی نقشه، تصویر چهره اش که توسط وب کم لپ تاپ تهیه شده و... . هر چند این راه حل یک راه حل صد در صدی برای رسیدن به لپ تاپ دزدیده شدهء شما نیست اما امیدی است در نا امیدی. ‏
نگهدارنده ژله اي
نگهدارنده تمام وسيله هاي ديجيتالي، عينك، سكه، mp3 player، موبايل و ....
بدون استفاده از چسب و مواد چسبنا ك
ديگر نگران افتادن و يا ليز خردن وسايل و لوازم شخصي خود نباشيد.
اين وسيله بي نظير بهترين نگهدارنده براي استفاده داخل ماشين و يا روي ميز كارتان مي باشد.
ضد ليز خوردن!!!
همه ي آنچه كه براي داخل خودرو و منزل خود نياز داريد.
همه چيز سر جاي خود مي ماند!
همراه كتاب هديه شعبده بازي
قيمت : 4900 تومان
خريد پستي           خريد پستي
نحوه استفاده :
 ابتدا بر چسب هاي دو طرف هولدر را جدا كنيد .
 سپس سطحي كه مي خواهيد هولدر را روي آن قرار دهيد كاملا تميز كنيد
 و هولدر را به سطح مورد نظر بچسبانيد . ( بدون نياز به چسب )
قيمت : 4900 تومان
خريد پستي           خريد پستي
نگهدارنده ي :
تمام لوازم الترونيكي 
شيشه اي و حتي اجسام گرد و كره اي و صيقلي...!
همه چيز به آن مي چسبد
قيمت : 4900 تومان
خريد پستي           خريد پستي
 
 
چاي لاغري معجزه قرن
[i]
لاغري فقط با نوشيدن يك فنجان چاي باورتون ميشه؟!!
قيمت: 12000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
خش گير جادويي CD و DVD
[i]
CDوDVD هاي كثيف و خش دار خود را دوباره زنده كنيد
قيمت: 4500  تومان 
ساير
[t] [k]
 
 
ساعت LED مولكولي
[i]
آيا به دنبال ساعت هاي زيبا و متفاوت با كيفيت بالا ولي قيمت مناسب هستيد؟
قيمت: 24500  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
ساعت 4 بعدي
[i]
طراحي متفاوت اين ساعت دكوراسيون منزل را به كلي دگرگون خواهد كرد.
قيمت: 10500  تومان 
دکوراسیون مدرن
[t] [k]
 
بالن آرزو
[i]
وسيله اي جالب و شگفت انگيز
قيمت: 6500  تومان 
لوازم سرگرمی
[t] [k]
 
 
عينك ديد در شب
[i]
عينك ديد در شب مخصوص رانندگي و تردد در شب
قيمت: 26000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
كتاب 101 روش رمانتيك بودن
[i]
چگونه يك ارتباط و زندگي عشقولانه و دلپذير  با نامزد يا همسر خود داشته باشيم؟؟
قيمت: 8000  تومان 
کتاب
[t] [k]
 
 
SWATCH ساعت
[i]
يك ساعت فوق العاده شيك و جديد
 
قيمت: 9500  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
عطر Jacsaf ويژه روز پدر
[i]
يك هديه منحصر بفرد و فوق العاده با هديه اين عطر به پدرتان او را شگفت زده كنيد
قيمت: 13900  تومان 
عطر و ادکلن
[t] [k]
 
 
نگهدارنده ژله اي
[i]
نگهدارنده تمام وسيله هاي ديجيتالي، عينك، سكه، mp3 player، موبايل و ....
قيمت: 4900  تومان 
ساير
[t] [k]
 
 
موكن twizze
[i]
موكن twizze يك وسيله براي اصلاح موهاي زائد است
 
قيمت: 19000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
عطر ضد سيگار
[i]
مناسب براي افراد سيگاري كه دوست ندارند  هميشه بوي سيگار بدهند
قيمت: 11500  تومان 
عطر و ادکلن
[t] [k]
 
 
تي شرت ناصر حجازي
[i]
تي شرت ناصرخان ويژه طرفدان ناصر حجازي
قيمت: 16000  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
قلم دافع حشرات (جديد)
[i]
بهترين و تاييد شده ترين راه حل براي دفع حشرات
قيمت: 5000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
دستگاه بافت مو
[i]
دستگاهي بي نظير و استثنائي براي بافت و حالت دادن به موهاي سر
قيمت: 19000  تومان 
ساير
[t] [k]
 
گردنبند مادر
[i]
تقديم به تمام مادران ايراني
قيمت: 6000  تومان 
زيورآلات
[t] [k]
 
 
Mp3 player مخصوص اتومبيل
[i]
پلير بسيار جالب و فوق العاده عالي مخصوص تمامي اتومبيل ها
قيمت: 14000  تومان 
کیت الکترونیکی
[t] [k]
 
شامپو رفع سفيدي مو
[i]
فقط در 10-15 دقيقه با موهاي سفيد خداحافظي كنيد
قيمت: 5000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
عينك POLICE
[i]
پرفروش ترين عينك تمام دوران كمپاني POLICE
 
قيمت: 18500  تومان 
پوشاک مد روز
[t] [k]
 
 
كرم موبر دائمي Balea آلمان
[i]
با اين موبر بدون احساس حتي كوچكترين درد  براي هميشه از شر موهاي زائد خلاص شويد .
قيمت: 25000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 
دستگاه سفيد كننده دندان
[i]
سفيدي دندانهايتان را از ما بخواهيد با دستگاه سفيد كننده دندان
قيمت: 22000  تومان 
پزشکی و سلامت
[t] [k]
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive