گروه اینترنتی تهرون آنلاین گلچینی از بهترین‌های اینترنت همه در یک صفحه و یکجا ببینید و لذت ببرید

Saturday, December 31, 2011

||_Tehroon-Online_|| ۵ نشانه ی کمبود خواب



 
 
۵ نشانه ی کمبود خواب
 
 
 
 
آیا دچار کمبود خواب هستید ؟
بدن ما وقتی خسته است علائم زیادی را از خود نشان می دهد . اما برخی از ما آنقدر به نخوابیدن عادت داریم که غافل از این هستیم چه آسیبی دارد به ما می رسد .
کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران کرد . محققان می گویند که هفته ها طول می کشد تا عادت خواب ما به حالت اول برگردد . در اینجا به برخی از علائمی که نشان می دهند باید خواب را در اولویت های اضطراری خود قرار دهیم ، اشاره می کنیم .......
 
۱) تصمیمات ساده شما را عاجز می کنند
تا دیروقت بیدار می مانید تا برای تعطیلاتی که در پیش دارید جا رزرو کنید و حتی اگر تاریخ و مسافت را هم بدانید ، به کوچکترین جزئیات توجه دارید . باید بلیط بازپرداختی بگیرید ؟ جایتان جلوی پنجره باشد یا در راهرو ؟ الآن ماشین کرایه کنید یا بعداً ؟
طبق نظر سین درامند ، پزشک و محقق خواب در دانشگاه کالیفورنیا در ساندیگو، وقتی خسته هستید کمتر می توانید اطلاعات مهم و بی ربط را از هم تشخیص بدهید مثل تعیین جا . حتی ساده ترین تصمیمات ، اهمیت بیش از اندازه ای پیدا می کنند . کسی که خسته باشد خطر کردن را به حداکثر می رساند ( شاید اگر تا آخر وقت صبر کنم ، قیمت بلیط پائین بیاید ) و با تغییر شرایط نمی تواند خودش را وفق بدهد ( مثل مطمئن شدن از برنامه ی سفر هنگامیکه پرواز از فرودگاهی ناآشنا صورت بگیرد ) .
 
۲) بااینکه تمام روز را غذا خوردید باز هم گرسنه اید
تغییر برنامه ی خواب ، آنچه می خورید را از بین می برد . مطالعات نشان می دهند که کمبود خواب مزمن می تواند قند خون را از بین ببرد و باعث شود بدن لپتین کمتر که هورمون کنترل کننده اشتها است و گرلین بیشتری که در مقابل لپتین ، تحریک کننده ی گرسنگی است ، تولید کند .
به خاطر این تغییرات فیزیولوژیکی وقتی کم بخوابید بیش از حد می خورید و غذایی که انتخاب می کنید احتمالاً ارزش غذایی نداشته یا منبع انرژی خوب و ماندگاری نیست .
فردی که خسته باشد به خصوص به قند و دیگر کربوهیدراتهای ساده تمایل دارد که شاید به این دلیل باشد که بدن به دنبال چیزی است که سریع گرسنگی را برطرف کند ضمن اینکه کمبود خواب باعث می شود کنترل خود را از دست بدهید و یک شیرینی را به جای تکه های هویج انتخاب کنید .
 
۳) مبتلا به سرما خوردگی می شوید
ناکافی بودن خواب می تواند شما را نسبت به کسانی که خوب استراحت می کنند درمقابل عفونت حساس تر کند .
در یک مطالعه محققان به یک سری داوطلب سالم ، ویروس سرما تزریق کردند ، آنهایی که هفته ی قبل کمتر از ۷ ساعت در یک شب خوابیدند ، ۳ برابر آنهایی که ۸ ساعت یا بیشتر خوابیدند علائم سرماخوردگی را داشتند .
در مطالعه ای دیگر ، فردی که چند شب فقط ۴ ساعت خوابیده بود ایمنی کمتری در مقابل واکسن آنفلوآنزا نسبت به کسی که بین ۵/۷ و ۵/۸ ساعت خوابیده بود ، داشت .
 
۴) چیزهای ترسناک و غیرعادی شما را به گریه می اندازند
آیا آهنگ های غمگین شما را به گریه می اندازد ؟ سعی کنید زودتر به رختخواب بروید . خود به خود بغض ناگهانی خودتان را به حساب آهنگهای غمگین نگذارید .
اگر نخوابید ، ثبات احساسی خود را از دست می دهید و دمدمی می شوید .
در یک مطالعه تصویری از مغز ، مثلاً فردی که یک شب نخوابیده و تصاویر مغزش اختلالاتی را نشان می داد در مقایسه با داوطلبانی که بهتر خوابیده بودند ۶۰٪ فعالیت بیشتری در بادامه ی مغز خود که در پردازش ترس و اضطراب دخالت دارد نشان می دادند .
این مطالعه همچنین مشخص کرد که بادامه ی مغز داوطلبانی که بیشتر می خوابیدند کمتر با دیگر قسمتهای مغز که واکنشهای احساسی درست را نشان می دهند ارتباط داشتند ضمن اینکه آنها کارشان را در مورد تعدیل احساساتشان به خوبی انجام نمی دادند .
وقتی کمبود خواب داشته باشیم احساس افسردگی می کنیم چون مغز خسته خاطرات منفی را بیشتر از خاطرات مثبت و مؤثر یا خنثی ذخیره می کند در نتیجه شیوز می گوید اگر همیشه کمبود خواب دارید مثل اشخاص افسرده می مانید .
 
▪ به یک آدم دست و پاچلفتی تبدیل شده اید
دارید چای عصرانه اتان را دم می کنید و ناگهان می بینید که آن را روی کل لباس جدیدتان ریخته اید . برایتان خیلی آشنا است ؟
محققان شواهد زیادی در مورد افرادی که کمبود خواب دارند جمع آوری کرده اند مبنی بر اینکه این افراد مهارت های حرکتی کندتری داشته و دقت کمتری دارند اما کلیت کوشیدا ، پزشک و رئیس مرکز دانشگاه استنفورد در قسمت پژوهش خواب انسان می گوید : اما چرا این هنوز شناخته نشده ؟ افراد خواب آلود ممکن است به چند دلیل دست و پا چلفتی تر باشند :عکس العمل های ضعیف و عدم تمرکز ممکن است کارها و واکنش های سریع را برای آنها مشکل کند . احتمال دیگر : خواب ، تعادل و ادراک عمیق را از بین می برد .
در افرادی که زیاد می خوابند وقتی بدنشان نیاز به خوابیدن دارد عجیب نیست که یک لحظه از هوش بروند . کوشیدا می گوید : بنابراین این امکان وجود دارد که دست و پا چلفتگی شما ناشی از خواب زیاد باشد که یک ثانیه یا بیشتر طول می کشد به اندازه ای که کنترل خود را از دست داده یا یک لیوان از دستتان بیافتد .
آموزش زبان انگليسي در خواب
با ضمير ناخوداگاه خود زبان ياد بگيريد !!!
3 CD + 1Book
3 سي دي به همراه يك كتاب
ديگر يادگيري زبان انگليسي دشوار نخواهدبود.
 
خريد پستي        خريد پستي
به همراه كتاب 56 نرم افزار كاربردي
داراي مجوز از وزارت ارشاد
ISBN : 978-600-5096-00-2
شماره ثبت : 45942
 
 
قيمت : 8000 تومان
 آلبوم يادگيري مكالمه انگليسي درخواب مجموعه اي است بي نظير وكامل از 18 درس وتمرين آموزش مكالمات زبان انگليسي كه درسها بصورت گفتاري وبه فرمت فايل هاي صوتي mp3 (( قابل استفاده باتمام وسايل پخش سي دي هاي صوتي )) وبه 2 زبان فارسي وانگليسي همزمان ارائه مي شود. اين صداها با تلفيق دو تكنولوژي زنده نمايي صحنه هاي صوتي درداخل جمجمه يا Binaural Sounds وتكنيك منحصر به فرد همسازي وهمگامي مغزي   Brain Synchronizing ازطريق هدفون براي مغزهنگام خواب ، قابل شنيدن مي باشند وبه دليل همراه داشتن امواج خاص فعال سازي ذهن هنگام پخش درس ها ، مغز شما رادرعالي ترين شرايط كاري ( يعني درخواب ودرزمان استراحت )‌وبه راحت ترين شيوه ، با واژه ها وجملات اساسي زبان آشنامي سازد.
شما وقتي از خواب بيدار مي شويددركمال حيرت مي بينيدكه نسبت به روز قبل هزاران لغت جديد برايتان معنادارشده اند وبه طور ناخودآگاه بخش اعظم مفاهيم مكالمات روزمره ونوشته هاي انگليسي را درك مي كنيد!!
 
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان

متن درسها نيز براي مراجعه بصورت فايل قابل چاپ و تكثير درداخل مجموعه قرارداده شده است .
ديگريادگيري زبان انگليسي دشوار نخواهدبود.
به كمك ضمير ناخودآگاه درخواب انگليسي بياموزيد!!

امواج مغزي انسان در حالت خواب با حالت بيداري تفاوت مي كند. وقتي انسان خواب است امواج مغزي او شكل خاصي مي گيرند و به همين دليل انسان خوابيده فقط آن امواج را مي شناسد و با آن امواج واكنش هاي بدن خود را تنظيم مي كند.
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان

حال تصور كنيد كه يك دوره كامل آموزش انگليسي به صورت صوتي (و به شكل آموزش زبان مادري يعني ابتدا درس به فارسي تشريح و سپس به زبان انگليسي ارائه شود.) حاوي بيش از چهل ساعت آموزش با امواج مغزي حالت خواب مدوله شود. يعني به اصطلاح مهندسي مخابرات پوش امواج مغزي اصوات آموزشي باشند. در اين حالت مغز ضمن پذيرش امواج خواب عميق ، امواج ضميمه و پوش آن را نيز بدون مقاومت مي پذيرد و آنها را به دروني ترين لايه هاي خود راه مي دهد. اكنون فرض كنيد با تكنيك ‌binaural صداهاي آموزشي فضايي شوند. يعني به شكلي درآيند كه تمام محفظه اسكلت درون مغز را به سلطه خود درآورند و فرد خوابيده احساس كند كه به جاي يك صداي بيروني از درون فضاي سرش صداها بيرون مي آيند (يعني درست حالتي كه انسان وقتي با خودش حرف مي زند و گفتگوي دروني روزانه خود را شكل مي دهد).
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان

در اين حالت مغز انسان با لذت و شوق و آغوش باز تمام اطلاعات صوتي را بدون هيچ پيشداوري به درون حافظه عميق و ضمير ناخودآگاه ارسال مي كند. و چند ساعت بعد كه فرد از خواب بيدار مي شود مي بيند به طور ناخودآگاه هزاران واژه و اصطلاح انگليسي برايش آشنا و معنا دار شده اند و از همه مهم تر هنگام برخورد با يك مطلب احساس مي كند كه قبلا آن را جايي شنيده است و برايش بسيار آشنااست. با توجه به اينكه اين شيوه يادگيري مستقيما در داخل مغز و سوار بر محمل امواج مغزي صورت مي گيرد ،
 اثر بخشي آن فوق العاده است. اين در حالي است كه درس هاي آموزشي انتخابي همزمان فارسي و انگليسي هستند و در نتيجه فرد احساس مي كند كه درس هاي انگليسي داده شده در حقيقت بخشي توسعه يافته از واژه نامه و دايره لغات فارسي او هستند و به قولي ديگر زباني جديد نياموخته بلكه همان زبان مادري اش را توسعه داده است كه اين شكل يادگيري زبان عالي ترين و صحيح ترين شكل ممكن براي آموختن يك زبان جديد است.
خريد پستي        خريد پستي
قيمت : 8000 تومان
مجموعه يادگيري انگليسي در رويا با حضور بيش از پنجاه مهندس و روانشناس و زبان شناس تهيه شده است و در نوع خود عالي ترين شكل آموزش سريع زبان انگليسي براي تمام سنين محسوب مي شود.
هر چند كليه درس ها به صورت MP3 و قابل پخش با كليه سي دي هاي پخش صوتي تهيه شده اند اما در داخل همان سي دي براي كساني كه كامپيوتر دارند ، فايل هاي درسي نيز به صورت قابل كپي و قابل چاپ گنجانده شده اند.
 
 
پكيج آموزش آرايش 2012
[i]
كاملترين مجموعه آموزش ارايشگري ايراني
قيمت: 14500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
معجزه افزايش كيفيت
[i]
اولين و ارزشمندترين نرم افزار افزايش كيفيت تصويري
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
ژورنال بافت
[i]
مجموعه اي استثنايي و ضروري براي بافندگان
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش تصويري سيم كشي ساختمان
[i]
يكي از كاربردي ترين آموزش هاي سيم كشي ساختمان
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش طراحي وب در 10 دقيقه
[i]
بدون هيچگونه اطلاعات قبلي ميتوان به راحتي سايت طراحي نمود.
قيمت: 7500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
از صداي خود لذت ببريد
[i]
بسته اي ارزشمند در مورد برنامه هاي صوتي
 
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
لالايي هاي كودكانه
[i]
دلنشين ترين لالايي ها را با صداي گرم مادرانه به كودكانتان هديه دهيد
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
آموزش تصويري بافتني
[i]
آموزش 8 الگوي مختلف بافتني با دوبله فارسي
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
اكسير جواني واقيعت دارد!!!
[i]
روش هاي جوان ماندن
 
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
تعميركار همراه
[i]
آموزش جامع تعميرات لوازم خانگي
قيمت: 6000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
پرنده هاي خشمگين Angry Birds
[i]
شما هم از طرفداران پروپاقرص اين بازي معتاد كننده خواهيد شد
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
واقعي ترين شبيه سازي پرواز
[i]
پرواز واقعي و هيجان را تجربه كنيد
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
گلچين سينه زني محرم 90
[i]
شامل عزاداري و مداحي ايام محرم...... بهترين هاي مداحان اهل بيت
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
جديدترين آموزش زبان كودكان
[i]
براي اولين بار پرفروشترين روش آموزش زبان براي كودكان در دنيا
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
خودآموز مهندسي شبكه مايكروسافت
[i]
بزرگترين آرشيو هاي آموزشهاي شبكه از كمپاني هاي معتبر
قيمت: 8500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش ايروبيك ويژه كودكان
[i]
همراه با شعرهاي كودكانه در متن تصاوير با آهنگ هاي شاد و مهيج
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
اسرار پشت پرده دلار
[i]
با استفاده از هنر اوريگامي ، اسرار حادثه 11 سپتامبر و ارتباطش با دلار افشا شد!!
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش يوگاي صورت
[i]
رفع چين وچروك پوست به همراه مجموعه كامل آموزش ماساژ صورت با عسل
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
زبان كودكان را بفهميم
[i]
پرفروشترين محصول در ارتباط با كودكان در سال 2010و2011
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش Make up 2011
[i]
آموزش حرفه اي آرايش صورت توسط برترين اساتيد جهان
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
PES12 - 2012 نسخه كامل
[i]
محبوب ترين بازي فوتبال در بين بازي خورها
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش جامع ارسال پيامك گروهي
[i]
آموزش كامل نصب نرم افزار و رجيستر نمودن و اجراي آن به همراه نرم افزار مربوطه
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
FIFA 12 - 2012 نسخه كامل
[i]
بالاخره نسخه كامل بازي محبوب فوتبال فيفا 2012 براي علاقمندان اين بازي عرضه شد
قيمت: 6500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
48 داستان موزيكال
[i]
شما هم حتما با هر كدام از اين قصه ها يك دنيا خاطره داريد.
 
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
دانستنيهاي زندگي زناشويي
[i]
مجموعه آموزشي ارزنده با نكات كامل  مورد نياز جوانان براي ازدواج موفق
قيمت: 7000  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
مجموعه كامل اندرويد ۲۰۱۱
[i]
جامع ترين و بروز ترين بانك نرم افزار و بازي اندرويد
قيمت: 14500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش آرايش چشم 2011
[i]
مجموعه اي بي نظير از به روز ترين متودهاي آرايش چشم
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
حافظه نامحدود
[i]
آماده سازي ذهن براي ثبت اسامي اشخاص ،اشياء ،اعداد و ارقام، فرمولها و متون درسي
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
جديدترين و آخرين كنسرت ياني
[i]
اجراي فوق العاده ياني به همراه بهترين خوانندگان اسپانيولي + پشت صحنه ي كنسرت
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
آموزش بافت مو
[i]
بيش از 26 مدل مختلف آموزش بافت مو، محصولي ويژه براي آرايشگرها
قيمت: 5500  تومان 
CD/DVD
[t] [k]
 
 
 


__._,_.___


~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
________________________________________________________

__000000___00000
_00000000_0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
Tehroon Online
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
Tehroon*____00000000000
________*______00000
_Online___*_____ 0
_000000___00000___*
00000000_0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
Tehroon Online  *
________*__000000___00000
_______*__00000000_0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
Tehroon__*________*
__________*_______*
_Online____*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
_______________**
Tehroon Online _*


http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
http://groups.yahoo.com/group/Tehroon-Online-group/join
_______________________________________________________

~~~~~~~~~ Tehroon-Online-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive