عدهاى حجاب را نیک مىدانند در مقابل، بىحجابى را زشت مىشمارند وگروهى بىحجابى را پسندیده و به حجاب علاقمند نیستند. - سرویس مذهبی
- ۲۱ تیر ۱۳۹۲
- 325 بازدید
- ۳ دیدگاه
عدهاى حجاب را نیک مىدانند و بدان پایبندند و در مقابل، بىحجابى را زشت مىشمارند و از آن بیزارى مىجویند؛ چنان که گروهى بىحجابى را پسندیده، به آن اهتمام مىورزند و حجاب را عملى مرتجعانه و زشت دانسته و به آن علاقمند نیستند.از این رو در این مجال گزیده ای از "تیپولوژی حجاب" که بخشی از رفتار و باور مردم در عرصه ی اجتماعی است به صورت مختصر ارائه می گردد: تیپ اول: بی حجابی که بی دینی نیست. دلت پاک باشد: دختر جوان که حسابی به مد روز راه می رود و به تعبیر امروزی ها شیک پوش و آرایش کرده در خیابان ها قدم می گذارد در طول مسیر که می آید بارها و بارها با افراد مختلفی مواجه می شود که برای او مزاحمت ایجاد می کنند: • خانوم….شــماره بدم؟ • خانومی برسونمتون؟؟ • عزیزم چند لحظه وقتتو به من میدی؟ • و … اینها جملاتی بود که دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید! هرچند بیچــاره اصـلاً اهل این حرفها نبود و این اتفاق به شدت آزارش می داد ولی حاضر به تغییر در ظاهر خود نیست. چون به شدت دوست دارد در جامعه آزادانه لباس بپوشد و حجاب داشته باشد و به این امر اعتقاد فراوانی دارد. حال وقتی از این دخترجوان می پرسند چرا موهایت بیرون است؟ جواب می دهد به خودم مربوط است تو چه کار داری؟ برایش توضیح بیشتری که می دهند می گوید: حجاب که مهم نیست. خدا کند آدم دلش پاک باشد! عده ای با بیان این جمله، بی حجابی را در جامعه توجیه می کنند. حال اگر به فرض، قبول کردیم بی حجابی بی دینی نیست، اما این تناقض چگونه حل می شود؛ حجاب طبق آیات و روایات صریح از ضرورت های بارز دین است. پس چگونه می شود که قلب پاک از اجرای حکم قطعی دین سرپیچی نماید؟ این قلب از چه چیز پاک است؟ از گناه یا از اطاعت؟! «نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْض» تعبیر این گونه رفتارهاست. حال سوال اینجاست؛ یعنی امکان ندارد دل و ظاهر با هم پاک باشند؟ امام علی(ع) فرمودند: ایمان به قلب و زبان و عمل است. تیپ دوم: حجاب سازمانی: دختر محجبه به کلاس زبان می رود. در جای خود که می نشیند همکلاسی اش که آن چنان حجاب مناسبی هم ندارد از او می پرسد: چرا چادر سر می کنی؟ چرا اینقدر محجبه ای؟ در سازمان خاصی کار می کنی؟ پاسخ می دهد: نه مگر فقط کارمندان دولتی محجبه اند؟ گفت: آخر آنهایی که با جاهای خاص در ارتباطند این جوری حجاب کامل دارند. انگار هنوز قانع نشده بود پرسید: شهرستانی هستی؟ دختر چادری جواب داد نه. حتماً درنظرش دهاتی ها و شهرستانی ها باحجابند!! بازهم دست بردار نبود. پرسید دانشجو هستی؟ پاسخ داد بله. پایان نامه دکتری می نویسم. گفت چه رشته ای؟ جواب داد: علوم قرآنی. انگار رمز جدول را پیداکرده باشد گفت: آهااان!! دختر محجبه که انگار قبلاً تجربه چنین برخوردی را داشته است بلافاصله و با اعتماد به نفس فراوان جواب داد: نمیدانی چه لذتی دارد وقتی سیاهی چادرم، دل مردهایی که چشمشان به دنبال خوشرنگترین زنهاست میزند. نمیدانی چقدر احساس امینت می کنم وقتی در خیابان و دانشگاه و… راه میروم و صد قافله دل، همراه من نیست. نمیدانی چقدر لذتبخش است وقتی وارد مغازهای میشوم و میپرسم: آقا! اینها قیمتش چند است؟ فروشنده جوابم را نمیدهد؛ دوباره میپرسم: آقا! اینها چنداست؟ فروشنده که محو صورت بزک کرده و رنگ موهای زن دیگری است، من را اصلاً نمیبیند. و باز هم سوالم بیجواب میماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون میآیم. و دختر جوان محجبه همین طور ادامه می دهد… تیپ سوم: اسلام، حجاب و نگاهی پیشرفته: حجاب یکی از احکام وجوبی اسلام است که بر اساس آن زن باید، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوهگری و خودنمایی نپردازد. از منظر اسلام حجاب بانوان، دارای ابعاد سلبی و ایجابی است. بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی تحقق یابد؛ اگر یکی باشد و دیگری نباشد در این حالت حجاب اسلامی محقق نشده است. هرچند ماهواره، اینترنت و وسایل ارتباط جمعی در عصر فناوری تلاش می کنند سبک زندگی و نوع پوشش و رفتار مردم در دهکده ی جهانی را تا حد زیادی مشابه هم سازند، اما هیچ کس بدون پذیرفتن هویت واقعی خود که تحت تأثیر دین و رسوم کشورش می باشد، نمی تواند به سبک صحیحی از زندگی دست یابد. بانوی ایرانی مسلمان هم برای نوع پوشش خود نمی تواند الگوی زنی را داشته باشد که هم دین، هم وطن و هم مسلک او نیست. لذا برای ترویج حجاب باید الگوهای سبک زندگی اصلاح و حساسیت ها افزایش یابد. بعضی وقت ها به چیزی اعتقاد فکری داریم اما تبدیل به باور قلبی نشده است. باید نسبت به حجاب اقنای ذهنی و فکری صورت پذیرد، یعنی حساسیتها به سمت حجاب بیشتر شود و مردم نسبت به آن التزام عملی پیدا کنند. مردم نسبت به مسأله حجاب و اقامه آن حساس شوند، چراکه برخی افراد به حجاب اعتقاد دارند، علاقهمند هم هستند و التزام عملی هم دارند، اما نسبت به گسترش آن در جامعه حساس نیستند. احکام اسلام بر اساس جلب مصالح و دفعمفاسد مبتنی بر فطرت پاک انسان و عدم ضرر است. خالق انسان بهتر از هر نهاد یا منبعی میداندکه نیاز فطری انسان چیست. خداوند پارساترین افراد را باکرامتترین میداند و حجاب در تعریف خالق انسان یکی از نمادهای پارسایی است. زن مسلمانواقعی، پارسا و با کرامت است وخداوند راضینیست زیبایی و محاسن چنین زنی در منظر و دید افراد فاسد قرار گیرد تا در بعضی موارد مورد استمتاع و شهوترانی آنان واقع شود. حرمت زنمسلمان به اعتبار اسلام و پارسایی اقتضا دارد که برخلاف زن کافر، محاسن و زیبایی هایخود را از نامحرمان بپوشاند و مجاز باشد تنها برای محارم تا حدودی و برای شوهرش هیچ گونه حجابی نداشته باشد. گوشواره حروف و اعداد فارسي جديدترين مدل سال گوشواره كاملا متفاوت براي علاقمندان طراحي و گرافيك خوش سليقه بودن خود را به ديگران ثابت كنيد... گوشواره ايراني بسيار زيبا و منحصربفرد تا حالا همچين گوشواره اي ديده بودين؟ طراحي متفاوت و خيره كننده پيشنهادي براي بهتر شدن گوشواره منتخب گرافيست ها لطفا هنگام ثبت سفارش حرف و عدد مورد نظر خود را انتخاب كنيد و در قسمت پيغام ذكر نماييد. قيمت : 5880تومان قيمت : 4900 تومان لطفا هنگام ثبت سفارش حرف و عدد مورد نظر خود را انتخاب كنيد و در قسمت پيغام ذكر نماييد. فقط چند قدم با جذابيت فاصله داريد طرحي جديد براي افرادي كه ميخواهند جذاب باشند از اولين كساني باشيد كه اين گوشواره را امتحان مي كنند !!! مدل بسيار زيبا و جذاب براي تمام سليقه ها خود را با مد فصل جديد هماهنگ كنيد قيمت : 5880تومان قيمت : 4900 تومان جور كردن با ما ..جفت كردن با شما ..يكي اين وَر يكي اون وَر -
د+ل ا+و مَ+ن -
م+ا نَ+ه كَ+م -
غَ+م ه+و لَ+ج -
خَ+م كَ+ر حِ+س قيمت : 5880تومان قيمت : 4900 تومان جور كردن با ما .. جفت كردن با شما ..يكي اين وَر يكي اون وَر -
رُ+ك ح+ق آ+س -
خَ+ز دِ+ق بَ+د -
بُ+ت كَ+ج آ+خ -
آ+ب نِ+ي شَ+ب -
مِ+ي شَ+ك ت+ك لطفا هنگام ثبت سفارش حرف و عدد مورد نظر خود را انتخاب كنيد و در قسمت پيغام ذكر نماييد. قيمت : 5880تومان قيمت : 4900 تومان |